nieuwe DVDO® iScan™ VP50 HD deinterlacer/scaler

Started by bartvv, October 6, 2006, 11:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Als ik de balken afknip van 1920x1080, hou ik 1920x820 over. Als ik dat weergeef op een 16:9 scherm, projecteer ik alleen dus de beeldinfo en niet de balken. In de praktijk maakt het dus niets uit WIE de zwarte balken weegeeft. Scalen in dit geval is dus niet handig/nodig.

bart_nl

Quote from: jowi on October  7, 2007, 14:28:38
Scalen in dit geval is dus niet handig/nodig.
enige doel is toch ook om binnen de bandbreedte te blijven? (Ik snap je probleem denk ik niet)

jowi

Ik weet het ook allemaal niet zeker hoor ;) In ieder geval is het doel 2-ledig, binnen de bandbreedte blijven, én geen resolutie verliezen. Volgens mij stuurt een PC of bluray/hd-dvd speler in geval van 2.35:1 nog steeds 1920x1080 pixels uit. Ga je dat scalen naar 1920x820, dan gebeurt er volgens mij onderstaand plaatje. Ik zal dan wel binnen de bandbreedte blijven, maar ik verlies ook resolutie. Tenzij er iets met verticale anamorphe dinges gedaan wordt?

bart_nl

wat jij tekent is schalen terwijl ik bedoel dat je de zwarte randen er af knipt. Volgens mij stuurt een hd-dvd of blu-ray disc de zwarte randen mee in de 1080 pixels hoogte en is de beeld informatie 820 pixels hoog. Op mijn PC lijkt dat met powerdvd op een 1920x1200 monitor in ieder geval wel zo.

Bart_M


bart_nl

ik bedoel dat je het beeld eerst oprekt door bijvoorbeeld input AR op 4:3 te zetten voor een 16:9 bron. Je hebt dan een opgerekt 1920x1080 beeld (de AR klopt dan ook niet meer). Daarna stuur je dit dan weer 16:9 uit op een lagere resolutie van 1920x810.

bart_nl

theoretisch moet dat kunnen en of dat ook allemaal mooi werkt weet ik niet  ;D

jowi

Moeilijk allemaal hoor dit ;) in feite wil ik helemaal niet scalen maar ja ik moet wel :-[ Ik had gedacht de vp50 enkel als switch en 'timing-adapter' te gebruiken... dat ie ook kon scalen kon me eigenlijk niet scalen schelen ;D

Vwb scalen op de bron (pc) of de scaler zelf; als ik later een standalone hd-dvd/bluray speler heb, dan MOET ik wel op de scaler werken zat ik net te denken. Dus ik zal de PC ook maar gewoon met rust laten, en lekker op 1080p laten staan. Of 1080i... wat denken jullie?

Verder, wat ik zo gezien heb vwb mijn 2 keuzes, het lijkt erop dat ik met downscalen naar ca 1815 breed het minste beeldverlies heb, ca 4 a 5%. Dat is te vergelijken met een normale overscan. Met de 1e optie verlies ik denk ik wel 20% beeld omdat de vervormingen zo groot zijn. Niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk, omdat ik in het ene geval moet scalen en in het andere geval niet.

Ik hoop echt dat DVDO iets aan de bandbreedte kan doen zeg...

Robbo

#58
PC op 1080i werkt voor geen meter met een 7950GT. 

jowi

Quote from: Robbo on October  8, 2007, 07:47:13
PC op 1080i werkt voor geen meter met een 7950GT. 
Oh? Gaat anders prima bij mij hoor ??? Ik zie zelf geen verschil tussen 1080i of 1080p uit de PC, nadat de VP50 er 1080p van gemaak heeft. Vandaar mijn vraag. Het enige verschil zo te zien is dat met de PC op 1080p, de VP50 de PrEP optie geeft.

Robbo

Hij geeft wel beeld, maar de cadence is waardeloos.  De C2 blijft schakelen tussen video en film.

spotmatic

Heeft de VP50 trouwens de mogelijkheid om van een "goede" 1080p bron de settings op te slaan en deze voortaan te gebruiken als uitgangsresolutie voor alle andere bronnen? Ik bedoel: de 1080p settings van de PS3 zijn prima voor mijn 909 dus het zou wel handig zijn als de VP50 hier iets mee zou kunnen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Quote from: spotmatic on October  8, 2007, 10:02:19
Heeft de VP50 trouwens de mogelijkheid om van een "goede" 1080p bron de settings op te slaan en deze voortaan te gebruiken als uitgangsresolutie voor alle andere bronnen? Ik bedoel: de 1080p settings van de PS3 zijn prima voor mijn 909 dus het zou wel handig zijn als de VP50 hier iets mee zou kunnen.
Ja dat kan. Je kunt een hele instelling als profiel opslaan, en of vast aan andere ingangen koppelen, of met de hand kiezen.
Ik heb nu 2 profielen, een 1080p50 voor de UPC HD mediabox en andere 50Hz apparaten, en een '1080p60' (mwaaa) voor de PC en eventuele andere 60Zh apparaten.

jowi

Quote from: Robbo on October  8, 2007, 09:59:47
Hij geeft wel beeld, maar de cadence is waardeloos.  De C2 blijft schakelen tussen video en film.
Kan ook aan de C2 liggen ;) nee serieus, is mij nog nooit opgevallen verder.

jowi

Ik vraag me af, oh Grote Barco experts ;D wáárom heeft 1209s zo'n onconventionele 1080p timing, en is daar wellicht iets aan te doen in termen van hardware?

*edit* vraag ook even iets uitgebreider in de Mike Parker Mod sectie gezet op Curt Palme's site.

jowi

Quote from: spotmatic on October  8, 2007, 10:02:19
Heeft de VP50 trouwens de mogelijkheid om van een "goede" 1080p bron de settings op te slaan en deze voortaan te gebruiken als uitgangsresolutie voor alle andere bronnen? Ik bedoel: de 1080p settings van de PS3 zijn prima voor mijn 909 dus het zou wel handig zijn als de VP50 hier iets mee zou kunnen.
Zit er nog eens over te denken, maar de VP50 kan niet direct de input-timings opslaan als profiel. Hij zal er altijd zijn eigen timings eerst er op los laten... Dus je zult eerst moeten weten wát de ps3 timings precies zijn, en dan zul je deze in de VP50 moeten invoeren... toch iets lastiger inderdaad... maar goed, met een pc kun je heel snel uitvinden wat de beste timings zijn voor je 909, en dan zet je die over in de VP50.

spotmatic

Quote from: jowi on October  8, 2007, 20:27:01
Zit er nog eens over te denken, maar de VP50 kan niet direct de input-timings opslaan als profiel. Hij zal er altijd zijn eigen timings eerst er op los laten... Dus je zult eerst moeten weten wát de ps3 timings precies zijn, en dan zul je deze in de VP50 moeten invoeren... toch iets lastiger inderdaad... maar goed, met een pc kun je heel snel uitvinden wat de beste timings zijn voor je 909, en dan zet je die over in de VP50.

Dus in de VP50 kun je niet zien wat de timings zijn van het inputsignaal (zodat je deze desnoods kunt overschrijven en dan invoeren als outputprofiel?)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Quote from: spotmatic on October  8, 2007, 22:45:36
Dus in de VP50 kun je niet zien wat de timings zijn van het inputsignaal (zodat je deze desnoods kunt overschrijven en dan invoeren als outputprofiel?)
Precies... je zult dus op een andere manier achter moeten komen wat de timings van het inputsignaal zijn. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat zou moeten doen... oscilloscoop wellicht?

Maar verder geen man overboord, zoals ik al zei, het is het jou ook wel bekende truukje met een raster, h-phase, shift en H-size, om tot de beste timing te komen. Feitelijk gaat dat met de VP50 nog makkelijker dan met een pc. En waarschijnlijk weet je van je pc ook al wat de meest optimale timing is.

jowi

*BREAKING NEWS* :o

Van Josh, product manager bij DVDO, gepost op AVS:

-------------------------------
The forthcoming Beta version for the VP50, v1.05, includes the following bug fixes:

1080p-24 Input to 1080p-24 Output - There should be no tearing or judder
Improved 1080i-50 Deinterlacing - In "Auto" mode 1080i-50 deinterlacing is improved
Flashing 48 Pixels - The flashing 48 pixels at the top of the screen, that appeared sporatically, are no longer...
Removed Limit on Scaler - Previously the scaler was limited to 150MHz. The new limit is 165MHz.

This version could be available as early as tomorrow.

-------------------------------

;D Kerst valt vroeg dit jaar 8)

danielo

Hai,

Typisch dvdo, ze vertelde mij dat er geen verschillen waren tussen de vp50 en vp50pro op dit gebied. Ze wisten natuurlijk al dat dit opgelost zou worden maar gezien 1.0.5 en 1.0.1 (vp50pro) dit beide doen klopt alles weer. Mooi het was een vreemde beperking vraag mij af of de eerste shipment naar *.nl nu al onderweg is
met 1.0 of 1.0.1 zo even mailen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bart_nl

#70
Quote from: jowi on October  9, 2007, 08:25:09
;D Kerst valt vroeg dit jaar 8)
dit is een van de mooie dingen van dvdo. Ze reageren echt op vragen. Ik heb in het verleden zo ook al eens een probleem dat ik met de iScan HD had op kunnen lossen.
Nu wel overal waar je je probleem gepost had laten weten hoe goed / slecht het uiteindelijk op je barco werkt  ;D

jowi

Quote from: bart_nl on October  9, 2007, 09:03:05
Nu wel overal waar je je probleem gepost had laten weten hoe goed / slecht het uiteindelijk op je barco werkt  ;D
Absoluut! Heb net al contact gehad met Josh, hij heeft me de update zelfs al gemaild :o
"I look forward to your feedback and thank you for helping us make a better product!"

Echt superservice dit! Vanavond eens de boel upgraden, en eens goed testen.

jowi


Rielplayer

echt tof deze service, hoop voor je dat het werkt.

Mss binnenkort eens een keer bij je komen kijken?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jowi

Quote from: (Blue)-Rielplayer on October  9, 2007, 17:53:59
Mss binnenkort eens een keer bij je komen kijken?
Is goed hoor!

Anyway... het werkt! Dikke vette 100% 1920x1080@60Hz, mét rare Barco timings! 8) kan ze zelfs nog gekker maken, eens kijken of de Barco dat lekker vind :)

Nog wel een bugje ontdekt, de 60Hz 'lock' mode doet het niet, al kan ik hem wel handmatig op 60Hz zetten. Zal ik even melden aan DVDO. Overige punten zal ik ook eens naar kijken, maar de 165MHz vond ik het belangrijkst.

Johan is blij ;D kom maar op met die Denon Multi-HD speler >:D

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview