Huiskamer HT a.k.a Focal Theatre! (Update 07-4-2013) Wat gaan we zelfbouwen..

Started by ProXius, October 20, 2006, 15:29:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: ProXius on March 17, 2013, 22:48:21

Heb je gelijk in, gaat tenslotte om het geluid. :) Die foto's in de startpost zijn inmiddels 7 jaar oud. :D Sinds die tijd is er extreem veel aangepast aan de set, al heb ik momenteel dus bijna niks meer. ;)

Dat had ik al in de gaten, blijven toch mooie plaatjes. Heb je er nooit spijt van gehad dat je alles hebt verkocht? Aan de andere kant kan je nu weer mooi opnieuw beginnen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

ProXius

Quote from: RubenV. on March 17, 2013, 22:53:19
Dat had ik al in de gaten, blijven toch mooie plaatjes. Heb je er nooit spijt van gehad dat je alles hebt verkocht? Aan de andere kant kan je nu weer mooi opnieuw beginnen  :D

Absoluut geen spijt gehad, het is een beetje in etappes gegaan en alles had eigenlijk een duidelijk reden steeds:

- Beamer #1 weg, had geld nodig voor mijn eerste autootje en wilde al heel lang een mazda MX-5.  :D
- Beamer #2 weg, ik wilde graag een nieuwere, snellere, auto (En tevens mijn huidige, veel geld vragende hobby ;))
- SR9600 omruilen voor SR875, tsja, door deze downgrade te doen hielt ik 1000 euro over... Voor film stiekem een vooruitgang zelfs, no-brainer wat mij betreft.

En waarom nu eigenlijk bijna niks meer? Ik kon niet meer 'simpel' genieten van de muziek. Klinkt allemaal heel dramatisch, maar ik ging gewoon te kritisch luisteren. Nu met mijn simpele setje is het gewoon genieten en verbaas ik me elke keer weer over de kwaliteit van het geluid dat ik nu heb voor weinig geld. :)

Maar, natuurlijk gaat het weer kriebelen. Als het goed is ga ik ein-de-lijk op mijzelf wonen voor eind mei, en dat vind ik een mooie tijd om langzaam aan weer te beginnen. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

ProXius

Nu wilde ik de Scan Speak Ultimo's gaan bouwen, maar ik moet eerlijk zijn; ze worden gewoonweg te duur. Bovendien verdienen ze een mooi stukje versterking en ook daar is niet veel budget voor.  ;)
Dus, kijken naar nieuwe opties en dan springen eigenlijk deze twee ontwerpen er uit wat mij betreft:

De Tarkus, een 3-weg met 10" Peerless laag, 6.5" peerless mid en vifa hoog:
Budget units maar wel een mooi resultaat. De kasten zou ik wat eleganter willen bouwen in 'avalon' stijl.

https://sites.google.com/site/undefinition/tarkus

De Intertechnik Vota 2. Mooie 3weg met 8" laag en bandtweeter.

https://www.intertechnik.com/Shop/Loudspeaker-kits/Loudspeaker-kits-with-Gradient-Axis/_72516_I8-BS-Vota2_1768,en,6822,139797?no=intro&app=Shop/Loudspeaker-kits/Loudspeaker-kits-with-Gradient-Axis/&dummy=&navid=1768&lang=en&basis=6822&detail=139797&extra1=&extra2=

De prijs zal ongeveer gelijk uitkomen, denk ik... Ik neig iets meer naar de Tarkus i.v.m. het bekendere merk, maar de Gradient units in de Vota 2 zien er ook wel erg goed uit. ;)

Qua versterking zit ik te kijken naar Chinese buizenbakken, gewoon omdat ik ze cool vind. :D Al zullen ze in het begin spelen op een goedkope tweedehands amp. (Oude Marantz, denon, etc.)

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Subwoofer is verkocht, dus over een week of anderhalf worden de onderdelen voor de 'Tarkus' besteld. Gaat weer een mooie bouw worden!  :pompom:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"