Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

denoontje

very nice allemaal zo....

vroeger kwijlde ik bij die technics......heb er nog steeds geen ;-)

Roger Black

Goed om te lezen dat je tevreden bent met de Naim!! Nogmaal veel plezier ermee!  O0

Fatalfelix

Niet echt een grote audio update, maar ik heb sinds een week of 2 een nieuw adres in Eindhoven waar ik de komende 5 of wellicht 6 jaar ga studeren  8). Het is een vrij grote kamer (22m2) met hoog plafond die een beetje in 2 gedeelten is opgedeeld waardoor slapen/studeren en tv/muziek mooi te scheiden zijn. Heb eens wat met sketchup gespeeld en het gaat er ongeveer zo uitzien:



Helaas is de huidige staat vrij slecht (is op de foto niet zo heel goed zichtbaar, maar het houtwerk is redelijk verwaarloosd) en aangezien ik geen zin hem om alles te gaan plamuren etc (dat doet de vrij lakse huisbaas maar !) zal het niet zo strak worden als op het plaatje. Maar goed, ik ga er studeren en het is natuurlijk ten slotte niet mijn "echte" kamer dus ik kan er prima mee leven. Ga overens wel een soort beschermhuidje van stof laten maken voor over de Arrow Zeta's en de andere spullen, want het zou zonde zijn als er krassen op zouden komen.



Het meubeltje voor in de kamer ben ik momenteel zelf aan het bouwen. Vrijwel alle audio/video gerelateerde dingen (de SL1210's, mengpaneel, Arrow Zeta, Naim Nait 5i + tv gaan mee) passen erin en de laptop kan ik doorverbinden naar het beeldscherm op het bureau zodat ik daar met behulp van een draadloze muis en toetsenbord ook de boel kan besturen als ik gewoon voor de studie bezig ben 8). Het is alleen balen dat het zo vreselijk warm is, want het verven is de afgelopen week niet echt opgeschoten.

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Het meubel is inmiddels bijna klaar, en het resultaat mag er na veel onkosten en veel te veel tijd wel wezen  :). Moet alleen nog de top layer wat bijwerken en dan is hij klaar. Heb afgelopen week ook een mooie tv gescoord voor niet al teveel geld (de Sony Bravia EX400). Wellicht niet de beste televisie, maar ik vond hem best goed presteren tussen alle andere modellen en al die features die de hogere klassen hebben mis ik eigenlijk niet echt. Enigste nadeel maar wellicht ook voordeel is dat het een 50hz is. Heb hier wel bewust voor gekozen omdat veel 100 of 120hz tv's in de low budget klasse minder presteren (kleur foutjes etc. bij snel beeld), maar voor de ogen was het wel fijner geweest.

Het resultaat van het meubel:



Verhuis volgende week en als het definitief af is zal ik wel wat foto's posten.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Roger Black

Strak hoor!!

Enne, toch de Naim mee?  ::)

Fatalfelix

Jep de Naim gaat mee  :pompom:, maar eerst moet ik nog een stel dikke sloten op m'n kamer zetten want nu is het wel erg inbreker vriendelijk  :ph34r:.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

stoffels

wat voor mengpaneel is dat ? Sluit je dat aan de laptop ?

Fatalfelix

Quote from: stoffels on August  5, 2010, 22:18:22
wat voor mengpaneel is dat ? Sluit je dat aan de laptop ?

Het is meer een digitale controller (de Reloop Digital Jockey 2 IE). Ik draai met Timecode vinyl. Dit houdt in dat de platenspelers gekoppeld zijn aan mijn pc en dat ik de kanalen digitaal mix. De vinyls die ik gebruik zijn dan ook speciale platen met een soort ruis die de computer herkent zodat ik er nummers aan vast kan linken (hierdoor behoudt je dus wel het vinyl gevoel, maar kun je gewoon met goedkope mp3's spelen). Daarnaast is het voordeel van een digitale controller en het digitale timecode systeem dat ik ook digitaal kan opnemen zonder dat er geluidskwaliteit verloren gaat. Enigste nadeel is dat wanneer ik een gewone vinyl draai deze eerst wordt gedigitaliseerd waardoor er wel wat kwaliteit verloren gaat. Maar goed, ik heb niet zo heel veel originele vinyls dus daar kan ik wel mee leven  :).

