nieuwe DVDO® iScan™ VP50 HD deinterlacer/scaler

Started by bartvv, October 6, 2006, 11:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Kreeg net in de mail 1.50 beta v2 van Aaron 8)
Vanavond eens erop zetten ;D

jowi


spotmatic

Quote from: jowi on November  6, 2007, 22:24:06
Inmiddels staat Beta 1.06 op de DVDO site.

Toch fijn dat je je DVDO met terugwerkende kracht onbruikbaar kunt maken voor 1209s-toepassingen (zie het versienummer) :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi


jantje112

Ik zit ook maar eens voorzichtig naar de vp50 te kijken. Zijn er nog problemen te verwachten met de toshiba ep10 qua EDID problemen of heb je daar bij scalers geen last van?

jowi

EDID zaken zijn verleden tijd. Éénmaal de output van de scaler goedzetten, en wat je er ook aanhangt zal perfect zijn.

jantje112

Mooi, klinkt goed.

Als ik me niet vergis heb ik een poortje te weinig, maar dat moet dan maar :)

Kan ik de vp50 ook instellen op input output instellingen? Zodat hij automatisch schakelt als onderstaand:

1080i 50 hz naar 1080p 50hz
1080i 60 hz naar 1080p 60hz
576i 50 hz naar 1152p 50hz
480i 60 hz naar 960p 72 h
enz enz

En dan het liefst ook nog per poort in te stellen :) dan wil ik vast teveel...

bart_nl

bij mij schakelt de VP50 per input automatisch naar de laatst voor die input ingestelde output. Daarnaast kun je output profielen aanmaken die je via menu kunt selecteren.

jowi

Heb het zelf een tijdje niet bijgehouden, maar de firmware voor de VP50 zit inmiddels op 1.08. Iets met Cadence Detection :)

pietnoeck

enig idee hoe ik het hdcp probleem kan omzeilen ?

Als ik mijn HDDVD speler rechtstreeks op mij Barco aansluit heb ik beeld maar via de VP50 gaan de gordijnen toe na initieel een halve seconde beeld.

jowi


pietnoeck


jowi

Dan zou het via de VP50 ook moeten werken. Je kunt ergens in de input en output menu's hdcp aan- en uitzetten. Check dat even.

danielo

Quote from: jowi on May 30, 2008, 23:32:28
Dan zou het via de VP50 ook moeten werken. Je kunt ergens in de input en output menu's hdcp aan- en uitzetten. Check dat even.

Hiermee gaat hdcp niet weg als de bron dat eist, een hdcp stripper of de overstap naar de vp50pro en hdsdi is wel een optie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

pietnoeck

maar toch vreemd dat hij het zonder de VP50 er tussen geen problemen geeft.

jowi

@Danielo
Pietnoeck gebruikt een hdcp stripper op zijn Barco. Overstap naar een Pro om dit op te lossen is onzin.

@Pietnoeck
Je hddvd speler geeft altijd een hdcp signaal, dus direct aangesloten wordt deze door de jeanbox gestript.
In de VP50 kun je aangeven of je input hdcp is, en of je dit door wilt geven aan de output.


Manual, pagina 20, INPUT menu:

HDMI Config.
HDCP Mode
There are two HDCP modes:
• Off: HDCP is disabled at the iScan VP50's HDMI input. Some sources turn off HDCP in
this case and the iScan VP50 drives a non-HDCP DVI display or an analog display.
• On: The iScan VP50 continuously looks for a HDCP source on its HDMI input.
NOTE: The iScan VP50 is not designed to remove HDCP from a protected signal. If this setting is set
to 'On' make sure that the corresponding HDCP Mode setting on the output is also set to 'On'

Pagina 29, OUTPUT menu:

HDCP Mode
There are two HDCP modes:
• Off: HDCP is disabled at the iScan VP50's HDMI output.
• On: The iScan VP50 continuously looks for a HDCP display device on its HDMI output.
NOTE: The iScan VP50 is not designed to remove HDCP from a protected signal. If this setting is set
to 'On' make sure that the corresponding HDCP Mode setting on the input is also set to 'On'.

jantje112

Ik heb nog steeds geen duidelijk beeld of de vp50 nu ook de mogelijkheid heeft om per input het bronsignaal te herkennen en hierbij de juiste resolutie te schakelen.

Bijvoorbeeld, een dvdtje in de lade, gaat de vp50 mijn bron dan omschakelen van 1440*960*72 (in geval van film) en 1440*960*60 in geval van video of in geval van PAL 50 hz resoluties? Zelfde verhaal bij film en video HD, kan de vp50 hier ook schakelen naar bijvoorbeeld 1080p 48 of 60 op basis van film of video detectie?



De crystalio 2 heeft wel een dergelijke functie en gaat op basis van het bronsignaal de hieraan gekoppelde outputresolutie weergeven.




Erik van Voorst (in memoriam)

Weer even van stal gehaald.... :clapping:

IK HEB ER EEN....... 8)

Nu mijn vraag ik speel met een eerste generatie Panasonic Blurayspeler en 12 meter HDMI en een HDFURY aan de Barco 1209...en nog steeds 1080 I........

Nu heb ik begrepen dat ik eindelijk 1080P kan gaan spelen omdat ik de brakke timings van de Panna door de scaler kan laten gaan...

Ik ben al wat aan het inlezen (morgen krijg ik hem) is het nu plug and play of moet alles opnieuw gecalibreerd worden :(...en heb ik goed begrepen dat ik de PReP op de scaler functie moet gebruiken.....

Edit: nee dus geen PReP ...zover ben ik nu ook met inlezen...ben benieuwd wat de "nieuwste" software doet vind het wel jammer dat dit allemaal zo ingewikkeld is (voor mij)...enfin had ik maar geen audiofiel moeten worden... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Je zal wel opnieuw moeten calibreren omdat je een nieuwe input resolutie gebruikt.
Sorry, dat is het nadeel bij CRT's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bart_nl

de vp50 zelf is m.i. niet ingewikkeld en aangezien je via hdmi naar een hdfury gaat kun je m.i. standaard 1080p settings gebruiken? Wanneer je custom settings voor timings blijkt nodig te hebben wordt het wel lastiger. Zou je inderdaad aan Jowi kunnen vragen aangezien in google zijn naam wel erg vaak voorkomt in dit verband ;).

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisterenavond met Bart aan de slag geweest en veel tips van Reinier in de PM.

Goed nieuws en ietsje minder.

Juist we hadden met de VP50 vrij snel 1080P daarna begon inderdaad een behoorlijke "aanpassing" en zonder hulp van Bart had mij dat echt niet gelukt. :thumbs-up:
Als niet Barco-experts hebben we een zodanig plaatje gekregen dat we allebij de 1080P met scaler mooier vonden in een vergelijk met 1080I door de scaler.

Nu moeten we eerlijkheidshalve zeggen dat de 1080I instelling mettertijd toch wel wat verlopen was (daar zijn we nog steeds afgebleven)...dus 100% vergelijken blijft moeilijk...
Ook heel vreemd maar de kleuren bij 1080P waren behoorlijk mooier en natuurlijker in een vergelijk met 1080I...dat is voor ons vreemd want daar hebben we niet aangezeten. ???

Okay tijd voor het minder goede.....we kregen het niet voor elkaar om een "verticaal krulletje" in de linkerbovenhoek weg te convergeren zonder de rest aan te tasten .
Bij 1080P bij 1080I (door Reinier gedaan) was het beeld perfect strak over de hele breedte en lengte...
Verder leek het erop dat als er wat wildere beweging in een scene kwam of het niet "op tijd " meekwam...maar onze ogen waren behoorlijk vermoeid na een aantal uur tweaken....
Dat ga ik van het week-end bij films bekijken... ;D

...enfin wordt vervolgd......bottomline....ik heb eindelijk 1080P....het is mooier.....en nu nog enkel een kwestie van finetuning (denk ik) ....

Nogmaals bedankt Bart voor die gave scaler...en binnenkort kom je een fillumpie kijken... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

pietnoeck

hi,

Kan je misschien een korte handleiding neerzetten daar ik ook een VP50 heb met een Runco1100 en nog niet gevonden heb waar in de VP50 software ik die timings kan aanpassen of wat de waardes moeten zijn.

jantje112


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview