Huiskamer HT a.k.a Focal Theatre! (Update 07-4-2013) Wat gaan we zelfbouwen..

Started by ProXius, October 20, 2006, 15:29:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berserker

Absoluut, niets mis mee! Een HT op dit forum genaamd Cinejowi vind ik echt 1 van de mooiste op dit forum. Deze heeft ook een erg hoog Ikea gehalte. Zo zie je maar weer, er worden zelfs mooie woonkamer HT's gebouwd met Ikea  8)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

dirkden2e

ziet er cool uit maar trekt dat niet veel stof die versterker op de grond?

ProXius

@Pepsel: Dat is inderdaad wel een nadeel, maar bijvoorbeeld onze TV en de spullen op/in de kastjes trekken ook veel stof aan.
Gewoon vaak even afstoffen, en het valt allemaal best te doen :) Ben nu nog op zoek naar (MS 902?) surrounds, en dan is hij wel weer af voor 'even' :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

En het is tijd voor een update!
Sinds een week staat er nu een Mordaunt Short MS309 sub bij!  O0
Na aardig wat problemen, gedoe en gemorrel, is Rob vandaag maar even langsgekomen.
Het was alsof er een compleet andere set stond te spelen; fantastisch!

Ik ben heel tevreden, alles klinkt erg mooi. Set is nu ook afgesteld d.m.v een dB-meter, dus alles klopt gewoon.
Hier nog even wat foto's:


Hier de VLS kabel waar ik zeer over te spreken ben aangezien zijn prijs! (Thanks Peter voor de service :) )


De MS 309 sub!  ;D Het is een 25.5cm woofer, 150watt.


De Sub heeft zoals je kan zien dikke rubberen randen; je kan er ook lekker mee knallen :D




En dan nog 2maal de achterkant :)


Dan de conclusie;
Voor 200 euro kreeg ik deze complete nieuwe subwoofer incl. (dure) verzending! Als dat geen nette prijs is, weet ik het niet meer. :)
Ik heb er wat problemen mee gehad, maar na de 'afstelsessie' van Rob vandaag, is hij he-le-maal top!

Rob, bedankt!

Jasper :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Stadium III

en ook jij bent welkom

Ben blij dat alles nu naar wens is met de subblaffert!

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

Verder kan ik ook niks op zeggen dat het nu als 1 geheel klinkt en dat je voor de ruimte en opstelling wel bijna het beste eruit haald

Ik denk dat je als een 16 jarige zeer blij mag zijn met wat je hebt en hoe je het voor een mooie prijs bij elkaar gekregen hebt !

dus ik kan maar 1 ding zeggen Jasper ga zo door!!!

stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

#31
Hier eindelijk een redelijke foto van het geheel!


Verder heb ik wat minder leuks :(
Ik merkte altijd al dat ik bij het merendeel van de films nare effecten had... er waren altijd een paar 'banen' een andere kleur, en er was ook een soort van constante 'golving' te zien in het beeld. Ik heb hier een foto van, en van de golving heb ik een filmpje. (de foto is wat overdreven uitgevallen, maar het idee is duidelijk)


http://www.filefactory.com/file/89cf22/
De download link voor de avi (23MB)

Zal ik hiervoor een apart topic openen? wie kan mij wat tips geven waar het aan kan liggen?

#Edit; ik open even een nieuw topic, is toch wat makkelijker!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

#32
Ondanks het feit dat het beeld nog steeds niet helemaal is zoals ik dat graag wil, ben ik wel super blij nu :D
Ik heb de subwoofer verplaatst naar de hoek, en dat is wel zó'n verandering! niet normaal!  O0
Ook ben ik gisteravond naar de buren gegaag en heb daar even een praatje gemaakt. Aangezien de band tussen ons en de buren nou niet bepaald zo goed is, was ik bang voor het ergste. Dat viel dus dubbel en dwars mee! Ze horen het nauwelijks, en hebben er geen last van!
Vandaag lekker een oude klassieker gekeken; the matrix!
man, dat klinkt toch wel erg gaaf hoor.  8)

Ik zou zeggen, is er nog een beginneling (of iemand anders) die graag een filmpje wil pakken hier? dan kan ik laten zien wat leuks er te doen is met een klein budget!

Jasper :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

mikeske

Quote from: ProXius on December 31, 2006, 17:45:46
Ik zou zeggen, is er nog een beginneling (of iemand anders) die graag een filmpje wil pakken hier? dan kan ik laten zien wat leuks er te doen is met een klein budget!

Als het niet zo ver zou zijn, dan zou ik met plezier eens binnenspringen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Stadium III

Quote from: ProXius on December 31, 2006, 17:45:46
Ik zou zeggen, is er nog een beginneling (of iemand anders) die graag een filmpje wil pakken hier? dan kan ik laten zien wat leuks er te doen is met een klein budget!

Jasper :)

haha ik weet je te wonen !!!

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Voor de mensen die een keer langs willen komen, hartstikke tof, ik woon in Heelsum. (20 min vanaf Arnhem)
En Rob, natuurlijk ben jij ook welkom, haha!

Groetjes  ;D
Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Marsh

Quote from: ProXius on January  1, 2007, 21:11:14
Voor de mensen die een keer langs willen komen, hartstikke tof, ik woon in Heelsum. (20 min vanaf Arnhem)
En Rob, natuurlijk ben jij ook welkom, haha!

Groetjes  ;D
Jasper

Cool, ik woon zelf midden in Arnhem, misschien kunnen we idd bij elkaar eens een filmpje checken.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


donaldk


gijsnoorlander

Voor wat betreft die golving.
Kan het zijn dat je TV het signaal van de tuner via de scart naar buiten stuurt, en het beeld van de DVD-speler via diezelfde scart projecteert?
Op die manier krijg je een soort van overspraak en zie je dus de zender waarop de ingebouwde tuner staat afgesteld door je film heen.
Kortom test even door de zender op je TV te wisselen bij een donker beeld van je DVD-speler. Als dat invloed heeft, heb je grote kans dat dat de oorzaak is.
Ik heb hier hetzelfde probleem en denk er sterk over om de scart-kabel aan te passen, door de uitgaande pinnen van de scart-stekker aan de TV-kant los te halen.

ProXius

Iedereen is welkom, natuurlijk wel even op afspraak via PB :D
Wat betreft het beeld, dat klinkt alsof het heel goed zou kunnen, nou begrijp ik alleen het wisselen van zender niet. De TV staat, tijdens het kijken van een DVD op de 'source' zender. Als ik deze dan op een andere zender set, zie ik de DVD natuurlijk niet meer...
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

gijsnoorlander

Bij mijn TV kan ik gewoon de zenders wisselen terwijl hij gewoon door blijft gaan met het beeld vanaf de scart door te geven. Via diezelfde scart-stekker wordt dan een andere zender naar buiten gestuurd.
Het enige nut wat ik kan bedenken van zo'n optie is dat je mischien een decoder wilt aansluiten die zelf geen eigen tuner heeft.
Het werkt hier op beide scart-aansluitingen.

Stadium III

jasper wat je ook kunt doen is ff de antenne kabel eruit gooien als je dvd kijkt en kijken of er verschil is

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Onze antennekabel zit in de video recorder. Dan gaat er een scart van video naar TV, en een scart van DVD naar TV.
Ik zal inderdaad de antennekabel er eens uitpluggen, en wat ik ook eens ga proberen is de scart van video/DVD in de DVD omwisselen. (Misschien ook uitgang van DVD speler omwisselen?)
Dank voor de tips :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

gijsnoorlander

Vaak heeft een TV maar 1 scart-ingang die RGB-scart ondersteund.
Het geeft vanaf de DVD-speler het beste beeld over RGB, dus als je dat kunt gebruiken zou ik dat zeker zo houden. Let hier dus ook even op als je met de scart-stekkers in de weer bent.

Sk

Quote from: donaldk on January  1, 2007, 22:43:15
SK heeft vast ook wel zin een uitje...

Inderdaad  :) Ik woon in Westervoort als 1 van jullie mij kan oppikken in Arnhem graag. Ben anders afhankelijk van openbaar vervoer  :(
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ProXius

Nou, oppikken had ik graag gedaan, is het niet dat wij geen vervoer hebben :( Ik ben ook altijd afhankelijk van het OV!
Nou is het overigens heel makkelijk om met de bus naar mij te komen. (Vanaf Arnhem Centraa) Dat kost overigens 4 strippen.
:)
Zag trouwens een mooie aanbieding voor een LCD TV... 32 inch - 599 euro HD ready
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Update! 15-1-2007


Aangezien de sub nu op een andere plek staat, moest er een nieuwe, langere kabel komen.
Deze komt, natuurlijk, weer bij Hifi-supply vandaan. Perfecte zaak en super service.
Mijn oog was gevallen op een nieuw merk in het assortiment. 'Ixos'
Het klonk heel duur en het ziet er mooi uit, maar de prijs was eigenlijk juist zeer gunstig.
Daarom contact opgenomen met Peter, en die de eerste bestelling bij Ixos einde van die week doen. (zodat er een aantal andere klanten ook hun spullen konden kopen)
Vandaag is de kabel binnengekomen en ik kan je zeggen, hij ziet er goed uit!
Het afwerkingsniveau is zeer hoog voor zo'n (budget) kabel.
De kabel is wel wat dun, maar ik denk dat dit niet zo'n ramp is.

Natuurlijk weer wat foto's gemaakt, die staan hieronder. zometeen maar even de kabel aansluiten :)
Jullie krijgen het nog te horen ;)


- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ProXius

Hoi!
Ik heb een Fuji S5600 met een Raynox DCR-250 macro lensje. :)
Camera heb ik nog niet zó lang, dus ben nog aan het oefenen. :)

Even over de kabel, gisteren natuurlijk aangesloten.
Mijn eerste indruk is dat de bas wat minder is, maar wel dat hij strakker is.
Dit kan dus opgelost worden door de sub ietsjes meer te geven.
Ik krijg zo een heel mooi geluid, en ben hartstikke tevreden. :)
Het voordeel van deze kabel is dat hij zo dun is, op deze manier kan ik hem makkelijk onder de plint leggen.

Ik kan hem aan iedereen aanraden die niet zo'n hoog budget heeft.

Groetjes,
Jasper

P.S.
De foto staat nu ook bij hifisupply op de website  ;D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Zo!
Alloha iedereen!
Zoals jullie wel al weten is het een spannende week voor me...
LCD TV die deze week nog komt, een nieuwe DV4610 die deze week nog komt, en een aantal kabels!

Vanmiddag heb ik de kabels binnen gekregen. Natuurlijk weer top serice van Peter van Hifisupply!
Zoals jullie wel kunnen raden, heb ik weer wat foto's gemaakt.

De eerste 2 foto's gaan over mijn nieuwe antenne kabel van Hirschmann.
de laatste 3 foto's zijn van mijn duurste kabel :D Een super mooie Canare 'Hifi-supply' Componentkabel van 2 meter, inclusief 2 10mm ferrietmantels.  8)












Genieten maar!
helaas kan ik nog niks zeggen over de performance, aangezien ik nu TV kijk via een 37cm CRT bak die veeeels te oud, en veeeels te slecht is :D
Allemaal met het oog op een prachtige update later deze week.

Ik had gehoopt dat de TV vandaag binnen zou komen, maar helaas... DVD speler komt als het goed is morgen binnen, en stilletjes hoop ik dat dan ook de TV komt.
Natuurlijk later meer  ;D

i'm a happy llittle boy right now!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"