Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

denoontje

Die componenten zijn top ;-)

Ik heb ze ook op een glazenrack staan, alleen moet je ze niet op glas zetten....
Daarom staan ze nu op berkenhout multiplex....

royal d

Ik heb gestemd op optie 3. Dit omdat je in principe tevreden bent over je set alleen mis je wat punch, daarnaast heb je moeite om afstand te doen van de B&O. Daar de concerto ook wat lust is een eindversterker ook een must en toevallig heb je die staan ;). Zo min mogelijk aanpassingen maar toch een leuke upgrade die je natuurlijk ook mee kan nemen wanneer je op kamers gaat. Als je echt twijfelt of je een aanschaf/upgrade moet doen en je je set mee wilt nemen als je op kamers gaat, dan zou ik mooi alles wegdoen, een goede koptelefoon kopen en sparen voor een set voor later als je op jezelf woont. (zo doe ik het nu ook, al wil ik eigenlijk nu al wat nieuws :-X)

Fatalfelix

Bedankt voor de reacties.

@ DE
Ik ben idd wel redelijk tevreden over mijn huidige set, en mis eigenlijk alleen wat punch zodat een aantal muzieksoorten wat meer tot leven komen. Zal de 2e hands/demo markt eens in de gaten houden aangezien een verleidelijk geprijsde Concerto snel aan mij verkocht is. Kan me trouwens voorstellen dat je het erg moeilijk hebt om je audio-koop-drang in te houden, maar je wraak zal vast en zeker zoet zijn wanneer je een eigen huisje hebt  >:D.

Moet zeggen dat ik ook nog naar de Primare componenten ga luisteren (vind ze tenslotte ook erg mooi en ben wel benieuwd wat er dan klankmatig veranderd). De  Hifi Sudio City hier in Enschede verkoopt ze ook, en aangezien ik mijn speakers daar ook vandaan heb, denk ik dat ze niet moeilijk doen over een logeerpartijtje :D. Mocht er nou echt een dusdanig verschil zijn die mijn muziekbeleving positief zou veranderen, dan zou ik in de loop van volgend jaar alsnog overstag kunnen gaan.

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

-madison-

Aangezien je een beetje punch mist; is een subwoofer geen optie?

Sinds ik een subwoofer heb wil ik hem niet meer kwijt! :D het is slechts een kleintje, maar hij doet zoveel voor het laag! Niet alleen qua punch in het laag maar ook qua ruimtelijkheid.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

bmateijsen

Quote from: Fatalfelix on August 11, 2008, 19:43:22
Bedankt voor de reacties.

@ DE
Ik ben idd wel redelijk tevreden over mijn huidige set, en mis eigenlijk alleen wat punch zodat een aantal muzieksoorten wat meer tot leven komen. Zal de 2e hands/demo markt eens in de gaten houden aangezien een verleidelijk geprijsde Concerto snel aan mij verkocht is. Kan me trouwens voorstellen dat je het erg moeilijk hebt om je audio-koop-drang in te houden, maar je wraak zal vast en zeker zoet zijn wanneer je een eigen huisje hebt  >:D.

PM me maar, onze zwarte demo Concerto's gaan eruit ;).

Groet,

Bjorn

Fatalfelix

Quote from: -madison- on August 11, 2008, 19:51:13
Aangezien je een beetje punch mist; is een subwoofer geen optie?

Sinds ik een subwoofer heb wil ik hem niet meer kwijt! :D het is slechts een kleintje, maar hij doet zoveel voor het laag! Niet alleen qua punch in het laag maar ook qua ruimtelijkheid.

Heb hier wel eens aan gedacht en naar gekeken. Het probleem is alleen dat ik eigenlijk geen goede plek heb voor stereo gebruik (helemaal in de hoek gepropt en voor m'n cd-rek is niet uitstekend, en tussen de speakers in gaat ook niet passen als het audiomeubel er weer staat).

@
bmateijsen
PM  ;)




Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Het schilderen schiet alweer wat op en als het goed is zit het audiomeubel morgen ook weer in elkaar. Het enigste wat dan nog moet gebeuren is het maken van een glazen uitschuifplaat voor m'n toetsenbord en muis. Ook moet ik nog even zoeken naar een leuk kleedje.

Het nieuwe scherm hangt overens al wel en heeft na een half uur instellen en instellen ook mooi beeld  :)




(het open bureau maakt de kamer een stuk breder)


De Arrow's staan al een tijdje in de verkoop sectie, maar er is helaas nog niet zoveel belangstelling voor  deze mooie en goedklinkende speakers ???.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fatalfelix

Bedankt  :)

Vandaag het meubeltje in elkaar gezet en ik moet zeggen dat hij best goed gelukt is  :).





Nu alleen nog het uitschuifblad voor m'n toetsenbord, en dan een heeeleboel rotzooi opruimen  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

-madison-

Quote from: Fatalfelix on August 25, 2008, 22:22:33
Bedankt  :)

Vandaag het meubeltje in elkaar gezet en ik moet zeggen dat hij best goed gelukt is  :).





Nu alleen nog het uitschuifblad voor m'n toetsenbord, en dan een heeeleboel rotzooi opruimen  ;D

Ziet er goed uit 8) zelf gespoten?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Fatalfelix

Nee dit was het effect na 5x schilderen met hoogglans verf   :D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

Was afgelopen zondag dan eindelijk klaar met het in elkaar zetten van alles, en had het ook wel een beetje gehad met het klussen  ;D. Het resultaat is het dan wel weer waard aangezien alles nu beter is afgewerkt :).

Heb alvast wat fotootjes geschoten. Er komt later deze maand als het goed is nog een uitgebreidere fotoshoot, want de Sonus Faber Concerto's komen er bij  :D.








Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

JeKa

Echt erg smaakvol! (handgreep van het kastje komt me trouwens bekend voor, zit ook op mijn zelfbouw meubel. Alleen de grote versie.)

ivo1986

Quote from: -madison- on August 11, 2008, 19:51:13
Aangezien je een beetje punch mist; is een subwoofer geen optie?

Sinds ik een subwoofer heb wil ik hem niet meer kwijt! :D het is slechts een kleintje, maar hij doet zoveel voor het laag! Niet alleen qua punch in het laag maar ook qua ruimtelijkheid.

Een beetje offtopic.

Maar ik zit ook te twijfelen aan een subwoofer. Welke heb jij bij welke luidsprekers?

Ik vraag me ook altijd af hoe je een sub aansluit. Ik heb twee uitgangen op mijn voorversterker.

royal d


Fatalfelix

#190
Quote from: D E on September 21, 2008, 16:58:28
en en en en.... staan ze er al :P

Haha, het was idd de bedoeling geweest dat ik nu loeihard muziek aan het draaien was met een stel Concerto´s  ;D. Helaas, ging de afspraak niet door omdat Bjorn de zondag graag voor zijn gezin vrij wil houden (opzich wel begrijpelijk). Zal in de loop van volgende week even een nieuwe afspraak maken. Hoop dat het zelfs volgende week nog kan, maar dat hangt ook een beetje af wanneer ik de auto mee kan krijgen en of mijn pa mee wil of niet.

Moet er nog aan toevoegen dat het misschien maar beter is dat ik ze nu nog niet heb staan. Ben namelijk ontzettend verkouden geworden waardoor ik het verschil tussen een ingebouwde tv-speaker en een fatsoenlijke stereo nauwelijks hoor  :'(.

edit: de ophaaldatum wordt 18 Oktober  :).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Guester

Worden lange dagen dan  ;).

Wel iets moois om naar uit te kijken dacht ik zo..
Sonos - Spotify

Fatalfelix

Het is idd wat moois om naar uit te kijken, moet wel zeggen dat de dagen toch wel voorbij vliegen aangezien ik de laatste tijd best druk ben met de studie, en vooral met alle bijbaantjes die ik nodig heb voor deze hobby  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Hoe gaat het eigenlijk met de studie?  :D
In Delft is het heel druk, maar ook heel erg gaaf/leuk/cool/inspirerend/leerzaam!

En welke bijbaantjes heb je allemaal eigenlijk?

Je kunt nu iig nog even genieten van het prachtige design van je Arrow's ;)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

Hier gaat alles wel oké met Bouwkunde. Moet zeggen dat ik sta te springen om wat ontwerpen die ik voorheen al had gemaakt uit te werken, maar dat ik daarvoor nog minstens 3 maanden moet wachtten  :(. Valt me trouwens wel tegen dat de school verwacht dat ik op de één of andere manier alle bouwtermen al uit m'n hoofd ken  :-\. Kreeg namelijk gelijk de tweede week al de opdracht om een aansluitdetail van een onderdorpel in detail te tekenen (met de juiste arceringen etc.), en moet voor deze week weer een aansluitdetail van een dak tekenen. Vind het allemaal heel leuk en aardig, maar ik zou het leuk vinden als ze dit soort dingen eerst eens lieten zien voordat ze je ermee laten klungelen... Owja en de schetsleraar/oud-architect is een zeikerd die je schets al afkeurt als je naam niet binnen 5mm is geschreven  ;D. Mechanica & Constructieleer en Wiskunde etc. sluiten beter aan op mijn vooropleiding aangezien ik daar de termen en kneepjes al van ken  :).

Sluit het bij jou nog goed aan dan, of slingeren ze bij jou af en toe ook termen rondom je hoofd waar je nog nooit van hebt gehoord  ;D ? En hebben jullie ook al gelijk projecten ?

Werk naast school bij een garage en heb een nieuw magazijn baantje voor doordeweeks erbij. Dat baantje was me in de vakantie goed bevallen, en aangezien het erg gezellig is en ze goed betalen heb ik gevraagd of ik naast de studie kon blijven. Kreeg van de baas al snel het antwoord dat het prima was, en ik zou dan eigenlijk bij de garage stoppen omdat 20 uur werken naast de studie wel wat veel is. Heb de garage alleen nog niet afgezegd, dus ik draai momenteel wat overuren  :D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Wij zijn meteen begonnen met een project... We hebben een stukje grond aangewezen gekregen waar we een ontwerp moeten maken voor een wijkje met minimaal 8 percelen. Wijk moet verankerd zijn, dwz er moet een verband zijn met de omgeving.. Dus eerst analyseren, daarna schetsen, dan uitwerken, dan maquette maken, persenteren, aanpassen, presenteren ;)
Komende week moeten we beginnen met met ontwerp van een atelierwoning.. Spannend!
Met het ontwerp wordt je wel een beetje in het diepe gegooid, maar je krijgt toch erg goede begeleiding... Termen enzo vallen wel mee... Je krijgt sowieso de eerste paar weken colleges architectonische & stedenbouwkundige basisbegrippen waarin veel basisdingen aan de orde komen...
Echt veel colleges hebben we nog niet trouwens, dat komt het volgende kwartaal nog  ::)
Wel veel lezingen van bekende architecten en stedebouwkundigen, wat erg inspirerend is (ik noem een Jo Coenen (geweldige gast!), Peter Lubbers en vele anderen)..
Erg leuk dus, maar wel vermoeiend.. heb dus ook mijn bijbaantje opgezegd, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor heb... Moet wel toevoegen dat ik drie keer per week train bij Laga, een studenten roeivereniging.. Erg leuk en gezellig!

Succes met je studie, baantjes en het wachten!
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#196
Die lessen van architecten zijn idd erg vet en interessant :).

De Arrow's blijven denk ik gewoon, alleen gaan ze naar de huiskamer toe. Heb namelijk tot nu toe vrij weinig belangstelling voor m'n Zeta's gehad  ???

Ons eerste project is het analyseren van een woonhuis met alle constructies, installaties en detailtekeningen e.d. Het leuke project komt over een paar maanden, want dan mogen we een huis in de natuur van +- 700m3 ontwerpen waarbij geen budget is vastgesteld  8).

Heb al wel wat ontwerpjes gemaakt, en denk dat deze wel een kans gaat maken  :). Vind hem namelijk zelf wel mooi omdat hij zo transparant is. Vanaf de overloop kun je namelijk zo de huiskamer of keuken inkijken (het huis van de garage los is ook mooi symmetrisch), en wanneer men de deuren opent van de kamers op de bovenste verdieping is er gelijk een gaaf uitzicht over de huiskamer/keuken naar buiten.







Moet alleen alles nog netjes uitwerken met dubbele muren en ramen die overal even groot zijn  ;D, want dit was meer even snel om te kijken hoe het idee die ik had bedacht er in het echt uit zou zien.

Zit je nog bij een beruchte roeivereniging trouwens (of is Delft minder erg dan bijv Vindicat in Groningen ;D ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Guester

Sonos - Spotify

JeKa

Quote from: Fatalfelix on September 27, 2008, 20:08:04
Die lessen van architecten zijn idd erg vet en interessant :).

De Arrow's blijven denk ik gewoon, alleen gaan ze naar de huiskamer toe. Heb namelijk tot nu toe vrij weinig belangstelling voor m'n Zeta's gehad  ???

Ons eerste project is het analyseren van een woonhuis met alle constructies, installaties en detailtekeningen e.d. Het leuke project komt over een paar maanden, want dan mogen we een huis in de natuur van +- 700m3 ontwerpen waarbij geen budget is vastgesteld  8).

Heb al wel wat ontwerpjes gemaakt, en denk dat deze wel een kans gaat maken  :). Vind hem namelijk zelf wel mooi omdat hij zo transparant is. Vanaf de overloop kun je namelijk zo de huiskamer of keuken inkijken (het huis van de garage los is ook mooi symmetrisch), en wanneer men de deuren opent van de kamers op de bovenste verdieping is er gelijk een gaaf uitzicht over de huiskamer/keuken naar buiten.







Moet alleen alles nog netjes uitwerken met dubbele muren en ramen die overal even groot zijn  ;D, want dit was meer even snel om te kijken hoe het idee die ik had bedacht er in het echt uit zou zien.

Zit je nog bij een beruchte roeivereniging trouwens (of is Delft minder erg dan bijv Vindicat in Groningen ;D ?


Echt erg mooi! Ik zie 'm zeker wel ergens staan  8)

Fatalfelix

#199
Nog even een kleine update. Gezien Bjorn de 18e niet kan komt hij a.s. woensdag langs om de Concerto's te brengen. Scheelt mij dus weer wat dagen wachten en aangezien ik donderdag vrij ben kan ik gelijk lekker luisteren en luisteren en luisteren ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough