Beginnen met HDTV satelliet ontvangst

Started by Atmoz, October 26, 2006, 18:32:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


Beste mensen,

Al enige tijd stoor ik mij aan de zéér slechte kwaliteit van de kabel in mijn appartement. Er hangen nogal wat versterkers en koppelstukken etc... tussen. Hierdoor zal de kwaliteit natuurlijk zo slecht zijn. Hoog tijd dus voor wat nieuws. Omdat ik al een tijdje een 1024x1024 plasma heb, en pasgeleden nog een HDTV beamer (EPSON TW200H) heb aangeschaft ben ik natuurlijk op zoek naar een "bron" die mij HDTV beelden kan geven. Op dit forum heb ik al van alles gelezen hierover. Via kabel is geen mogelijkheid want met de postcode check's krijg ik steeds "niet mogelijk in uw omgeving" te zien. Ik woon in Eijsden, dat ligt onder Maastricht. HDTV via de kabel zal dus gewoon niet mogelijk zijn hier. Vandaar dat ik op satelliet over moet....

Mijn vragen zijn dan ook:

Wat moet ik allemaal aanschaffen om HDTV te kunnen kijken? (ik heb dus alleen 2 HDTV beeldweergevers, verder NIETS).

- Satelliet zelf (welke?)
- LNB (dat ding wat op de satelliet zit, net gelezen op HTForum  ;D, welke?)
- HDTV satelliet receiver (welke?)

Moeten we verder nog dingen worden gekocht?
Een smartcard ofzo? Waarom, en hoe duur?
Een motor voor de op de satelliet? Waarom? (om nog meer zenders te ontvangen?)
Abonnement op iets? Hoeveel p/maand? Zijn d'r ook gratis HDTV zenders?

Mijn eisen: (wat ik dus zeker wil, anders hoef ik het niet)

- Beeld in 1280x720 (ideaal voor TW200H beamer)
- Goed geluid (digitaal coax/optisch?)
- Alle normale Nederlandse zenders (zoals ned1, ned2, ned3, sbs, veronica, rtl, etc)

Opties als tegelijk tv kijken en opnemen zou leuk zijn, maar kost als ik het goed begrijp 1 extra LNB.
Ook HDTV opnemen op een harddisk zou mooi zijn, maar hoeft in eerste instantie niet.

Kan iemand me hiermee helpen aub?

Alvast bedankt,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Erg veel liefhebbers van satelliet in combinatie met HDTV hier op dit forum...

;D

Niemand die zich hiervoor boeit? Vinden jullie het niet leuk om gezellig TV te kijken naar HD beeld? Lijkt mij persoonlijk geweldig om te zien!! Helemaal op een beamerscherm van 2 meter breed... Discovery HD of dat soort dingen...

Had graag wat info gehad over de abonnementen enzo.

Natuurlijk heb ik ook wat info op het sat4all forum kunnen vinden, maar 't leek me leuk om ook hier wat te "leren" over dit soort zaken.

Dus nogmaals: iemand?

mv gr,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

#2
Probleem is dat er nog geen NL aanbieder is over de schotel die HD aanbiedt :(
Voor het eerst loopt schotel in NL achter.

Wat je nodig hebt is een HD ontvanger die MPEG4 aankan.
Een draaibare schotel.
En natuurlijk iets dat HD kan weergeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Olaf1

Als je via de sat HD wil zien is wel een goede optie. Het is in ontwikkeling en er komen steeds meer zenders bij. Zelf heb ik een kaart á €200 van HD1 deze zend uit op 23 graden het aanbod is nog wat mager maar als je hun gids bekijkt kun je er wel wat leuks uit halen. En natuurlijk BBC HD op 28 gr. deze is gratis en er komen schitterend series en natuurfilms op. Voor Discovery ben je aangewezen op duitsland, deze is daar wel met abo te zien via de schotel. Zelf heb ik de Humax hdc 2000 met voor het dagelijks gebruik een Canal digital kaart voor RTL, SBS, enz icm 90 cm schotel met motor en 82 cm lcd scherm en Dolby 7.1 instalatie van Marantz. Kijk dagelijks wel iets in HD, dan valt SD weer heel erg tegen.

Succes met je aanschaf

Atmoz

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 27, 2006, 20:10:02
Probleem is dat er nog geen NL aanbieder is over de schotel die HD aanbiedt :(
Voor het eerst loopt schotel in NL achter.

Wat je nodig hebt is een HD ontvanger die MPEG4 aankan.
Een draaibare schotel.
En natuurlijk iets dat HD kan weergeven.


Precies. Erg jammer als je het mij vraagt. Iedereen koopt maar HD weergevers (beamers, lcd's, plasma's) maar niemand doet d'r eigenlijk echt wat mee. Behalve Xbox360 en HTPC natuurlijk. Tijd dat er eens wat Nederlandse HD zenders komen via de schotel.

Waarom moet die HD ontvanger eigenlijk MPEG4 ondersteunen? Ze zenden op dit moment toch alleen in MPEG2 uit? Dit meen ik tenminste ergens gelezen te hebben afgelopen week. Of is dat gewoon alvast voor de toekomst? Hoe zit dat eigenlijk met dat HDCP via HDMI? M'n plasma heeft HDMI. Kan ik dat gewoon gebruiken met zo'n HD ontvanger? Of zit daar nog een beveiliging op zodat je eerst moet betalen voor de content? Ik snap niet precies waarvoor dat HDCP is. Een soort kopieer beveiliging zodat je het niet kunt opnemen maar wel kunt kijken ofzo?



Quote from: Olaf1 on October 27, 2006, 21:47:46
Als je via de sat HD wil zien is wel een goede optie. Het is in ontwikkeling en er komen steeds meer zenders bij. Zelf heb ik een kaart á €200 van HD1 deze zend uit op 23 graden het aanbod is nog wat mager maar als je hun gids bekijkt kun je er wel wat leuks uit halen. En natuurlijk BBC HD op 28 gr. deze is gratis en er komen schitterend series en natuurfilms op. Voor Discovery ben je aangewezen op duitsland, deze is daar wel met abo te zien via de schotel. Zelf heb ik de Humax hdc 2000 met voor het dagelijks gebruik een Canal digital kaart voor RTL, SBS, enz icm 90 cm schotel met motor en 82 cm lcd scherm en Dolby 7.1 instalatie van Marantz. Kijk dagelijks wel iets in HD, dan valt SD weer heel erg tegen.

Succes met je aanschaf

Wat voor een kaart bedoel je van 200 euro? Een smartcard (voor in de ontvanger) of een kaart voor in de computer ofzo? En moet je met die HDC2000 vaak van kaart verwisselen? Of hoef je maar 1 kaart te hebben ook al kijk je naar meerdere sat's? Dat BBC HD of Discovery HD lijkt me echt fantastisch. Hoe moet ik me dat voorstellen. Gewoon een foto van 1280x720 nemen en dat als bewegend beeld voorstellen? Zo scherp? Of toch nog wat minpuntjes eraan? Kan echt niet wachten totdat ik met m'n studentenloon alles kan gaan aanschaffen  :D

Bedankt trouwens voor jullie beide antwoorden!!

mv gr,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

Op dit moment is alles MPEG4 geen MPEG2 meer zover ik weet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

HD 1 is nog een flinke tijd ook in MPEG 2 te kijken. Maar inderdaad koop niks zonder dvb-s2 demodulator (tot en met 8psk) en mpeg 4 avc decoder. Die 200 Euro HD 1 kaart is inderdaad een Delta Kaart van Irdeto, want HD1 is een abonneezender.

Olaf1

Elke HD ontvanger heeft een HDMI uitgang, Het beeld wat je je voor moet stellen via HD is niet te beschrijven je moet het beleven zo mooi is het, omdat het zo scherp en helder is lijkt het soms wel of het in 3D is. Bij de Humax hoef je niet snel kaart te wisselen omdat je 2 CI slots hebt en dat is een groot voordeel. Veel rtv zaken hebben hun HD tv's op een HD kanaal staan, als je dat thuis niet hebt kan het wel eens vies tegen vallen, o.a. bij Media **** hebben ze altijd HD1 aan staan. BBC HD is trouwens gratis!!!

frank2

Om te beginnen ken ik het signaal van de kabel in maastricht, daar zal eijsden ook wel onder vallen en dat is belabbert slecht, mijn schoonouders wonen in maastricht.

Je hebt 1 of 2 schotels nodig, 2 als je bbc en canal digital wilt hebben, 1 als je een motor neemt. Canal digitaal zendt uit op astra 19.2 en de BBC met zijn vele gratis te ontvangen zenders op ???? elders ben ff vergeten welke positie.
Voor de NL zenders heb je een abbo nodig van 7,95 € p/mnd of je betaald eenmalige kosten voor de kaart en eenmalig geloof 30 euro per jaar, dan ontvang je wel minder zenders, zoals geen talpa, discovery, animal planet e.d.

HD signaal wordt tegenwoordig in mpeg4 afgegeven, via astra 1 en de bbc Meest promo kanalen, er zijn er vlgs mij 2 die regelmatig uitzendingen doen de bbc en aninx of zoiets.
Er zijn op dit ogenblik 2 sat ontvangers die HD kunnen verwerken de pace en de humax.
Beide hebben in het begin veel problemen gehad. Nieuwere types ook van andere merken worden binnenkort op de markt gebracht.

nb: geluid is via de sat (ook de gewone sat. ontvangers) altijd aanmerkelijk beter ook het gewone beeld is aanmerkelijk beter. dan de kabel. Op mijn 42" plasma heb ik geen last van ruis en alle dig. foefjes staan uit.

Wel zul je zien dat Canal D. geen beste kwaliteit uitzendt i.v.t. bijv. duitsland. Maar Nl1/2/3/ e.d zijn goed genoeg om naar te kijken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Olaf1

Hel beeld van Canal digitaal zal na 1 december aanmerkelijk verbeteren omdat er dan ook B-frames meegezonden worden met name op lcd en plasma schermen zal dit zichtbaar zijn.
BBC HD is te ontvangen op 28 gr oost.

Atmoz


Bedankt voor de antwoorden mensen!!

Als ik dus die 2 satellieten wil ontvangen moet ik dus of motor of 2 schotels met 2 LNB's kopen. Maar hoe zit dat dan met de ontvanger? kunnen daar die 2 signalen in van die 2 LNB's of moet ik een schakelbox kopen. Ik zat te denken daan de DM8000. Of kunnen hier direct 2 LNB's op?

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

Motor is tegenwoordig veel goedkoper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Atmoz

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2006, 08:12:21
Motor is tegenwoordig veel goedkoper.

Hmzzz, interessant dan. Waar kan ik dit spul zoals kopen? Misschien een paar tips/hints/links?

Vriendelijk bedankt,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

boekhour

Quote from: frank2 on October 30, 2006, 19:11:38
Er zijn op dit ogenblik 2 sat ontvangers die HD kunnen verwerken de pace en de humax.
Beide hebben in het begin veel problemen gehad. Nieuwere types ook van andere merken worden binnenkort op de markt gebracht.

Kleine correctie, Philips heeft er nu ook eentje uit, tenminste als ik deze review mag geloven:
http://www.areadvd.de/index2.html
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

donaldk

Als het goed is kunnen ze nu een jaar na de geplande introductie van Premiere HD de box ook leveren;-).

Olaf1

Philips is nog niet in staat goede software te leveren voor deze ontvanger, BBC HD is hier (nog) niet mee te zien. Zie bijlage voor HD idee

Atmoz


Ziet d'r idd schitterend uit.
Alleen die schuine strepen erin.. Maar dat zal wel komen door het capturen.
Ik neem aan het het beeld gewoon VET strak is?  :D

Gegroet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Olaf1

Die strepen zijn normaal niet zichtbaar, was even aan het experimenteren met mn camera (400D)

Atmoz


Strak!!

Dat wil ik ook. Wordt echt tijd dat ik die spullen in huis kan halen. En dat die DM8000 natuurlijk uitkomt.

Maargoed, in de tussentijd moet ik me maar vermaken met de nieuwe update van de Xbox360 (sinds vandaag). Hiermee is het mogelijk om HD *.WMV bestanden af te draaien vanaf de DVD drive. Gisteren dus al wat leuk HD materiaal van de Microsoft site gedownload. Nu even op DVD branden en genieten van het HD beeld  ;D

Vanavond ga ik kijken bij een satelliet boer hier in de buurt wat hij allemaal te bieden heeft.

