Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

El Penumbra

Succes met je keuze...

Naar mijn mening klinken die 207 beter. Anders zou je nog de 208 kunnen proberen, die heeft wat meer in het laag en dan ben je waarschijnlijk nog steeds minder kwijt.

Nadeel van de aanschaf van de Beolab 8000 is dat je dan twee keer geld hebt uitgegeven aan versterking. 1x in je 9500 en 1x in de 8000. Dat is dus 1x weg gegooid geld.

Fatalfelix

#76
Het was vandaag eigenlijk de bedoeling geweest dat ik naar BB&G was gegaan om de Concertino's te beluisteren, maar aangezien mijn ouders het ineens niet zagen zitten dat ik alleen ging luisteren moest ik de boel erg laat aflassen  Embarrassed. Gelukkig moest mijn vader vandaag nog wat ophalen in Duitsland en op de terugweg wou hij wel even langs Wilbrand Acoustics waardoor ik toch nog wat speakers kon beluisteren  Smiley

Vandaag beluisterd
Elac 207.2 Anniversery Model klonk erg goed maar het hoog klonk wat metaalachtig
Elac 137 dit was echt de topper van de 3 met een lekker warm geluid en bezorgde me ook wat kippevel
Elac (goedkoop modelletje om het verschil wat beter te evenaren) deed het ook erg goed maar kwam niet in de buurt bij de 137

Oftewel de 137 klonk het best en was met zijn warme karakter eigenlijk wel naar mijn zin  Smiley.

Maargoed, nu moet ik een paar weken wachten totdat het mijn ouders wél uitkomt om langs te gaan bij BB&G zodat ik ze kan vergelijken met de Concertino's. Mischien dat ik dan met Wilbrand kan regelen dat ik de 137's op proeftijd kan krijgen zodat ik beide speakers in de zelfde ruimte kan vergelijken.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#77
Had al een tijdje een appart topic lopen betreft mijn zoektoch naar design speakers en heb vandaag mijn eerste speaker op bezoek  :).

Heb vanmiddag de Arrow Zeta bij de Hobo in Enschede opgehaald en heb hem eens vergeleken met de Beolab 8000 die ze bij de B&O winkel om de hoek verkochten. Het was even slepen aangezien ik ook mijn eigen stereo had meegenomen, maar na een tijdje kon het beginnen... Beolab vs Arrow.

De bevindingen:
De Beolab scoorde kwa mid/hoog erg goed, maar jammergenoeg liep het laag niet zo ver door. De optie zou dan zijn om een subwoofer aan te schaffen wat het plaatje helemaal compleet maakt, maar ik betwijfel het nog een beetje ivm het totale bedrag 8000+sub?. De Arrows klonken op alle punten erg goed en hebben ook een lekkere bass die aardig ver doorloopt. De speaker klinkt gewoon lekker laid back zonder opdringerig te worden  :).

Conclusie:
Kwa uiterlijk had de Beolab natuurlijk al gewonnen, maar ik denk toch dat hij voor mij voorlopig gaat afvallen gezien ik 1 geen goede ruimte heb voor een sub en het 2 wel erg duur vind worden.

Hier overens nog een lekker scherpe foto van de Arrow


morgen met de Arrow's langs BB&G voor de Concertino's en dan wordt er een keuze gemaakt  :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#78
Vandaag met de Arrows bij BB&G op bezoek geweest om de Concertino's +- Velodyne eens te beluisteren. Moet als eerste zeggen dat ze daar in Hilversum een waanzinnige luisterruimte hebben  :).

Maargoed de test:
Vond het persoonlijk erg moeilijk om het verschil,  met en zonder sub te horen. Bij Coldplay was het bijvoorbeeld wel goed te merken maar bij verschillende nummers van Sting en Eric Clapton vond ik het toch moeilijk. Ook ben ik er nog niet uit welke speaker het gaat worden aangezien de verschillen tussen beide speakers niet reusachtig waren. De Arrow had naar mijn mening iets meer bass, maar de Concertino was weer iets in het voordeel bij acoustische gitaar stukjes.

