Boontjes stereo set

Started by Boontje, October 5, 2006, 14:12:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boontje

Quote from: Ramius on October 29, 2007, 21:21:54
Hi Martijn, is dit trouwens niks voor jou...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65680.0

Grtz
Gunter

haha, nou als ik een HT set had gehad was het zeker het overwegen waard geweest  ;)
Ik vind de gs60 laag genoeg gaan voor de muziek die ik beluister. Ik ervaar een sub iig niet als een gemis. Maar hij ziet er  8) uit vanaf een foto.

Wel heb ik inmiddels een nieuwe upgrade. Heb van dre73 een Isotek multiway (6) overgenomen. Was al langer aan het twijfelen en toen ik deze voorbij zag komen nam ik aan dat hij voor mij bestemd was en gelijk maar opgehaald  :)
Met deze aankoop krijgt het stroomgedeelte ook een upgrade. Moet nog een goede netkabel kopen en vervolgens eens kijken naar een interlink (nordost frey waarschijnlijk op advies van R., en zag op hifi.nl al eentje staan, maar komt net te vroeg :-\) en luidsprekerkabel (waarschijnlijk ook Nordost, maar dan richting heimdall denk ik...).Maar goed alles op zijn tijd  O0
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

tijdje geleden dat ik aangegeven had nog op zoek te zijn naar een Nordost frey als interlink tussen mijn CDspeler en mijn versterker.

Gisteren kwam ik op hifi.nl een leuke 2e hands Frey tegen die ik maar gelijk gekocht heb. Zojuist op wezen halen en dadelijk maar eens in mijn set aansluiten.


(gejat plaatje  8))

Met deze Frey weer een stapje verder. Volgende opties kunnen mogelijk nog een powercord zijn, maar veruit de meeste inpact zal toch wel het vernieuwen van de speakerkabel zijn. Hiervoor heb ik of de heimdall of de Frey op het oog. Maar heb nu alle tijd om daar eens goed over te gaan nadenken  :D
Mijn eerste kerstcadeau is binnen  >:D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

R

Ik zeg: prachtige aankoop. Ik ben met mijn frey nog steeds erg blij!!

brimbrammer

Ben benieuwd naar je ervaring..... ;)

Boontje

Ik kan het inmiddels bevestigen R  ;) Het grappige is dat ik een aantal maanden geleden bij dre73 was toen ik zijn isotek overnam en dat hij toen vertelde dat op dat moment een mooie frey te koop stond. Op dat moment net iets te vroeg, maar nu was ik er als de kippen bij  :D

Zojuist even een aantal tracks van onderstaande cd's beluisterd met de nieuwe Frey:

Leona Lewis - Spirit
Alicia Keys - As I am
Dire Straits - On the night
Eva Cassidy - Live at the blues alley
the Corrs - home
Edsilia Rombley - Meer dan ooit
Sarah McLachlan - Mirrorball (mocht zeker niet ontbreken)

Eerste indruk:
Wat mij als eerste opvalt is de rust. De Frey heeft in mijn ogen een veel bredere "breedband" dan de Red dawn. Door deze bredere "breedband" ademen de nummers rust uit en is de plaatsing van stem en muziek ook veel beter. Door deze ruimte is de kwaliteit ook veel beter en zijn de stemmen en de muziek meer af (in dezelfde kwaliteit). Ik merk dat ik veel ontspannender naar muziek ging luisteren.
Duidelijk is dat de Frey een volwassenere broertje is dan de RD over het gehele luistergebied. Zeker een of paar niveau's beter.

Ik bemerkte bij mezelf dat ik enthousiast werd. Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Zeker niet omdat ik de dreamcaster als speakerkabel heb liggen en tijdens het luisteren vroeg ik mezelf gelijk af wat het verschil zou zijn als daar een mooie heimdall (of frey) tussen zou liggen...

Duidelijk een aankoop die ik veel eerder had moeten doen. Je weet niet wat je mist totdat je het hebt gehoord en nu wil ik zeker niet meer terug haha  :D

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

O0

Herkenbaar hoor. Van harte!!

De hele keten met frey is wel enorm gaaf hoor, maar wel een enorm prijskaartje.

Boontje

op 2,5m (moet nog een keer opmeten) scheelt het toch 50% wat er bij de frey nog bijkomt.

Durf te dromen van de frey, maar de realist zal me denk ik richting de heimdall sturen  ;)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

laatste weken kreeg ik steeds meer kuren met mijn A32. Geluid schoot omhoog of omlaag en uiteindelijk knalde de versterker er helemaal uit en ging hij uit. Dit gebeurt nu elke keer en heb al gecheckt of het de powercords of stekkerdoos is, maar dit is niet het geval. Probleem lijkt echter in de versterker te zitten.

In ieder geval behoorlijk balen, temeer omdat ik nu pas merk hoe erg in de versterker mis   :-\ Volgende week een leenversterker ophalen en krijg dan gelijk een frey speakerkabel mee. zal ongetwijfeld een erg grote verbetering zijn tov mijn huidige kabel. Ben benieuwd of ik niet zo verpest word dat de heimdall geen optie meer word haha  >:D

Maar goed, even geduld hebben nog  :'(
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

djeek

Balen  >:( dat je versterker er even van tussen is.

Verder heb je een mooie set staan.

Succes met de frey speakerkabel.

We zijn benieuwd naar je ervaringen.




brimbrammer

Hey dat is inderdaad minder, hopen dat het weer in orde komt (zonder al teveel kosten).

R

Veel plezier met testen!! Gaaf man. Ik heb ze hier gehoord op de concerto's, volledige keten van frey. Dat was enorm smullen O0 O0

Boontje

idd balen, maar komt vanzelf wel goed.  :)
Zit nu ruim anderhalve week "zonder" versterker, had niet verwacht dat ik het zo zou missen.

ben ook erg benieuwd naar de volledige frey keten. ben een beetje huiverig dat ik dadelijk met niks minder genoegen neem, mezelf kennende haha. >:D Heb nu de Nordost dreamcaster ertussen hangen dus ik verwacht wel een grote verbetering in alle vlakken. Na mijn ervaringen eens kijken of de realist mij dwingt om genoegen te nemen met de heimdall of dat het kind in mij geen nee accepteert voor de frey  O0

Begin volgende week e.e.a. omruilen en dan ergens tijd vinden om eens goed en uitgebreid te gaan luisteren. Kan in ieder geval al een playlist gaan samenstellen  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

brimbrammer

Ik volg zeker wat hier uit gaat voortkomen....... :D

Boontje

misschien tzt als ik een nieuwe speakerkabel heb maar eens komen beleven?
Sinds de verhuizing ook een veel betere opstelling dan ervoor.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

de leenversterker en de frey speakerkabel zijn binnen  ;D

Moet nog op kraambezoek, maar binnenkort maar eens uitgebreid gaan beluisteren  >:D

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

brimbrammer

We wachten rustig af........ ;)

Boontje

Vanmiddag en begin van de avond even gezeten om een aantal referentie nummers van mij te beluisteren met de nieuwe frey ls kabels.
Samen met de Frey interlink, een hele leuke Frey keten  ;D

Volgende nummers beluisterd:
Dire straits - on the night - brothers in arms
sarah mclachlan - mirrorball - do what you have to do, fear, angel.
Eros Ramazzotti - E2 - Musica E'
Leona Lewis - Bleeding Love, The best you never had
Alicia Keys - As i am - No one
Eva Cassidy - Live at the blues alley - Fields of gold
Stevie Ann - The poetry man, you versus me
The corrs - Old town, haste tot the wedding

De verschillen zijn zo groot dat het eigenlijk niet eerlijk is om een vergelijking te maken. Niet alleen technisch, maar vooral ook qua beleving en emotie is het vele malen van een hoger niveau. Ik weet bijna niet waar ik mee moet beginnen  :-\ haha.

Het viel mij op dat alles gewoon klopte. De verhoudingen/plaatsing tussen stem en instrumenten vielen mij sterk op. In vergelijking met de dreamcaster wilde iedereen op de voorste rij zitten, nu was dit zeker niet het geval. Nu was er een veel betere afstemming over de juiste verhoudingen. Dit zorgde er ook voor dat ik bemerkte veel relaxter naar de nummers te luisteren dan ervoor. Het klonk gewoon lekker in de oren en de soms vele scherpe randjes zijn er vaak 'afgeknipt' en gepolijst. Je kunt stellen dat het geluid onder controle is. Hoewel ik denk dat dit nog wel beter kan.
Ik kreeg ook meer gevoel dat er veel meer diepte is. Ook door de plaatsing kreeg ik een ruimtelijker gevoel en meer een gevoel dat de artiest live tegenover mij zat. Zover is het nog lang niet  ;D maar is voor mij wel een gevoel dat ik nooit eerder zo heb gevoeld.
Naast de eerder genoemde verhouding/plaatsing, diepte en hoge randjes viel mij op dat de kwaliteit van het geluid gewoon super goed is. Instrumenten hoor je een stuk beter, ze zijn ook meer 'af'. Ik hoorde ook weer nieuwe instrumenten die ik niet eerder gehoord heb, danwel  op deze wijze heb gehoord.

Dat het een hele verbetering was ben ik niet verbaasd over. Deze kabel heeft mij wel verrast in de beleving en emotie als ik naar muziek luister. Ik bemerkte bij mezelf het gevoel van 'dit is em'.
Het werd mij in ieder geval nog duidelijker dat er qua speakerkabel een absoluut grote winst te behalen is.

Emotioneel ben ik - waarvoor ik al vreesde voor het testen - om  >:D. Rationeel gezien moet ik nog maar eens goed kijken naar de prijs-kwaliteit verhouding  ???. Denk dat het testen van een heimdall een vereiste is om de positie van de Frey goed te kunnen bepalen en om een goede afweging te kunnen maken. De komst van de leenversterker was een mooie kans  O0 om te beginnen aan mijn zoektocht naar een leuke kabel. Voor mezelf wil ik rond de zomervakantie hierin een definitieve keuze maken. :)

Vant weekend maar eens verder en langer luisteren. Kijk er nu al naar uit  ;D

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

brimbrammer

Een bijzonder positieve ervaring dus tot nu toe.

Boontje

zeker  :D

zal dadelijk een straf zijn om weer mijn eigen kabel ertussen te zetten  :'(

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

#70
de frey LS kabels zijn inmiddels weer terug en dat is zeker een gemis :(

Gelijk startpost aangepast met foto's van huidige set-up.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60