Boontjes stereo set

Started by Boontje, October 5, 2006, 14:12:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boontje

Mijn set bestaat uit:

Geintegreerde versterker: Arcam FMJ A32
CD speler: Arcam FMJ CD36
Tuner: Arcam FMJ T31

Speakers: Monitor Audio GS60

Interlinks: 1x Nordost Frey 0.6m (versterker-CDspeler), 1x Nordost Red Dawn 0.6m (versterker-tuner), 1x Nordost Red dawn 1.0m (versterker-HD/DVDspeler).
LSkabel: 2x3m Nordost dreamcaster (bi-wire) incl. 8 WBT 0645.

Powerblok: Isotek Multiway
Powercords: 3x 1,5m Cingeoo (gemaakt door FrankG) http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45637.50







Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

eric_audio

Mooie set Boontje. Arcam ken ik aardig (ik heb zelf een voorganger van deze CD speler gehad), Monitor Audio echter slechts van naam/reputatie. Hoe zou je de klank omschrijven?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Mooi mooi O0.

De cd spelers van arcam kunnen best lekker reageren door wat met de voetjes te doen ;)

Rody

Wow! Erg mooi, vooral die GS60 O0

Boontje

Quote from: eric_audio on October  5, 2006, 15:04:51
Mooie set Boontje. Arcam ken ik aardig (ik heb zelf een voorganger van deze CD speler gehad), Monitor Audio echter slechts van naam/reputatie. Hoe zou je de klank omschrijven?

Hoi Eric, ben zelf niet iemand die een grote kennis heeft van allerlei verschillende speakers om daar echt een verantwoord audiofiel antwoord op te kunnen geven. Ik ben overigens zeer te spreken over de combi arcam/Monitor Audio. Ik vind het een zeer eerlijke set die precies laat horen wat er op de cd staat. Bij het afspelen (en nog meer met de nieuwe cd speler) krijg ik een zeer ruimtelijk gevoel waarin instrumenten goed geplaatst worden en precies worden weergegeven. Het ruimtelijke gevoel geeft mij ook het gevoel dat het rustig (geordend) is. Ook door het bereik van de speaker (28Hz - 43KHz) is hij goed in staat om de muziek naar zeer tevredenheid weer te geven.
Nummers waarin nauwelijks bass in zit hoor je dus ook nauwelijks, en nummers waarin wel bass zit krijg je soms dus ook een laag trillerig geluid van.
Lees soms dat sommige overwegen om een subwoofer erbij te plaatsen zodat het een 2.1 set wordt. Om heel eerlijk zijn heb ik de behoefte in de huidige samenstelling niet.

Overigens hier nog enkele (mogelijk nuttige) links:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41702.0 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44912.0

Quote from: Ruben on October  5, 2006, 19:49:52
Mooi mooi O0.

De cd spelers van arcam kunnen best lekker reageren door wat met de voetjes te doen ;)

Hey upgrade verzinner  :P
Toevallig heb ik met Garmt over Nordost pulsarpoints gesproken (daar doel je denk ik op?) toen hij de cd-speler kwam brengen. Heb niet echt een gevoel of deze "tweak" voor mij echt het verschil gaat maken. Misschien dat ik na een stekkerblok + cord en een dvdrecorder eens de pulsar points ga proberen. Zeg nooit nooit, maar voorlopig iig niet.
Wat was jouw ervaring met het verschil?

Quote from: Rody on October  5, 2006, 19:57:41
Wow! Erg mooi, vooral die GS60 O0

Als je graag wilt poetsen ben je van harte welkom  >:D Wat ik overigens wel klasse vind is dat je bij de speakers een leuk setje erbij krijgt (zie foto)

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Ha ha, heb er zelf ook last van ;). Mijn ervaringen met de pulsar points zijn erg goed. Daarnaast ook tweedehands ook prima te betalen. Vooral iets meer lucht en iets meer basdefinitie waren de meest in het oor springende effecten. Nu gebruik ik echter blokjes padoek hout (via remc geregeld), die klinken echt losser en luchtiger, wat de muzikaliteit en sfeer echt te goede komt.

Quote from: Boontje on October  5, 2006, 20:40:09
Hey upgrade verzinner  :P
Toevallig heb ik met Garmt over Nordost pulsarpoints gesproken (daar doel je denk ik op?) toen hij de cd-speler kwam brengen. Heb niet echt een gevoel of deze "tweak" voor mij echt het verschil gaat maken. Misschien dat ik na een stekkerblok + cord en een dvdrecorder eens de pulsar points ga proberen. Zeg nooit nooit, maar voorlopig iig niet.
Wat was jouw ervaring met het verschil?

-Freek-

Wat zijn die speakers toch mooi!

*kwijlt ;D

graafke

prachtige set heb je boontje! Nu nog dvd speler v.v. door een Arcam  O0

brimbrammer

Speakers zien er in het zwart inderdaad erg mooi uit, dit zijn dan ook grote kanshebbers voor m,n eigen speaker upgrade.
Rest van de set ziet er ook goed uit.

ps. we spreken binnenkort wel wat af ivm de speakers  ;)

Deleted member

Mooie set maar wat staan je speakers raar opgesteld? De linker speaker lijkt op de foto althans verder naar voren te staan met meer toe in.

Boontje

Quote from: graafke on October  5, 2006, 21:36:21
prachtige set heb je boontje! Nu nog dvd speler v.v. door een Arcam  O0

Had eerst de dv29 op het oog om daar ook cd's op af te spelen. uiteindelijk gekozen voor een cd speler en eind dit jaar komt er nog een dvdrecorder van sony (arcam heeft geen recorders) bij is de planning. Dit om de vrouw ook tevreden te houden (onderhandelen en af en toe met haar instemmen  ;)) en ik vind het wel kunnen omdat de sony redelijk goed schijnt te passen in de huidige arcam set met het uiterlijk (ook een beetje mat grijs). Bovendien licht mij prioriteit voornamelijk bij stereo en kijk ik graag een dvdtje, maar daar hoef geen speciale dvdspeler ofzo te komen.

Quote from: brimbrammer on October  5, 2006, 21:40:16
Speakers zien er in het zwart inderdaad erg mooi uit, dit zijn dan ook grote kanshebbers voor m,n eigen speaker upgrade.
Rest van de set ziet er ook goed uit.

ps. we spreken binnenkort wel wat af ivm de speakers  ;)

Hehe PM me maar Johan. Ben benieuwd wat voor muziek je meeneemt.

Quote from: Antoine on October  5, 2006, 22:26:21
Mooie set maar wat staan je speakers raar opgesteld? De linker speaker lijkt op de foto althans verder naar voren te staan met meer toe in.

klopt. Als je de bovenste foto bekijkt zit mijn luisterplek dichterbij de rechterspeaker dan bij de linker. Dus bij een "normale" stand is de rechterspeaker veel en veel dominanter dan de linker en mis ik van de linker toch behoorlijk wat muziekdetails. Met het naar voren schuiven en meer indraaien heb ik het geluid "in het midden" gekregen.
Overigens vind ik het ook niet de meest ideale opstelling wbt speakers e.d. De schouw is te breed en de salontafel mag ook veel en veel kleiner. Wij willen medio/eind volgend jaar gaan verhuizen en ik heb de stereo set alvast gekocht. De bedoeling is om in ons toekomstige huis de speakers wel mooi te kunnen plaatsen.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

ben achter de schermen druk aan het werk mbt een volgende upgrade en dat is verhuizen. We hebben nu onder voorbehoud een nieuwe woning gekocht met o.a. een woonkamer van 38m2.

