abbonements voorwaarden

Started by ajblancke, October 17, 2006, 12:50:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajblancke

ik ga in spanje verhuizen naar een plaats waar geen internet aansluiting aanwezig is
nu kan men via vodafone red card een abbonement aanschaffen dat met een insteek kaart werkt via de laptop met een sim kaart erin
ik snap sorry alleen niet wat de gegevens uploaded en downloaded inhouden
er zit bij een abbonnement een max downloaded van 200mb per maand voor 25 euro
ik weet dit zal heel erg weinig zijn maar er zullen ook andere abbonnementen zijn
wat ik in de eerste instantie wil is dat ik mijn post kan lezen van uit nederland
wie kan mij svp opweg helpen en wat uitleg geven

m.vr.gr.ton

DA BoSS

zolang er een telefoonlijn aanwezig is, kan je in ieder geval inbellen op 28k8 (of pietsje hoger...), dat is in principe genoeg om af en toe je mail op te halen.

qua vodafone:

-vraag eerst of die kaart daar wel gaat werken (hangt af van de zendmast in je nieuwe woonplaats)
-vraag na wat voor snelheid ze kunnen bieden (waarschijnlijk voorlopig niet veel meer dan je via inbellen over een telefoonlijn hebt?)
-vraag je toekomstige buren eens hoe zij dat daar doen?

uploaden betekent: je bits en bytes die jij terugstuurt naar internet (bv emails die jij stuurt of webpagina's die info terug willen van je computer)
downloaden = bits en bytes die van internet naar je computer verstuurd worden (emails ontvangen, webpagina's bekijken, downloaden van programma's en muziek etc)

Kortom: zorg voor een computer met een ouderwetse modem, en zorg dat je een spaans inbelnummer krijgt. Dat is   gewoon genoeg om af en toe mails te lezen en te versturen en verreweg de goedkoopste oplossing...

succes O0

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajblancke

bedankt voor het snelle antwoord

er is daar ook geen telefoonlijn aanwezig
alles gaat via een insteekkaart met een antennetje er op waarin een simkaartje gaat
dat gaat in de computer en in mijn geval in de laptop

we gaan knutselen meer antwoorden graag
een sattelliet is mij nog te duur voor te internetten

m.vr.gr.ton

Durk

als het naar een plaats is waar geen telefoonlijntje is, moet je je afvragen of er wel GPRS of UMTS dekking is.
Ik was deze zomer ook op een plaats zonder telefoon.. maar met mijn KPN insteekkaartje kon ik nog niets uitrichten.. Belabberde dekking.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

wordt je verbannen naar Patmos??  ;D

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

DA BoSS

#5
Quote from: Durk on October 17, 2006, 14:10:11
als het naar een plaats is waar geen telefoonlijntje is, moet je je afvragen of er wel GPRS of UMTS dekking is.
Ik was deze zomer ook op een plaats zonder telefoon.. maar met mijn KPN insteekkaartje kon ik nog niets uitrichten.. Belabberde dekking.

dat is precies mijn punt!


Voor je een contract sluit zou ik eerst even bevestiging vragen met betrekking tot de lokale dekking aldaar.

Maargoed, jammer dat er zelfs geen vaste telefoonlijn aanwezig is.
Heb je wat meer info over de plek waar je komt te zitten?

Qua datalimiet:

200MB per maand is meer dan zat om je mail op te halen, mits zonder toegevoegde documenten of foto's.
voorbeeld: een tekst-only email is tussen de 2KB en 25 KB groot--> je kunt tussen de 8000 en 40.000 emails per maand ontvangen/versturen ;D.
Maar als er een mailtje tussen zit met, pak hem beet, 5 foto's, dan is dat snel 5-6MB per email-->nog maar 33 emails per maand :-[!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajblancke

ik kan gewoon telefoneren daar hoor
dat gaat prima
ik woon 120 km onder alicante in het dorpje www.lapinilla.org
het is daar veel vrolijker dan in nederland hoor

m.vr.gr.ton

DA BoSS

Quote from: ajblancke on October 17, 2006, 14:26:10
ik kan gewoon telefoneren daar hoor
dat gaat prima
ik woon 120 km onder alicante in het dorpje www.lapinilla.org
het is daar veel vrolijker dan in nederland hoor

m.vr.gr.ton

wow wat een stap, heel veel plezier en succes daar!


mobiel bellen daar gaat prima begrijp ik, dan werkt zo een vodafone insteekkaart ook wel... 8)
Ik zou alleen niet verwachten dat 't super snel is, kan natuurlijk meevallen maar ik verwacht dat je over een 'oud' GSM net gaat inbellen (itt UMTS of HSDPA waarmee je kunt internetten op ADSL snelheid zeg maar)

Maar dat is voor die paar emailtje helemaal niet erg... ;)

PS: ik zou je willen adviseren te beginnen met een zo flexibel mogelijk data-abonnement.
In de praktijk zul je misschien maar 20MB per maand gebruiken ipv 200MB, en dan is het wel fijn als je je abonnement makkelijk aan kan passen?

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajblancke

mijn vraag is ook als je mails krijgt met foto,s en je opend ze NIET
word dat dan niet meegeteld

m.vr.gr.ton


DA BoSS

Quote from: ajblancke on October 17, 2006, 15:44:38
mijn vraag is ook als je mails krijgt met foto,s en je opend ze NIET
word dat dan niet meegeteld

m.vr.gr.ton



oef daar vraag je me wat.......dat hangt meestal af van de setup van je email-programma.
Ik gebruik bijvoorbeeld Outlook (Microsoft) en daar kan ik heel diep verborgen in de instellingen aangeven of ik alleen de headers (item description) in eerste instantie op wil halen of gelijk het hele bericht inclusief attachments.
Als je ervoor kiest alleen de headers op te halen, zal je computer de attachments pas gaan downloaden op het moment dat jij erop klikt... ;)

ps: alles wat je naar je computer overhevelt via internet telt mee.
Dus als jij ervoor kiest het hele bericht binnen te halen telt ook het hele bericht mee, of je er nu op klikt of niet.
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...