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

bart_nl

Quote from: atmoz on October 31, 2006, 09:19:21
Hmzzz, interessant dan. Waar kan ik dit spul zoals kopen? Misschien een paar tips/hints/links?
een motor zou ik niet doen. Je kunt m.i. beter een schotel kopen die geschikt is voor gelijktijdige ontvangst van 2 of 3 satellieten zoals bijvoorbeeld visiosat maakt. Visiosat is t.o.v. ander merken iets duurder maar kwalitatief van beste kwaliteit. Schotel, LNBs en switch (om automatisch te schakelen tussen sats) voor zo'n opstelling zal je 100-200 euro kosten afhankelijk van de gekozen merken.

Atmoz


Oke super!! Daar zit het geld dus niet in  ;D
Lijkt me ook wat stabieler eigenlijk he, zonder motor.
Het waait hier best hevig soms...

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Olaf1

Wat een onzin "zonder motor" dit soort argumenten gaan op voor de doorsnee sd kijker, als je fta HD wil kijken moet je zeker een motor hebben de kosten zijn het zeker niet. En na een stormpje gewoon ff fine tunen met je ab vanuit je luie stoel. Sorry maar dit soort argementen raken kant nog wal.
Voorbeeld:
Diseqc  protocol 1.2.
-Go To X usals functie
-normaal stroomverbruik in gebruik 200 mA
-verbruik maximaal  350 mA
-Standby verbruik 50 mA
-oost en west schakelaar voor handmatig uitrichten schotelantenne
op motor onderkant aanwezig
-draaibereik 80 oost - 80 west (160 graden)
-maximaal aantal satellieten te programmeren: 60
-schotelantenne diameter maximaal 1.2 m
gewicht: 3,1 kg
€  59,-
Dit werkt perfect icm met de meeste sat ontvangers en is een goedkoopere oplossing omdat je elke gewenste sateliet hiermee kunt ontvagen


donaldk

Echt niet meer dan een 80 cm schoteltje hangen aan zo'n ding en dat is eigenlijk al te veel;-).

Nou voor Thaicom moet je toch echt naar iets ander beginnen uit te kijken;-).

Atmoz



Quote from: Olaf1 on November  1, 2006, 21:15:45
Wat een onzin "zonder motor" dit soort argumenten gaan op voor de doorsnee sd kijker, als je fta HD wil kijken moet je zeker een motor hebben de kosten zijn het zeker niet. En na een stormpje gewoon ff fine tunen met je ab vanuit je luie stoel. Sorry maar dit soort argementen raken kant nog wal.
Voorbeeld:
Diseqc  protocol 1.2.
-Go To X usals functie
-normaal stroomverbruik in gebruik 200 mA
-verbruik maximaal  350 mA
-Standby verbruik 50 mA
-oost en west schakelaar voor handmatig uitrichten schotelantenne
op motor onderkant aanwezig
-draaibereik 80 oost - 80 west (160 graden)
-maximaal aantal satellieten te programmeren: 60
-schotelantenne diameter maximaal 1.2 m
gewicht: 3,1 kg
€  59,-
Dit werkt perfect icm met de meeste sat ontvangers en is een goedkoopere oplossing omdat je elke gewenste sateliet hiermee kunt ontvagen



:D vanuit luie stoel aanstuurbaar? Dat is wel vet. En de prijs valt me echt 100x mee.
Ga zeker zo'n moter overwegen. Vooral idd met die FTA zenders overal.
Zit er nog niet zo in, dus dacht dat het wat gammel was enzo allemaal. Maar als er zelfs op de receivers opties op zitten om hem handmatig te "tunen" zit het wel snor denk ik zo. Had ook echt gedacht dat alles veel duurder was.
Komt zeker door de massaproductie dat dit spul niet veel kost.

Bedankt voor de antwoorden weer!!

Greetz,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rob964.c4

atmoz hou ons op de hoogte wat je doet want ik volg dit graag,




robert