hoe heet deze film??

Started by trigger__, October 12, 2006, 18:10:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trigger__

Ik ga mijn best doen om dit zo goed mogelijk te omschrijven:

het is een oude film (ouder dan 15 jaar), en gaat over iemand die naar een andere wereld gaat en daar rare mensen ontmoet zoals een ijzeren man die traag stapt en over en heen beweegt. Op een bepaald moment komt die persoon (ik dacht een meisje) in een soort van kasteel waar ze poeder vindt die dingen tot leven kan laten komen. Zo maakt ze op die manier een 'vliegend tuig' van twee zetels, met een dierenkop die ook tot leven is gebracht...

Ik weet het, allemaal beetje obscuur, maar heb echt alles afgezocht, en kan de film niet vinden, en hij blijft maar in mijn hoofd...

Wie weet welke film het is?

:)

trigger

CoreSmack

Hoi Trigger,

Zou het "Return to Oz" kunnen zijn? Ik herkende een en ander wel; volgens mij was die ijzeren man een grote, koperen opwind-klok die "Tick-Tock" heet, en daar even op geGoogled...

Cor
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

trigger__

die zou het wel eens kunnen zijn, als ik alles op imdb nalees.

Bedankt!!! dat ik het niet zelf heb gevonden :p

vibuthi

#3
The Wizzard of Oz:

"A teenage girl from Kansas arrives in a new town and kills the first woman she meets, then she enlists the help of 3 local outcasts to hunt down and kill the woman's sister. Fun for the whole Family."

;D

Return to Oz kan ik me ook nog wel herinneren, een bijzonder naargeestig vervolg op The wizard of Oz, Dorothy is naar aanleiding van haar eerste avontuur in een inrichting beland, maar gaat toch weer terug...

Groetjes, Gideon