TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Ik zal er straks een paar maken.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Meldor

AMP // Sony F770ES

brimbrammer

Mooi strak geheel zo.
Het valt me op dat er veel Pioneer schermen langs komen de laatste tijd, en terecht natuurlijk gezien de kwaliteit ervan.

Bionica

Helemaal stijl!!! echt mooie intrichting, je hebt ook goed ingespeeld op de verlichting.

Niets te overheersend etc!
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

TornadoGo

Thanks heren!

Heb echter nog steeds geen foto's van die center gemaakt.  :-[
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Cappuccino

Aller eerst wil ik even zeggen dat het er allemaal top uitziet bij je, erg Mooie foto's.

Ik vroeg mij af of je nog steeds met de Monitor Audio Radius speakers speelt of dat je al bent overgestapt naar andere speakers.

Ik zelf heb van het weekend bij Raf deze speakers ook geluisterd en vondt het geluid echt geweldig klinken. Al moet ik wel zeggen dat ik ze pas echt goed begon te vinden toen ze op een Denon 3806 reciever draaide.

Ik heb ze ook op een Sony en yamaha Reciever gehad uit de zelfde prijs klasse ongeveer en daar klonken ze lang zo mooi niet op. ( helaas hadden ze niet de Pioneer om te testen )

Denon haalt toch nog wat warmte uit de vrij strakke speakers.

Dit heeft trouwens ook voor mij de stap gegeven om voor deze reciever te gaan.

Mocht je de speakers nog hebben en je wilt ze weg doen dan heb ik misschien wel intresse.
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

TornadoGo

De speakers zijn al verkocht. Reden: Het bovenstaande verhaal; slechte match met alles in mijn situatie.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

FredBeamer

Quote from: TornadoGo on March 18, 2007, 10:08:34
De speakers zijn al verkocht. Reden: Het bovenstaande verhaal; slechte match met alles in mijn situatie.

Ik ben toch benieuwd waar je dat meubel hebt gekocht en of het heel erg kostbaar was.

Zeer mooi meubel.

Groeten  Fred
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

mahansz

op MP staan nu een paar Totems Arro te koop, in de kleur zwart welteverstaan........ misschien is het wat?

TornadoGo

Weer even wat nieuws van het 'front'. Door gewijzigde prioriteiten is het er nog steeds niet van gekomen om de Sttaf's aan te schaffen. Het heeft me ook aan het denken gezet. Een complete Totum setup met een mooie sub zoals ik die zou willen kost me al snel €5000 en dan moet ook nog worden gekeken naar de versterking die een dergelijke speakerset nodig heeft. Als ik even snel reken gaat dat me allemaal te lang duren. Ik kijk al bijna een half jaar praktisch geen films omdat ik zit te wachten tot ik surround heb (ik kijk ze liever niet twee keer).

Heb nu vakantie dus ben ik gisteren naar Snijders HiFi in Rotterdam getogen om toch nog een keer naar de B&W Mini Theatre te luisteren, maar dan in een andere setting. De B&W M1's waren uitgeleend dus werd er VM1 neergezet die, volgens de adviseur, vrijwel dezelfde klank heeft.

In de luisterruimte stond nog veel meer moois dat binnen mijn budget valt:
- Anthony Gallo Micro Ti (= de reden dat ik naar Snijders ben gegaan, ik wilde deze vergelijken met de Mini Theatre)
- Quad 11L & 12L
- B&W 683 & 685

En nog wat speakers die me niet konden bekoren.. Het geheel stond te spelen op een NAD versterker en CD speler.

De Anthony Gallo Micro Ti was ik héél nieuwsgierig naar nadat ik veel lovende woorden had gelezen (vooral op avforums). Hier was ik echter na 10 sec al op uitgekeken: Weinig dynamiek en werkelijk een 'brei' van geluid dat op me af kwam. Bovendien miste ik, zoals ik al verwachtte, het laag. Je hebt wel een hele goeie sub nodig om dat gat te kunnen dichten.

De B&W VM1 was een stuk beter dan de AG. Deze gaat sowieso wat dieper, wat ik ook al verwachtte. Definitie was ook een stuk beter.

Toch kon ik mezelf er toch niet van weerhouden om even naar de andere B&W's te luisteren. Eerst de 685: Wat een verschil met de 602's die ik nu hier heb staan zeg! Is echt totaal geen vergelijking. De toonbalans is een stuk beter bij de nieuwe serie en de soundstage vond ik indrukwekkend voor een speaker die €300 (adviesprijs) kost. Toen de 683; nog een betere soundstage en natuurlijk meer laag (niet wollig zoals bij de oude serie). Helaas valt de prijs van deze speaker met €700 (adviesprijs) buiten het beschikbare budget.

De beide Quads vond ik wat te 'laid back' en heb daar dan ook niet lang naar geluisterd.

Winnaar was gisteren dus de B&W 685 die met €300 per stuk goed binnen budget valt. Helaas is er voor deze speakers wel een stand van €150 nodig (andere stands vind ik niet mooi). Samen komt dat op €450. Als ik daar dan weer €50 bij zou leggen kan ik een 684 kopen, dit is een vloerstaander waarbij dus geen stand nodig is. Helaas was de 684 nog niet binnen dus ik heb hem nog niet kunnen beluisteren.

Ik wacht af tot ik de 684 kan beluisteren. Als die bevalt zal ik beginnen met het aankopen van 2 x de 684 en de center uit de serie die ik daar zelf het beste bij vindt passen (heb ik nog niet beluisterd). Vanaf dat punt zien we wel weer verder. In ieder geval een leuke en leerzame middag gehad bij Snijders! ;D



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#85
Ik heb het toch maar over een compleet andere boeg gegooid. Ik denk dat ik voor het geld dat ik beschikbaar heb een kwalitatief betere set heb ALS IK HEM ZELF BOUW! ;D

Het wordt in eerste instantie een Silverado stereo set, dit naar ontwerp van Sander Sassen. Een en ander is te volgen op het zelfbouwaudio forum.

Dre73 heeft aangeboden om te helpen, dit is mijn eerste zelfbouw-project.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Ik post de hele voortgang van mijn zelfbouwproject op het zelfbouwaudio-forum. Desondanks wil ik jullie dit niet onthouden:

QuoteVandaag weer lekker bezig geweest, het resultaat zou niet misstaan in de Teleac-serie: "Creatief met plakband". De drivers zitten er nog los in.




Vanmiddag de baffles gefreest. Helaas heb ik er ééntje verprutst. Bij het boren van het gat in het midden merkte ik dat ik de boor scheef hield, meteen gecorrigeerd met als gevolg dat de bovenkant van het gat een ovaal is geworden. Tegen beter weten in ben ik toch gaan frezen met een afwijking van 2mm als gevolg. Ik ga morgen direct een nieuwe plank bestellen.

De stands kwam ik gister 2e hands tegen op HTforum, meteen vanmorgen opgehaald. Is eigenlijk precies wat ik zocht, helaas is mijn vriendin er minder blij mee. Hopen dat het went, anders zal ik toch zelf stands gaan moeten maken. Overigens ben ik zéér tevreden over het formaat en de vormgeving van de speaker in verhouding tot mijn woonkamer.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#87
Ik zal binnenkort een volledige update doen maar ik begin even hiermee:



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#88
Update!

Mijn zelfbouw speakerset is bijna klaar. Er zitten nu drie lagen Sikkens Polyflex op (autolak), er gaan nog drie of vier lagen blanke lak over de speakers voor het hoogglans effect. De stands zijn zo klaar, komen alleen nog mooie Soundcare spikes onder.





Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

JeKa

 O0

Dat ziet er echt strak uit! Zeer professioneel gedaan!

TornadoGo

Quote from: JeKa on July 22, 2008, 23:43:26
O0

Dat ziet er echt strak uit! Zeer professioneel gedaan!

Thanks! Ik ben wel vergeten te vermelden dat het spuitwerk ook door een professional wordt gedaan. ;D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

JeKa

Quote from: TornadoGo on July 22, 2008, 23:46:18
Thanks! Ik ben wel vergeten te vermelden dat het spuitwerk ook door een professional wordt gedaan. ;D

Groot gelijk, want dit lukt de gemiddelde Harry niet  ;)

Atmoz


Inderdaad prachtig werk :o 8)
Ook mooie "staanders" voor eronder.

Super!!!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MartijnR

Quote from: TornadoGo on July 22, 2008, 23:38:53
Update!

Mijn zelfbouw speakerset is bijna klaar. Er zitten nu drie lagen Sikkens Polyflex op (autolak), er gaan nog drie of vier lagen blanke lak over de speakers voor het hoogglans effect. De stands zijn zo klaar, komen alleen nog mooie Soundcare spikes onder.

Nog wat nieuws te melden op speakergebied, is inmiddels toch al ruim een maand geleden dat ze bijna klaar waren?

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

TornadoGo

Jazeker!

Het setje staat al ruim twee weken te spelen. Enkel de subwoofer is nog niet helemaal af, althans de versterker voor de subwoofer is nog niet helemaal af. Vrijdag heb ik -als het goed is-  tijd om dat klusje te doen. Dan heb ik ook tijd om wat foto's te schieten.

/Edit: Overigens hebben we besloten om de speakers zijdeglans te laten. Na de bovenstaande foto's zijn er nog een paar lagen zwart overheen gegaan en toen heb ik ze opgehaald.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

MartijnR

Quote from: TornadoGo on August 26, 2008, 09:34:43
Jazeker!

Het setje staat al ruim twee weken te spelen. Enkel de subwoofer is nog niet helemaal af, althans de versterker voor de subwoofer is nog niet helemaal af. Vrijdag heb ik -als het goed is-  tijd om dat klusje te doen. Dan heb ik ook tijd om wat foto's te schieten.

/Edit: Overigens hebben we besloten om de speakers zijdeglans te laten. Na de bovenstaande foto's zijn er nog een paar lagen zwart overheen gegaan en toen heb ik ze opgehaald.

hmmm, hoe ging het ook al weer?  Foto's!!! ;)

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

TornadoGo

Hier zijn wat foto's. De sub is nog niet aangesloten door wat kleine problemen met de versterking, ik hoop dat in de komende weken op te kunnen lossen. De kabel moet ik ook nog door de kruipruimte trekken. >:(






Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Joris1971

Ziet er zeer mooi uit, mijn complimenten.

JeKa


celerontje

Wat heb ik er nou nog aan toe te voegen?
Ze zijn eigenlijk precies mijn smaak!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!