Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Fatalfelix

#25
hier de foto's





echt geniale dingen zijn dat die sleeves. Je zet er een soort opzetstukje voor en je ritst ze zo om 3 normale snoeren heen :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Luisteren bij een dealer en vervolgens 2e hands kopen? ;D Deed ik vroeger ook, maar bij Van Ingen mag dat ;)

Als je al enige ervaring hebt met DIY, waarom bouw je dan niet gewoon een design ontwerp? RVS buizen met 10 breedbanders ofzo en daaronder een subje :) Kan met de juiste simulatie echt prachtig klinken, voor misschien een fractie van de prijs van Bang & Olufsun.

Groetjes,
Barry   

blue-eyes

Quote from: BarLo on November  5, 2006, 16:13:42
Luisteren bij een dealer en vervolgens 2e hands kopen?

Groetjes,
Barry   

Dat is ERG laag.........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Barrrrry

Quote from: Blue-Eyes on November  5, 2006, 16:25:32
Dat is ERG laag.........

Bij Van Ingen niet, dat zijn oplichters ;)
Zoek maar eens in mijn berichtengeschiedenis :)

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

#29
Quote from: Blue-Eyes on November  5, 2006, 16:25:32
Dat is ERG laag.........

wel eens gehoord van second life kopen bij de dealer en vervolgens ook je componenten daar laten onderhouden  ;)

Quote from: BarLo on November  5, 2006, 16:13:42
Als je al enige ervaring hebt met DIY, waarom bouw je dan niet gewoon een design ontwerp? RVS buizen met 10 breedbanders ofzo en daaronder een subje :) Kan met de juiste simulatie echt prachtig klinken, voor misschien een fractie van de prijs van Bang & Olufsun.

Groetjes,
Barry   

zou dit wel willen maar ik zou nooit hetzelfde afwerkingsniveau kunnen halen als B&O
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Felixdi on November  5, 2006, 18:42:07
zou dit wel willen maar ik zou nooit hetzelfde afwerkingsniveau kunnen halen als B&O

Met een beetje inspanning en geduld maak je ze minstens even mooi. RVS buizen zijn natuurlijk al standaard netjes, dus die hoef je alleen nog een mooi kleurtje te geven :)

Groetjes,
Barry

blue-eyes

Quote from: Felixdi on November  5, 2006, 18:42:07
wel eens gehoord van second life kopen bij de dealer en vervolgens ook je componenten daar laten onderhouden  ;)


Jawel hoor, maar dat is iets anders als waar ik op reageerde! Je gaat niet van een dealer gebruik maken als je al weet dat je ergens gaat kopen!

@Barlo: dus als iemand anders in jouw ogen (wellicht van meerdere, maar dat doet niet terzake) iets niet goed doet geeft jouw het recht dat dan ook maar te doen? Waar is je moraal kerel.....

Mooie maatschappij leven we in! Maar goed, ontopic maar weer. Dit is de discussie niet waard, zeker niet in een topic van iemand anders. Sorry Felixdi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Barrrrry

#32
Quote from: Blue-Eyes on November  5, 2006, 20:07:22
@Barlo: dus als iemand anders in jouw ogen (wellicht van meerdere, maar dat doet niet terzake) iets niet goed doet geeft jouw het recht dat dan ook maar te doen?

Als iemand mij in de zeik neemt, neem ik diegeen ook in de zeik. Als dat toevallig geen persoon is, maar een winkel, dan toon ik simpelweg geen respect meer voor die winkel. Ik zou er niks meer kopen. Af en toe wat beluisteren en daarna ergens anders kopen is NIET tegen de wet. Respectloos is het wel... Maar daar zit ik op dat moment niet mee.

QuoteWaar is je moraal kerel.....
Heb ik niet. Erg?

QuoteMooie maatschappij leven we in! Maar goed, ontopic maar weer. Dit is de discussie niet waard, zeker niet in een topic van iemand anders. Sorry Felixdi!

Eerst een aanval op mij, dan weer snel 'ontopic' gaan? Lekker makkelijk :)

Je moet je niet zo opwinden over mijn opmerking over die winkel. En om mij gelijk op die grote berg van tokkies en allchies te gooien van de maatschappij, dat vind ik gewoon niet netjes. Als je eens wist hoe erg het hier was (iedere dag bedreigen, stelen, geweld, wapens, drugs) dan zou je mij gewoon een nette jongen vinden, die zeker niet te vergelijken is met de rest van het uitschot in de maatschappij!

VDM

Die sleeves zien er heel netjes uit! Gaaf!

blue-eyes

Quote from: BarLo on November  5, 2006, 20:22:25
Als iemand mij in de zeik neemt, neem ik diegeen ook in de zeik. Als dat toevallig geen persoon is, maar een winkel, dan toon ik simpelweg geen respect meer voor die winkel. Ik zou er niks meer kopen. Af en toe wat beluisteren en daarna ergens anders kopen is NIET tegen de wet. Respectloos is het wel... Maar daar zit ik op dat moment niet mee.
Heb ik niet. Erg?

Eerst een aanval op mij, dan weer snel 'ontopic' gaan? Lekker makkelijk :)

Je moet je niet zo opwinden over mijn opmerking over die winkel. En om mij gelijk op die grote berg van tokkies en allchies te gooien van de maatschappij, dat vind ik gewoon niet netjes. Als je eens wist hoe erg het hier was (iedere dag bedreigen, stelen, geweld, wapens, drugs) dan zou je mij gewoon een nette jongen vinden, die zeker niet te vergelijken is met de rest van het uitschot in de maatschappij!


Ik wil in de PM wel verder gaan hoor ;D.

Misschien ben ik een moraalridder, wellicht. Ach ja, dat ben ik gewoon! Als je mijn opmerkingen persoonlijk aantrekt, zover gingen mijn bedoelingen niet. Echter hetgeen je schreef ben ik pertinent op tegen.

Persoonlijk zou ik dan niets met die winkel doen, gewoon de eer aan je zelf houden. Maar goed, wederom ontopic?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fatalfelix

#35
Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2006, 18:51:46
. Maar goed, wederom ontopic?

Goed idee  ;D Eigenlijk zou ik nou ff een plaatje moeten posten van iets nieuws om weer helemaal on topic te gaan.

Heb trouwens gister nog een bod gedaan op een Beolink 5000 ab met doorzichtig lcd scherm  8). Werd namelijk gek van het schoonmaken van de touchscreen die naar mijn mening toch schoon en glimmend moet blijven :P. Eigenlijk wou ik de nieuwere Beolink 4 bij de dealer halen maar die kan jammergenoeg niet samenwerken met m'n Beocenter 9500 :(. Zal dan toch maar even een plaatje posten van wat hopelijk straks van mij wordt  ;D

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

@BE: Goed :)



Jij gaat ook hard met upgraden! Mooi man, zo'n doorzichtige LCD 8)

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

Quote from: BarLo on November  6, 2006, 21:54:35
@BE: Goed :)



Jij gaat ook hard met upgraden! Mooi man, zo'n doorzichtige LCD 8)

Groetjes,
Barry

Denk dat dit ook de laatste update is en dat ik daarna 5 a 6 maanden ga sparen voor 2 nieuwe fronts

Mvg,
Roger
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#38
Heb er een tijdje overna moeten denken maar aangezien de verkoper van de link 5000 geen reactie gaf heb ik toch maar besloten om nog wat meer geld uit te geven voor de link 7000 die kwa uiterlijk toch beter bij mijn BC9500 past. Komende zaterdag is het dan zover en kan ik hem ophalen bij de B&O dealer  :)

alvast een klein voorproefje:



weet iemand trouwens mischien hoe dit onderstaande meubel heet en wat hij ongeveer kost want die zou ik dolgraag willen hebben.



Als laatste had ik eigenlijk nog de vraag of het mischien zinvol is om een deel van mijn plafond te behangen met wit tapijt want ik vind met name als het volume wat hoger staat dat het geluid wat hol klinkt. Of mischien dat ik dat Rockford nogwattes spul kan gebruiken of wat is de naam ook alweer
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Dracoplasm

Erg mooi design allemaal. Maar vloerkleed aan je plaffond  ??? Kan je beter beginnen een kleed neer te leggen.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Fatalfelix

#40
Quote from: Dracoplasm on December  6, 2006, 20:30:42
Erg mooi design allemaal. Maar vloerkleed aan je plaffond  ??? Kan je beter beginnen een kleed neer te leggen.

ik heb het wel geprobeerd met een kleedje voor de speakers maar dit hielp niet heel erg veel en bovensdien stond het niet echt mooi. Het stond met name niet mooi omdat het kleedje meer dan de helft van de vloer voor m'n bed in beslag nam, en de verhouding daardoor erg scheef is. Vandaar dat ik me eigenlijk afvroeg of het zinvol is om mischien iets absorberends op het plafond te maken. Ik heb ook wel eens iets over Rockford Sonar oid gelezen maar ik weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Ziet er allemaal erg netjes uit! Mijn oom heeft aan de muur ook een set van B&O en klinkt opzich wel leuk, en ik begrijp dat dit merk meestal gekocht word voor de looks, en terecht want het is super mooi! Heb jij er zelf nooit aan gedacht om voor een ander merk te kiezen? en zoja waarom toch voor B&O.

Ik hoop niet dat ik nu B&O vergelijk met BOSE want dat is mijn bedoeling niet ;)

Barrrrry

B&O weet design en muziek gewoon goed te combineren ;D

Ooit, (nee niet als ik héééél groot ben), bouw ik zelf een plate PRE met CD speler aan de muur. Dan enkele kabeltjes naar de eindversterkers, vervolgens naar de speakers en klaar 8)

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

#43
Quote from: D.E Yirci on December  7, 2006, 00:02:15
Heb jij er zelf nooit aan gedacht om voor een ander merk te kiezen? en zoja waarom toch voor B&O.

Ik vind zelf de speakers van Elac en Sonus Faber ook erg mooi maar er is gewoon geen enkel merk als B&O die kwa uiterlijk zulke mooie spullen maakt. Elke keer als ik ook weer naar die Beocenter kijk denk ik weer van wow  8), en dat is volgens mij ook de bedoeling van B&O. Verder is de geluidskwaliteit ook wel goed. Wat ik wel jammer vind is dat veel mensen met name op tweakers beweren dat B&O voor geen meter klinkt  ???. Ik ben het er best mee eens dat die kleinere Beolab 3 bijv wat minder klinkt maar ik denk dat elk merk wel een paar mindere speakers in zijn sigment heeft. Voor de rest vind ik de prijs die je betaald wel te hoog voor wat je in prestaties terugkrijgt maar het uiterlijk en de gebruikte materialen compenseren dat weer voor een deel.

maar is er niemand hier die me mischien iets over Rockfon Sonar kan vertellen ?  http://www.vl.rockfon.be/sw8629.asp?PID=127&CEILINGID=5768
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

#44
Quote from: Felixdi on December  7, 2006, 10:22:25
Ik vind zelf de speakers van Elac en Sonus Faber ook erg mooi maar er is gewoon geen enkel merk als B&O die kwa uiterlijk zulke mooie spullen maakt. Elke keer als ik ook weer naar die Beocenter kijk denk ik weer van wow  8), en dat is volgens mij ook de bedoeling van B&O. Verder is de geluidskwaliteit ook wel goed. Wat ik wel jammer vind is dat veel mensen met name op tweakers beweren dat B&O voor geen meter klinkt  ???. Ik ben het er best mee eens dat die kleinere Beolab 3 bijv wat minder klinkt maar ik denk dat elk merk wel een paar mindere speakers in zijn sigment heeft. Voor de rest vind ik de prijs die je betaald wel te hoog voor wat je in prestaties terugkrijgt maar het uiterlijk en de gebruikte materialen compenseren dat weer voor een deel.

maar is er niemand hier die me mischien iets over Rockfon Sonar kan vertellen ?  http://www.vl.rockfon.be/sw8629.asp?PID=127&CEILINGID=5768

B&O moet klankmatig je persoonlijke smaak zijn, want er zijn kwalitatief beter klinkende spullen te koop, tegen een lagere prijs. B&O klinkt ''acceptabel'', maar niet super, in de ogen van een HiFi fanaat. Het kan best zo zijn dat jij het geweldig vind klinken, dan is het meer MyFi ;)  Niks mis mee...

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

Vandaag naar de B&O dealer in Houten geweest om de link 7000 op te halen. Moest er in totaal wel 4 uur voor in de trein zitten maar dat was het wel waard  :). Het is vooral een mooi gezicht als de voorkant van de link 7000 automatisch omhoog komt waarneer je hem op de tafel legt  O0

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Mooie afstandsbediening, kwam je set ook tegen op tweakers ;D

Fatalfelix

Quote from: D.E Yirci on December  9, 2006, 20:47:24
Mooie afstandsbediening, kwam je set ook tegen op tweakers ;D
bedankt, ik zal morgen nog even wat fatsoenlijke foto's maken want moet zelf zeggen dat de beolink wel heel minimaal op de foto staat  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#48
Hier nog even een paar fatsoenlijke foto's want op die vorige was hij nauwelijks goed te zien:


in de oplader:

plat op de tafel:

als hij automatisch omhoog komt:

naast zijn broer:
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Meer, meer, meer foto's! 8)

Mooi ding man, vooral die Beocenter! Heb je daar wat detailfoto's van? ;D