Hoe kan ik mijn ruimte het beste inrichten?

Started by -Freek-, October 12, 2006, 20:44:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Hallo allemaal :),

Ik ben 14 en dus nog niet echt toe aan een dedicated HT-ruimte. Ik zal het dus met mijn huidige slaapkamertje moeten doen ;D. Ik ben er alleen nog niet uit wat nu de beste opstelling is in mijn kamer. Ik heb het nu staan zoals de plaatjes hieronder (het is mijn eerste keer met dit programma, dus het ziet er nog niet helemaal perfect uit :)):





Het bed staat iets meer in het midden van de kamer dan dat in de renders te zien is.

De kamer is ongeveer 3.8 bij 4.2 meter. Ik vind dit niet echt een fijne opstelling omdat door het projectorscherm de ramen niet meer openkunnen. Ook hangt het scherm boven een verwarming.
De frontspeakers kunnen niet erg ver van elkaar staan (2 meter) en er is vrijwel geen plek voor de achterspeakers (dipoolspeakers die nu tegen de achtermuur aanhangen).

Mijn toekomstplannen zijn om het geheel om te draaien, zodat het scherm aan de muur komt te hangen. Bij de verwarming zou ik dan (een) bank/bioscoopstoelen willen plaatsen. Een nadeel hiervan is dat die niet tegen de verwarming aan kan staan en dat de deurtjes onder het raam niet meer openkunnen (al gebruik ik die toch nooit). Een tweede probleem: waar moet ik mijn bed kwijt? Ik dacht eraan om hem gewoon zoals hij nu staat te laten staan en dan de frontspeakers ernaast te zetten (die komen dan wel erg ver in de hoek te staan). De center zou dan aan de muur komen te hangen. Als ik een keer monitors ipv. zuilen aanschaf is het natuurlijk allemaal al wel een stuk makkelijker.
Iemand tips/advies?

Edit: de centerspeaker staat trouwens op een audio-meubel.

-Freek-


sphere

In die laatste opstelling zou ik mijn bed verder van mijn center afzetten (van de muur).
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

-Freek-

Quote from: sphere on October 12, 2006, 21:08:32
In die laatste opstelling zou ik mijn bed verder van mijn center afzetten (van de muur).
Als die bank dan ook al iets meer in het midden van de kamer komt te staan blijft er waarschijnlijk niet heel veel ruimte over. Maar toch, het is iets om overna te denken. Zou je dit doen zodat de centerspeaker op een stand kan staan ofzo?

sphere

Omdat als jij ligt te woelen in je bed, die center ineens naar beneden komt zeilen :)
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."