Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Fatalfelix

#125
@ Vampire

Bij ons op school is het sinds vorig jaar zo dat het ook mogelijk is om gelijk naar v6 te gaan als je redelijke cijfers hebt. Dit heet dan vwo+, maar waarschijnlijk staat die + gewoon voor knetterhard werken waar ik nog aan moet wennen  ;D

Was overens niet op de open dag van vorige maand, maar zal de eerstvolgende open dag waarschijnlijk wel bijwonen :).

Wel toevallig dat je ook Architectuur wil gaan studeren dan  :). Weet je al welke kant je ermee op wilt (huizen, infrastructuur, gebouwen) ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

stoffels

hmm, heb eens wat research gedaan op beocentral.com en het blijkt dat de 4500 in productie was van 89 - 92. Heb dan ook mijn twijfels of de cd-speler van toen reeds cd-r's aankon.

Kan je deze toestellen intern laten upgaden (bvb nieuw loopwerk)


Fatalfelix

#127
Met de wat nieuwere generatie (componenten +- 10 jaar oud) is het wel mogelijk om loopwerken te upgraden, maar ik ben bang dat het bij de BS 4500 niet meer kan. Het zal me trouwens niks verbazen als hij wel gewoon cd-r's leest, want mijn Beocenter 9500 is maar 2 jaar jonger dan het Beosysteem 4500 en die pakt gewoon alles. Voor alle zekerheid zou je ook gewoon een dealer kunnen opbellen :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Ook leuk dat mensen mijn foto's gebruiken voor op marktplaats  :-\...

Heb de verkoper maar eens gevraagt hoe het zit, want ik was niet van plan om hem te verkopen  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Dracoplasm

Quote from: Fatalfelix on November 10, 2007, 20:25:59
Ook leuk dat mensen mijn foto's gebruiken voor op marktplaats  :-\...

Heb de verkoper maar eens gevraagd hoe het zit, want ik was niet van plan om hem te verkopen  ;D

Ach is mij eerder ook gebeurd. Krijg je ervan als je foto's post (kan je zo vinden via google). Bij mij was het zelfs zo erg dat je in de spiegeling van de foto mijn hoofd zag  :P
Heb ook gemaild maar bedacht tijdens het schrijven dat ik het prima vond, heb nog wel een bericht gestuurd dat ik het niet zo netjes vond zonder toestemming zo mijn foto te gebruiken, heb er wel een vriendelijke reactie op gehad.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Fatalfelix

Quote from: Dracoplasm on November 20, 2007, 23:17:23
Ach is mij eerder ook gebeurd. Krijg je ervan als je foto's post (kan je zo vinden via google). Bij mij was het zelfs zo erg dat je in de spiegeling van de foto mijn hoofd zag  :P
Heb ook gemaild maar bedacht tijdens het schrijven dat ik het prima vond, heb nog wel een bericht gestuurd dat ik het niet zo netjes vond zonder toestemming zo mijn foto te gebruiken, heb er wel een vriendelijke reactie op gehad.

Ik kreeg vorige week ook een keurige mail terug met verontschuldigingen :). Aan de ene kant vond ik het ook niet zo erg dat ze mijn foto's gebruikten, maar ze hadden het gewoon even duidelijk in het artikeltje moeten vermelden... Maargoed, hij was verkocht, oftwel zij blij ik blij  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sjors

Quote from: Fatalfelix on November 10, 2007, 20:25:59
Ook leuk dat mensen mijn foto's gebruiken voor op marktplaats  :-\...

Heb de verkoper maar eens gevraagt hoe het zit, want ik was niet van plan om hem te verkopen  ;D


Ach zo staat er ook een foto (door mij gemaakt) van een van mijn Bose luidsprekers op een een of andere Japanse site  ;D



Wat een schitterende ingerichte kamer heb je ! !.. om over je B&O set nog maar te zwijgen ;) ik ben ook nog zeer onder de indruk van mijn Beolab4, het design verveelt gewoon niet  8)



Groet, Sjors

Vampire

Quote from: Fatalfelix on November  4, 2007, 16:00:49
Wel toevallig dat je ook Architectuur wil gaan studeren dan  :). Weet je al welke kant je ermee op wilt (huizen, infrastructuur, gebouwen) ?

Nouja, in principe eerst Bouwkunde, he....
En dan nog maar eens zien, maar ik denk dat ik dan architectuur kies...

We hebben het toch over de TU he?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#133
Quote from: Vampire on November 22, 2007, 08:49:40
Nouja, in principe eerst Bouwkunde, he....
En dan nog maar eens zien, maar ik denk dat ik dan architectuur kies...

We hebben het toch over de TU he?

Jep, Delft. Maar zoals je al zei: "eerst die Bachelor Bouwkunde maar halen", daarna zo snel mogelijk door naar Architectuur tenzij één van de andere richtingen me dan natuurlijk nog leuker lijkt :)

@ Sjors, bedankt  :). Die Beolab 4's zijn idd erg mooie en tijdloze speakers voor de pc. Heb je ze trouwens aan de muur hangen met die mooie rvs steunen of staan ze gewoon op je bureau ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

#134
Quote from: Fatalfelix on November 22, 2007, 10:08:29
Jep, Delft. Maar zoals je al zei: "eerst die Bachelor Bouwkunde maar halen", daarna zo snel mogelijk door naar Architectuur tenzij één van de andere richtingen me dan natuurlijk nog leuker lijkt :)

Precies hoe ik erover denk  ;)

Kwam dit *click* tegen toen ik aan het browsen was op martplaats, en moest aan je denken...
Je habt al een set (ontzettend!) mooie speakers, maar toch... ook geen flauw idee hoe dit klinkt, eigenlijk  ;D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#135
Leuk dat je nog even aan me dacht  :), maar volgens mij is het desbetreffende product alweer verkocht gezien de link... (ben trouwens wel benieuwd om welk product het nou ging ;D)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

#136
Oh, ze zijn idd alweer weg...
Het ging om B&O 'mondriaan' speakers... zagen er best mooi uit!

Vergelijkbaar met deze:
http://link.marktplaats.nl/126693394

Maar dan een maatje groter, geloof ik...

Er stond geen prijs bij, maar als ik kijk wat deze kosten....  ::)

Edit:

Het was dit model:
http://link.marktplaats.nl/126233640
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#137
Dat is idd een hele gave muur speaker  8). Vind de iets kleinere 4500 mischien nogwel mooier. Heb overens ook geen idee hoe zoiets klinkt, maar voor in een gewone slaapkamer is zoiets natuurlijk een mooie oplossing  :)



Dat glimmende gedeelte is trouwens een display waar de tracks, bron en volume wordt weergegeven, maar dat had je mischien al gezien  O0
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Had al zoiets gelezen, ja...
Ontzettend gaaf!
Hoe oud zijn die speakers eigenlijk? Best al wat jaartjes, geloof ik he?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

Het design is al 15 jaar oud, en ik zou ze vandaag de dag nog zo aan de muur hangen :D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Mischien wel grappig om te vermelden:

Ik kreeg net een mailtje van hifi.nl, en mij set is deze verkozen tot set vd week  O0

http://hifi.nl/
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

#141
Gefeliciteerd!  O0

Komende week?

Edit:
Ik zie het al, deze week dus!

Ontzettend gaaf zeg!

Zo ver ga ik met mijn rommelhok niet komen  ;D
Waar het overigens fijn vertoeven is!

En wat als je straks op kamers gaat? Gaat de set dan mee?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#142
Edit:  Ik zie dat je al zag dat het deze week geld...

Als ik op kamers ga schaf ik daarvoor een nieuwe (goedkopere) set aan, of ik combineer mijn oude Pioneer stereo met een stel nieuwe speakers. Maar waarschijnlijk duurt het nog 4 jaar voodat het zover is, want ik heb besloten (na wat adviezen) om eerst Bouwkunde op hbo niveau te volgen. Mocht het eerste jaar nou vlekkeloos gaan dan kan ik alsnog gelijk overstappen naar de TU, maar dit is natuurlijk even afwachten  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Guester

Mijn complimenten over je set en je mooi ingerichte kamer.

