Review Mitsubishi HC5000 op hdtvexpert.com

Started by marcovdb, October 21, 2006, 01:26:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcovdb

http://www.hdtvexpert.com/pages_b/hc5000.html

Mitsubishi's HC5000 is an outstanding performer, and the fact that it costs only $4,500 is a welcome surprise (and kinda hard to believe!). Obviously, the engineers at Mitsubishi worked very hard to address the image quality parameters that really matter — grayscale performance and color accuracy. The Silicon Optix video processing is just the icing on the cake.

...it's significant that Mitsubishi chose to use HTPS LCD technology to build this projector. LCD projectors often get short shrift in the home theater market because of a perception that they can't measure up to DLP picture quality. The HC5000 shoots so many holes in that argument that I wonder what other home theater projector manufacturers will do now, particularly those that just announced new, comparably priced 720p DLP models at Cedia Expo?

neptune

Ziet er goed uit!
Contrast lijkt me een beetje laag, rond 1800:1 MET auto-iris.
zet hier iets neer

Bass

Hielco schrijft:
QuoteContrast lijkt me een beetje laag, rond 1800:1 MET auto-iris

In de test staat:
QuoteHighest contrast readings using a small white window pattern with an adjacent black area

Dit is volgens mij nog steeds geen on/off contrast meting (er wordt tegelijkertijd wit en zwart geprojecteerd; weliswaar niet volgens een ANSI testpatroon, maar het witte licht zal door de reflecties in de projector, lens en projectieruimte veel van het on/off contrast afsnoepen.

Het echte on/off contrast zal een stuk hoger uitkomen verwacht ik.
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

Starred


neptune

Gesignaleerd op een nl website voor 39990 euris, tevens voor die prijs bij Grobi.
interesting :)
zet hier iets neer

Starred

Quote from: hielco on November  1, 2006, 14:44:02
Gesignaleerd op een nl website voor 39990 euris, tevens voor die prijs bij Grobi.
interesting :)

Voor een dergelijke prijs zou ik toch eens bij andere zaken gaan snuffelen   ;);D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ArneM

Hu.....das erg laag en waar heb je die aanbieding gekregen... ??? ??? ???

Starred



reza

Jaha ;D Hij is er nog niet. En de zaak waar dat was, daar doe ik altijd goeie dingen voor!! Waardoor ik dus af en toe een mazzeltje kan krijgen :P Blijft nog steeds een hoop geld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

EdSki

Quote from: Starred on November  1, 2006, 20:29:35
Nu ook gereviewed door Cine4Home:
http://www.cine4home.de/tests/projektoren/MitsubishiHC5000/HC5000Test.htm

Mmm het contrast zonder Iris valt dan toch wel tegen..720:1 is toch nauwelijks beter dan D5 panelen toch?

indy500


neptune

#13
Quote from: EdSki on November  1, 2006, 21:34:18
Mmm het contrast zonder Iris valt dan toch wel tegen..720:1 is toch nauwelijks beter dan D5 panelen toch?
In de review staat dat dit cijfer niet direkt te vergelijken is met andere projektoren, aangezien er bij optie Iris uit geen enkele iris meer aan is, ook niet een ingebouwde iris die  meestal in het optische gedeelte van veel projektoren is ingebouwd en die dus voor een hoger `native` contrast zorgt.

Toch ben ik ook erg benieuwd naar een review van Frank en eventueel een demo wanneer dat mogelijk is.
Natuurlijk is het erg interessant om te weten hoe de Mits presteert in vergelijking met de Prul van Sony.... Sorry ik bedoel Pearl   ;D
De optiek van de de Mits schijnt erg goed te zijn, dus misschien all-in wel een beter plaatje dan de Pearl , dat kan je pas zeggen na een goede vergelijking, puur de contrast cijfertjes naast elkaar leggen zegt niet zoveel.
zet hier iets neer

jaco

Met de dynamische Iris komt deze ook tot 10.000:1 volgens cine4home
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

neptune

Quote from: jaco on November  3, 2006, 12:45:47
Met de dynamische Iris komt deze ook tot 10.000:1 volgens cine4home
je bedoelt de Pearl zeker? Ik denk dat die native al hoger is met on/off contrast of niet?
maar ja het gaat om het complete plaatje he
zet hier iets neer

jaco

Quote from: hielco on November  3, 2006, 12:49:20
je bedoelt de Pearl zeker? Ik denk dat die native al hoger is met on/off contrast of niet?
maar ja het gaat om het complete plaatje he
Nee de HC5000, ga de reveiw bij Cine4Home maar lezen (of ik ben kippig geworden en heb een 0 te veel zien staan)

Ik ga het ding volgens mij morgen bekijken, dus het verschil tussen 1000:1 en 10000:1 moet opvallen lijkt me.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

neptune

Quote from: jaco on November  3, 2006, 15:57:42
Nee de HC5000, ga de reveiw bij Cine4Home maar lezen (of ik ben kippig geworden en heb een 0 te veel zien staan)

Ik ga het ding volgens mij morgen bekijken, dus het verschil tussen 1000:1 en 10000:1 moet opvallen lijkt me.
Dat heb ik ook en inderdaad stond het in het grafiekje wel vermeld, maar ik dacht dat je de pearl bedoelde.
Ik bedoel die cijfers klinken heel wat, maar zeggen niet alles.
zet hier iets neer

neptune

Quote from: jaco on November  3, 2006, 15:57:42
Nee de HC5000, ga de reveiw bij Cine4Home maar lezen (of ik ben kippig geworden en heb een 0 te veel zien staan)

Ik ga het ding volgens mij morgen bekijken, dus het verschil tussen 1000:1 en 10000:1 moet opvallen lijkt me.
Waar ga je die bekijken dan?
zet hier iets neer

riwi

Quote from: hielco on November  3, 2006, 19:10:57
Waar ga je die bekijken dan?

Morgen en zondag in Kaarst, het beamer treffen. Daar staat de Mits HC5000, de Pearl, de Ruby, de HD81 en misschien nog wel wat andere interessante zaken  :)

neptune

Quote from: riwi on November  3, 2006, 19:26:48
Morgen en zondag in Kaarst, het beamer treffen. Daar staat de Mits HC5000, de Pearl, de Ruby, de HD81 en misschien nog wel wat andere interessante zaken  :)

Ik kan helaas niet dit weekend, willen jullie misschien uitgebreid verslag doen hier op het forum?  ;D
zet hier iets neer

jaco

Quote from: riwi on November  3, 2006, 19:26:48
Morgen en zondag in Kaarst, het beamer treffen. Daar staat de Mits HC5000, de Pearl, de Ruby, de HD81 en misschien nog wel wat andere interessante zaken  :)
Projection Design
DLP Projektor Action 1080 mit 1.920 x 1080 Bildpunkte Auflösung

SIM 2
3 Chip DLP Projektor C3X mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
DLP Projektor mit 1.920 x 1.080 Bildpunkte

RUNCO
1 und 3 Chip DLP Projektor mit 1.280 x 720 bis 1.920 x 1.080 Bildpunkte

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Marc

Het valt mij op dat bij die "reviewsites" Mitsubishi sponsor is..... >:D

kermit

#23
Ik heb hem vandaag mogen bewonderen  op HT beamertreffen. Stond wel ff te kijken wat een mooi plaatje de Mitsubitshi kan neerzetten. Er werd geprojecteerd op een 2.35 scherm. Dat scherm wil ik ook hebben. ;D . Scherm was ongeveer 3.00 meter breed . Ook genoeg lichtopbrengst en contrast was  goed. Ook merk ik nu dat  lcd's het steeds beter gaan doen!

jaco

Er kwam inderdaad een behoorlijke hoeveelheid licht van het scherm af (of high gain, of de projector gaf genoeg licht)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm