Huiskamer HT a.k.a Focal Theatre! (Update 07-4-2013) Wat gaan we zelfbouwen..

Started by ProXius, October 20, 2006, 15:29:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

07-04-2013 ---- Na bijna 2 jaar stilte gaan we weer van voren af aan beginnen uiteindelijk toch niks doen ;), Okai, we gaan weer zelfbouwen! :D


13-2-2011 --- Filmpjes gemaakt voor de audio kwaliteit van mijn bescheiden setje.
25-9-2010 --- De TW5000 nummer 2 is binnen! WOW Dit is toch wel weer heel erg gaaf.
17-9-2010 --- De TW5000 is weer besteld!. :D Dit keer met een mooie frisse ISF calibratie door Jason Kurt.
18-1-2010 --- De TW5000 is weer weg. :D.
18-6-2009 --- De Onkyo TX-SR875 is er.
30-3-2009 --- En de verbouwing is af, de eerste film is gekeken.
5-3-2009 --- Een mijlpaal tijdens de 'verbouwing'. De TW5000 is er!
5-3-2009 --- Weer verder met de bouw, de subwoofer-kast is af, hij is goed gelukt! 
12-2-2009 --- Tijdens het bouwen een zeer aangename meevaller, de SR9600 is er!
17-1-2009 --- Nou, we zijn begonnen met weer een behoorlijke aanpassing!
3-11-2008 - De BK XLS200 is er.
3-8-2008 - Het topic maar weer even een update gegeven... o.a. een nieuwe versterker en CD-speler.
12-6-2008 --- Weer wat nieuwe kabels...  Zie pagina 10
5-6-2008 --- Weer wat extra's o.a. een PS3! ...  Zie pagina 10
27-4-2008 --- Eindelijk een Panasonic!  ...  Zie pagina 10
8-3-2008 --- De nieuwe versterker en DVD-speler zijn er, terug naar Marantz!  Zie pagina 8
25-1-2008 --- De Speakers zijn er!   Focal JM-Lab Chorus 700V Wengé Zie pagina 7
25-1-2008 --- Nieuwe versterker!  De Denon AVR-3805 Zie pagina 7
4-11-2007 --- Nieuwe versterker!  De Marantz SR7400 zilver
15-9-2007 --- Nieuwe Speakers!  De JBL Northridge E90 
Nieuwe versterker!   De Marantz SR6300
7-2-2007 --- Canare bekabeling binnen
2-2-2007 --- Nieuwe TV, de Tatung LCD


------
Oorspronkelijke openingspost uit 2006:
------

Hallo Allemaal!
Eindelijk kan ik hier wat plaatsen over mijn HT.
De afgelopen weken allerlei keuzes gemaakt, en met de hulp van jullie tot mooie componenten gekomen.
Aangezien ik pas 1617 18 19 20 22 ben, was mijn budget niet erg hoog.
Toch moet ik zeggen dat ik heel erg blij ben met het resultaat.
Nu net zijn de kabels van Hifi Supply binnen, en die gaan we dan ook zometeen aansluiten.
Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, zijn hier wat leuke foto's.

Setup:


Marantz SR5300 receiver  Marantz SR6300 receiver  Marantz SR7400 receiver Denon AVR-3805 Marantz SR7500 Marantz SR7001 Marantz SR9600 Onkyo TX-SR875
Marantz DV4200 DVD-speler  Marantz DV4610 DVD-speler Samsung DVD-HD1080p7 Toshiba HD EP30 Marantz DV6600 Van Medevoort Marantz CD5001 (gemodificeerd) Marantz CD52 Mk. II SE
2x Mordaunt Short Avant 906 front speaker 2x JBL Northride E90 fronts 2x Focal Chorus 716V JM Custom Audio Solutions Tungsten's.
1x Mordaunt Short Avant 905c center speaker 1x JBL Northridge EC25 center 1x Focal Chorus CC700V Center
1x Mordaunt Short 309W Subwoofer De JBL's hebben genoeg laag. De Focals kunnen ook wel zonder. BK XLS200 15" Tempest-X met Reckhorn
Samsung 70cm 100hz breedbeeld bakbeest Tatung 32" MCGI LCD TV (een HELE verbetering) Samsung LE40M61B Samsung LE4071B Panasonic TH-42PV70 Samsung LE32M86
Epson TW5000 wit. (6500UB)
Samsung videorecorder
Sony Playstation 3 40GB Panasonic BD35
Viablue H-flex toslink Canare 'Hifi Supply Super Edition' digital coax cable Van den Hul the Source Hybrid Van den Hul Triaxial Professional. "Gouden" interlink, merk onbekend, erg mooi! Viablue
Canare 4S8 Speakerkabel Dik 6N koperen kabel, erg mooi! Van den Hul Hybrid

De foto's


De Marantz SR5300 - Wat een receiver! Wat een bakbeest  ;D Geweldig ding!


Zeer Mooie Viablue optische interlink




VLS Silver Series Scart - Toch net wat beter dan de instap scart.



Canare 4S8 Speakerkabel - Hele mooie kabel voor weinig geld!


Avant 906 Speaker - Pracht speaker, heel mooi hoog, strak laag.




De Spikes, die op een marmeren plaat staan van 1cm dik.

Dit was het zo'n beetje wel!
Ik ga lekker de nieuwe kabels aansluiten, en dan zal ik mijn bevindingen plaatsen.
Wat ik kwijt was?
Alles bij elkaar, dus versterker,DVD-speler,kabels,speakers zo'n 660 euro. Dit is dan wel inclusief verzending.
Het is natuurlijk veel geld, maar in mijn geval kan ik mijn oude set weer verkopen voor 200 euro. Dan valt het best wel weer mee :D

Iedereen bedankt die me geholpen heeft!
Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Rielplayer

Ziet er errug goed uit man :D en voor weinig geld :o

Mooie foto's trouwens. Misschien nog eens een totaal overzicht plaatsen?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sk

Ziet er goed uit man! Met name de eerste 2 foto's echt prachtig om te zien. Veel plezier met je set  :D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

S. Versteeg

Werkelijk prachtige foto's!
Ook erg knap gedaan voor zo weinig geld. D'r moeten natuurlijk wel nog rears komen neem ik aan.

Mvg,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

ProXius

Dank u, dank u :)
Een foto van het geheel wil maar niet lukken, staat in een nogal smalle ruimte, dus krijg hem niet goed op de foto.  :-\  Zal het morgen nog eens proberen. :)
Er komen zeker nog rears bij. Waarschijnlijk dezelfde serie van Mordaunt Short.
Misschien met de tijd ook nog wel een subwoofer, maar dat komt dan wel als laatste.

Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

VlisChris

Erg leuke setup, zeker voor het geld dat je er voor betaald hebt :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

joostpolletje

Ziet er leuk uit, maar ik wil een overzicht zien :)
En wat een laag bedrag zeg voor deze set, leuk gedaan!!

En de ontgroening is dus succesvol geslaagd!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

ProXius

Het is zeker zeer succesvol gegaan!
Net al mijn nieuwe kabels aangesloten en; WOW, wat een verschil!
Beeldkwaliteit merk ik wel een klein beetje. (minder kartelende randjes)
maar het Geluid!  :o :o

Kan nu ook weer lekker mijn films op DTS kijken, en het geluid klinkt nu nog mooier! nog sprankelender.
Echt toppie :D
Ik zal nog wel even kijken naar een overzichts foto.

Groetjes en bedankt :)
Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Dracoplasm

Uhm ligt het aan mij of zie ik nergens een bedrag? Aangezien iedereen het over de lage kosten heeft...

Mooie set om te zien verder, heb die luidsprekers ook eens beluisterd vond ze alleen te 'scherp' klinken (hoofdpijn scherp), maar dat kon ook hebben gelegen aan de gebruikte apparatuur.

