Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Fatalfelix

#50
Quote from: Barrrrry on December 12, 2006, 16:24:01
Meer, meer, meer foto's! 8)

Mooi ding man, vooral die Beocenter! Heb je daar wat detailfoto's van? ;D
haha  ;D, wil ze best voor je maken. Van welk gedeelte zou je het liefst wat meer details zien ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Felixdi on December 12, 2006, 17:12:51
haha  ;D, wil ze best voor je maken. Van welk gedeelte zou je het liefst wat meer details zien ?

De hele kap en de aansluitingen..

8)

Fatalfelix

Quote from: Barrrrry on December 12, 2006, 17:36:50
De hele kap en de aansluitingen..

8)
zal ze morgen even schieten want het is nu al bijna te donker om echt goed te fotograveren
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#53
heb net voor je geprobeerd om wat meer foto's te maken van de Beocenter en dat is opzich wel aardig gelukt. De foto's zijn niet haarscherp maar dat komt meer omdat ik het zonder flits heb gedaan en ik mijn hand niet zo lang perfect stil kan houden.

van bovenaf met de zijpanelen gesloten:


met het cd paneel geopent:


zonder cd:


de aansluitingen zijn niet zo duidelijk maar aan de rechterkant kant heb je 4 7 pins aansluitingen voor B&O tv,dvd,hdd,telefoon etc. en er zijn 2 powerlink aansluitingen voor actieve speakers. Daarnaast zit een pre in/output en daarnaast nog 2 pin speaker terminals voor normale speakers en daarnaast nog weer 2 Master Link aansluitingen.


vanaf de zijkant samen met de Beolink 7000. Ik speel hier een cd af en ik kan hem bedienen door mijn vingers op de touchscreen knopjes in het midden van het apparaat te leggen.


Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Toch erg mooi spul dat B&O, alleen beetje duur ;D

Tommm

prachtige(zo goed geschreven, ziet er zo vreemd uit.??) kamer, mooi in stijl en zeker bezig aan een mooie installatie. ga zo door en vergeet ons zeker niet op de hoogte te houden.



Fatalfelix

#56
Quote from: D.E Yirci on December 13, 2006, 20:29:33
Toch erg mooi spul dat B&O, alleen beetje duur ;D
2e hands is het voor mij nog net te doen  ;), nieuw wat minder, maar daar moet je ook niet aan beginnen als student ;D

Quote from: Tommm on December 13, 2006, 20:47:14
prachtige(zo goed geschreven, ziet er zo vreemd uit.??) kamer, mooi in stijl en zeker bezig aan een mooie installatie. ga zo door en vergeet ons zeker niet op de hoogte te houden.

volgens mij is het idd wel goed geschreven al staat het er idd wat raar ;D. Maar bedankt voor het compliment  :) en ik houd jullie zeker op de hoogte

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

niet echt een stereo update, maar ik kan sinds vandaag in style mijn pilsje openen als ik muziek luister  O0 :P

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

mikeske

Quote from: Felixdi on December 28, 2006, 19:22:45
niet echt een stereo update, maar ik kan sinds vandaag in style mijn pilsje openen als ik muziek luister  O0 :P



Mooie gadget  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Fatalfelix

Quote from: mikeske on December 28, 2006, 21:24:50
Mooie gadget  ;)
thnx, het is idd een mooie toevoeging aan m'n beginnende B&O verzameling.

Mvg,
Rogér
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

El Penumbra

Mocht je interesse hebben in spullen van de (inmiddels opgeheven) B&O fanclub moet je maar even contacten.  ;)

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Check ook Marktplaats even, er staat een B&O horloge op.

Fatalfelix

Quote from: Barrrrry on December 31, 2006, 21:19:03
Check ook Marktplaats even, er staat een B&O horloge op.
bedankt voor de tip :) Heb er even naar gekeken maar de prijs is nog best wel hoog om hem zo even te kopen :( Vind trouwens de klok wel mooier kwa uiterlijk



die stond in Duitsland op ebay voor 50 euro samen met een supermooie champagne/wijn koeler voor 75 euro en een B&O uithangbord voor 30 euro

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Prachtig! Zeker als je straks geen moment op de klok kunt kijken zonder aan je set te denken. Wat volgt hierna? Bierfiltjes van B&O? ;D ;D

Fatalfelix

#65
Quote from: Barrrrry on January 19, 2007, 13:24:56
Prachtig! Zeker als je straks geen moment op de klok kunt kijken zonder aan je set te denken. Wat volgt hierna? Bierfiltjes van B&O? ;D ;D

die zijn dr al ;D

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Barrrrry


Fatalfelix

Eindelijk is het dan zover na tig uren bijbeunen na schooltijd..... Heb een paar prachtige beolab 8000's uit 2003 gevonden die morgen worden opgehaald :). Ben vanavond m'n oude speakers aan het "uitspelen" wat ik aan de ene kant toch wel jammer vind nadat ik er tig jaren plezier van heb gehad. Maargoed, zal morgen even snel wat foto's maken als de beautys binnen zijn :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Fatalfelix

#70
excuses ik heb geen foto's aangezien ik de koop van de Beolab 8000's heb afgeblazen......

Ik ging vanochtend met een goed gevoel de deur uit om mijn aanstaande beauty's op te halen. Nadat ik bij de verkoper wat serial nummers had gecheckt moest ik alleen jammergenoeg concluderen dat de speakers in werkelijkheid veel ouder waren dan dat de verkoper had opgegeven (grrrr  >:(). Ook leek het net alsof de rechter kant meer bass gaf dan de linker kant, waardoor ik besloot om de koop af te blazen en te zoeken naar een "goed" paar, want 1800,- euro is en blijft voor mij een boel geld. Maargoed heb vanmiddag gelijk de echte B&O dealer opgebeld om te vragen of hij nog wat inruil had staan, en waarschijnlijk krijgt hij over een paar weken weer wat binnen  :). Deze laatste koop gaat me dan jammergenoeg wel wat meer geld kosten dan via marktplaats, maar ik wil geen herhaling van vandaag  >:(.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Als het een model van 2003 is, zijn die Beolab's misschien aktief.. Heb je de gain levels nagelopen bij het testen?

El Penumbra

Quote from: Barrrrry on May 21, 2007, 12:45:15
Als het een model van 2003 is, zijn die Beolab's misschien aktief.. Heb je de gain levels nagelopen bij het testen?

Hoezo dat? De BeoLAB 8000 is altijd actief, daar bestaat geen passieve uitvoering van.

Een speaker van B&O met Beolab is altijd actief, passief is een Beovox.


@Felixdi: waarom zoek je niet naar de Penta's. Tien keer beter. (hebben wel meer ruimte nodig)

Fatalfelix

#73
Quote from: El Penumbra on May 21, 2007, 16:05:56

@Felixdi: waarom zoek je niet naar de Penta's. Tien keer beter. (hebben wel meer ruimte nodig)

Heb je me ook wel eens gepm'd dacht ik  ;D Maargoed op de eerste pagina kun je wel zien dat mijn slaapkamer niet al te groot is, en aangezien ik de komende jaren eerst nog op kamers zit denk ik dat de bl8000 tochwel de maximale grote heeft. In een grote huiskamer zijn de Penta's waarschijnlijk een betere keuze, maargoed dat is bij mij voorlopig nog niet het geval. Wil er trouwens zoizo een lab 2 aan toe gaan voegen waarvoor ik een appart filter wil maken. De 8000's geven namelijk zelf niet zoveel weer onder 50hz en dat gaat bij bepaalde muziek genres toch ten koste van een stukje muziekbelevenis. Aangezien de mid-hoog van de 8000 wel super goed is wil ik er met behulp van 2 filters voor zorgen dat de 8000's alleen tonen boven 65hz toegestuurd krijgen en de lab 2 alles daar onder :). Ik kan ook gebruik maken van de standaard bl2 filter maar deze laat de bl2 ook frequenties van 80hz weergeven waar hij met snellere muziek nogal moeite mee heeft :(, vandaar dus m'n eigen filter :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#74
Mischien nog even een klein nieuwtje, maar ik ga in deze dagen de Elac fs 207.2 eens beluisteren bij de Hobo hier in de buurt zodat ik een kleine vergelijking heb voor de Beolab 8000's. De beolabs hebben kwa looks al wel gewonnen ondanks dat de Elac's er ook prachtig uitzien, maar ik ben toch benieuwd hoe de Elac's twv 1200,- zich verhouden tegenover de Beolabs van 1800,-(3500,- nieuw). Mochten de Elacs nou echt beter klinken dan is er mischien de mogelijkheid dat ik heel even van mijn B&O geloof afstap....  (en 600,- bespaar)

Iemand trouwens ervaring met de 207's ?





Moet er trouwens nog aan toevoegen dat ik niks van de prijzen van die 207's snap, want de zwarte versie kost 550,- euro bij hobo en de zilvere 839,-  ???. Vind het enorme verschil nogal onlogisch....
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough