Mp3 player met optische uitgang

Started by Filip911, October 24, 2006, 11:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Filip911

Ik zou graag mijn cd collectie op mp3 zetten en afspelen vanaf een mp3 player.
Mijn audio systeem is high end en wil eigenlijk wel geen kwaliteitsverlies door gebruik te maken van een mp3 player.
Het liefst van al zie ik de Ipod maar gezien deze geen optical out heeft denk ik dat de kwaliteit niet te bijzonder zal zijn op mijn denon 3806.
Iemand suggesties? Bestaan er goede mp3 players met optical out?

Sk

Ik heb geen antwoord op je vraag wel wil ik wat dingen kwijt.

Je zegt dat je audio systeem high end is, vervolgens kom je aan met de Denon 3806. Je wilt geen kwaliteitsverlies maar wel graag mp3's afspelen?  ??? mp3 is nou niet bepaald iets waarvan je zegt wouw wat een kwaliteit.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Filip911

OK, misschien geen mp3 maar FLAC dan( Lossless compression)?
Had gewoon graag een hele juxebox met al mijn cd's, that's all.
Liefst via een poratble player , maar desnoods via HTPC'tje met optical out.

Sk

Quote from: Filip911 on October 24, 2006, 11:57:13
OK, misschien geen mp3 maar FLAC dan( Lossless compression)?
Had gewoon graag een hele juxebox met al mijn cd's, that's all.
Liefst via een poratble player , maar desnoods via HTPC'tje met optical out.


Is een wisselaar geen optie voor je? Er zijn er genoeg te koop waar 100, 200 en zelfs meer cd's in kunnen. Ik heb zelf nog een pioneer 101 cd wisselaar staan die ik eigenlijk niet meer gebruik.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

audionut

Simpele ipod met een kabeltje minijack-tulp is goed zat hoor (voor welke mp3 soort dan ook).
Cd's moet je gewoon met een dedicated cdspeler afspelen, klinkt veel beter.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Sk

Quote from: audionut on October 24, 2006, 12:02:05
Simpele ipod met een kabeltje minijack-tulp is goed zat hoor (voor welke mp3 soort dan ook).
Cd's moet je gewoon met een dedicated cdspeler afspelen, klinkt veel beter.

Hij wil graag de dacs van zijn receiver gebruiken. Verder heb je gelijk.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Filip911

Inderdaad ,ik veronderstel dat dit stukken beter klinkt dan de line out te gebruiken van die toestelletjes , niet?

Sk

Quote from: Filip911 on October 24, 2006, 14:37:06
Inderdaad ,ik veronderstel dat dit stukken beter klinkt dan de line out te gebruiken van die toestelletjes , niet?

Dat klopt, heb je overigens mijn berichtje boven nog gelezen? over een wisselaar?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Filip911

Heb je post gelezen maar is me toch iets te omslachtig zo'n wisselaar.

Deleted member

Wat dacht je van een Squeezebox? In combinatie met je PC kun je dan een megabibliotheek opbouwen. Het apparaat is razend populair en wordt sinds kort ook in NL ingevoerd.

http://www.slimdevices.com/pi_overview.html

rbormans

Quote from: Antoine on October 24, 2006, 17:29:04
Wat dacht je van een Squeezebox?
Goeie tip ! Heeft idd ook optische uit.

Quote from: Filip911 on October 24, 2006, 11:08:51
.. wil eigenlijk wel geen kwaliteitsverlies door gebruik te maken van een mp3 player.
Heb zelf geript naar FLAC.
Klinkt goed, maar (zelfs op een DVD speler) klinkt CD voor mij beter.




Filip911

Mooi ding, die squeezebox maar dan moet je toch nog altijd op je pc 66+
de gewenste mp3 starten he. En da's nu net het handige aan een hdd mp3 speler dat ik onmiddelijk de gewenste "cd" kan kiezen zonder daarvoor eerst een pc te moeten opstarten.
Toch bedankt voor jullie reacties !

koffie

De huidige harddisk mediaplayers (snazio, MBx00 enzo) kunnen allemaal MP3 aan (FLAC zal beter zoeken zijn) en hebben vaak ook optische uitgangen.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Filip911

Eentje met optische uitgang heb ik niet gevonden maar denk dat het een creative zen vision m zal worden.
deze krijgt wel heel goede kritieken met oa s/r verhouding van 98. Een stuk beter of de andere. Zal mijn bevindingen van deze player hier eens posten eenmaal aangesloten op mijn receiver. Bedankt voor de reacties!!