Hardware.info: Videokaarten maken highend dvdspelers met de grond gelijk

Started by boekhour, October 13, 2006, 20:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

boekhour

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

searcher

Sommige goedkope dvd spelers bevatten de faroudja chipset de
speler hoeft dan niet de deur uit. ::)

De videokaarten doen hun werk niet als standalone en dienen toch samen te werken
met andere componenten. ;)
Om puur van de prijs van de video kaart uit te gaan lijkt me niet juist.

Velen zetten hun dvd speler ook in als cd weergever en daar wordt volledig
aan voorbij gegaan maar is wel van invloed op de prijs.

Uiteraard kan een externe scaler nuttig zijn zoals in mijn set de goliath 1.

                                                                                           mvg
                                                                                           Searcher






proconsoles

Wow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zie de resultaten:

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am5nbGpvZA/ATI_en_nVidia_maken_highend_DVDspelers_met_de_grond_gelijk/14

ATI AVIVO 118 punten !!!!!
Panasonic DVD-S97 slechts 68 punten :-(

Ik had bijna de Panasonic gekocht...............

Thanks for the link !!!!

Shorty

Uit de conclusies op die site: "De beeldverscherping is bij nVidia beter".
Beeldverscherping is op dit forum een vies woord, toch? Misschien dat die test voor gamers relevanter is dan voor couch potato's?

VrGr,

Bart J.

daxie

Quote from: Shorty on October 17, 2006, 11:09:01
Uit de conclusies op die site: "De beeldverscherping is bij nVidia beter".
Beeldverscherping is op dit forum een vies woord, toch? Misschien dat die test voor gamers relevanter is dan voor couch potato's?

VrGr,

Bart J.

Persoonlijk vind ik dat het mits goed toegepast wel degelijk een verbetering kan teweeg brengen...

Uiteraard niet ala philips, dan gaat het wel (veel) te ver

boekhour

Quote from: searcher on October 13, 2006, 21:34:59
Sommige goedkope dvd spelers bevatten de faroudja chipset de
speler hoeft dan niet de deur uit. ::)

De videokaarten doen hun werk niet als standalone en dienen toch samen te werken
met andere componenten. ;)
Om puur van de prijs van de video kaart uit te gaan lijkt me niet juist.

Velen zetten hun dvd speler ook in als cd weergever en daar wordt volledig
aan voorbij gegaan maar is wel van invloed op de prijs.

Uiteraard kan een externe scaler nuttig zijn zoals in mijn set de goliath 1.

                                                                                           mvg
                                                                                           Searcher

Denk dat er genoeg geluidskaarten op de markt zijn die het menig dvd speler behoorlijk moeilijk kan maken. Dit gecombineerd met het kunnen afspelen van hd content en uitstekende beeldkwaliteit maakt een mediapc een stuk veelzijdiger. Een dvd speler is natuurlijk qua bediening veel meer recht toe rechtaan, aanzetten dvd erin en spelen maar, wat qua bedieningsgemak een groot voordeel is.

Met een relatief krap budget <700 euro kan je volgens mij een behoorlijke media pc samenstellen die qua beeld en geluid niet hoeft onder te doen voor een speler van >1500 euro. Dan laat ik sacd en dvd-audio wel buiten beschouwing, maar dat wordt het toch niet in de toekomst.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

searcher

Quote from: boekhour on October 18, 2006, 15:40:02
Denk dat er genoeg geluidskaarten op de markt zijn die het menig dvd speler behoorlijk moeilijk kan maken. Dit gecombineerd met het kunnen afspelen van hd content en uitstekende beeldkwaliteit maakt een mediapc een stuk veelzijdiger. Een dvd speler is natuurlijk qua bediening veel meer recht toe rechtaan, aanzetten dvd erin en spelen maar, wat qua bedieningsgemak een groot voordeel is.

Met een relatief krap budget <700 euro kan je volgens mij een behoorlijke media pc samenstellen die qua beeld en geluid niet hoeft onder te doen voor een speler van >1500 euro. Dan laat ik sacd en dvd-audio wel buiten beschouwing, maar dat wordt het toch niet in de toekomst.

Dat meen je niet,.
En wij maar onze dvd / cd spelers gebruiken  :-\,,,,,,,, het wordt dan tijd dat wij als forumleden het licht zien ;)

                                                                                                        mvg Searcher



boekhour

Quote from: searcher on October 18, 2006, 16:54:55
Dat meen je niet,.
En wij maar onze dvd / cd spelers gebruiken  :-\,,,,,,,, het wordt dan tijd dat wij als forumleden het licht zien ;)

                                                                                                        mvg Searcher

Ja inderdaad je slaat de spijker op zijn kop!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Raphie

Hmmm Zelfs m'n ECHO audio of MB200 klinkt niet zo mooi als m'n TAG DVD het klnikt niet slecht, maar toch "anders"
JBL PRX Power!

Randal

Dit is een dubbelpost:
Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48989.0

Daar gaf ik al aan dat ik de puntentelling zeer onlogisch vind:


Quote from: proconsoles on October 16, 2006, 22:19:51
ATI AVIVO 118 punten !!!!!
Panasonic DVD-S97 slechts 68 punten :-(
....

Als er bijna enkel 0, 5 of 10 punten worden gegeven, krijg je al snel grote verschillen....