Buisvriendelijk ontwerp met Philips RSQ8P en Davis 20TK8

Started by NXP guy, October 24, 2006, 22:55:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank23

Zo af en toe kom ik weer op dit topic terecht en lees ik het weer eens door. Ik heb al jaren een aantal Davis drivers, maar ben er nooit aan toegekomen om de Philips tweeter te kopen. Wel heb ik ze even gecombineerd met een Seas Excel tweeter, maar ben snel overgegaan op JBL en hoorns.

Omdat ik zelf al jaren met een actief 3-weg systeem speel met JBL drivers, heb ik besloten nu maar eens mijn Davis drivers te koop te zetten. Ik heb:
- een paar 20klv8 (met een scheurtje in de rubber surround, maar heb ze jaren gebruikt, scheurtje was geplakt)
- een paar 20klv8a
- een paar 20tk8

Ik heb de Davis drivers ingebouwd gehad in een stevige kast van 27x35x106 (bxdxh), 28mm kersen gefineerd MDF. Niet super afgewerkt, maar zien er best aardig uit.

Mocht iemand zich geinspireerd voelen door dit topic en met de Davis drivers aan de slag willen, neem dan even contact op. Ook in goede tips voor het ombouwen van de kast met een nieuw front naar iets compleets ben ik wel geinteresseerd, dan kan het project alsnog dienstdoen in de kinderkamer of als secundaire set.

Ik denk dat ik daar maar eens mee aan de slag ga, ik heb ook nog een paar kleine JBL hoog hoorntjes die misschien qua breedte en crossover frequentie mooi combineren met deze kasten en Davis drivers.