Heb tenslotte nog de Concerto beluisterd en dit was eigenlijk dé speaker die een lekkere full range had waarvan ik dacht, "dit is het  8)''. Ook geef ik kwa uiterlijk de voorkeur aan de Concerto tov de Concertino  (vind de stand toch niet je van het ook al ziet hij er zeker niet slecht uit). Maargoed, hij is ook een stuk duurder dan de Arrow/Concertino en ik heb daar toch nog wat vraagtekens bij staan gezien ik straks op kamers ga wonen. Aan de ene kant zit ik nu van tja dat kan best zulke dure speakers op kamers, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van mm mischien kan ik beter even wachten gezien het erg zonde zou zijn als er wat met zulke speakers zou gebeuren.

Maargoed, zal deze dagen eens denken en denken en denken....
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

bmateijsen

Quote from: Felixdi on September 22, 2007, 17:02:09
Maargoed de test:
Vond het persoonlijk erg moeilijk om het verschil,  met en zonder sub te horen. Bij Coldplay was het bijvoorbeeld wel goed te merken maar bij verschillende nummers van Sting en Eric Clapton vond ik het toch moeilijk. Ook ben ik er nog niet uit welke speaker het gaat worden aangezien de verschillen tussen beide speakers niet reusachtig waren. De Arrow had naar mijn mening iets meer bass, maar de Concertino was weer iets in het voordeel bij acoustische gitaar stukjes.

De subwoofer deed maar mee tot 60 hrz. Het niet opvallen is exact wat een subwoofer moet doen. Als de muziek erom vraagt, dan wordt het laag prachtig toegevoegd, echter bij de muziek die je draait, hoor je ook het verschil met en zonder subwoofer, echter is het niet in het toevoegen van laag, maar een stuk podium, diepte en vaak wat meer kast van de gitaren.

Fatalfelix

#80
Quote from: bmateijsen on September 22, 2007, 20:29:30
De subwoofer deed maar mee tot 60 hrz. Het niet opvallen is exact wat een subwoofer moet doen. Als de muziek erom vraagt, dan wordt het laag prachtig toegevoegd, echter bij de muziek die je draait, hoor je ook het verschil met en zonder subwoofer, echter is het niet in het toevoegen van laag, maar een stuk podium, diepte en vaak wat meer kast van de gitaren.

Denk dat daar mijn fout dan zat, aangezien ik eigenlijk zocht naar een basstoevoeging. Niet dat het mijn bedoeling was dat de sub zou opvallen, maar meer dat de muziek iets voller zou worden zoals de Concerto bijv klonk (is natuurlijk ook een kwestie van instellingen gok ik). Vond het overens ook wel moeilijk om op bepaalde dingen te letten gezien ik nog niet erg veel luisterervaring heb met andere speakers. Natuurlijk hoorde ik wel wat verschillen, maar die kleine details mis ik dan jammergenoeg weer.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

frank2

Ik raad je aan meer luidsprekers te beluisteren en niet alleen de zeer bekende merken van dit forum. Er zijn zeer veel luidsprekeres met ieder z'n eigen klank. Ga veel luisteren overal en meen dan een beslissing. Dan weet je zeker dat het een goede is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Fatalfelix

#82
Quote from: frank2 on September 23, 2007, 15:26:17
Ik raad je aan meer luidsprekers te beluisteren en niet alleen de zeer bekende merken van dit forum. Er zijn zeer veel luidsprekeres met ieder z'n eigen klank. Ga veel luisteren overal en meen dan een beslissing. Dan weet je zeker dat het een goede is.

Heb inmiddels ook al een redelijke lijstje speakers beluisterd bij 5 verschillende zaken:
Elac 207
Elac 137
Elac 127
Beolab 8000 +- Beolab 2
Beolab 3
Arrow Zeta
Audio Physic Spark
B&W nieuwe 6 serie
SF Concertino +- Velodyne splr
SF Concerto

Heb nu dus ook zo'n beetje alle audio zaken in de buurt gehad en het is telkens het design dat het moeilijk maakt. Vond de sparks bijv wel erg goed klinken, maar deze is niet leverbaar in de door mij gewenste kleuren/uitvoeringen net zoals de Elac speakers. De rest van het lijstje is afgevallen vanwege het geluid of toch het design en de enige die zijn over gebleven (in mijn budget) zijn de Arrow en de 2 SFers. Wil de Piega's ook wel eens zien/horen, maar die zijn in een straal van 75km niet te vinden net zoals de TP Tube die alleen in Denemarken verkrijgbaar is (http://www.tpradio.dk/tptube/).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Stefan S.

#83
De Piega's zijn bijvoorbeeld te beluisteren bij Smits in Arnhem (goed te bereiken met het openbaar vervoer) en wellicht kan Vincent je een goede prijs geven  ;)

Fatalfelix

Weet je zeker dat Smits in Apeldoorn zit, want ik vind ze alleen in Arnhem ? Met het openbaar vervoer gaat overens wat moeilijker aangezien m'n vader ook mee wil (heb hier eerder geklooi mee gehad toen ik BB&G voor het eerst wou bezoeken).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

frank2

schmits zit in arnhem.

Je bent wel wenw audio in enschede vergeten, deze zitten niet in de binnenstad maar aan de snelweg.
Dus je bent ook usher vergeten mee te nemen. Zou ik toch even naar luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Fatalfelix

Heb wel naar de Ushers gekeken hoor, heb ze alleen niet beluisterd gezien het design van de boekenplankmodellen niet echt my cup of tea is. Het grotere model cp 6371 vond ik daarintegen wel gaaf, maar deze zat ruim boven m'n budget.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

frank2

ze hebben ook rogers studiomonitoren, nieuw, niet de 2e handse die op hun site staan, ik geloof iets van la 3a. Die klonken erg goed. 750 p/st dacht ik of kijk naar de 2e handse modellen die er staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

royal d

Wat waren voor jou de hoorbare verschillen tussen de concertino + splr, en de concerto??

Ik ga als alles doorgaat over een maandje verhuizen, en kom ik in een grotere kamer te zitten ( 3.5m x 4.8m ). Ik vraag me af of je dan niet beter kan
kijken naar een totaal nieuwe speaker ipv een subwoofer toevoegen. Met de concertino nog steeds erg tevreden overigens.

groet

Danny

Fatalfelix

#89
Quote from: D.E. Yirci on September 23, 2007, 17:28:24
Wat waren voor jou de hoorbare verschillen tussen de concertino + splr, en de concerto??


Ik had het idee dat de Concerto echt een lekkere full range had met een volle bass tov de combi die toch iets minder vol klonk (mijn mening + dat het waarschijnlijk ook een kwestie van instellen/personaliseren is). Bjorn had de splr ook wel heel erg subtiel ingesteld, en ik denk dat dat ook wel veel uit maakt, maar als ik mocht kiezen uit de combi of de concerto dan zou ik kwa looks en sound voor de laatste gaan.

edit:
Heb nu zelf overens een soortgelijke ruimte van 3.2 bij 4.7 meter. En vraag me nogsteeds af wat voor mezelf verstandiger is (ff doorsparen voor de Concerto (of is deze echt te groot voor de ruimte?) of een keuze maken tussen concertino, arrow en eens kijken of die rogers monitoren wat zijn)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

R

Qua ruimte moet het kunnen met de concerto's. Ik heb ze ook gehad, heerlijke speakers!!

DA BoSS

#91
als je het regelen kan..........beide SF combi's gewoon eerst thuis uitproberen O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Fatalfelix

#92
Quote from: DA BoSS on September 23, 2007, 21:17:58
als je het regelen kan..........beide SF combi's gewoon eerst thuis uitproberen O0

Zou idd het beste zijn, maar mijn ouders gaan hier denk ik niet aan meewerken aangezien Hilversum niet echt om de hoek zit (en ben zelf wel aan het lessen, maar het papiertje is er nog niet). Begrijp het overens niet verkeerd, want ze willen best van alles doen, maar ze zijn zelf ook erg druk en dan is er weinig ruimte over om heen en weer te scheuren...

Heb overens geprobeerd om een soort +- lijstje te maken

Arrow                 
Mid/hoog      + (goed, lijkt erg op de SF)              
Bass      ++ (net iets meer bass)          
Design          + (wel mooi maar mischien wat 90's (is natuurlijk wel te verfraaien))       
Prijs       0 (heel iets goedkoper dan de concertino)   
totaal: 4             

      Concertino
Mid/hoog      ++ (mischien net iets beter met acoustische stukken, maar niet veel)
Bass      + (wel aardig)
Design          + (design speaker ++, stand vind ik iets te klein/dun - (mijn mening))
Prijs       0
totaal: 4

      Concerto
Mid/hoog      ++ (blijft hetzelfde vergeleken met de Concertino)
Bass      ++ (nog net weer wat meer dan de Arrow)
Design          ++ (design speaker ++ en van de stand heeft deze geen last (mijn mening))
Prijs          - (verhouding prijs/kwaliteit is goed, maar het kost me gewoon meer geld waar ik natuurlijk wel meer voor krijg)
totaal: 5

unknown speaker (mischien komt er nog 1 bij)
Bass
Design
Prijs

Heb bij de eerste 2 niet echt onderscheid gemaakt in prijs, aangezien ik het daar niet vanaf wil laten hangen, en het verschil daarvoor ook niet groot genoeg is (zo'n 150-200 euro) plus dat het me toch meer om het geluid gaat.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#93
Heb de knoop met veel moeite doorgehakt aangezien ik even niet wist waar ik beter aan deed...

Na een tijdje luisteren met wat verschillende soorten muziek heb ik toch maar gekozen om de Arrow voor de komende jaren te nemen. Niet dat hij kwa mid-bass mid/hoog beter was dan de SF, maar bij wat meer bassige muziek zoals trance/progressive is een iets lagere bass toch wel lekker.

Had de Concerto ook in overweging, maar denk toch dat het verstandig is om hier nog even mee te wachten, gezien mijn ruimte er ook niet helemaal klaar voor is (mischien toch net iets te klein). Zou dan tegelijkertijd ook kunnen kiezen om een degelijke eindversterker op m'n B&O aan te sluiten zodat ik ook het maximale uit de speakers kan halen.

Hier overens een iets scherpere foto met de speaker zonder grill (wat toch een heel stuk beter staat  :))



Laat ze trouwens volgende week door een meubelmaker overspuiten in metallic of piano zwart, dus het uiteindelijke resultaat zal ik over een aantal weken laten zien...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Fatalfelix

#96
Ik laat je nog even in spanning totdat ze een nieuwe paintjob hebben gehad  ;D. Zal dan ook gelijk de 1e pagina wat bijwerken gezien er undertussen nog wat dingetjes zijn veranderd :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

blue-eyes

Quote from: Felixdi on September 25, 2007, 17:18:11
Heb de knoop met veel moeite doorgehakt aangezien ik even niet wist waar ik beter aan deed...



Laat ze trouwens volgende week door een meubelmaker overspuiten in metallic of piano zwart, dus het uiteindelijke resultaat zal ik over een aantal weken laten zien...

1. Gefeliciteerd.
2. Het belangrijkste, hou ons op de hoogte van het spuitwerk. Alles willen we weten ;D Tenminste, ik wil mijn speakers ook laten spuiten. Dus.......... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fatalfelix

Quote from: Blue-Eyes on September 25, 2007, 19:29:28
1. Gefeliciteerd.
2. Het belangrijkste, hou ons op de hoogte van het spuitwerk. Alles willen we weten ;D Tenminste, ik wil mijn speakers ook laten spuiten. Dus.......... ;)

Heb bij de zaak waar ik deze speakers dan uiteindelijk heb aangeschaft wat andere speakers gezien die ook waren gespoten en dat zag er erg gelikt uit  8). Vraag me alleen nog af waar ik ze ga laten spuiten, want de ene zaak rekent 150-200 euro voor beide speakers en de andere 150,- of voor metallic 200,-per stuk... Waarschijnlijk dat ze er bij de eerste zaak niet zoveel lagen overheen spuiten, maar dat hoeft bij de duurdere variant natuurlijk ook lang niet altijd zo te zijn. Zal waarschijnlijk gewoon wat met zo'n spuiter moeten afspreken betreft hetgene wat ik wil en eis aan de nieuwe verflaag. Mocht het dan niet naar wens zijn (niet mooi egaal gespoten, geen beschermlaag, te weinig lagen e.d.) dan betaal ik gewoon niet  ;D

Maargoed zal je op de hoogte houden betreft de nieuwe paintjob. Laat trouwens ook de speakergrill knopjes weghalen en opvullen zodat de laklaag mooi kan doorlopen en alleen de conussen te zien zijn  :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Interficior

Quote from: Felixdi on September 25, 2007, 20:30:25
Maargoed zal je op de hoogte houden betreft de nieuwe paintjob. Laat trouwens ook de speakergrill knopjes weghalen en opvullen zodat de laklaag mooi kan doorlopen en alleen de conussen te zien zijn  :)
Misschien ervoor zorgen dat je nog magneetjes in de speakergrillgaatjes  doet, zodat je altijd nog een speakergrill erop kan monteren, zonder dat het zichtbaar is als je hem erafhaalt?
Take it or lease it