TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

el-jorge

|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

MartijnR

Ziet er goed uit hoor. Mooi afgewerkte speakers zo.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

mmengede

Dit is inderdaad echt heel mooi gemaakt

Zwaar jaloers!!
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

TornadoGo

Na anderhalf jaar was het wel tijd voor een upgrade:

[





Het is een zelfbouw 5 kanaals Hypex UcD versterker met een SMPS voeding. Ik wilde dit al heel lang gaan bouwen maar de plannen werden telkens vooruit geschoven. Ik heb de versterker tijdens de kerstdagen in elkaar gezet en hij speelt sinds gisteren. Zo op de foto stelt het niet zoveel voor maar ik heb vooral veel tijd besteed aan het maken van de juiste gaten in de behuizing en aan het confectioneren van de interne bekabeling.

Specs:
5 x Hypex UcD180 HG met HxR upgrade
1 x Hypex SMPS400/49

De versterkermodules kunnen 180W per stuk leveren. De voeding is 400W maar kan pieken van 650W gedurende 30 seconden verwerken. De voeding is dus wat onderbemeten hoewel de versterkermodules er met 95% efficiëntie toch nog 120W per stuk uit kunnen halen. Reden voor de voedingkeuze is budget. Deze voeding is maar +/- €150 en dus €30 per kanaal. Als ik volledig gescheiden ga en dus 5 SMPS voedingen had genomen was dit bedrag het vijfvoudige geweest. Daarnaast kan ik ook uiteindelijk kiezen voor een klassieke voeding d.m.v. trafo's en buffers als SMPS niet bevalt.

Eerst dus maar eens horen hoe deze voeding het er vanaf brengt.. Upgraden kan altijd nog! :D

Verder heb ik ook zelf 5 interlinks gemaakt met v/d Hul "The Bay C5" en nette neutrik pluggen. Voor het vergelijk heb ik ook tweedehands een Nordost Blue Heaven op de kop getikt.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Het geluid klinkt al een stuk 'losser' dan met de interne versterking van mijn Pioneer (AX2AV) receiver. De UcD's zijn mijn speakers duidelijk de baas! Ik wist ook niet dat mijn monitorspeakers zo laag konden gaan, de integratie met de sub was al een heel stuk verbeterd sinds je hier voor het laatst was en ik verwacht dat het nu nog beter zal gaan. Ik ga deze week ook een dagje besteden aan het goed afstellen van mijn set.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Valkyrie

Deze set had ik nog niet gezien :-[. Je hebt een hele mooie set! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Xander32

Quote from: Valkyrie on December 28, 2009, 11:18:07
Deze set had ik nog niet gezien :-[. Je hebt een hele mooie set! :)
:withstupid:

Ik wou dat ik zo handig was :sigh:, strak werk hoor :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TornadoGo

Quote from: Xander32 on December 28, 2009, 18:14:25
:withstupid:

Ik wou dat ik zo handig was :sigh:, strak werk hoor :worship:.


Sander.

Ik ben ook niet zo heel handig hoor. De speakers hebben me ruim een jaar gekost om zo te krijgen. Heb veel hulp gehad van Dre73 en veel gelezen op het zelfbouwaudio forum. Moet wel zeggen dat het erg bevredigend is om naar een zelf gebouwde set te luisteren.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Zojuist even de Blue Heaven tussen de receiver en de eindversterker gehad i.p.v. de zelfbouw v/d hul kabel. Het geluid komt daarmee nog meer los van de speakers. Helaas krijgt het hoog wel een té scherp randje en klinkt het middengebied te dun. Snel weer gewisseld dus..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#114
De interlinks die ik onlangs heb gemaakt van v/d Hul the Bay C5 met Neutrik pluggen hebben plaats gemaakt voor interlinks gemaakt van Kimber Hero kabel met WBT (imitatie) pluggen.

De nieuwe interlinks geven een schoner, breder en dieper geluidsbeeld. De "sssssss" is wel weer terug van weggeweest maar dat zal hopelijk nog wel wegtrekken.

Foto's:




Tijdens het switchen van de kabels viel het me op dat er een ledlampje op één van de versterkermodules niet brandde. Omdat de versterker nu toch uit de kast was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om die module eruit te halen, maandag gaat hij RMA terug naar Hypex. Ik heb ook meteen de andere modules uit de kast geschroefd zodat ik de inputcaps kan gaan overbruggen voor een nóg beter geluid. Vanavond ga ik knutselen in frontpaneldesigner om een mooie dikke aluminium achterplaat te maken. Als alles weer terug/binnen is ga ik de boel weer in elkaar schroeven en wellicht voeg ik twee of drie SMPS180 voedingen toe.

Wordt vervolgd..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

stoffels

reeds 3 jaar op dit forum en lees je topic nu pas, zeer mooi, dat wist je al, ook mijn complimenten dat je de handen uit de mouwen steekt.

Dit kom je minder en minder tegen..

nogmaals feli man.

luistervinkje

Quote from: TornadoGo on February 13, 2010, 19:34:47
De interlinks die ik onlangs heb gemaakt van v/d Hul the Bay C5 met Neutrik pluggen hebben plaats gemaakt voor interlinks gemaakt van Kimber Hero kabel met WBT (imitatie) pluggen.

De nieuwe interlinks geven een schoner, breder en dieper geluidsbeeld. De "sssssss" is wel weer terug van weggeweest maar dat zal hopelijk nog wel wegtrekken.

Foto's:




Tijdens het switchen van de kabels viel het me op dat er een ledlampje op één van de versterkermodules niet brandde. Omdat de versterker nu toch uit de kast was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om die module eruit te halen, maandag gaat hij RMA terug naar Hypex. Ik heb ook meteen de andere modules uit de kast geschroefd zodat ik de inputcaps kan gaan overbruggen voor een nóg beter geluid. Vanavond ga ik knutselen in frontpaneldesigner om een mooie dikke aluminium achterplaat te maken. Als alles weer terug/binnen is ga ik de boel weer in elkaar schroeven en wellicht voeg ik twee of drie SMPS180 voedingen toe.

Wordt vervolgd..

Geweldig man, om dan te zien wat je van die paar meter kimber die je van mij hebt gekocht weer gemaakt hebt :smile:
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

TornadoGo

En ik heb nog een paar stukken kabel bewaard, wellicht voor een subkabel of iets dergelijks.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Quote from: dre73 on February 14, 2010, 21:50:30
en?

De eindversterker ligt uit elkaar, ik kan dus nu niet luisteren. Eerste indruk (na een uurtje spelen) is positief. Het geluid 'leeft' wat meer dan met de vd Hul kabel. Er zit wel een slisje in, zal wel nieuwigheid zijn. ;)

In tegenstelling tot mijn eerdere post ga ik geen nieuw achterpaneel bestellen. Ik ben eigenlijk tevreden met hoe ik dit zelf heb gefabriceerd. Waar ik niet zo tevreden mee ben is de binnenkant en dan met name de bekabeling, dat ga ik nu beter aanpakken. Later deze week een SMPS400/49 bijbestellen en dan ga ik mijn frontkanalen daarmee voeden. Center en rears worden gevoed door de andere voeding. Ook nog de inputcondensatoren overbruggen als ik erachter komt welke dat precies zijn. Dat zal ook weer een stukje schelen. Het volgende project wordt dan een nieuwe voorversterker, maar dat zal nog wel tot na de zomer duren en misschien nog wel iets langer.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

geen 2x180?
lijkt me een betere keus.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Quote from: dre73 on February 14, 2010, 22:23:42
geen 2x180?
lijkt me een betere keus.......

Dat dacht ik ook, tot ik dit antwoord van Hypex kreeg op de vraag welke SMPS beter is in mijn situatie:

QuoteDe SMPS400/49 doet qua geluidskwaliteit zeker niet onder voor de SMPS180. De SMPS180 heeft nog wat andere functionaliteit dan de SMPS400, zo heeft de SMPS180 onder andere geregelde uitgangen, geregelde +/-12V, de uitgangspanning kan worden geregeld. Dit alles draagt alleen niet bij aan betere geluidskwaliteit, ik verwacht eigenlijk zelfs dat de SMPS400 beter zal klinken.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Quoteik verwacht eigenlijk zelfs dat de SMPS400 beter zal klinken.

ik heb ook veel verwacht,kost soms veel geld......
stuur amanda eens een mailtje ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JeroenGRT

Mooie moderne inrichting, ziet er goed uit die zelfbouw versterker.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)