Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Fatalfelix

Ik vond het na een tijdje rondsurfen op dit forum ook maar eens tijd om mijn eigen setje te posten.

Over mezelf:
Mijn gewone naam is Rogér, maar ik ben op dit forum beter bekend als Fatalfelix. Ben inmiddels 17 18 19 20 en houd al mijn hele leven ontzettend veel van muziek. Rond mijn 15e begon ik meer interesse te krijgen in hifi en zodoende kreeg ik het hifi-virus erbij   :).

De set bestaat uit:
B&O Beocenter 9500
B&O Beolink 7000 RDS
B&O kabelhoezen
AG Neovo E-19 Xerox XM7 22"
Arrow Zeta Sonus Faber Concerto Domus
Aaron no.3 Millenium
Xindak Speaker Cable SC-03
Onkyo 200-pci Cambridge DacMagic

De meubels zijn overens allemaal DIY

Mijn muziek genres:
Progressive: Yvel & Tristan, Sasha, Derek Howell, Nick Warren, 16 Bit Lolitas
Aimbient/Chill: Zero 7, St. Germain, Gilles Petersen
Pop/Rock: Coldplay, Sting, Blof, Novastar, Anna Maria Jopek
overige: Craig Armstrong, Spooky, Layo & Bushwacka, Deep Dish

Na veel ruzie met m'n camera de foto's:

Nieuwe situatie:














Oude situatie:




nieuwe kaart (links)


















tips en vragen zijn altijd leuk en welkom, dus ik zou zeggen reply er op los :D

Mvg, Rogér 8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Hele nette set Rogér :)
Mooie inrichting ook, bijna eng netjes ;D

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

M'n kamer ziet er ook wel eens anders uit hoor  ;D maargoed voor de foto wel ff opruime
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

brimbrammer

Inderdaad zwart/wit tot in de puntjes.  ;)

graafke


Daklem

Prachtig design setje heb je daar!!  O0

B.J.

Ziet er super strak uit. Beetje mijn smaak/style!  :D

Barrrrry

Beschikt de Beocenter over pre-out's? Dan zou je hele mooie resultaten kunnen behalen zonder in te leveren op design 8)

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

Quote from: BarLo on October  6, 2006, 13:17:58
Beschikt de Beocenter over pre-out's? Dan zou je hele mooie resultaten kunnen behalen zonder in te leveren op design 8)

Groetjes,
Barry

Jep daar heb ik een paar weken geleden een topic over gemaakt omdat ik mij toen afvroeg wat ik met de line in/out kon doen. Kwam tot de conclusie dat ik hem daarmee gewoon kan doorlinken op een normale amp waardoor ik het sierstuk gewoon op het audio meubel kan laten liggen en de wat minder mooiere componenten in het kastje kan zetten. Maargoed eerst ga ik sparen voor andere speakers en dan zou ik de Beocenter later nog kunnen doorlinken op bijv een buizenampje. Als de Beolab 8000 speakers trouwens goed klinken dan heb ik eigenlijk geen andere amp nodig omdat deze actieve speakers van zichzelf al beschikken over ICE-power versterking. Zou er dan natuurlijk wel een buizen cd speler oid op kunnen aansluiten want dat is gelukkig ook mogelijk op m'n Beocenter.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Felixdi on October  6, 2006, 13:29:43
Jep daar heb ik een paar weken geleden een topic over gemaakt omdat ik mij toen afvroeg wat ik met de line in/out kon doen. Kwam tot de conclusie dat ik hem daarmee gewoon kan doorlinken op een normale amp waardoor ik het sierstuk gewoon op het audio meubel kan laten liggen en de wat minder mooiere componenten in het kastje kan zetten. Maargoed eerst ga ik sparen voor andere speakers en dan zou ik de Beocenter later nog kunnen doorlinken op bijv een buizenampje. Als de Beolab 8000 speakers trouwens goed klinken dan heb ik eigenlijk geen andere amp nodig omdat deze actieve speakers van zichzelf al beschikken over ICE-power versterking. Zou er dan natuurlijk wel een buizen cd speler oid op kunnen aansluiten want dat is gelukkig ook mogelijk op m'n Beocenter.

Buizen zijn niet altijd beter, in theorie altijd slechter zelfs. Overweeg ook eens een goede transistor :)

Welke speakers ga je eigenlijk nemen?

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

#10
Quote from: BarLo on October  6, 2006, 13:37:10
Buizen zijn niet altijd beter, in theorie altijd slechter zelfs. Overweeg ook eens een goede transistor :)

Welke speakers ga je eigenlijk nemen?

Groetjes,
Barry

Zit te denken om te sparen voor 2 actieve Beolab 8000 speakers met ingebouwde ICE-power versterking. Wil deze dan wel 2e hands kopen omdat ze nieuw voor mij onbetaalbaar zijn.



Mocht het geluid van deze speakers me nou niet bevallen dan wil ik de Elac 207.2 of de nieuwe 127 gaan beluisteren. Maar ik hoop eigenlijk dat er een mooi geluid komt uit de Beolab 8000 speakers omdat deze wel waanzinnig mooi zouden staan naast m'n Beocenter.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Raphie

Owh die BEOLabs klinken wel goed hoor, echt lekker warm jaren 80 HiFi geluid
JBL PRX Power!

Fatalfelix

Quote from: Raphie on October  6, 2006, 14:08:06
Owh die BEOLabs klinken wel goed hoor, echt lekker warm jaren 80 HiFi geluid

goed om dit te horen  ;D Ga binnenkort maar eens bij een B&O zaak langs om de speakers te beluisteren want dan weet ik tenminste waarvoor ik het komende half jaar spaar  :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Raphie on October  6, 2006, 14:08:06
Owh die BEOLabs klinken wel goed hoor, echt lekker warm jaren 80 HiFi geluid

Dan zou ik er zeker geen buizenversterker bij zetten ;D

Neem dan een écht neutrale, stabiele amp :)

Groetjes,
Barry

Automaat

Eh, 2 actieve Beolab 8000 speakers op een echt neutrale, stabiele amp?
Reading the HTForum is learning every day!!

Fatalfelix

#15
Een klein updatetje:

Had vorige week van de powerbuy van Raymen m'n nieuwe rvs cd rack ontvangen en heb hem vandaag opgehangen  ;D 8)

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Automaat on October  7, 2006, 09:55:43
Eh, 2 actieve Beolab 8000 speakers op een echt neutrale, stabiele amp?

Oops, foutje ::)

Dan ga ik er maar vanuit dat die interne amp goed is :)



Mooi CD rekje!

Groetjes,
Barry

R

Erg mooi rack hoor, maar had je niet beter wat groter kunnen nemen?

Quote from: Felixdi on October 22, 2006, 16:17:39
Een klein updatetje:

Had vorige week van de powerbuy van Raymen m'n nieuwe rvs cd rack ontvangen en heb hem vandaag opgehangen  ;D 8)



Fatalfelix

#18
vond een groter rack wat lomp worden in mijn kamertje, vandaar dat ik een wat kleinere heb genomen. Ben ook pas 17 dus mijn cd collectie is nog niet veel groter dan 120 cd's.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

blue-eyes

Netjes!

Niet zoveel anderen van 17 doen alles zelf. En die BEOLAB's 8000, erg mooi ontwerp kwa design! Mooi om te zien. Ik heb ze niet gehoord.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Allure

Ben benieuwd hoe een buizenversterker omgaat met progressive trancemuziek.

Welke artiesten hou je van? Ik hou zelf vooral van de betere sets van Markus Schulz (Global DJ Broadcast), Gabriel & Dresden, en Paul Oakenfold, maar ook Armin van Buuren, Paul van Dyk en Tiësto.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Fatalfelix

#21
Quote from: Allure on October 23, 2006, 15:14:38
Ben benieuwd hoe een buizenversterker omgaat met progressive trancemuziek.

Welke artiesten hou je van? Ik hou zelf vooral van de betere sets van Markus Schulz (Global DJ Broadcast), Gabriel & Dresden, en Paul Oakenfold, maar ook Armin van Buuren, Paul van Dyk en Tiësto.

