Robert's Stereo set

Gestart door robert1325, oktober 18, 2006, 18:16:01

Vorige topic - Volgende topic

robert1325

Aangestoken door mijn vader  ::)

1998 : Philips Micro-Setje
2002 : Labtec edge 418 ( nog steeds in gebruik)
2004 : Cambridge Audio 640A +640C  met B&W 603s3
2006 : Boldercables Squeezebox , ipv. 640C
2006 : Blaudio Pastoral met G&W tw-2006x 
2007 : Hawthorne audio Silver Iris Open Baffle drivers met Trends ta-10 (nu gemod)

Dit is zo een beetje mijn avontuur in een notendop, ik heb onderweg veel geleerd/ koop geen normale transistoren versterkers meer,  het is nu digitaal of buizen.
De hawthorne speakers gaan er waarschijnlijk nooit uit, heerlijk muzikaal en waarschijnlijk niet te overtreffen onder de 1500-2000 euro. ( kijk maar op het hawthorne forum,zelfs mensen met martin logan , thiel dynaudio en magnepan)     

Mijn toekomst plan is een Promitheus TVC pre-amplifier.  Schijnt een goede combinatie met de t-amps te zijn.

Mijn goedkope stereo set:

Versterker: Modded Trends ta-10   ( 100 euro)
Digitale bron: squeezebox 2 , analoge mods ( sonicaps gen2/platinium ) + gemodde power supply. (650 euro)
Analoge bron: Thorens 321 met denon dl103r en SME 3009 arm.  (prijs onbekend)
Speakers: Hawthorne audio silver iris  OB drivers ( 450 euro)
Phono versterker : Jolida jd-9  (350 euro)
Dvd-speler: Toshiba sd-360e  (100 euro)
Projector : infocus 4805  (300 euro + 150 voor DIY scherm)

Kabels: IC's   anti-IC's+ speaker kabels   anti-cables      Component kabel van Profigold
Stroomvoorziening : Freebee power cables en een hema stekkerdoos  :P

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

molle

Mooi hoor, enne knappe draaitafel ook 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

W

Hard gewerkt om dit op je 18de bij elkaar te krijgen ;)

Rob_H

Mooie set, alles goed in balans en dat op jonge leeftijd :o, chapeau  ;)

En "It" houd een oogje in het zeil. ;D

Mvg. Rob

Peerless Monster

Wow heavy stuf al voor 28 jaar...
Toen had ik net een Philips 900 serie bij elkaar... (was ook 5000 gulden destijds).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Rob_H

Peerless Monster

Citaat van: Rob_H op oktober 18, 2006, 22:04:24
18 jaar  >:D

Mvg. Rob

Type fout.
Dat krijg je vaak als je in al je enthousiasme typt.
Sorry ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

garmtz

Ik had op mijn 13e een set van:

- Harman/Kardon CD7500 CD-speler
- Arcam Delta 60 versterker
- Impulse 34 transmissielijn luidsprekers
- Luxman T-103L tuner
- Kenwood cassettedeck

Jong geleerd, oud gedaan... ;D  Was destijds een niet geringe 6000 gulden, zorgvuldig door mij bij elkaar gewerkt... 8)

garmtz

P.S.: coole set Robert... ;)

Mooi ook die gemodificeerde Squeezebox. Weet je ook wat er precies aan is gemodificeerd?

Rob_H

Citaat van: Peerless Monster op oktober 18, 2006, 22:08:23
Type fout.
Dat krijg je vaak als je in al je enthousiasme typt.
Sorry ;D

Big Brother is watching you  ;D
Nene, het was maar een grapje. ;)

Ik heb trouwens ook nog een Philips 900 serie geintegreerde versterker gehad toen ik zowat 17 jaar was.
Toen nog met B&W DM 601 S1 of was het nu S2 luidsprekers.

Mvg. Rob

brimbrammer

Ziet er netjes en gezellig uit zo.

-Freek-

Citaat van: Rob_H op oktober 18, 2006, 22:18:21

Ik heb trouwens ook nog een Philips 900 serie geintegreerde versterker gehad toen ik zowat 17 jaar was.

