Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Vampire

Begrijpelijk... Natuurkunde is zo al moeilijk zat! Als je dan ook nog dingen in moet gaan halen...

Ik ga het iig wel proberen op de TU... [wat een instelling ;D ]
maar eerst nog maar eens slagen!!
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Sjors

Quote from: Fatalfelix on November 22, 2007, 10:08:29

< knip >

@ Sjors, bedankt  :). Die Beolab 4's zijn idd erg mooie en tijdloze speakers voor de pc. Heb je ze trouwens aan de muur hangen met die mooie rvs steunen of staan ze gewoon op je bureau ?


Ze staat nu nog netjes op mijn bureau.. echter word dit jaar 't kantoor ruimte, verbouwd.. hout gaat van de wanden af en deze worden afgewerkt met spachtelputz, dan g aik er wel over denken om ze met de originele beugels aan de wand te hangen (even als mijn scherm)  ;)


Dit is momenteel mijn situatie:






Dat toont straks met een mooie witte achterwand héél anders  8)




Groet, Sjors

Fatalfelix

#152
Zal idd een stuk beter staan met een mooie witte muur op de achtergrond  8).

Nog even een update...

Krijg als het goed is maandag een Aaron No. 3 Millenium van Paulie op bezoek. Als hij goed matcht met mijn huidige set en alles naar wens klinkt mag hij natuurlijk blijven  :)



(Hij komt wel in het kastje te staan wat mischien toch wel zonde is  :-[)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sjors

Dat is geen B&O ..?!  wat is er met je gebeurd ?  :-\



Groet, Sjors

Fatalfelix

#154
Quote from: Sjors on January 11, 2008, 22:44:17
Dat is geen B&O ..?!  wat is er met je gebeurd ?  :-\

Groet, Sjors

Ik wou eigenlijk eens kijken hoe mijn speakers presteren als ze wat meer power krijgen. Niet dat ze nu tegenvallen, maar ik heb het idee dat er nog meer uit valt te halen. Aangezien B&O zelf geen eindversterkers heeft, is dit waarschijnlijk een mooie oplossing  :).

De Aaron komt dan in een Master/Slave stekkerdoos zodat hij aangaat zodra ik mijn B&O aanzet (hoef het kastje dus niet continu open te doen). Zo behoud ik het bedieningsgemak van B&O met een beetje extra powerr van Aaron  :)

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sjors

Quote from: Fatalfelix on January 12, 2008, 10:30:30
Ik wou eigenlijk eens kijken hoe mijn speakers presteren als ze wat meer power krijgen. Niet dat ze nu tegenvallen, maar ik heb het idee dat er nog meer uit valt te halen. Aangezien B&O zelf geen eindversterkers heeft, is dit waarschijnlijk een mooie oplossing  :).

De Aaron komt dan in een Master/Slave stekkerdoos zodat hij aangaat zodra ik mijn B&O aanzet (hoef het kastje dus niet continu open te doen). Zo behoud ik het bedieningsgemak van B&O met een beetje extra powerr van Aaron  :)





Je moet inderdaad ook af en toe dingen uitproberen  :) mooi eindbak !  8)




Groet, Sjors

Fatalfelix

Vanmorgen de Aaron no.3 Millennium van Paulie ontvangen, en ik moet zeggen dat hij er gaaf uitziet  :). Zal later wat foto's posten, maar eerst mijn bevindingen

De Aaron natuurlijk gelijk uit zijn doos gehaald om hem vervolgens naar mijn kamer te slepen. Zodra hij op mijn kamer stond ben ik begonnen met het nummer "Square One" van Coldplay aangestuurd met de Beocenter. Daarna hetzelde, maar dan op de Aaron... Ik had het idee dat de Aaron gelijk wat anders klonk, maar nadat ik de kabels weer had verwisseld bleek dit niet direct het geval te (mischien wat optisch bedrog). Na het herhalen en herhalen van hetzelfde nr. en het luisteren met mijn ogen dicht werd het verschil in het weergeven van de stem duidelijker. Waar de Beocenter mischien iets vlakker klonk was de stem bij Aaron warmer en minder hard.

Op naar de volgende cd... Het was de cd "Sacred Love" van Sting waarvan ik ook gelijk het nr. "Sacred Love" gebruikte omdat ik wist dat hier een mooi bass stukje in zat. Weer eerst de Beocenter en later de Aaron, en na een tijdje luisteren was er toch wat meer diepte in het laag van de Aaron te bekennen. Het leek alsof ik er een paar lage frequenties bij had gekregen...

Tot slot, even een heavy bass house/lounge setje van Yvel & Tristan opgezet en wauwie wat een drive zat hierin. Niet dat die er eerst niet was, maar hij was er op de Aaron nog overduidelijker. Het leek wel alsof mijn speakers werden aangestuurd door een beest  ;D.

Maargoed, had mijn onpartijdige ma de verschillen ook eens laten horen en ze was het met mijn bevindingen wel eens, maar ze had wel gelijk met de opmerking: "maar zijn die kleine verschillen wel zoveel geld waard ? ". En tja dat zette me wel even aan het denken... Denk uiteindelijk dat ik het geld er wel voor over heb gezien alle kleine verbeteringen samen een grote verbetering zijn... En juist die kleine dingetjes kunnen het luisterplezier tenslotte net dat beetje aangenamer maken  :)

Wordt vervolgt...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

De foto's




Hij vond hem ook mooi  ( O wee als hij erop poept ;D)





Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

advr

Aaron altijd mooi!!

ik heb ooit bijna de Aaron 5 geintegreerd gekocht, was ook zo'n heerlijke muzikale versterker. ;D

gefeli O0
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjors


royal d

Heb je hem nu uiteindelijk gekocht? Zoja van harte, van mij mag tussen de rest van je apparatuur ;D

Fatalfelix

thnx voor alle replies en lol @ sjors  ;D

Quote from: D E on January 18, 2008, 00:57:17
Heb je hem nu uiteindelijk gekocht? Zoja van harte, van mij mag tussen de rest van je apparatuur ;D

Heb hem idd definitief gekocht. Uiteindelijk niet alleen vanwege de kleine verbeteringen, maar ook met het oog op de toekomst. Mocht ik namelijk over een paar jaar wat meer ruimte krijgen voor zwaardere speakers, dan ben ik daar klaar voor  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

PaulSQ

strakke set die zeer goed past in de kamer! maar wat ik nu zo interessant vind is de geluidskaart waar je over post: Gebruik je de Onkyo geluidskaart nog steeds, naar wens of?

gr paul
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Fatalfelix

Excuses, was even op vakantie, maar ben net terug  ;D.

Gebruik de Onkyo overens nogsteeds met veel plezier  :). Het is dan ook een echte anologe muziek geluidskaart zonder poespas en met rca aansluitingen ipv die mini jacks. Denk dat het wel één van de beste kaarten voor muziekweergave is <300,- euro en ik kan hem daarom ook zeker aanbevelen  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

JeKa


Fatalfelix

Bedankt voor het compliment :). Waarschijnlijk wordt er in de zomer nog wat omgebouwd, maar dat horen jullie dan wel ;).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

MLCinema

Heb deze al een aantal keer doorgenomen, maar ik moet zeggen, echt heel strak. Mooie componenten en oog voor style jaah, je set bevalt me wel :D. Ennuh, succes met alle exames en dergelijke!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fatalfelix

#169
Heel erg bedankt voor je complimenten. Vind het erg leuk om te horen  :).

Overens nog een inkijken in de plannen voor de zomervakantie:

Heb nu een onwijs grote kast achterin mijn kamer staan, waarvan ik de ruimte maar 75% benut. Erg jammer dus aangezien ik hiermee een m2 weg gooi. Het plan is om naast mijn bureau een kleine kast te plaatsen en het bed naar achter. Ik wil ook een sterk inschuifbaar toetsenbord gedeelte maken, zodat de speakers vrij spel hebben tijdens films of muziek. In de loop van volgend jaar een full-hd beamer die zo'n 1,5 meter breed gaat projecteren, maar eerst is mijn pc aan de beurt  :).

Heb alleen nog de volgende vraag:
Nou maak ik een soort opklapbankje op het bed, maar aangezien deze op 50cm van de achtermuur afzit ben ik bang voor galm en een boem bass. Had dus het idee om mijn achtermuur te bekleden met wit tapijt, om zo het echo effect te minimaliseren, en de bass golven gedeeltelijk te dempen. Ook zou ik de achtermuur kunnen bedekken met daarvoor bedoelde dempmaterialen, maar ik vraag me dus af waar ik beter aan doe ?

Hieronder een klein schetsje van de plannen....





Een subje erbij lijkt me ook wel gaaf icm twee monoblokjes voor de speakers en een Beosound 9000 (6-cd wisselaar van B&O) aan de wand. Weet alleen niet of dit haalbaar is aangezien zo'n Beosound 9000 met sub niet goedkoop is, en ik niet van plan ben om mijn Beocenter te verkopen....



Maargoed, waarschijnlijk wordt het eerst zoals op de twee bovenste foto's te zien is. Hoop alleen dat jullie me wat kunnen adviseren betreft de akoestiek ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

MLCinema

Gordijnen achter je speakers zouden wel helpen, plus het is contrast verhogend als je, uiteraard, zwarte gebruikt. Dat is het eerste wat me te binnen schiet als ik zo naar je tekening kijk.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

stoffels

ik zou kiezen voor wit tapijt dat je zelf voorstelt. Het zal niet de beste resultaat geven maar het breekt ook je bankrekening niet zodat je jouw budget maximaal kunt benutten voor de je full hd-beamer.

voor de aardigheid, zo'een een tekening maken in sketch up ? hoe lang werk je aan zo iets ?

Fatalfelix

#172
Bedankt voor de tips tot nu toe :). Denk dat ik het eerst maar met tapijt aan de achterwand en een vloerkleedje ga proberen. Lange gordijnen maken mijn kamer denk ik erg smal en hoog, en gelukkig zijn m'n speakers gesloten dus ze hoeven geen basspoort te dempen. Maar aan de andere kant kan het ook wel sjiek staan, en geeft het wat meer rondingen tussen all strakke spullen :).

@ Stoffels
Het begint meestal met wat ideetjes in m'n hoofd (ontstaan meestal als ik niet kan slapen  :D), die ik vervolgens in een uurtje uitwerk met sketchup. In het begin deed ik er wat langer over, maar zodra je de functies een beetje kent werkt het erg vlot. Natuurlijk kun je ook elk detail tot in de puntjes gaan uitwerken, maar dan ben je er zo een hele middag of dag aan kwijt...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Aangezien mijn vader het toch niet zag zitten dat ik de hele inbouwkast eruit zou slopen heb ik mijn ontwerp aangepast.



Veranderingen:
- aantal plankjes bekleden met dikke bordeaux rode meubelstof om de kamer wat minder hard te maken
- een open gedeelte in het audiomeubel zodat de Aaron versterker wat meer kan ademen
- bureau aan 1 kant 90% open waardoor je een stuk meer de kamer in kan kijken en het niet als een massief  blok hout oogt
- een sterke uitschuifbare lade voor mijn muis en toetsenbord zodat ik mijn bureau in één klap vrij kan maken
- AG Neovo scherm wordt vervangen door een 22" Xerox XM7 die aan de muur wordt bevestigd

De belangrijkste verandering is nog dat ik alles opnieuw ga schuren omdat ik dat de vorige keer niet supergoed had gedaan. Hopelijk levert het een nog strakker resultaat op  :). Kan overens morgen m'n bureau en bed weer in elkaar zetten. Het audiomeubel is volgende week aan de beurt als ik nog genoeg tijd over heb na het werken.

De beamer en de sub zijn overens afgevallen aangezien we sinds een paar maanden een mooie 46" pz85 hebben hangen waardoor een beamer overbodig is geworden.

Kwa audio zit ik alleen een beetje in de knoop. Ik wil namelijk graag wat upgraden (wel eerst sparen), maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Dit zijn de volgende spinsels die in mijn hoofd afspelen:

1. Niks upgraden aangezien mijn ruimte eigenlijk toch te klein is voor het grote werk en sparen zodat ik los kan gaan als ik een grotere ruimte ter beschikking heb.

2. Geld sparen voor een Audio Physic Spark + Primare I20/30+cd21 set voor als ik op kamers ga

3. Arrow's verkopen en toch de Sonus Faber Concerto's aanschaffen voor dat beetje extra punch en verder niks veranderen.

4. Beocenter tijdelijk beneden zetten en een Beosound 9000 met een losse DAC aanschaffen. Vervolgens zoeken naar de Aaron pre (no. 22), en dan de Arrows verkopen en de Concerto aanschaffen.

5. Aaron verkopen, Arrow verkopen, Beocenter naar beneden (die wil ik tenslotte niet kwijt). Primare i30+cd31 aanschaffen icm de Concerto's De Sparks of de New Tempo's IV

dit denk ik er zelf over:
1. Het verstandigst, maar ook het saaist, bovendien vind ik het altijd leuk om dingen te vernieuwen en dat zit er dan de komende 4 jaar niet in (maar wat is wijsheid ?).

2. Erg leuk aangezien ik dan op 2 locaties een goede set heb. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet to much is om zo'n set op een studentenkamertje te zetten.

3. Mischien nog de subtielste upgrade, maar ik vraag me wel af of de oppervlakte (3 bij 5) in m'n kamer zo'n speaker wel waard is

4. Dit is de duurste oplossing, maar heeft wel een gave set tot gevolg. Vraag me hier alleen af of dit niet overkill is. Ik bedoel, dan zou er in nieuwwaarde een set van 10.000 euro op mijn slaapkamer.

5. Voel hier eigenlijk wel wat voor aangezien de versterker + cd combi niet overkill zijn. Bij de speakers heb ik dan alleen weer de vraagtekens of ze niet té goed zijn voor wat mijn kamer maximaal kan hebben...

Kortom, overal komen de punten: té kleine kamer of té overdreven terug. En ik weet niet meer wat ik nou precies wil, en tot waar mijn kamer de spullen waard is. Weet alleen dat een grotere kamer een boel zou kunnen oplossen  ;D.

Zou het fijn vinden als jullie wat verstandige tips zouden kunnen geven  (via de pol of nog beter via een bericht) :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Zo ligt het er momenteel trouwens bij  ;D



(hier al iets opgeruimd, maar nogsteeds een bende (gelukkig laat de telefooncamera dat niet al té duidelijk zien :D).

Het effect van het 3/4 open bureau is al wel te zien aangezien de kamer gelijk een stuk breder wordt  :).


Heb dat tapijtje van zolder geplukt om te kijken hoe zoiets zou staan (niet het model dan, maar gewoon het kleedje zelf). Zo'n glazen audio rek met dito componenten  zouden er dan wel mooi opstaan  :).



Vraag me dan alleen af waar de Beocenter dan moet blijven  :-\.

Verdere updates komen in de loop van de komende 2-3 weken gezien ik doordeweeks geld moet verdienen om deze hobby te onderhouden  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough