nieuwe DVDO® iScan™ VP50 HD deinterlacer/scaler

Started by bartvv, October 6, 2006, 11:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartvv

The DVDO® iScan™ VP50 is a high-definition video processor and A/V hub that converts standard definition, high definition (including 1080p) and PC signals from your DVD player, HD-DVD player, Blu-ray Disc player, HD DVR, game console or PC to any output resolution between VGA and 1080p, including popular HDTV resolutions such as 720p and 1080i.

The VP50 serves as your complete A/V hub, providing audio/video switching that simultaneously eliminates A/V lipsync and allows a one wire connection to display for all of your video needs.
     

VRS Video Reference Series Technology by ABT VRS Video Reference Series Technology by ABT
VRS Precision Deinterlacing™ technology by ABT - 480i/576i/1080i 10-bit Motion, Edge & Source-Adaptive Deinterlacer

    * Five-field motion adaptive deinterlacing
    * Edge adaptive processing for smooth diagonal edges
    * Three frame video processing delay (Max)
    * Game Modes with very low latency
          o Sub-1 frame delay with edge adaptive processing
          o 2 frame delay with edge and motion adaptive processing

     VRS Precision Video Scaling II™ technology by ABT - 10-bit Scaling with Enhanced Sharpness Control
     ABT's Precision Gamma Correction™ - individual R/G/B Adjustments (0.5-2.5)
     ABT's Precision AV LipSync™ - intelligent digital audio delay technology to match Audio & Video timing
     ABT's RightRate™ - High-Performance Framerate Conversion
     ABT's AutoVFR™ - Intelligent Component Video Inputs with Automatic Video Format Routing
     ABT's AutoCUE-C™ - Automatic Chroma Upsampling Error detection & correction
     Analog HD Transcoding and Processing
     4 HDMI inputs which process up to 1080p-50/60 input signals
     Flexible Input and Output Aspect Ratio Controls
     Display Profiles – For multiple display, framerate, and image shift configurations (10)
     10-bit, 300 MHz Instrumentation Quality DACs (2x Oversampling for 1080p)
     Full-frame Timebase Correction
     High performance, multi-standard video decoder (10-bit: 480i/576i; 12-bit: 480p/576p/720p/1080i)
     High-quality super-adaptive comb filter with 2D Y/C separation
     

Flexible Digital and Analog Audio switching and routing – 4 HDMI audio/video inputs, 5 assignable audio inputs (4 digital, 1 analog) with 1 HDMI audio/video output and 2 active digital audio outputs.
     
PReP identifies and extracts the original field from each incoming progressive frame, and then runs the resulting sequence of fields (i.e., an interlaced signal) through the VP50's deinterlacer. In effect, it un-does the original deinterlacing and re-deinterlaces the signal.

Software Upgradeable

Leverbaar vanaf 11 oktober 2006
Adviesprijs in de Benelux: 2.999,- inclusief BTW
http://www.dvdo.nl/


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

papaleo

#1
Is in dit topic al aan bod gekomen,máár wat extra info kan nooit geen kwaad.  ;)

edit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49555.0
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bart_nl

Heb de VP50 sinds donderdag en in het kort mijn indruk.
Als bron heb ik er nu een Dreambox 7025, Kiss DP600 en Oppo 971H aan hangen. Displays een pansonic AE900 (hdmi@1280x720) en Dell 24" LCD (vga@1920x1080).
Qua behuizing lijkt de VP50 erg op de iScan HD+ die ik hiervoor had. Belangrijkste verschil zijn de 4 hdmi ingangen, bnc ipv vga connectors en lcd display.
Grote vooruitgang is dat ik nu 1080i ts files perfect af kan spelen. Met mijn "oude" HD+ had ik regelmatig problemen om de TS files vloeien afgespeeld te krijgen. Nu met de VP50 zien dezelfde files er super uit. Ik kan bijna niet wachten tot ik er een hdtv satelliet ontvanger aan kan hangen. Standaard sd satelliet ziet er nu ook heel smooth uit. De-interlacing van 576i werkt heel mooi. Scrollende teksten (bijv rtlz nieuws) en voetbal zien er veel beter uit. De HD+ was hierin matig terwijl het resultaat er op de VP50 geweldig uit ziet.
Kortom ik ben heel tevreden over de VP50  :)


papaleo

Feli Bart,

Klinkt goed...  8)

Heb jij eigenlijk geen last van audio-dropouts via hdmi?

Groeten,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bart_nl

Quote from: papaleo on October 16, 2006, 12:17:29
Heb jij eigenlijk geen last van audio-dropouts via hdmi?
omdat ik de bekabeling hetzelfde heb als bij de HD+ gebruik ik DVI naar HDMI verloopjes. Daardoor heb ik geen audio via HDMI.

papaleo

Ok,duidelijk

Het is ook weer niet zo dat dit altijd voorkomt,maar ik volg op AVS het VP50 topic en zie dat dit (weleens) voorkomt.

Heb jij (toevallig) ook 1440x1080i HDV video materiaal....,en weet jij hoe de VP50 met deze input omgaat?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bart_nl

Ik zou eigenlijk niet weten hoe dat te testen zonder bron die dat formaat uitstuurt? Ook al had ik 1440x1080i materiaal dan maakt mijn Kiss daar eerst 1920 x 1080i van.

Wanneer je ergens een 1440 x 1080i file weet wil ik dat wel testen. Om genoemde reden betwijfel ik of je daar dan wat aan hebt?

jantje112


danielo

Quote from: jantje112 on October 18, 2006, 15:37:43
Misschien kun je het testen door 1440 * 1080i van je pc te voeden,

1440 is niet echt gebruikelijk als output maar ik zal eens kijken of het mij lukt om het te testen.

De vp50 draait hier nu ook al een paar dagen, de upgrade van de vp30/dl102 is wat saai weinig nieuwe dingen maar
zoals bart al aangaf is het beeld wel weer erg lekker voor me gevoel is ook SD beter dan op de vp30 al heb ik wat moeite
om aan te geven waarom. De beter gamma control per kleur is ook erg fijn.

Ik heb al tijden geleden besloten we nog ver weg te houden van hdmi en audio, wat interesanter is is HDSDI nu jvb hddhd/bluray spelers verkoopt met hdsdi uit en de hdsdi kaart voor de vp50 snel gaat komen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

papaleo

Quote from: danielo on October 27, 2006, 00:13:25
1440 is niet echt gebruikelijk als output maar ik zal eens kijken of het mij lukt om het te testen.De vp50 draait hier nu ook al een paar dagen, de upgrade van de vp30/dl102 is wat saai weinig nieuwe dingen maar
zoals bart al aangaf is het beeld wel weer erg lekker voor me gevoel is ook SD beter dan op de vp30 al heb ik wat moeite
om aan te geven waarom. De beter gamma control per kleur is ook erg fijn.

Ik heb al tijden geleden besloten we nog ver weg te houden van hdmi en audio, wat interesanter is is HDSDI nu jvb hddhd/bluray spelers verkoopt met hdsdi uit en de hdsdi kaart voor de vp50 snel gaat komen.

Daniel.

Ik ben daar wel benieuwd naar of dit gaat lukken.


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Quote from: danielo on October 27, 2006, 00:13:25
Ik heb al tijden geleden besloten we nog ver weg te houden van hdmi en audio, wat interesanter is is HDSDI nu jvb hddhd/bluray spelers verkoopt met hdsdi uit en de hdsdi kaart voor de vp50 snel gaat komen.
Heeft JVB al modificaties aangekondigd ?

Na even zoeken mijn eigen vraag betantwoord: ja dus, althans op hun pagina staan HD-DVD spelers en upgrade kits.
Met ~700 Euro (voor de HD-SDI upgrade) niet echt goedkoop, en de reclame van echt 1080i digitaal uit lokt me ook niet als je weet dat het in 1080p24 op de disc staat. Toch enigszins verwacht dat dit er ook uit komen kon. Dan was het nog het overwegen waard wellicht.
1080i komt er ook via HDMI wel uit.

DaMan


danielo

Hai,

Correct ik gebruik al een paar weken een ps3 met 24p uit naar de vp50 die er 48hz van maakt voor de projector werkt prima. Ook vanaf de sat. ontvanger met digital prep gaat alles naar wens nu.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Ik ga hier maar verder met mijn vragen.

Net een avondje met de VP50 gespeeld, en ik heb een probleem. Het scalen van mijn UPC HD media box gaat prima, maar ik heb ook mijn HTPC op de VP50 aangesloten, en alhoewel ik daar geen problemen verwachtte, heb ik ze wel.

Mijn HTPC staat ingesteld op 1080p, en de porches etc zijn zodanig getweaked dat de Barco daar een goed beeld bij geeft. Echter, als ik de VP50 met dezelfde porches instel als de HTPC, dan verliest hij zijn 60Hz lock, en kan hij er niet meer dan ca 57Hz van maken. Schokkerig beeld is het resultaat. De timings die bij de 1080p60 van de VP50 horen, kan de 1209s weer niet mee omgaan... en zogezegd, als ik ze ga veranderen in de richting van waar de HTPC op staat, verliest hij zijn lock, en laat de frequentie met stapjes teruglopen naar 59hz, 58hz, 57hz...

Een truukje wat ik nu heb uitgehaald om toch de 60Hz te krijgen, is de horizontale resolutie van 1920 op de VP50 terug te schroeven naar 1800... ben ik g*d*omme HD aan het downscalen... dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Dus, hoe kan ik er voor zorgen dat de VP50 gewoon 60Hz blijft geven terwijl ik wel de porches aan kan passen?


bart_nl

probeer op internet ergens goede beginwaarden voor jouw barco op de VP50 te vinden? Meen dat de VP50 default settings geen goed uitgangspunt voor een CRT zijn. 

jowi

Dat is het hem juist; ik heb de beste waarden... op de HTPC... de barco luistert erg nauw. Vind het wel behoorlijk tegenvallen als de VP50 dit niet aankan...

Met de HTPC resolutie terug naar 1815x1080p redt ik het net tot 59,94Hz. Dat kleine beetje horizontale resolutie mis je in een film niet, maar het gaat om het idee.

Wellicht hebben andere een goede 1080p60 timing voor een 1209s? Dus een timing zonder krul rechts en missend/opgerekt beeld rechts? Dit is wat ik op mijn HTPC had:

Robbo

1080p timing voor de 1209s verschillend licht per input board, maar dit zijn mijn huidige settings:

Horizontal 1920
Front Porch 0088
Sync Width 0040
Back Porch 0320
Refresh Rate 59.94  (50.00)

Vertical 1080
Front Porch 0003
Sync Width 0005
Back Porch 0032

jowi

Deze gaat ook niet, heb ik geprobeerd. Heb ontdekt dat o.a. met bovenstaande settings, als de backporch boven de 200 komt, de vp50 de frequentie omlaag schroeft. En de backporch MOET groter om de linkerkant v/h scherm goed te krijgen.

Jouw timing zit erg in de buurt van wat ik normaal met mijn pc ook heb. De vp50 trekt dat blijkbaar niet...

bart_nl

Quote from: jowi on October  5, 2007, 09:22:12
De vp50 trekt dat blijkbaar niet...
de VP50 doet hier probleemloos 1080p op 60Hz met de default settings op een LCD. Ik betwijfel of het een kwestie van niet trekken is. Je zou een mail naar de support van DVDO kunnen sturen op help@anchorbaytech.com. Die antwoorden naar mijn ervaring snel en deskundig.

jowi

Quote from: bart_nl on October  5, 2007, 10:26:49
de VP50 doet hier probleemloos 1080p op 60Hz met de default settings op een LCD. Ik betwijfel of het een kwestie van niet trekken is. Je zou een mail naar de support van DVDO kunnen sturen op help@anchorbaytech.com. Die antwoorden naar mijn ervaring snel en deskundig.
Een Barco 1209s is nogal een zeikerd vwb timings ;) Maar ik heb inderdaad net een mooi mailtje naar DVDO gestuurd, waarin ik de boel uitleg. Eens kijken wat ze zeggen.

jowi

Als ik de vp50 timings binnen de (blijkbare) mogelijkheden van de vp50 hou, heb ik op de Barco rechts de bekende 'krul' in het raster, en links mis ik een stuk. Ik kan dat zodanig op het scherm zetten dat je het nét niet ziet maar ja, dan mis je in feite ook beeld links en rechts. Het voordeel is dat ik dan niet hoef te downscalen :-X

Een andere optie voorzover is een extra switch achter de vp50, waar ik dan de pc en de vp50 opzet... :-\

Leuk hoor, dure scaler gekocht, 1 probleem opgelost, nieuw probleem erbij gekregen. Nou ja, eens afwachten wat DVDO te zeggen heeft op mijn mailtje.

spotmatic

Misschien zou je je 1209s op High Scanning Modus kunnen zetten? Helaas moet je daarvoor wel onder de motorkap duiken (verdraaien potmeter P1 op het sync + vertical deflection board). Op het AVSforum had ik daar nog het volgende over geschreven:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=9373520#post9373520
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Spot, de 1209 staat al in high scanning mode volgens mij. Het is niet zo dat de 1209s geen 1080p weer kan geven, dat gaat prima. Met de timings die een PC wel voor elkaar krijgt welteverstaan. Of denk je dat die modus invloed heeft op de timing die de 1209s lust?

Kan wel even proberen natuurlijk, maar ik geloof dat ik dat al een keer gedaan had toen we met de Moome en de Edid bezig waren. Waar zit dat board ongeveer?

spotmatic

Curt Palme helpt ons uit de brand met het volgende plaatje, waar je het sync + vertical board kunt vinden:

http://www.curtpalme.com/Barco1208_Layout1.shtm

Gewoon de P1 pot draaien terwijl de Barco werkt (op 1080p). Je ziet dan vanzelf wat er in het beeld gebeurt. Met dank aan je 12XX chassis die een lekker korte retrace tijd heeft  8)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

We gaan het gewoon proberen. Overigens lees ik het volgende in de service manual, blijkbaar kun je na het instellen met P1, fijntunen met p2? Of lees ik het verkeerd?

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview