Welke hoogte de plasma ophangen, twee opties. Welke?

Started by blue-eyes, October 5, 2006, 19:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

de mijne is van Spectral, maar je hebt ook merken als Aldenkamp e.d.
JBL PRX Power!

HTR

spectral dat woord zocht ik! hier bij de hifidhop staat dr ook een, erg mooi moet ik zeggen, t hifi rek en ook het plasma meubel

blue-eyes

#52
Finity Pagode vind ik erg gaaf............. Maar o zo duur!


Duizenden euro's.


Ik denk dat ik een dressoir ga maken van ongeveer 60 cm hoog, 50 cm diep en 200 cm breed. Hierop passen de 4 TAG componenten, en de plasmatuner en UPC digital kunnen dan hidden in het dressoir worden verstopt. 2 mt breed, dat betekend 8 lades om DVD's in op te bergen, minus de tuner en upc kastje.

De TAG componenten komen dan wellicht op plateau's voorzien van spikes. Maar dat is van latere zorg.

@Raphie: ik doelde met de ruimte met name de ruimte rond je fronts
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

dat is de keuze van een nis ;) wanneer ons nieuwe bankstel er is zal dat perfect gaan bevallen.

We hebben bij onze nieuwe bank ook 2 grote voetenbanken besteld (hetzelfde leer) dus zal met de akoustiek nu ook wel weer beter gaan
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on October 18, 2006, 11:26:24
dat is de keuze van een nis ;) wanneer ons nieuwe bankstel er is zal dat perfect gaan bevallen.

We hebben bij onze nieuwe bank ook 2 grote voetenbanken besteld (hetzelfde leer) dus zal met de akoustiek nu ook wel weer beter gaan

In jou situatie zou ik de stereo aan de overzijde plaatsen, en dus maximale vrije ruimte rondom. Maar er zijn meer zaken die een stem hebben ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

yep, je hebt de nieuwe opstelling nog niet gezien, maar we hebben nu echt een lekker intieme zit. luisterhoek we zitten ook dichter bij de speakers / plasma
JBL PRX Power!

rdm

Hoi

Ik heb de center ook onder de plasma........de plasma kan nog iets lager zoals op de foto te zien is, maar wilde het vrije hangen van de plasma wel mooi uit laten komen. Hij hangt onderkant speaker van de plasma op 90 cm en hebben geen last van ons nek als we in de bank zitten te kijken. De kast is overgens naar eigen in breng op maat gemaakt.

Gr. Wilco

blue-eyes

Bedankt Wil!

Ik denk dat ik iets vergelijkbaars ga krijgen als jij nu hebt. Alleen mijn meubel wordt wat lager en de center komt ook aan de muur te hangen. Tenminste, dat denk ik nu ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#59
Ik denk dat ik zoiets probeer te realiseren. Lage zwarte dressoir (met lades, de componenten bovenop) met een plaat tegen de muur waaraan de plasma en de center komt te hangen (kabels worden achter de plaat weggewerkt). De muur wordt antraciet / grijs, over de kleur van de plaat zijn we nog niet over uit.

Zie onderstaande foto. Ook is het zwarte dressoir op deze foto te zien.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTR

ziet er goed uit! ik hou ook wel van wat strakker uiterlijk, maar niet te want dan word het onpersoonlijk... :)

SV..S

Quote from: Starred on October  8, 2006, 11:38:41
Ik blijf bij Phantom  ^-^

ik ook , gewoon die center aan mij verkopen >:D

maar even zonder dollen, ik zou voor de ideale kijkhoogte gaan ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

#62
Quote from: SV..S on November  7, 2006, 22:21:38
ik ook , gewoon die center aan mij verkopen >:D

maar even zonder dollen, ik zou voor de ideale kijkhoogte gaan ;)

JBL heeft geen matchende center bij je Ti-K10 's ;) Ook de Ti-k1 niet, alhoewel deze daar wel voor bedoeld is. No match....

Mits je een goede pre en ev hebt geen fysieke center gebruiken, de Ti-K10 kan een hele mooie phantoom center creeren. Gezien je app. (wel met respect) denk ik dat je wel een fysieke center moet gebruiken. De Marantzen halen bij lange na niet het potentieel uit je Ti-K10's.... ;)

Weet je wat je moet upgraden ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Nieuwste idee / bevlieging / nadenkwerk:

Een verdieping van een eerder idee: Een plaat aan de muur, daarop de Plasma. Dit is ook wel op een van de foto's te zien. Maar dan net even anders, net even groter.

Ipv hiervan de plaat een platte kast. Op een zodanige manier dat het geen lompe kast is dat een halve meter de kamer insteekt maar ongeveer 20 cm zodat het nog enigzinds het idee heeft van een plaat aan de muur.

Het idee erachter is dat deze platte kast 2 lades a lá een apothekerskast heeft voor de DVD's en CD's. Vandaar de 20cm diepte. Als de 2 mtr hoog wordt krijg je 2 maal 2 meter hoogte bij 50 cm diepte aan DVD/CD opbergruimte. Dat is meer ruimte dan ik nu nodig heb. De kast zal dan aan beide zijden van de plasma iets uitsteken. De hoogte moet ik nog over nadenken.

Voordeel: De ruimte werd toch al ingenomen door TV, etc. Die extra 10 cm tov het eerste gedachte maakt geen verschil. Daarnaast hoeft er geen aparte oplossing bedacht te worden om alle CD's en DVD's op te bergen.
Nadeel: veel werk, moeilijk af te werken. Dit doordat het in de woonkamer moet worden opgebouwd en het erg moeilijk wordt alles in voren af te lakken en schuren. Dus stof...... En dit kost veel tijd, een plaat tegen de muur, geverfd en al is gemakkelijk binnen de verhuisperiode te doen. De kast niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Prima idee. Zit ook al in mijn hoofd voor een toekomstige ruimte. Met verlichting erbij een heel gaaf/ruimtelijk effect.

Dit lijkt er wel een beetje op, alleen dan zonder bergruimte.



Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2006, 11:36:03
Nieuwste idee / bevlieging / nadenkwerk:

Een verdieping van een eerder idee: Een plaat aan de muur, daarop de Plasma. Dit is ook wel op een van de foto's te zien. Maar dan net even anders, net even groter.

Ipv hiervan de plaat een platte kast. Op een zodanige manier dat het geen lompe kast is dat een halve meter de kamer insteekt maar ongeveer 20 cm zodat het nog enigzinds het idee heeft van een plaat aan de muur.

Het idee erachter is dat deze platte kast 2 lades a lá een apothekerskast heeft voor de DVD's en CD's. Vandaar de 20cm diepte. Als de 2 mtr hoog wordt krijg je 2 maal 2 meter hoogte bij 50 cm diepte aan DVD/CD opbergruimte. Dat is meer ruimte dan ik nu nodig heb. De kast zal dan aan beide zijden van de plasma iets uitsteken. De hoogte moet ik nog over nadenken.

Voordeel: De ruimte werd toch al ingenomen door TV, etc. Die extra 10 cm tov het eerste gedachte maakt geen verschil. Daarnaast hoeft er geen aparte oplossing bedacht te worden om alle CD's en DVD's op te bergen.
Nadeel: veel werk, moeilijk af te werken. Dit doordat het in de woonkamer moet worden opgebouwd en het erg moeilijk wordt alles in voren af te lakken en schuren. Dus stof...... En dit kost veel tijd, een plaat tegen de muur, geverfd en al is gemakkelijk binnen de verhuisperiode te doen. De kast niet.


M

Quote from: Ruben on November  8, 2006, 11:41:33
Prima idee. Zit ook al in mijn hoofd voor een toekomstige ruimte. Met verlichting erbij een heel gaaf/ruimtelijk effect.

Dit lijkt er wel een beetje op, alleen dan zonder bergruimte.


Echt mooi dit :-*
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

tiptop

Wauw :o

Zeker mooi. Is dit bij jou thuis of van het internet gepikt? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

Nog niet ;).

Is van hifi.nl gebruikerssets gepikt ;)

Quote from: tiptop on November  8, 2006, 16:55:51
Wauw :o

Zeker mooi. Is dit bij jou thuis of van het internet gepikt? :)

tiptop

Quote from: Ruben on November  8, 2006, 16:57:25
Nog niet ;).

Is van hifi.nl gebruikerssets gepikt ;)


NOG niet?!
Ga je het net zo maken? Heeft wel een grote WAF 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

Vind het een super idee dit. Als ik de ruimte ervoor heb, zou ik zomaar zoiets kunnen maken. Geen probleem. Toekomstmuziek hoor ;) Ik zou dan alleen de componenten minder zichtbaar in beeld brengen.


Quote from: tiptop on November  8, 2006, 17:00:25
NOG niet?!
Ga je het net zo maken? Heeft wel een grote WAF 8)

tiptop

Quote from: Ruben on November  8, 2006, 17:02:09
Ik zou dan alleen de componenten minder zichtbaar in beeld brengen.


Dat is toch juist mooi :-*

Alleen de wand zou ik een donkere kleur geven, want dat wit valt echt op met TV kijken. (wel mooi,daar niet van)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

M

Quote from: Ruben on November  8, 2006, 16:57:25
Nog niet ;).

Is van hifi.nl gebruikerssets gepikt ;)
Is ook het meest bekeken en het hoogst gewaardeerd, echt mooi gemaakt. Mooie set ook trouwens :P
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

blue-eyes

#72
Dat heeft wel iets van mijn idee. Alleen moet je je voorstellen dat waar nu "het licht zit" ik daar een soortement apothekerslade/kast wil maken, beide kanten 1.

De apparatuur.......... Staat mooi op de foto aan de voorkant. Mijn center komt wel ervoor te hangen, staan maar over de apparatuur heb ik nog niet nagedacht.

Vooralsnog een los meubel ervoor, ernaast. Wie zal het zeggen ;)


-----------
Edit
Volgens mij staat er op het forum al een tekening van iets vergelijkbaars. Dat schiet me nu te binnen. Dan heb ik onbewust dat idee overgenomen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred

Die set met SF speaker ziet er in kunstlicht en vanuit deze hoek erg mooi uit. In daglicht vind ik het geheel iets minder mooi, dan mag het allemaal net wat subtieler. En kleinere speakers  ^-^

tiptop

Nog even mijn opstelling.
Het plasmabeeld begint op 103 cm (!).
Eigenlijk iets te hoog, maar rond de 90 cm vind ik wel fijn.
Een center zou ik er dus onder doen.
De tweeters van mijn fronts zitten op 96 cm nu. Het geluidsbeeld ligt hier dik boven.
Als ik een scherm/beamer zou hebben en het scherm nog hoger had, was het geen probleem.
Ik denk dus dat een center boven het scherm (hier iig) geen goed geluidsbeeld zou geven.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.