Grappig dat je bijna dezelfde artiesten noemd als waar ik van houd. Voorald Global DJ Broadcast en Trance Around The World van Above & Beyond vind ik erg goed. Ook vind ik sommige nr.s van James Holden en Sasha erg goed. Neem denk ik gewoon een cdtje mee naar een hifi zaak zodat ik kan luisteren of Progressive-Trance mooi klinkt op een buizenversterker maar als ik voor de Actieve Beolab 8000 ga dan heb ik de buizenamp zoizo niet  nodig.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Quote from: Felixdi on October 23, 2006, 15:37:42
Grappig dat je bijna dezelfde artiesten noemd als waar ik van houd. Voorald Global DJ Broadcast en Trance Around The World van Above & Beyond vind ik erg goed. Ook vind ik sommige nr.s van James Holden en Sasha erg goed. Neem denk ik gewoon een cdtje mee naar een hifi zaak zodat ik kan luisteren of Progressive-Trance mooi klinkt op een buizenversterker maar als ik voor de Actieve Beolab 8000 ga dan heb ik de buizenamp zoizo niet  nodig.

Zo'n Beolab speakersysteem zal waarschijnlijk wel het beste matchen met jouw headunit, die ook van B&O is..
Een buizenversterker raad ik sowieso af, zeker in combinatie met trance muziek.

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

#23
Quote from: BarLo on October 23, 2006, 19:06:52
Zo'n Beolab speakersysteem zal waarschijnlijk wel het beste matchen met jouw headunit, die ook van B&O is..
Een buizenversterker raad ik sowieso af, zeker in combinatie met trance muziek.

Groetjes,
Barry

ow oké bedankt voor de tip, dan maar flink doorsparen voor die Beolab 8000 want die kosten jammergenoeg  best wel wat  :'(
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#24
Luistersessie Bang & Olufsen

Ben vandaag langs de B&O dealer geweest om de BL8000 te beluisteren. Moet allereerst zeggen dat het een prachtige zaak is met ontiegelijk mooie tv's, speakers en componenten. Moet ten tweede ook zeggen dat het personeel echt super klantvriendelijk is  ;D.

Maargoed het luisteren:
Had van te voren even een cd'tje gemaakt met wat verschillende nummers. Het luisteren begon met een nr. van Coldplay en ik moet zeggen dat de weergave erg goed werd gedaan door de Bl8000. Goede hoge tonen, een goed midden en een redelijke basweergave ondanks de diameter van de BL's, kortom een bijna compleet en vol geluidsbeeld. Coldplay werd gevolgt door Sting, Sasha en Keane die ook allemaal erg goed en compleet klonken. Heb daarna gevraagt om de Beolab 2 sub erbij te zetten en dit werd allemaal keurig geregeld terwijl ik een kop koffie kreeg  :). Ik dacht eigenlijk eerst altijd dat een sub niet zo goed met stereo samen ging omdat ik er wat negatieve berichten over had gelezen maar ik vond het in de B&O opstelling juist een pluspunt. Je hoorde de sub namelijk nauwelijks maar zodra er wat lage tonen in de muziek kwamen merkte je toch dat het net dat beetje extra gaf. Ik vond het alleen wel jammer dat de BL8000 zelf niet zo heel veel beter presteerde dan de DIY speakers die ik nu heb. Niet dat ik het geluid van de DIY speakers niet mooi vind wat juist in tegendeel is maar het is meer het uiterlijk van de speakers die me na 6 jaar toch wat begint te vervelen. De BL's klonken wel wat vollediger omdat het midden, hoog en laag perfect in elkaar over liepen maar het blijft toch een bult geld voor een kleine kwalitatieve verbetering. Kwa uiterlijk is het natuurlijk een heel ander verhaal want wat zien die speakers er in het echt mooi uit. Maargoed heb na de luistersessie nog even rondgekeken en wat andere speakers beluisterd. Heb ook nog even met open mond staan kijken bij de 1.8 mtr brede tv die ze hadden hangen. Echtwaar het eerste wat ik dacht toen ik dat ding zag was tering wat is dat ding groot 8). Na het rondkijken heb ik de dealers bedankt en heb ik nog wat kabelsleeves gekocht die ze bij B&O zelf ook gebruiken. Zal hiervan straks wel even een foto maken. Tot zover het bezoek aan B&O. Moet trouwens wel zeggen dat het een leuke ervaring is om als 17 jarige met meneer en u te worden aangesproken :P
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough