Welke projector voor €800 (evt. tweedehands)

Started by -Freek-, October 18, 2006, 22:30:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 09:39:08
;D Mijn beamer staat ook te koop met nog 1000 uur te gaan op de lamp. Als je een nieuwe lamp wil valt het ook nog binnen je budget. ( Sharp z91 dlp)
Demo is altijd mogelijk in Tilburg.

Robin
Bedank voor het aanbod, maar ik wil een projector met een minimale resolutie van 1280x720. Succes met de verkoop verder!

dvd-fan

thanks, let wel op! Toen ik voor mijn projector ging kijken heb ik oa vergeleken met sanyo Z1 en een toshiba, beide lcd met 1280 resolutie. Maar het plaatje tov dlp was echt stukken slechter vooral kontrast. Tegenwoordig schijnt het al beter te zijn, maar lcd kan me nog steeds niet bekoren.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

-Freek-

#27
Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 15:06:16
thanks, let wel op! Toen ik voor mijn projector ging kijken heb ik oa vergeleken met sanyo Z1 en een toshiba, beide lcd met 1280 resolutie. Maar het plaatje tov dlp was echt stukken slechter vooral kontrast. Tegenwoordig schijnt het al beter te zijn, maar lcd kan me nog steeds niet bekoren.
Robin
Ja, uiteraard is de beeldkwaliteit ook belangrijk. Maar ik speel vaak op mijn Xbox 360, en ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat er in HD uitziet. Ook ga ik waarschijnlijk een HD-DVD-speler kopen, dus dan is de resolutie van de projector toch wel belangrijk. Ik koop natuurlijk geen projector met een hoge resolutie en heel slecht beeld.

-Freek-

Quote from: JKI on November 12, 2006, 17:58:20
Ik heb  tweedehands een Sony VPL-VW10HT gezien. De verkoper vraagt er 750 euro voor. Is dit een goede prijs voor dit oudje (en is dit sowieso een goede keus)? Er zit een nieuwe lamp in.
Ik ga hier morgen naar kijken. Is dit wat voor het geld? En met welke moderne projector is deze te vergelijken?
Graag zsm. een reactie :).

donaldk


-Freek-

Quote from: donaldk on November 13, 2006, 23:39:23
Is dus wel een LCD.
Ja. Ik denk eigenlijk niet dat het slim is voor mij om voor een dlp te gaan, want ik ben niet de enige die vaak op die beamer films zal gaan kijken. Mijn broertje/vader/vrienden vinden het ook altijd leuk, en als iemand hoofdpijn door het beeld krijgt, zou dat erg jammer zijn...

-Freek-

Niemand die hier een advies over kan geven? Ik zou toch graag een mening van een forumlid zien voordat ik daarheen ga.

-Freek-

#32
Ik ben gisteren gaan kijken naar de projector, en hier mijn ervaring:

De projector stond slecht afgeregeld (contrast/brightness veel te hoog), dus dat heb ik op het oog veranderd. De man had een of ander high-gain scherm liggen, waarop duidelijke een hotspot te zien was. Het beeld was dan ook zwaar overbelicht.
De projector zelf vond ik aardig groot, en ook redelijk luidruchtig. Is dit bij modernere projectoren ook zo dat ze luidruchtig zijn? Het was verder niet storend, maar hij was wel goed te horen.

Dan het beeld: ik vond het wel aardig, maar niet geweldig. Er zaten veel scale-fouten in het beeld als er veel  werd bewogen (redelijk stilstaande beelden waren wel heel mooi/scherp). De zwartwaarde was niet echt goed. De kleuren waren best mooi.
Ik miste eigenlijk een beetje een filmisch plaatje. Er zat weinig diepte in het beeld en in de gekleurde vlakken leek het niet helemaal rustig te zijn (heet dit noise?). Dit kan misschien ook aan het scherm/dvd-speler liggen (een of andere goedkope philips, aangesloten met s-video). Al met al vond ik het plaatje redelijk.
De vraagprijs van 750 euro vind ik sowieso teveel, maar de beamer was niet van hemzelf dus hij kon ook niets aan de prijs doen gisteren. Voor 500 zou ik eroverna kunnen denken, maar kun je voor zo'n bedrag (of rond de 600 á 700) een beter plaatje verwachten van een moderne beamer?

Ik haal mijn budget trouwens iets omlaag (700 euro). Tja, ouders ;D.

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

-Freek-


-Freek-

Wat is een redelijke prijs voor een Hitachi PJ-TX100 met 800 branduren in eco-mode?

-Freek-

Quote from: JKI on November 19, 2006, 20:48:59
Wat is een redelijke prijs voor een Hitachi PJ-TX100 met 800 branduren in eco-mode?
Iemand?