Mvg. Rob
"Toen ik klein was had ik dit, en toen ik klein was had ik dat."

Gaan we weer ;D. Zo staat mijn halve topic al vol, en nu gaan jullie hier vrolijk verder ;D.

Maarre, mooie set hoor! Ik vind vooral je speakers erg strak. Ben je ooit nog eens van plan alles up te graden naar surround?

Peerless Monster

Citaat van: Rob_H op oktober 18, 2006, 22:18:21

Mvg. Rob

Sorry voor het offline ;)

Tsja toen...
Maar nu heb ik hem nog steeds ;).
Ik had de FA 931 aan mijn ouders gegeven en die is nu inmiddels vervangen door een Plinius (tell me something new ;D) om de Acoustats aan te sturen.
That reminds me, ik zal daar eens foto's gaan maken.
Leuk voor op het forum denk ik... Niet erg audiofiel (de set staat boven op elkaar op de sub... en de speakers zelf staan compleet in de hoek...)

Citaat van: garmtz op oktober 18, 2006, 22:11:54
Ik had op mijn 13e een set van:

- Harman/Kardon CD7500 CD-speler
- Arcam Delta 60 versterker
- Impulse 34 transmissielijn luidsprekers
- Luxman T-103L tuner
- Kenwood cassettedeck

Jong geleerd, oud gedaan... ;D  Was destijds een niet geringe 6000 gulden, zorgvuldig door mij bij elkaar gewerkt... 8)

Dat is niet mis!
Toen ik zo oud was had ik een simpel Pioneer setje van 1500 gulden (met surround!!!) ...
dat was begin 90er jaren...

Peerless Monster

Citaat van: JKI op oktober 18, 2006, 22:22:33
Maarre, mooie set hoor! Ik vind vooral je speakers erg strak. Ben je ooit nog eens van plan alles up te graden naar surround?

Dacht je dat nou werkelijk?
DIe gast is bezeten van stereo en nu ga je dat weer verpesten? ;D

robert1325

Citaat van: garmtz op oktober 18, 2006, 22:13:43
P.S.: coole set Robert... ;)

Mooi ook die gemodificeerde Squeezebox. Weet je ook wat er precies aan is gemodificeerd?

http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=300    Ik heb de mods van 325 dollar laten doen, 

Wat die allemaal veranderd?   :

-interne power supply caps vervangen met Low esr panasonics
-RCA outs met cardas rhodium plated
-Sonicap Gen2  direct tussen de interne dac en de outputs ( en dan heb ik ook nog de platinium bypass caps erin laten zetten)
-vereenvoudigen van het signaalpad door oa. het weghalen van de headphone aansluiting
-de interne dac wordt vervangen met een speciale KE serie van Burr brown

En dan heb ik ook nog een custom power supply van hetzelfde bedrijf,  daar zitten black gates in  ::)

Het klinkt iig geweldig!

Citaat van: Peerless Monster op oktober 18, 2006, 22:31:09
Dacht je dat nou werkelijk?
DIe gast is bezeten van stereo en nu ga je dat weer verpesten? ;D

Ten eerste, ik heb geen ruimte voor surround ,  ten tweede ik wil liever meer geld besteden aan een goed stereo geluid dan geld aan een minder surround geluid...     Luister ook heel veel muziek ...   

Mijn volgende upgrades worden de kabels.   Speltz Anti-cables en  een G&W power filter + powercords...

Daarna wil ik me meer gaan richten op de draaitafel , want die NAD pre-amp klinkt voor geen meter.

Citaat van: Rob_H op oktober 18, 2006, 21:37:06

En "It" houd een oogje in het zeil. ;D

Mvg. Rob

>:D baal ervan dat ik de engelse versie niet gelezen heb, maarja 2 euro bij de V&D kon ik niet laten liggen

Bedankt voor alle positieve reacties,  ik ben heel tevreden met mijn set!

Harry HT

Hoi,

Wat is dat voor soort versterker? Waar lijkt ie op qua klank?

Citaat van: robert1325 op oktober 18, 2006, 18:16:01
 die heb ik vervangen door een gemodificeerde squeezebox (boldercables) ,  dit was echt een "huge" upgrade,   dat ding klinkt beter dan mijn pa's Wadia 23. En heeft me uiteindelijk maar 650 euro gekost. 
8) Vind je vader de SB op zijn set ook beter klinken?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

robert1325

die versterker is heel neutraal qua klank,  verbazingwekkend mooi voor de 300 euro die ik er betaald voor heb...   De bas is heel erg goed,  en wat me opvalt tegenover de cambridge 64A is dat stemmen veel duidelijker zijn... ella fitzgerald is veel beter nu.

over de squeezebox
Met mijn vaders buizen versterker matched die niet zo geweldig ( zijn wadia weer wel) ,  maar met mijn versterker en squeezebox op zijn speakers (B&W 801)  klinkt het super! ;D   Zelf vind die hem ook heel goed,  vooral instrumenten seperatie en de brede soundstage zijn mooi...   

Daklem

Maar even voor de duidelijkheid, je speelt dus mp3's af via de sqeezebox op je prachtige set?

Is dat niet een beetje ondergewaardeerd?

robert1325

niet alleen mp3's hoor,  dat ding ondersteunt ook FLAC ,  dat is gewoon ongecomprimeerd...   maar ik moet zeggen dat mp3's heel goed klinken!       

Dankje voor het compliment,       Nordost fan?   mijn vader heeft solar wind lsp kabel en blue heaven IC's, mooie kabels...  hoop dat de anti-cables die ik komende week ontvang ze verslaan voor de helft van de prijs :)

R

Gebruik je een externe DAC op je squeezebox? Heb ooit deelgenomen aan een shootout, daar kon ie het echt niet winnen van een goede loopwerk/dac combi. Het principe is wel erg gaaf, maar het echt draaien van een cd of plaat blijft toch mooier.

robert1325

hoi, nee geen dac,   hij is speciaal gemodificeerd om de analoge outs beter te maken  ...  Ik heb veel gelezen op een amerikaans forum (audiocircle) over alle mods die er zijn, en deze werd mij aanbevolen. 
Er zijn daar verschillende shootouts geweest met verschillende cd - spelers en verschillende gemodificeerde Squeezeboxxen ( ook digital out mods) 

Wat vooral opvalt aan de Squeezebox is de brede soundstage, de neutraliteit (ieder instrument heeft zijn eigen toon)  en de instrumenten seperatie... 

ps: De power supply is minstens zo belangrijk als de mods op de squeezebox

Fatalfelix

mooie set zeg  O0 staan je speakers trouwens niet in de weg als je een lekker breedbeeld filmpje wilt kijken of schuif je ze dan gewoon wat opzij
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

robert1325

dankje,    ja ze staan dan idd. voor het beeld,   maar schuiven is geen probleem, er zitten namelijk vilten onder die tegels  ;D     dat onder mijn spikes zijn 10 euro cent muntjes trouwens  :o

Toen ik de speakers net nieuw had , ging mijn bank helemaal trillen van de bas,   nu een stuk minder met die tegels... weet niet wat ik nou beter vind met films...

Daklem

Citaat van: robert1325 op oktober 22, 2006, 17:23:05
niet alleen mp3's hoor,  dat ding ondersteunt ook FLAC ,  dat is gewoon ongecomprimeerd...   maar ik moet zeggen dat mp3's heel goed klinken!       

Dankje voor het compliment,       Nordost fan?   mijn vader heeft solar wind lsp kabel en blue heaven IC's, mooie kabels...  hoop dat de anti-cables die ik komende week ontvang ze verslaan voor de helft van de prijs :)

Ah FLAC is idd wel nice :)

Ik ben inderdaad een Nordost fan. Ik heb de Blue Heaven IC en LS en het klinkt hier super! Maargoed, arcam > Nordost > Sonus Faber is een prachtige match. :) Voor mij geen reden meer om te gaan wisselen.

HTR

mooie set! leuk om nog meer verslaafde 18 jarigen te zien!  ;D