Veel luisterplezier!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

ProXius

Quote from: ProXius on October 20, 2006, 15:29:37
Alles bij elkaar, dus versterker,DVD-speler,kabels,speakers zo'n 630 euro. Dit is dan wel inclusief verzending.
Het is natuurlijk veel geld, maar in mijn geval kan ik mijn oude set weer verkopen voor 200 euro. Dan valt het best wel weer mee :D

Nou denk ik om eerlijk te zijn dat ik dat iets te optimistisch heb genomen, laten we zeggen 650 euro. maar dat is alsnog een hele mooie prijs dacht ik zo. :)
Ik vind de speakers heel warm klinken, met juist een mooi hoog. persoonlijk ben ik wel fan van een redelijk 'heftig'  hoog. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Dracoplasm

Quote from: ProXius on October 20, 2006, 18:58:39
Nou denk ik om eerlijk te zijn dat ik dat iets te optimistisch heb genomen, laten we zeggen 650 euro. maar dat is alsnog een hele mooie prijs dacht ik zo. :)
Ik vind de speakers heel warm klinken, met juist een mooi hoog. persoonlijk ben ik wel fan van een redelijk 'heftig'  hoog. :)

Oke, dat is dan idd een hele mooie prijs.
Ook ik houd wel van een heftig hoog, daarom ben ik voor de hoorn tweeters van de Klipsch gegaan, die worden door mijn Marantz wat verzacht icm de monster kabels. Maar nogmaals, het kan best aan de versterking toen de tijd hebben gelegen hoor, ik vond het vooral mooie strakke luidsprekers (uiterlijk).
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

donaldk

"Aangezien ik pas 16 ben... Ook de huiskamer was niet ideaal, ik woon tenslotte nog thuis. (nog 1 jaar waarschijnlijk)"


Das nog eens een echte HT freak >:D.


ProXius

 O0 Ach, het is hier hartstikke gezellig hoor :D Maar de indeling is niet gemaakt voor een HT, omdat toen we de woonkamer hadden ingericht, ik nog niet zoveel om HT gaf. :)
Dus ik ben prima tevreden, alleen het is wat 'krapjes' opgezet. :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"


graafke


Stadium III

ha die jasper!

ziet er zeer goed uit !!!

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

HTR

en natuurlijk ook mijn complimenten voor deze mooie set! ik ben benieuwd naar overzicht fotos! ;D

mikeske

Mooie set, mooi macro foto's  ;)

Maar net als de rest ook benieuwd naar een totaaloverzicht  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

ProXius

#18
Bedankt allemaal :)
Toch nog even een overzichts foto.
Blergh! het lukt maar niet om het er mooi op te krijgen, ook lijkt het veel kleiner als in het echt :S (Het is wel klein hoor, maar hier lijkt het wel heel klein. ;D )
Ik probeer vanavond nog wel even een mooie sfeer-foto te maken :)
En ohja! voordat ik het vergeet, de center komt nog anders te hangen, zijn nog even aan het discussieren hoe. :D (in ieder geval wat naar achteren)





Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

HTR

mooi! wel even een tip: geef de speakers wat meer ruimte om te ademen als die mogelijkheid dr is, dan presteren ze beter!

ProXius

Nou, die ruimte is er nu dus niet :(
Maarrrrr!!
Moeders vind het wel OK als we alles tegen de andere muur aangooien, ik maak dus even een overzicht met maten, zodat we een beetje kunnen 'schuiven' met de spullen.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

donaldk

Zo te zien kun je ze nog wel was opzij zetten, zodat ze niet meer stijf tegen die kasten geklemd staan.

ProXius

Nou, aan de rechterkant kan dan nog wel 20cm ja, maar aan de linkerkant... :-X
De deur naar de gang zit daar ook, en je moet niet terwijl je binnenkomt, struikelen over de speakers.  O0
Misschien dat links net 5cm kan opschuiven, maar meer niet.
Misschien dus straks alles omdraaien, maar dat moeten we nog even uitzoeken :).
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Berserker

Hey die zwarte kasten herken ik.... Mooi spul van Ikea he  ;) Ik heb er zelf ook nog 1tje staan. Ik moet hem nog eens te koop zetten, aangezien ik hem nu niet meer kan plaatsen op mijn kamer.

Je bent goed bezig, zeker gezien je leeftijd!

Groeten Tom
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

ProXius

Inderdaad van Ikea :D net zoals de bank, de stoelen, de eetkamer tafel, de eetkamerstoelen, de kasten, de tafeltjes, noem maar op  ;D
Best leuke spullen voor leuke prijzen inderdaad. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"