Zo mooi en minimalistisch, helemaal mijn smaak.

Wat ik mis en wat je zeker nodig heb voor je studie is een tizio.
Hoe kan je nu leren zonder goed licht  ;).
Zelf heb ik de atreo.

En gefeliciteerd met je set van de week.
Sonos - Spotify

Guester

Oja nog bedankt dat je nieuwe cd van craig armstrong heb gepost in dat topic, heb nu zelf die en the space between us.
Geweldige muziek.
Sonos - Spotify

Fatalfelix

Bedankt voor je complimenten  :).

Vooral de cd Piano Works van Craig Armstrong blijft één van mijn favorieten (vooral dat nr. First Waltz) als het aankomt op rustige muziek.

Die Tizio lamp ziet er trouwens ook wel gaaf uit  8).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Quote from: Fatalfelix on January  3, 2008, 19:04:51
Als ik op kamers ga schaf ik daarvoor een nieuwe (goedkopere) set aan, of ik combineer mijn oude Pioneer stereo met een stel nieuwe speakers. Maar waarschijnlijk duurt het nog 4 jaar voodat het zover is, want ik heb besloten (na wat adviezen) om eerst Bouwkunde op hbo niveau te volgen. Mocht het eerste jaar nou vlekkeloos gaan dan kan ik alsnog gelijk overstappen naar de TU, maar dit is natuurlijk even afwachten  :).

Waarom heb je dit besloten, als ik vragen mag?


Vind die Tizio lamp er toch net ietsje té Blokker-achtig uitzien (no offence  ;D).. Die Atreo daarentegen...!  :o
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

Quote from: Vampire on January  4, 2008, 12:33:38
Waarom heb je dit besloten, als ik vragen mag?

Het komt meer omdat de overstap van havo naar vwo toch wat aan het tegenvallen is. De talen etc. is niet veel anders, maar met de exacte vakken loop ik echt gigantisch achter (ik mis gewoon de diepgang van v4 en v5). Vandaar dat het me beter lijkt om eerst mijn exacte vakken wat bij te werken op HBO-niveau, om te voorkomen dat ik gelijk onderuit ga op de TU...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

De exacte vakken zijn ook gewoon verdomde moeilijk  ;D

Maar echt veel heb je daarvan op de TU niet nodig, toch? Wel wat wiskunde, en mechanica... Voor wat ik weet is dat het, vwb de exacte vakken..
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

Quote from: Vampire on January  4, 2008, 13:07:19
De exacte vakken zijn ook gewoon verdomde moeilijk  ;D

Maar echt veel heb je daarvan op de TU niet nodig, toch? Wel wat wiskunde, en mechanica... Voor wat ik weet is dat het, vwb de exacte vakken..

Er werd me verteld dat het stukje natuurkunde en wiskunde op de TU wel een stuk hoger ligt dan op het hbo, de TU is dan natuurlijk ook theoretischer/wetenschappelijker. Bovendien staat Bouwkunde bekent als een vrij zware studie met een groot afvallingspercentage...

Hbo -> TU heeft overens wel als voordeel dat je alsnog Master of Science bent (op Tu niveau en niet op normaal hbo master niveau), en dat je meer praktijk ervaring hebt wat de kans op werk iets vergroot (vertelde een kennis van mijn ouders mij die zelf leidinggevend is bij een bouwbedrijf (ik weet al waar mijn eindwerkstuk heen gaat  >:D)).

Maargoed, dit laatste komt er als extra bij en is niet echt de hoofdrede. Het punt waar ik eigenlijk vooral mee zit is Natuurkunde. Ik heb op de havo namelijk geen Natuurkunde in mijn pakket gehad waardoor ik dit jaar met het probleem zit dat ik vanaf de eerste schooldag al 2 jaar achter liep... Dit is natuurlijk wel bij te werken, maar het is zo ontzettend veel dat het niet echt blijft hangen  ::). Vandaar dat het mij dus het verstandigst leek om eerst een fatsoenlijke basis te bouwen  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough