TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

en de speakers en de sub niet te vergeten! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MLCinema

Ow wouw, prachtig hoor die speakers ook qua afwerking! Chapeu :D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeroenGRT

Quote from: dre73 on February 16, 2010, 19:12:26
en de speakers en de sub niet te vergeten! 8)

Ik had de speakers nog niet gezien, dat ziet er ook netjes uit zeg! Mooi afgewerkt, heb je nog meer info over deze speakers?
Welke drivers zitten hierin?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

hij zelf,naar model van sander sassen.
filtertjes heb ik wel gedaan :D

mooi huis strakke inrichting,dikke sub,goed eindversterkers,kabels onder de vloer door enz...
mooie set!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

TornadoGo

Tja. Dre heeft het wel zo'n beetje samengevat. :D

In de monitoren zitten Seas drivers en de sub is gemaakt met een Peerless XLS12. Meer informatie over de monitoren kun je vinden op http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1815/

Het nadeel van de strakke inrichting is een lastige akoestiek. See-through gordijnen, plavuizen met een (groot) vloerkleed tussen de speakers en luisterpositie.. Als ik in het midden van de kamer sta en ik klap in mijn handen hoor ik het nog een paar seconden nagalmen, op de luisterplek is dat wat minder. Verder is mijn sub eigenlijk verkeerd gepositioneerd, ik zou daar meer uit kunnen halen volgens mij. Dat ga ik binnenkort ook eens testen.

Dank voor de complimenten! :D

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Het kan gek lopen. Een paar dagen geleden zeg ik nog dat een nieuwe surround voorversterker nog wel even kan duren en nu heb ik er eentje in huis. :)

Vanmiddag maar weer drie kanaals eindversterker in elkaar zetten zodat ik kan proberen.

Pioneer AX2AV-s gaat in de verkoop!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

DV79

Ik was deze ook niet eerder tegengekomen.
Erg strak, succes met je Onkyo pre.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

TornadoGo

Quote from: DV79 on February 17, 2010, 13:37:33
Ik was deze ook niet eerder tegengekomen.
Erg strak, succes met je Onkyo pre.

Dank je!

Ik heb dus vanmorgen in Rotterdam een Onkyo PR-SC886 gekocht voor een heel fijn prijsje. Volgens de doos is het apparaat refurbished, ik kon er alleen wat vingerafdrukken op vinden. Prijs is €300 lager dan de goedkoopste tweedehands die ik ben tegengekomen in de afgelopen weken. :D

Heb de receiver vanmiddag ook in mijn set gezet, snel weer even drie kanalen van mijn UcD in elkaar gezet en draaien maar. In eerste instantie valt Audyssey me nogal tegen. Ik ben gewend aan MCACC van Pioneer en dat geeft de gebruiker wat meer mogelijkheden om de boel naar eigen wens in te stellen. Wat ik vooral erg praktisch vond bij MCACC is dat je bij het meten aan kon geven WANNEER de meting moet plaats vinden. Er klinkt een testsignaal van enkele seconden, in mijn ruimte moet de meting plaats vinden in de eerste 10-30 miliseconden omdat anders de ruimte teveel gaat meespelen met alle gevolgen van dien. Met de automatische calibratie van MCACC klonk het resultaat altijd erg "hol", totdat ik instelde dat hij moest meten tussen 10-30 miliseconden, dan was het resultaat erg goed. Nu met Audyssey kan ik dat niet zelf instellen met als resultaat een heel raar, hol geluid. Ik moet even goed na gaan denken over hoe ik dit moet tackelen. Ik lees dingen over Audyssey Pro en dat je dan wel meer mogelijkheden hebt. Kost alleen weer een aardige duit om zo'n setje en een licentie in huis te halen. :(

Morgen even kijken voor een USB>>RS232 kabel zodat ik de firmware kan updaten. Bij het aanzetten hoor ik een tik uit de speakers komen, wellicht dat dat met een nieuwe firmware wordt verholpen.

Verder is het een prachtig apparaat met ontzettend veel mogelijkheden. Als ik volgende week nog een dagje vrij kan krijgen ga ik de boel doormeten met m'n gecalibreerde meetmicrofoon en Room EQ Wizard. Met de resultaten daarvan ga ik dan aan de slag met de equalizer van de Onkyo. Is er toevallig een minder legale manier om de mogelijkheden van Audyssey Pro te unlocken op de receiver? :angel:
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#137
Mijn laatste aanwinst: Een Onkyo PR886

Stereo/Muziek
Tot zover ben ik redelijk tevreden met de Onkyo. Het geluidsbeeld is breder en dieper dan met mijn Pioneer receiver. Het klinkt ook allemaal een stukje zuiverder/minder vervormd en vooral heel strak. Dat laatste is dan ook gelijk weer een beetje het nadeel, als ik muziek luister zit er weinig emotie in. Dat komt volgens mij door een samenloop van verschillende factoren waar ik al eerder over heb geschreven in dit topic: In eerste instantie heb ik een harde ruimte en neutraal afgefilterde speakers die niet zo heel diep gaan. Dat gecombineerd met een neutrale speakerkabel (spellbinder), een neutral klinkende versterker (hypex) en nu de vrij agressief klinkende Onkyo pre. Het hoog is fel en kan wel een tandje minder, het mid klinkt heel lekker, het laag mag wat voller. Stemmen zijn nog nooit zo goed verstaanbaar geweest en bovendien zit er een dynamiek in het geluid die ik hier nog niet eerder heb ervaren.

Surround
Gisteravond heb ik Public Enemies gekeken op 3.1 (versterkers voor de achterkanalen zijn nog niet terug van RMA) en moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. De subwoofer integreert een stuk beter dan met de Pioneer receiver, dat kan te maken hebben met Audyssey. Dialogen zijn weer wat beter te verstaan en het geluidsbeeld klinkt groots! Dat gaat wel goedkomen met die surround bubble als de versterkers voor de rears weer zijn ingebouwd.

Audyssey
Ik had eigenlijk verwacht dat je e.e.a. handmatig aan zou kunnen passen zoals met MCACC van Pioneer. Helaas is dat niet het geval.. Als ik binnenkort ergens een dagje over heb ga ik de boel maar eens zelf meten en instellen middels de handmatige EQ. Audyssey Pro past nog even niet in het budget en bovendien wil ik dat graag zelf doen. Is er een manier om Pro zelf te unlocken?

Al met al redelijk tevreden met als kanttekening dat ik nog geen tijd heb gehad om me er echt in te verdiepen, er valt zoveel in te stellen dat ik ervan overtuigd ben dat er nog veel meer uit deze receiver te halen valt. Wordt vervolgd dus..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

hallo tornado!!
hoe gaat `t met de set?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Hey Dre. Nog weinig veranderd. Achterkanalen zijn weer terug (zoals je weet) en de boel is weer aangesloten. Heb de laatste weken niet veel tijd gehad om te kijken/luisteren. Ik hoop dat dat zondag ff kan. Helaas heb ik de SMPS voedingen van Amanda niet over kunnen nemen. Wordt dus nu in mei nog twee SMPS 400 voedingen kopen. Dan ga ik front en rear links op één SMPS doen, front en rear rechts op één SMPS en de center op een SMPS. Tegen die tijd ook aan Sander vragen of hij de SMPS'en kan modificeren. Ik weet eigenlijk niet of hij dat soort dingen nog doet.

Zullen we anders in de eerste week van mei ff afspreken? Ik ben de dagen vóór of na bevrijdingsdag vrij.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

QuoteIk weet eigenlijk niet of hij dat soort dingen nog doet.

Zullen we anders in de eerste week van mei ff afspreken? Ik ben de dagen vóór of na bevrijdingsdag vrij

even mailen en je weet `t ;)

geef maar even een seintje,dan kom ik er aan :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Even mijn topic weer omhoog halen, er zijn namelijk wat wijzigingen. :pompom:

De Onkyo heeft het veld geruimd; zoals ik in 2010 al heb benoemd is Audyssey een gesloten systeem waarbij je als gebruiker vrijwel niets zelf kunt EQ'en. Dat is me steeds meer tegen gaan staan. Er is nu dus een Emotiva UMC1 besteld en onderweg. Ik wilde eigenlijk voor een MRX300 van Anthem gaan maar wil eerst dit proberen. Als het niet bevalt kan ik altijd wachten op de XMC van Emotiva of alsnog voor Anthem gaan.

Verder is mijn eindversterker (een half jaar geleden) uitgebreid met nog een SMPS voeding, nu kunnen de maximale 180 watts uit de versterkermodules worden gehaald. O ja; ik heb er ook maar een aan/uit schakelaar op gezet. Is wel zo handig.

Als de UMC binnen is zal ik weer eens wat foto's maken.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Ik zit een tijdje in de lappenmand na een operatie afgelopen maandag aan mijn kaak (onderkaak naar voren gezet) dus ik heb weer even tijd voor hobby! O0

De UMC staat er ondertussen! Heb nog niet echt tijd gehad om af te stellen, ik had namelijk een hardnekkig probleem met mijn eindversterker. Soms vielen er kanalen half weg en dat was flink irritant. Ik heb daarop besloten om de hele boel opnieuw op te bouwen in een wat grotere behuizing en met een eigen voeding voor alle versterkerkanalen. Nu draait er een 5 kanaals UcD180 versterker met ieder een eigen SMPS 400A180 voeding. Klinkt lekker zo samen met de Emotiva. Zonder EQ ervaar ik een flinke verbetering in stereo maar ook in de surround bubble. De achterspeakers waren altijd heel goed te plaatsen en die vallen nu veel beter weg in het geheel. Voor het bouwen van de eindversterker heb ik helaas een onderdeel uit mijn subversterker moeten roven dus er speelt eventjes geen sub mee.

Met de UMC heb ik wel handshake problemen. Hij pakt m'n samsung decoder niet meer. In het begin deed hij dat wel dus ik snap het eigenlijk niet zo goed.

Morgen ga ik meten en afstellen, ik zal dan ook meteen een paar fotootjes maken. De versterker staat al in de kast dus helaas geen naaktfoto's daarvan. Ben er wel erg tevreden mee; ik heb een paar plaatjes aluminium op maat laten maken bij Schaeffer voor het achterpaneel en voor de interne versterkerkanalen.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#143
Nog geen foto's, wel even een link naar wat metingen van mijn speakers.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX


TornadoGo

Even mijn topic omhoog halen..  :pompom:

Vanavond eerst de Emotiva UMC 1 verkocht aan een mede forumlid. Direct daarna een Anthem MRX 510 opgehaald bij een ander forumlid/sponsor. Komend weekend lekker spelen!

Ik heb de Anthem al aangesloten (als voorversterker), ik ervaar in ieder geval dat de center veel beter verstaanbaar is dan bij de UMC. Morgen calibreren, ik ben benieuwd!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Wij ook! :D

Dus kom maar op met die plaatjes!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

#147
Goed.. Zoals hierboven staat te lezen heb ik in de zomer van 2012 mijn Hypex versterker wat uitgebreid. Ik had al vijf kanalen, maar destijds hebben deze ook allemaal een eigen voeding gekregen. Jullie hadden nog foto's tegoed daarvan:











De aluminium delen waar de versterkers en voedingen op zitten alsmede de backpanel heb ik ontworpen/laten leveren via Scheaffer in Duitsland. Kost wat tijd (en geld) maar dan is het wel netjes.

Er zijn nog wel verbeterpunten:
- Ik heb altijd al een 12v trigger willen maken op deze versterker, met mijn beperkte technische kennis ben ik echter niet in staat geweest om dat op een simpele manier te doen (gaten voor de mini-jack zitten reeds op het achterpaneel)
- Een aan/uit schakelaar op de voorzijde
- De dikte van de backpanel was beperkt tot de ruimte die daarvoor vrij was in de behuizing. Voor het mooie eigenlijk net te dun, hij beweegt een beetje mee.
- Ik heb ruimte vrij gelaten voor nog twee kanalen, het was de bedoeling om hierin 2x een UcD400 te plaatsen met een MiniDSP (USB aansluiting zit reeds op het achterpaneel)

De prioriteiten thuis zijn, met de komst van twee kindjes, echter nogal gewijzigd. Opa's en oma's die oppassen krijgen het niet voor elkaar om bijvoorbeeld de radio aan te zetten (ligt niet alleen aan de versterker). Ik heb ook niet de tijd en energie om bovenstaande verbeterpunten door te voeren. Om die reden gaat deze prachtige versterker dus in de verkoop. Als all-in-one vervanger heb ik een Anthem MRX510 gekocht en die bevalt (ook zonder de Hypex eindversterker) verrassend goed.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#148
Korte review van de Anthem MRX510.

De afgelopen jaren heb ik gedraaid met:
- Pioneer AX2-AV
- Onkyo PR886 i.c.m een Hypex eindversterker
- Emotiva UMC-1 i.c.m een Hypex eindversterker

Voor muziek vond ik de UMC-1 met de Hypex versterker (in de versie zoals die in bovenstaande post staat) het mooiste. Brede soundstage, rust/stilte, detail, controle, het was er allemaal. Waar de UMC het echter liet afweten was in surround. Mijn luisterruimte is verre van perfect en met de UMC was de spraakverstaanbaarheid uit de center en de integratie van de achterkanalen ver te zoeken. De Onkyo vond ik voor zowel muziek als film niet fijn, Audyssey en ik zijn ook nooit vrienden geworden omdat je er als gebruiker (zonder Pro licentie) geen invloed op kunt uitoefenen. MCACC van Pioneer vond ik veel prettiger. De room-correction van Emotiva heb ik nooit gebruikt, ik ben zelf aan de slag gegaan met RoomEqWizard en de handmatige EQ. Als ik kijk naar de all-round tevredenheid van de drie combinaties waarmee ik heb gespeeld dan staat de Pioneer eigenlijk gewoon op #1. Toen ik deze had heb ik het meeste plezier gehad met films kijken en muziek luisteren. Bij de andere combinaties ben ik steeds meer 'technisch' gaan luisteren en dat is ten koste gegaan van het plezier.

Vorige week dus de Anthem gekocht en die tot gisteren als voorversterker gebruikt met de Hypex als eindversterker. Een erg mooie combinatie met het beste van beide werelden; Anthem met ARC (ruimtecorrectie) en Hypex met zijn controle en rust. Ik ben onder de indruk van wat ARC voor elkaar heeft gekregen in mijn ruimte, de integratie van de subwoofer en surroundkanalen is echt heel goed, ook stemmen uit de center zijn veel beter verstaanbaar. Het is alsof het spreekwoordelijke 'gordijn' opzij is geschoven. Ik heb de afgelopen dagen weer met veel plezier films en series gekeken.

Gisteren heb ik de Hypex eindversterker uit de keten gehaald en speel nu dus op de versterkers van de Anthem. Ik ben nu volgens mij een stukje controle en rust kwijt. Bij de Hypex klinkt alles heel netjes, afgepast en opgeruimd, bij de Anthem is dat op het eerste gehoor allemaal wat losser. Dat kan natuurlijk komen door het verschil in vermogen, de Hypex geeft 180 echte Watts per kanaal waar de Anthem er maar 100 geeft.

Het wordt in ieder geval een leuke tijd!

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Zymotic