TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Ruim 2,5 jaar geleden bezocht ik voor het eerst dit forum. Na uren-avonden-hele dagen te hebben gelezen ben ik voorzichtig mijn set op gaan bouwen. Het begin van de opbouw viel samen met het betrekken van een nieuwbouw woning. Tijdens de bouw is al rekening gehouden met de verschillende componenten door middel van allerlei kabelgoten en door het aanleggen van twee extra groepen.

Bijna twee jaar na het betrekken van de nieuwe woning is het nu eindelijk zover; er staat een fatsoenlijk meubel en er gaat binnenkort eindelijk een vijftal speakers aan worden geschaft! Hieronder staat het verslag van mijn laatste upgrade. Het is een mooi stukje tekst geworden waarin eigenlijk zowel mijn huidige als toekomstige set (nog een maandje) aan bod komt.

Veel leesplezier!

Onderstaand stuk komt uit dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50605.0

De apparatuur staat helemaal links in het kastje. Er staan nog geen speakers op. Volgende maand wil ik graag een setje B&W Mini Theatre speakers kopen in het zwart. Ik heb nu een Yamaha sub te leen van mijn zwager, ik hoop begin volgend jaar een SVS of Velodyne sub aan te kunnen schaffen.

Dan de stroomvoorziening:
Gisteravond heb ik een Lapp Ölflex 3x2,5 kabel van de meterkast naar de woonkamer door een PVC buis in de kruipruimte gelegd (de buis zit vast aan het piepschuim en ligt dus niet in het zand). Vandaag heeft een electriciën de kabel aangesloten op een groep en heb ik de kabel d.m.v. een eurostekker aan de G&W powerfilter vastgemaakt. De powerfilter staat in hetzelfde kastje als de rest van mijn apparatuur (links in het meubel zit een schuifdeurtje van 90cm die ik voor de lades kan schuiven die op de foto in het midden staan, de apparatuur wordt dan zichtbaar).

Op dit moment zijn het plasma panel en de Pioneer mediabox aangesloten d.m.v. de zelfgebouwde kabels. Later deze week verwacht ik nieuwe spullen van HiFi Supply om nog een kabel te maken zodat ik ook de receiver aan kan sluiten met een audiofiel verantwoord cord.  ;) Uiteraard zit alle apparatuur netjes aangesloten op de powerfilter (ook de receiver).

Mijn ervaring:
Moeilijk te zeggen: De stroomkabels zijn veranderd en nog aan het inspelen, er is een powerfilter tussen gekomen en de speakers hebben een andere opstelling. Mijn voorlopige bevindingen zijn:

  • Breder geluidsbeeld.
  • Meer detail.
  • Het hoog slist nog een beetje maar dit wordt eigenlijk steeds minder, ik wijt dit ook een beetje aan de gebruikte speaker-kabels (QED-SA).
  • Op dynamiek heb ik niets ingeboet voor mijn gevoel, als alles in is gespeeld zal ik dit uitgebreider gaan testen.
  • Over het laag kan ik op dit moment niet veel zeggen omdat ik geen subwoofer kabel beschikbaar heb.
  • Het beeld is er zichtbaar op vooruit gegaan (plasma was al door Frank gecalibreerd), betere kleurverzadiging, meer dieptewerking en meer detail.

Tot zover dus een geslaagde upgrade!

Hoezo upgrade-virus?
Volgende upgrade is zoals gezegd een nieuw powercord voor de versterker, degene die ik eigenlijk daarvoor had gemaakt is verhuist naar het plasma-panel. Verder wacht ik op de levering van QED producten van de recente Powerbuy; 2 Qunex HDMI-P kabels, 1 SR-SW/3 sub-kabel en 22 meter Silver Micro speaker-kabel. Ik heb de Silver Micro besteld om twee redenen; de Silver Anniversary die ik nu gebruik is niet flexibel genoeg om voor de B&W M1 speaker te gebruiken en daarnaast heb ik niet genoeg SA om ook achterspeakers aan te sturen. Verder wil ik dus volgende maand een set B&W Mini Theatre kopen, uiteraard ga ik nog wel eerst even luisteren maar als ik de gebruikersevaringen en reviews lees hebben deze speakers een erg goede prijs/kwaliteit verhouding en daarnaast vind ik ze ook bijzonder mooi qua vormgeving. Het liefste zou ik natuurlijk een combinatie van Arcam 350 en B&W XQ-serie willen, maar daar is geen budget en geen ruimte voor. Uiteindelijk heb ik voor een Pioneer receiver gekozen vanwege de integratie met de plasma. Ik denk dat de B&W set hier prima bij past.

De Toekomst?
Over een maand ziet mijn set er dus als volgt uit (hoop ik althans):

  • Pioneer 436 FDE
  • Pioneer AX2-AV-s
  • HTPC (moet ff her-installeren) met een M-Audio Audiophile Firewire externe geluidskaart
  • Interlinks: 2x QED Qunex HDMI-P, 1x QED Signature 75 digi-coax-interlink, 1x SR-SW/3 sub-kabel, QED Silver Micro voor de speakers
  • Stroomvoorziening: Lapp Ölflex vanuit de meterkast via een Wattgate 320i naar een G&W powerfilter
  • Stroomkabels: Lapp Ölflex met Hifi Tuning Gold-II Schukostekkers en Wattgate 320i eurostekkers

De HTPC zit nog met een Oehlbach DVI-HDMI kabel aan mijn versterker vast. In de wat verdere toekomst wil ik de HTPC omruilen voor een PMS MB200 of een vergelijkbaar apparaat. Daarnaast hoop ik dat er binnenkort een HD vervanger komt voor mijn digitale Samsung tuner (SD versie). Deze zit nu aan de mediabox van de Pioneer plasma vast met een Audioquest scart kabel die zwaarder is dan het Samsung kastje waardoor deze telkens achter de andere apparaten valt.  ;D

Zoals gezegd heb ik op dit moment geen geld en geen ruimte voor de spullen die ik eigenlijk zou willen. Echter denk ik dat ik heel tevreden kan zijn met de set zoals ik hem nu aan het opbouwen ben; nette componenten, consequent qua bekabeling (is iets waar ik in geloof) en een lust voor het oog (is subjectief natuurlijk).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!  :D




/edit 17-12-2014: Links naar niet-werkende foto's verwijderd.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

DA BoSS

ziet er chique uit hoor, mooie foto's 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

TornadoGo

Quote from: DA BoSS on October 23, 2006, 22:00:56
ziet er chique uit hoor, mooie foto's 8)

Ik zal er binnenkort nog meer maken. Zou het nu wel willen doen, maar mijn vriendin zit beneden te beppen met een vriendin. Daar ga ik me niet tussen wagen.  ;)
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

R

Wow, gave stijl heb je binnen. Zou de rest graag ook eens zien. Erg mooie TV btw..O0

Raphie

WOW, dat is echt de strakste plasma foto die ik tot nu toe gezien heb. 10 met een griffel voor stijl!  O0
JBL PRX Power!

Rappie

Inderdaad erg strak, alleen missen we de HT fotos ;) Zijn je speakers ver buiten de foto in de hoek gestopt .. paar B&Ws zijn zeker mooi om er bij te zetten. Alleen is dan je strakke meubel weer onderbroken. Of kan het in de kastjes onder de tv ?
Eigenaar van Paulthé

Eriks

Heeeeel mooi, betrap me zelfs op een beetje jaloezie ;D

HTR

word er stil van, heel erg mooi! die tven de inrichting

TornadoGo

Dank voor alle reacties!  ;D

Later vandaag zal ik nog wat meer foto's maken van de setup. Ik zal ook meteen de rest van de begane grond meepakken voor de geïnteresseerden.

Het huis is nog niet helemaal af omdat de spullen die we mooi vinden ook telkens heel duur blijken te zijn. Qua meubels doen we geen water bij de wijn dus iedere 3/4 maanden komt er iets nieuws bij.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#9
Quote from: Rappie on October 23, 2006, 22:51:11
Inderdaad erg strak, alleen missen we de HT fotos ;) Zijn je speakers ver buiten de foto in de hoek gestopt .. paar B&Ws zijn zeker mooi om er bij te zetten. Alleen is dan je strakke meubel weer onderbroken. Of kan het in de kastjes onder de tv ?

De speakers zullen helaas niet in het meubel kunnen, tenzij we alle deurtjes, lades en klepjes open willen zetten tijdens het kijken. In eerste instantie wilde ik graag de B&W FPM serie aan de muur maar dat bleek vrij kostbaar en daarnaast wil mijn vriendin geen speakers aan de muur.

Ik denk dat het er wel netjes uit zal zien zo 3 x de B&W M1 in het zwart op het meubel. De center zet ik waarschijnlijk gewoon rechtop.




In dit topic staan een paar mooie foto's van een setup met de M1 in het zwart: http://www.minhembio.com/Kelvin

/edit: Ik zie nu pas dat die gast dezelfde receiver heeft als ik. Wel grappig trouwens dat hij z'n houten vloer door heeft gelegd tegen de muur. Geeft een leuk effect.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

daxie

Mooie lampen ook, welke zijn dit?

TornadoGo

Quote from: daxie on October 24, 2006, 09:30:30
Mooie lampen ook, welke zijn dit?

Ik heb werkelijk géén idee. Staat ook geen merkje ofzo op de onderkant. Ze komen bij een lokale interieurwinkel vandaan. Is wel al meer dan twee jaar geleden overigens.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Zoals beloofd nog wat meer plaatjes van het meubel en van de rest van de ruimte:













Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

HTR

op deze manier modern is echt top! complimenten voor je mooie huis!

TornadoGo

#14
Quote from: hometheatrerulezz on October 24, 2006, 10:39:18
op deze manier modern is echt top! complimenten voor je mooie huis!

Thanks! :)

Hieronder een foto van één van de twee speakers. Deze heb ik ongeveer 10 jaar geleden in Duitsland bij mijn Sony setje gekocht. Ik wilde toen vooral véél BOEMBOEM en daar zijn ze erg goed in.



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

R

Tja.. het is gewoon simpel. Wij hebben dezelfde smaak ;)

(behalve die speakers dan :P)

TornadoGo

Nog drie plaatjes:

Deurtje open (ik blij)


Deurtje dicht (vrouw blij)


De Pioneer AX2AV-s



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

HTR

Quote from: Ruben on October 24, 2006, 10:56:53
Tja.. het is gewoon simpel. Wij hebben dezelfde smaak ;)

(behalve die speakers dan :P)

Grappig jij ook al die smaak? ik vind dit ook top!

HTR

je hoort me overiges ook niet klagen over men eigen opstelling nu, die is nu zga optimaal voor mijn slaapkamertje:)

Rob Eric Blank

Erg gaaf meubel en ook een ZEER aangenaam interieur!

TornadoGo

Quote from: hometheatrerulezz on October 24, 2006, 11:36:24
je hoort me overiges ook niet klagen over men eigen opstelling nu, die is nu zga optimaal voor mijn slaapkamertje:)

Ik heb (net als jij) ook heel lang getwijfeld tussen Panasonic en Pioneer. Ben uiteindelijk voor de Pioneer gegaan omdat ik het apparaat an-sich mooier vond passen in ons interieur.

Achteraf had ik misschien beter Panasonic kunnen kiezen: Heb namelijk wel last van het inbranden van het RTL logo, doe daarom nog steeds (na een jaar) regelmatig sneeuwen om het weg te krijgen. Ik krijg echter de indruk dat het niet meer helemaal weg gaat. Zit er ook over na te denken om Kebe te gaan inschakelen. Ben alleen bang dat ik mijn TV 3 weken kwijt ben en hem vervolgens terugkrijg met een nieuw panel die opnieuw gecalibreerd moet worden. In dat geval moeten er eerst weer 200 branduren opzitten voordat Frank kan komen waar ik vervolgens ook weer eens een boel geld voor kwijt ben. Erg lastig..  ???
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

HTR

ik snap wat je bedoeld... t  mooist zou zijn als ik dit paneel in de pio kast kon zetten... ;)

TornadoGo

Quote from: hometheatrerulezz on October 24, 2006, 12:07:28
ik snap wat je bedoeld... t  mooist zou zijn als ik dit paneel in de pio kast kon zetten... ;)

Misschien een keer een leuk DIY projectje voor iemand met teveel geld?  ;D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

HTR

haha misschien wel;) er is al iemand op t forum geweerst die de pana helemaal glans zwart heeft gemaakt, dat is al stap 1 nu idd nog in een nieuwe kast;)

Sk

In 1 woord PRACHTIG!! erg fraai allemaal  :o
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9