Heb trouwens afgelopen weekend druk geklust in mijn nieuwe kamer en heb ook gelijk wat foto's gemaakt. Het zijn wat slechte telefoon foto's, maar het geeft wel een impressie. Ben zelf best tevreden met het resultaat, zeker gezien de slechte staat waarin de kamer eerst verkeerde. Moet volgende week nog even alles schoonmaken en de laatste spullen inruimen en dan kan het studeren beginnen  O0.











Betere foto's volgen als alles gereed is.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Roger Black

Erg mooi zeg. Meubel ziet er érg slim en mooi uit. Nu nog een lekker bankje.

Fatalfelix

Bedankt en het bankje komt eraan  8). Heb dit skyleren slaapbankje voor een mooie prijs kunnen kopen en hij wordt maandag geleverd. Paar grote kussens erop en ik kan heerlijk film kijken :).

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

stoffels

timecode vinyl ? 20 jaar geleden was ik ook dj; er is blijkbaar velel veranderd. ;D zeer mooi meubel trouwens, heb je dat zelf gemaakt? Is echt mooi afgewerkt.

Fatalfelix

Quote from: stoffels on August 11, 2010, 23:02:59
timecode vinyl ? 20 jaar geleden was ik ook dj; er is blijkbaar velel veranderd. ;D zeer mooi meubel trouwens, heb je dat zelf gemaakt? Is echt mooi afgewerkt.

Haha, ja de techniek gaat verder, maar tegelijkertijd staat de tijd ook stil  ;D. Moet er wel bij zeggen dat die timecode vinyls niet de standaard zijn (dat is nog steeds de cd of hedendaags de laptop). Het is meer dat ik het gewoon veel leuker vind om met vinyl te spelen :). Als ik trouwens op feestjes draai dan neem ik alleen m'n laptop en de controller mee, want dat zeulen met die SL's is ook geen pretje.

Het meubel is zelf gemaakt. Ben er best wel trots op omdat hij best mooi is geworden  :) (alleen de bevestigingen dmv hoekankers was wellicht achteraf niet de mooiste oplossing). Voor de rest is het een handig meubel waar alles in past. Mocht ik dan ooit een kleinere kamer krijgen dan heb ik aan dat meubel voldoende  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

botsen

Mooie tekening van je kamerinrichting, maar de realiteit is totaal ander geworden hè..  :)

Fatalfelix

Quote from: botsen on August 12, 2010, 13:54:09
Mooie tekening van je kamerinrichting, maar de realiteit is totaal ander geworden hè..  :)

Klopt idd. Het kwam vooral doordat de kledingkasten uiteindelijk Pax kasten werden (stuk groter) en ik mijn eigen bed heb meegenomen ipv een 2-persoons bed. De zwarte rand werd ter plekke een oranje rand omdat het een beetje te somber werd. Het prikbord wil ik alsnog wel ophangen trouwens  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

B.

Waar heb je die slaapbank vandaan? :)  Naar zoiets ben ik ook opzoek.

Fatalfelix

Quote from: B. on August 22, 2010, 18:18:58
Waar heb je die slaapbank vandaan? :)  Naar zoiets ben ik ook opzoek.

Hij komt bij de Leenbakker vandaan. Heb eerst bij de Ikea gekeken, maar daar vond ik niet echt wat (of het waren van die stoffen prutsbanken of gewoon veel te duur). Heb hem nog voor de actieprijs van 100,- euro kunnen krijgen  8), meen dat hij nu 189,- is.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

B.

WOW! 100 euro :-X 
Ik ga er meteen even onderhandelen.. :D

Fatalfelix

Quote from: B. on August 23, 2010, 21:15:39
WOW! 100 euro :-X 
Ik ga er meteen even onderhandelen.. :D

Ja idd, ik dacht eerst dat alleen de Ikea dat kon, maar Leenbakker heeft dus ook wel goede aanbiedingen  O0.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

B.

Ik ben bij de Leenbakker wezen kijken vanmiddag, maar deze bank heeft een slaaplengte van 180 cm.
Gezien ik mijn bed ermee ga vervangen is het een beetje te kort (ik ben 1,85m).

Verder stond er bij Leenbakker alleen puin. Ik drukte tegen een paar leuningen en die braken al bijna af :D

Bij Jysk heb ik de volgende bank besteld:



Niet zo mooi als de jouwne (stof), maar wel 190 cm in de slaaplengte. Deze bank zit/ligt erg lekker. Opleuken doe ik dan met verschillende kussens.

Unicum

Ik vind dat je een erg mooie set (sets! 2 stuks zelfs) hebt voor een jonge student! Prima kamer ook, alhoewel ik uit ervaring kan vertellen dat het snel genoeg je "echte" kamer zal worden ipv de kamer bij je ouders.

Goede smaak heb je ook voor inrichting, maar ook erg mooie componenten!

Fatalfelix

Bedankt, ben zelf ook erg blij met 2 van die mooie sets want heb er heel erg veel plezier van  :).

Had nog 2 extra foto's:




Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Het is een hele tijd geleden dat ik mijn topic voor het laatst heb bijgewerkt, dus dat werd weer eens tijd :). Ben inmiddels na de laatste foto's (hierboven) twee keer verhuisd en heb nu een leuke studio met een fijn oppervlak en een heerlijk balkon waar ik onwijs happy mee ben :). Echt een hele vooruitgang t.o.v. mijn vorige tussenkamer waar ik amper ruimte had om mijn spullen uit te stallen. Daarnaast kon je daar ook op een gegeven moment amper meer lopen door alle maquettes en maquette-materialen van projecten die ik had uitgestald ;D.

Wat betreft mogelijke up/downgrates:
Momenteel ben ik enorm aan het twijfelen. Bij mijn ouders staat mijn Sonus Faber set nog steeds te glimmen. Echter ben ik niet elk weekend thuis en geniet ik er daardoor eigenlijk echt veel te weinig van :(. Heb er al wel aan gedacht om de speakers naar mijn nieuwe verblijf te verhuizen, maar twijfel nog een beetje of ik daar verstandig aan doe (vooral vanwege de bas/buren). Ik doe ze sowieso niet weg, maar wellicht dat ik wel een component switch wil maken. Nu hangen ze namelijk aan die flinke Aaron versterker terwijl ze het ook wel goed doen op de goedkopere Nait. Wellicht dat ik dan wat achteruit ga, maar in die kleinere kamer zal het geen dag of nacht zijn. Het geld dat ik zou overhouden zou ik kunnen opsparen en wellicht gebruiken in een toekomstige setup (of weer iets van B&O 8)). Maar goed, er is geen haast bij dus momenteel laat ik het nog even zo.

Enfin, genoeg tekst. Tijd voor plaatjes van mijn nieuwe "studenten" verblijf:   









En nog een close up van de 1210 :).



Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Jumping Jack

Mooi hoor, en zelf een Barcelona-chair  :o ( ;))
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Fatalfelix

Thnx :). Die Barcelona Chair is idd wel een update net zoals het Eileen tafeltje. Het zijn wel replica's, maar ik ben er onwijs blij mee :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Jumping Jack

Quote from: Fatalfelix on April 20, 2012, 12:28:05
Thnx :). Die Barcelona Chair is idd wel een update net zoals het Eileen tafeltje. Het zijn wel replica's, maar ik ben er onwijs blij mee :).

Vandaar ook de knipoog, de originele zijn amper te betalen en de replica's mogen er ook wezen!
Mooie booth heb je gemaakt ook, knap werk. De kamers waar ik mijn studententijd heb doorgebracht, zagen er toch net iets anders uit  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs