nieuwe DVDO® iScan™ VP50 HD deinterlacer/scaler

Started by bartvv, October 6, 2006, 11:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi


jowi

Quote from: danielo on October 10, 2007, 23:39:54
Het mooie is dat er ook een aantal 50% patterns zijn zodat je heel eenvoudig een de pattern op de scaler ka aanzetten (50% van het scherm) en dan de andere 50% van de dvd ernaast en de input goed zetten (kleuren bijvoorbeeld gelijk zetten).
Dat heeft toch alleen zin als je eerst de VP50 hebt laten calibreren? Anders stel je simpelweg beide apparaten op elkaar af, dat is niet hetzelfde.

Of is het zo dat ik in feite de VP50 kan calibreren door bijv mijn HTPC/Barco combi, die ISF gecalibreerd is, door de VP50 te halen met de 50% patterns, en dan de 'VP50 helft' daarop af kan stellen? Dan moet het wel zo zijn dat de VP50 ook daadwerkelijk de bron-helft om het zo maar te noemen, ongemoeid laat.

jowi

#102
Zo, ik heb er nu een goede 2 weken mee gespeeld, tijd voor een mini review.

Waarom een scaler?
Ik heb lange tijd getwijfeld of ik een scaler zou kopen. Aangezien ik vrijwel alles met de HTPC afspeelde, was een scaler dan ook niet nodig. Echter de ontwikkelingen gaan door, inmiddels staat hier een Denon 3910 upscaling DVD speler met HDMI output, en een UPC HD Mediabox met maar liefst 2 HD kanalen :o en om met beide apparaten te spelen op de Barco moeten er, door het gebrek aan inputs, dus stekkers omgewisseld worden. De nood voor een switch is daarmee in ieder geval geboren.

Verder, een onhebbelijkheidje van Barco's is over het algemeen de benodigde timing van het beeld. De Barco heeft een nogal beperkt gebied waarin hij de timings goed weer kan geven, en die timings zijn dan ook nog eens afwijkend. Nogmaals, met een PC is dit geen problem, in de driver of met Powerstrip kun je domweg de backporch, frontporch syncwidths etc helemaal naar smaak instellen. Echter, bij losse apparaten zoals de mediabox en de Denon ben je overgeleverd aan wat de fabrikant aan waardes gekozen heeft. En daar zit het probleem... deze waardes zijn over het algemeen zodanig slecht voor de Barco dat deze er niet veel mee kan. Met de maximale horizontale breedte op de Barco staat het beeld niet volledig op het scherm, of zodanig ver naar links of rechts dat het niet goed af te regelen is. Dus, er is iets nodig om de timings van een signaal aan te passen... een scaler dus...

Ik heb veel rondgekeken, en eigenlijk zijn er maar een handjevol mooie scalers te vinden. Mijn keuze is uiteindelijk op de VP50 gevallen, omdat deze op dit moment met wat zoeken, voor rond de 1400 euro nieuw te vinden is (sorry importeur) ik moet zeggen dat ik de prijzen voor deze apparaten uberhaupt absurd hoog vind, dat was ook de reden waarom ik er eigenlijk nog niet aan wilde. Maar goed, voor deze prijs durfde ik het wel aan.

De eerste indruk
De VP50 is een mooi degelijk en zwaar uitgevoerd apparaat, ziet er een beetje ouderwets uit, maar zit zeer netjes in elkaar. Voorop niet veel spannends, achterop helemaal volgeplempt met ingangen... en daar komt meteen een beetje de ouderwetse oorsprong tevoorschijn. Het sterft er werkelijk van de s-video ingangen, component, composiet, rgbhv en andere meuk, en in een klein hoekje hebben ze dan gelukkig nog 4 HDMI ingangen kunnen proppen. Wat mij betreft zou al die legacy inputs mogen verdwijnen, en plaats maken voor extra hdmi inputs en een extra hdmi output. Ook jammer dat de HDMI output zeer ver aan de zijkant van het apparaat zit. Met de voor mij noodzakelijke HDMI naar DVI converter hangt de grote zware DVI stekker haast achter naast de kast.

Gebruik
Opstarten van de VP50 is pijnloos. Geen fans, geen opstarttijd, hij doet het meteen. De VP50 wordt ook nauwelijks warm. De userinterface op het LCD display is leuk maar zou feitelijk niet hoeven. De on-screen user-interface verraad voor de derde maal de ouderdom van het apparaat. Een simpele popup/dropdown menu als overlay op het beeld, met daar in de diverse submenu's. Toch ook een positief kantje, op zich een wat ouderwets aandoende interface, maar aan de andere kant ook wel degelijk zeer effectief en snel te bedienen. Beetje spartaans, maar alles wat de VP50 te bieden heeft is wel met 2 of 3 klikjes op de afstandsbediening te vinden en in te stellen. Eigenlijk best wel ok, meer heb je eigenlijk niet nodig ;D

Instellen van het beeld, en dan met name mijn timingprobleem gaat zeer eenvoudig en snel. Werkelijk alles wat je zou kunnen wensen als Barco bezitter is in te stellen. Zeker nu de 150Mhz limiet verdwenen is, is de volle potentie van de VP50 te gebruiken. Met de ingebouwde testpatronen kun je voor standalone apparaten de boel netjes convergeren, en je kunt per input een specifieke resolutie en timing opslaan. Perfect!

AR!
Een kant van het apparaat waar ik me de laatste paar dagen zeer positief over heb verbaasd is de zeer uitgebreide mogelijkheden voor aspect ratio's. Werkelijk alles is zeer snel en simpel te zoomen, te pannen, en nog veel meer. Ik had nooit gedacht dat dit belangrijk was, maar feitelijk is het een onmisbare feature! Persoonlijk vind ik het altijd jammer dat de huidige HD-DVD's en Bluray's in 9 van de 10 keren een 2.35:1 verhouding hebben, dus op mijn 16:9 beeld zit ik dan nog steeds met balken boven en onder... daar gaat je resolutie... met de VP50 kun je met 2 klikken op de afstandsbediening het beeld weer vullend krijgen, naar keuze met wat verticale vervorming, of met wat beeld missend links en rechts ;) Ok, beide zijn voor puristen een no-go, maar feitelijk ziet het er verdomd goed uit... de VP50 doet dit heel netjes. Een ander voorbeeld is bijv. de DVD van Candy Dulfer, die een nogal vreemd aspect ratio heeft. Klik-klak en Candy staat beeldvullend op je scherm. Echt geweldig!

Overige beeldinstellingen
Verder zitten er ook mogelijkheden op om zaken als brightness contrast hue, saturation en zelfs gamma en sharpness bij te regelen. Ik weet dat sharpness wederom een no-go is, maar met HD materiaal geeft de sharpness van de VP50 nét dat beetje extra... zonder in te boeten aan diepte en meestal, afhankelijk van de bron, zonder echt opvallende edge enhancements. Ook hier merk je dat de VP50 niet domweg iets doet maar op een mooie manier zaken probeert te regelen.

Superscaler?
Scaling. Tja. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik nooit echt onder de indruk ben geweest van upscaling. De VP50 is daarop geen uitzondering. Met HD materiaal hebben we hier gelukkig geen echte behoefte meer aan, maar goed, ik heb dus ook nog een TV settopbox... ik heb zeer veel TV gekeken met de VP50 via de UPC mediabox. Dit is best een aardig vergelijk, omdat de UPC box zelf ook een scaler heeft. De UPC box kan een TV signaal over HDMI uitsturen in 576p, 720p of 1080i. Het verhaal is nu natuurlijk dat de VP50 dit vééél beter zal doen omdat er een vééél betere scaler in zit... jaja... nu ben ik niet bepaald blind, en ik heb de afgelopen tijd heel veel HD materiaal gezien, dus ik weet hoe goed beeld kan zijn, en ik weet ook wel min of meer waar op te letten. Mijn conclusie is dat de €0,10 dure scaler in de UPC box er net zo'n mooi plaatje van maakt als de VP50. Heiligschennes, ik weet het, maar ik zie echt geen verschil... Dezelfde ervaring heb ik trouwens ook met de Denon 3910, de scaling daarvan is door diverse mensen benoemd als 'jaw-dropping'... ik zie het niet. Misschien ben ik verpest met al dat mooie HD materiaal... ;D Aan de andere kant, ik heb de afgelopen weken nog nooit zoveel TV gekeken op mijn Barco. Het beeld wat uit de UPC mediabox komt, zowel SD als HD, is erg goed, dat had ik niet verwacht. Sommige SD uitzendingen hebben een scherpte en diepte die aan HD doen denken. Voorheen vond ik TV altijd maar plat en nogal washed out, dat is nu soms een heel stuk beter! Natuurlijk is eea erg afhankelijk van het materiaal wat uitgezonden wordt. Een oude film ziet er niet uit, een reclameblok is dan weer haast om je vingers bij af te likken. Gelukkig is er nog wel een zeer handig gebruik van de VP50 voor de UPC mediabox en de Denon 3910. Zowel de Mediabox als Denon sturen maximaal 1080i uit, en de VP50 maakt daar een perfecte 1080p50 van voor mijn 1209s! Ben ik ook van die ellendige scanlines op 1080i50 af :)

Prepperdeprep
Op dezelfde manier ben ik bezig geweest met de PREP (progressive re-processing) functie van de VP50. De theorie is dat de VP50 in feite de input uit elkaar trekt, en opnieuw zelf opbouwt, om zo de rommel die de goedkope scaler/deinterlacer ervan gemaakt zou hebben, ongedaan te maken. Mijn ervaring is dat ik PREP altijd UIT heb staan. PREP voegt juist allerlei deinterlacing artifacts toe. Zowel met de mediabox als met de PC. Ook hier vermoed ik dat, net als bij het scalen, de goedkope techniek de VP50 inmiddels heeft genaderd of zelfs voorbij is gestreefd. Ook de diverse deinterlacing opties op de machine doen mij niet veel. 'Auto' is de stand waar ik hem maar lekker op laat staan.

Conclusie
Een ambivalente conlusie ;) aan de ene kant een mooi apparaat met voor mij noodzakelijke features... feitelijk kan ik als Barco 1209s bezitter niet zonder scaler. Niet voor de redenen die op het forum wel eens geroepen worden, maar puur als switch, en als outputtiming-adapter. Daar gebruik ik de VP50 voor, en dat doet ie perfect. De overige zaken als de vele onnodige inputs, en in feite de hoofd-feature en paradepaardje, namelijk het scalen op zich, is zwaar overschat naar mijn mening. Als ik de volle €2800 voor het apparaat had betaald had ik inmiddels met een stevige depressie op de rand van het dak van mijn woning gestaan, maar voor wat ik er voor betaald heb, ben ik er erg blij mee.

Zo, en nu en bak koffie!

Erik van Voorst (in memoriam)

...hoi Jowie en is er nu nog wat verschil tussen 1080P met je moome of met je scaler....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

pietnoeck

Tja,
Is de nieuwe Onkyo dan niet beter, heb je alles ineen, HDMI switch , vaal inputs, 2 outputs en scaling tot 1080p met de genum chip denk ik.
Plus je krijgt er een versterker bovenop !

jowi

Quote from: Erik van Voorst on October 21, 2007, 12:27:02
...hoi Jowie en is er nu nog wat verschil tussen 1080P met je moome of met je scaler....
Hoe bedoel je? Ook de scaler loopt via de Moome. Ik moet ergens van DVI weer RGBHV maken... en HDCP kwijt zien te raken indien nodig.

jowi

#106
Quote from: pietnoeck on October 21, 2007, 13:13:28
Tja,
Is de nieuwe Onkyo dan niet beter, heb je alles ineen, HDMI switch , vaal inputs, 2 outputs en scaling tot 1080p met de genum chip denk ik.
Plus je krijgt er een versterker bovenop !
Welke Onkyo? ???

*edit*

Ah! ik denk dat je de 905 bedoeld. Voor mij nieuw, maar na wat speurwerk heb ik het vermoeden dat dit niet is wat ik nodig heb. Zo te lezen is het inderdaad een scaler die kan upscalen, met wat features als edge enhancement etc maar dan houd het ook meteen op. Wat NOODZAKELIJK is voor Barco bezitters, is om de timings van het signaal aan te kunnen passen, en zo te zien kan dat niet met de Onkyo, net zo min als de UPC mediabox en de Denon 3910 dat kunnen. Op zich dus een leuke ontwikkeling, maar niet goed/uitgebreid genoeg ;)

Criterionlover

T+A ; Sonos

bart_nl

Ik ben het grotendeels niet eens met de relativering in de review. Een apparaat dat zo flexibel met 1080p materiaal omgaat was een jaar geleden 3000,- euro waard. Dat de prijzen voor full HD video apparatuure hard dalen is duidelijk.
Voor mij is de VP50 vanwege het gemak waarmee alles werkt zijn prijs wel waard. Bijvoorbeeld de opmerking "de diverse deinterlacing opties op de machine doen mij niet veel. 'Auto' is de stand waar ik hem maar lekker op laat staan" geeft in kombinatie met het positieve geluid over TV kijken juist aan hoe mooi het werkt.
Er is geen ander apparaat dan een scaler wat hetzelfde kan. Daarom ik vind de konklusie onzin. Schrijf dan dat je een scaler onzin vindt maar Jowi geeft zelf al aan dat het apparaat de voor hem noodzakelijke features heeft.
Ergo ik heb de indruk dat Jowi het leuk lijkt te vinden om geen jubelverhaal te schrijven omdat dat al te vaak gebeurt  ;)

jowi

Nogmaals, ik heb dit apparaat duidelijk NIET gekocht om te kunnen upscalen, sterker nog, dat interesseert me weinig tot niets. Zo moet je het verhaal ook lezen. Ik heb het apparaat zoals gezegd puur nodig als switch, en als timingadapter. Dat is waar ik hem voor gebruik, en daar ben ik supertevreden over. De rest is mooi meegenomen.

bart_nl

ja dat lees ik ook en zo ervaar ik zelf de VP50 ook. Daarom begrijp ik niet dat 50% van je konklusie negatief is en probeer ik die te nuanceren cq positiever te stellen.

jowi

#111
Quote from: bart_nl on October 21, 2007, 17:22:32
ja dat lees ik ook en zo ervaar ik zelf de VP50 ook. Daarom begrijp ik niet dat 50% van je konklusie negatief is en probeer ik die te nuanceren cq positiever te stellen.
Nou, die 50% 'negatief' is zeg maar het surplus aan legacy inputs die ik in deze tijd en zeker voor mijn toepassing overbodig vindt, en de in mijn ogen overgewaardeerde 'superieure' scaling en deinterlacing t.o.v. bijv. wat een Denon 3910 of zelfs een goedkope UPC mediabox doet. Verder het gemis aan een paar extra HDMI inputs, en een extra HDMI output had ik ook wel aardig gevonden. Maar goed, eerlijk is eerlijk, dat wist ik natuurlijk vantevoren.

Daarnaast in mindere mate de wat ouderwets aandoende kast en userinterface, alhoewel dat laatste zoals gezegd ook wel weer z'n charme heeft. Toch, in deze tijd had ik die interface op z'n minst een wat modernere, strakkere look gegeven. Nogmaals, dit is mijn mening, gebaseerd op mijn verwachtingen, en gesitueerd in mijn setup!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: jowi on October 21, 2007, 13:24:25
Hoe bedoel je? Ook de scaler loopt via de Moome. Ik moet ergens van DVI weer RGBHV maken... en HDCP kwijt zien te raken indien nodig.

Ik dacht dat je de moome nu niet meer nodig had...het blijft dus weer een verloopstekkertjes feest met handdrukjes en ergernissen voor de Barco/oldschool boys... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jowi

Quote from: Erik van Voorst on October 22, 2007, 16:57:55
Ik dacht dat je de moome nu niet meer nodig had...het blijft dus weer een verloopstekkertjes feest met handdrukjes en ergernissen voor de Barco/oldschool boys... :(
Yep... de VP50 geeft gewoon HDCP als ie dat IN krijgt, en blokkeert de analoge uitgangen in dat geval. Tot nu toe is dat niet zo'n probleem omdat die HDCP igv mijn mediabox en de HTPC gewoon niet aanwezig is ;) maar met een standalone HD-DVD of Bluray speler, en met mijn Denon 3910, is het wel weer noodzakelijk...

spotmatic

Quote from: jowi on October 22, 2007, 17:17:30
Yep... de VP50 geeft gewoon HDCP als ie dat IN krijgt, en blokkeert de analoge uitgangen in dat geval. Tot nu toe is dat niet zo'n probleem omdat die HDCP igv mijn mediabox en de HTPC gewoon niet aanwezig is ;) maar met een standalone HD-DVD of Bluray speler, en met mijn Denon 3910, is het wel weer noodzakelijk...

En natuurlijk ook omdat je het signaal zo lang mogelijk digitaal wilt houden (vanwege de kwaliteit van het signaal).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

bart_nl

Quote from: spotmatic on October 22, 2007, 17:18:39
En natuurlijk ook omdat je het signaal zo lang mogelijk digitaal wilt houden (vanwege de kwaliteit van het signaal).
of dat altijd een goede reden is betwijfel ik. Voor de moome box zelf geldt dat wel maar dat is een bewuste keuzen van de makers ervan. Ik kan mij best voorstellen dat analoog uit een scaler direct aangesloten beter is dan een digitaal signaal dat daarna extern naar analoog omgezet wordt?

jowi

Quote from: bart_nl on October 22, 2007, 20:59:10
of dat altijd een goede reden is betwijfel ik. Voor de moome box zelf geldt dat wel maar dat is een bewuste keuzen van de makers ervan. Ik kan mij best voorstellen dat analoog uit een scaler direct aangesloten beter is dan een digitaal signaal dat daarna extern naar analoog omgezet wordt?
Met hoge kwaliteitskabels kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen... echter dat HDCP verhaal he... dat wordt dan wel weer erg lastig ;)

spotmatic

Quote from: bart_nl on October 22, 2007, 20:59:10
of dat altijd een goede reden is betwijfel ik. Voor de moome box zelf geldt dat wel maar dat is een bewuste keuzen van de makers ervan. Ik kan mij best voorstellen dat analoog uit een scaler direct aangesloten beter is dan een digitaal signaal dat daarna extern naar analoog omgezet wordt?

En naast wat Jowi al zegt: tenzij de VP50 een 1080p/24 signaal (waarvan de kopieerbeveiliging al vóór de scaler is verwijderd) kan frametriplen naar 1080p/72 zal het in mijn situatie niet nodig zijn om analoog naar de Barco te gaan (DVI/HDMI omzettingskastjes houden ermee op bij 1080p/60 tenzij er tegenwoordig al andere oplossingen bestaan).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Je kunt natuurlijk een Moome oid vlak na je device zetten en zo een HDCP vrij analoge 1080p24 de VP50 in laten lopen. Echter net zoals die 165Mhz voor de Moome een beperking is, is het dat ook voor de VP50... die gaat ook geen 1080p72 kunnen uitsturen. Hoe dat met de Pro zit weet ik eigenlijk niet...

Robbo

Quote from: spotmatic on October 22, 2007, 17:18:39
En natuurlijk ook omdat je het signaal zo lang mogelijk digitaal wilt houden (vanwege de kwaliteit van het signaal).

Ook een HDMI kabel heeft last van vermindert signaal bij langere lengtes  ;)

jowi


spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BarcoCRT

Quote from: jowi on October 20, 2007, 21:06:09
Superscaler?
De UPC box kan een TV signaal over HDMI uitsturen in 576p, 720p of 1080i. Het verhaal is nu natuurlijk dat de VP50 dit vééél beter zal doen omdat er een vééél betere scaler in zit... jaja... nu ben ik niet bepaald blind, en ik heb de afgelopen tijd heel veel HD materiaal gezien, dus ik weet hoe goed beeld kan zijn, en ik weet ook wel min of meer waar op te letten. Mijn conclusie is dat de €0,10 dure scaler in de UPC box er net zo'n mooi plaatje van maakt als de VP50.

JoWi,

Op welke resolutie laat je de UPC mediabox over HDMI zijn beeld uitsturen?
Je zegt dat de UPC box net zo goed scaled als de VP-50. Een feature van de VP-50 is dat hij uit een 576p signaal het oorspronkelijke 576i signaal destileert om vervolgens daar zijn eigen de-interlace en scaling algoritmen weer op los te laten. Dit heb ik zelf zien werken en vond het een beter resultaat geven dan wanneer de UPC-box (of een gelijke) er zelf 1080i van maakt en dat door de VP-5- naar 1080p laat omzetten.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Quote from: BarcoCRT on October 23, 2007, 09:14:41
Op welke resolutie laat je de UPC mediabox over HDMI zijn beeld uitsturen?
Je zegt dat de UPC box net zo goed scaled als de VP-50. Een feature van de VP-50 is dat hij uit een 576p signaal het oorspronkelijke 576i signaal destileert om vervolgens daar zijn eigen de-interlace en scaling algoritmen weer op los te laten. Dit heb ik zelf zien werken en vond het een beter resultaat geven dan wanneer de UPC-box (of een gelijke) er zelf 1080i van maakt en dat door de VP-5- naar 1080p laat omzetten.
Ik heb het op verschillende manieren bekeken. Dus zowel de mediabox op 'auto', dan stuurt ie SD als 576p, en HD als 720p/1080i uit, en domweg de mediabox zelf alles naar 1080i laten scalen. In beide gevallen laat ik sowieso de VP50 er 1080p van maken. Ik heb geen verschil kunnen ontdekken in beeldkwaliteit. Waarschijnlijk zal dat er best wel zijn, maar het zal zo ontzettend marginaal zijn dat ik het niet de moeite waard vind, en het gewoon niet zie. Eea zal ook te maken hebben met de kwaliteit van de uitzending zelf natuurlijk, maar dat heb je niet in de hand.

Aangezien ik eigenlijk nooit met de mediabox op de Barco had gekeken was ik in eerste instantie erg positief over het beeld toen dat met de VP50 wel mogelijk werdt. Ik verbaasde me over hoe goed gewone TV er uitzag. In ieder geval 10x beter dan wat mijn analoge tv kaart in de HTPC er van bakt. Tot ik echter ging spelen met wie scaled wat... toen bleek dat het eigenlijk, in mijn beleving, geen moer uitmaakt wie er scaled, de box zelf of de VP50... ik heb absoluut geen verschil kunnen ontdekken.

Hetzelfde geld voor de PREP functie, die dus de 576i er uit plukt en opnieuw opbouwt. Ook daar merk ik geen verschil in beeld. Sterker nog, de PREP functie bij (1080p) materiaal vanaf de pc voegt allerlei artifacts en flikkeringen in het beeld toe.

Maar goed, mocht je in de buurt zijn, ik ben heel benieuwd of jij wellicht dingen ziet die ik over het hoofd zie...

jowi

Is er wellicht een SD testpattern op AVIA ofzo waar je goed kunt zien wat upscaling kan doen? En waar moet je dan precies op letten in dat geval? Zo zou ik in ieder geval eens kritisch kunnen kijken naar het verschil tussen de Denon 3910 en de VP50. De UPC mediabox wordt natuurlijk lastiger.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview