Zelfbouw sub van visonik 300D + paartje JMlab W-cone 25cm woofers?

Started by Ed van D, October 23, 2006, 21:02:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ed van D

Beste creativelingen!
Ik heb recent een setje 25cm W-cone woofers 10W6411 op de kop getikt. Een mooie snelle woofer die echter een vrij hoge resonantie frequentie heeft (44Hz).
Ik wil graag zelf een goede sub bij mijn JMlab 927be bouwen op basis van deze twee speakers en een visonik 300D DSP bass-eindtrap. Heeft iemand tips voor een leuk ontwerp?
Dank!  ;D
Ed
Nuforce AVP16, Aura Zappulse 2.3 3ch amp, Denon 2900, Cayin SCD 50T, Sony BDP-550
JMLAb 927 Be, JMLab CC901 centre, (zelfbouw) Dynaudio sub, zelfbouw 300B buizenamp,

Interficior

Wat dacht je van de ontwerpen die de fabrikant aanraadt?
http://www.bmm-electronics.nl/document.asp?document_id=564&link=Datasheets/focal/10w6411.pdf

Je moet natuurlijk voor jezelf nagaan of je dit wel wilt, want volgens mij is je winst niet zo heel groot. Want deze lijn van focal hebben nu eenmaal de eigenschap wat meer snel te zijn en wat minder lage resonantiefrequentie hebben. Het zijn mijns inziens meer (mid)woofers dan echte subwoofers, want ze lopen ook behoorlijk hoog door. Maar zonder meer erg mooie dingen. Ga je er twee in stereo doen of 1 subwoofer van maken?
Take it or lease it

Ed van D

Ik heb als basis de 927 die de kleinere uitvoering van de 10W heeft. Mijn overweging is om in ieder geval een "Woofer" te pakken voor de sub die een beetje hetzelfde karakter heeft, daardoor goed aan de hoofdspeakers aansluit. Ik hoop ze aan de 'onderkant' met de 300D nog een beetje te kietelen  >:D. Ik wil daarmee een dubbelkamer sub maken met de twee woofers erin...
PS: Eigenlijk ben ik ook gewoon een beetje verliefd op die woofers hoor :-*
Nuforce AVP16, Aura Zappulse 2.3 3ch amp, Denon 2900, Cayin SCD 50T, Sony BDP-550
JMLAb 927 Be, JMLab CC901 centre, (zelfbouw) Dynaudio sub, zelfbouw 300B buizenamp,

Interficior

Quote from: eagle on October 24, 2006, 21:49:44
Ik heb als basis de 927 die de kleinere uitvoering van de 10W heeft. Mijn overweging is om in ieder geval een "Woofer" te pakken voor de sub die een beetje hetzelfde karakter heeft, daardoor goed aan de hoofdspeakers aansluit. Ik hoop ze aan de 'onderkant' met de 300D nog een beetje te kietelen  >:D. Ik wil daarmee een dubbelkamer sub maken met de twee woofers erin...
PS: Eigenlijk ben ik ook gewoon een beetje verliefd op die woofers hoor :-*
Een dubbelkamer sub? Wat bedoel je daarmee? Compound/isobarik opstelling? Dat lijkt me echter nogal nutteloos tenzij je ruimte wilt besparen natuurlijk.
Take it or lease it