Ik heb nu zelf een woonkamer van 35m2 met laminaat. De nieuwe woning heeft echter granieten tegels (vlak) liggen.
Ik vraag mij af of dit verschil ook een ander geluidsbeeld zal geven? heeft iemand hiermee ervaring?
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

frank2

Ik heb zelf een stenen vloer met een groot vloerkleed erop, totaal geen probleem, dus mocht de ruimte te kaal zijn een vloerkleed van ikea doet wonderen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Boontje

Niet echt een stereo aanwinst, maar wel een aanvulling in mijn set. Op verzoek van de vrouw  ;)

De sony RDR-HX825s



Past redelijk goed tussen de arcam componenten dus dat is een meevaller.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

Na meer dan een half jaar eindelijk weer eens een vervolg in mijn eigen topic.
In oktober 2006 hadden we een huis gekocht en zodoende heel bewust alle upgrades on hold gezet omdat ik eerst wilde verhuizen en wilde zien/ervaren hoe e.e.a. klinkt in de nieuwe omgeving die toch geheel anders is dan de vorige omgeving.

Van laminaat ben ik naar granieten tegels gegaan. Hieronder zie je een gedeelte van de nieuwe woonkamer



achterin tegen de rechterwand komt de tv/stereoset te staan. Ben wel erg benieuwd hoe mijn set het gaat doen en mogelijk dat ik nog ga experimenteren met spikes. Ook ben ik benieuwd wat de invloed is van de gipsrand bij het plafond op het geluid.

genoeg vragen, binnenkort eerst alles maar installeren en bekijken wat de ervaringen zijn  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Oei, ziet er vrij hard uit allemaal. Dat wordt minimaal een mooi tapijtje!!. Wel een mooie ruimte. Natuurlijk feli met de nieuwe aanwinst ;)

Boontje

#16
zo hard als graniet  ;)

Onbewust al links en rechts aan het kijken voor een tapijt en ook andere meubelen. Onze oude meubelen nemen we eerst mee en voor het einde van het jaar willen we nieuwe (en nog een nieuwe keuken).

Voordeel is wel dat ik nu ruimte heb om de stereoset nu goed neer te zetten. EN ik kan nu verder met upgraden nu deze set voorlopig zijn plekje heeft gevonden  ;)

thnx we zijn er uiteraard ook zeer content mee met het huis  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

Even snel een aantal foto's gemaakt van de nieuwe situatie:









Stiekem al aan het rondkijken voor een nieuwe tv. De sony kdl-40d3000 lijkt me wel wat (wel lastig met digitale tv met UPC, toch een kastje waarschijnlijk nodig :()
Snel maar eens een upgrade lijst maken  >:D





Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Boontje

Vandaag de keuze laten vallen op de Sony kdl 40 D3000.
Gezien de prijs/kwaliteit een hele interessante keuze.



Hoop hem begin volgende week in bezit te hebben  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Nice.. dat gaat lekker snel. Tegen de muur ermee, zal goede dingen voor je geluidsbeeld doen.

Boontje

thnx!

als ik de knoop heb doorgehakt kan het ook snel gaan.  :)
Nog wel ff kijken welke muurbeugel ik hiervoor het beste kan gebruiken. Wil er liever niet meer dan 150 voor uitgeven en voor dat bedrag moet er wel wat voor de vinden zijn. Zit er gewoon helemaal voor, dus de beugel hoeft geen rare fratsen te kunnen.

Weer een begin in ieder geval met upgraden. Zag op mijn upgradelijstje nog een nordost frey staan, aangeraden door ene "R"  ;)

Nu ff nadenken wat mijn volgende upgrade zal zijn. Heb een aantal dingen in mijn hoofd. (willekeurige volgorde)

1. Stroomvoorziening - Isotek gemini 6x (staat redelijk vast) met een stroomsnoer, mogelijk de Isotek elite (of dat FrankG nog kabels maakt  :P)
2. Speakerkabel. Zat te denken aan de Nordost Heimdall.
3. Interlink versterker - CD - Nordost Frey

Een nieuwe aankoop zal iig na plaatsing van onze nieuwe keuken worden (eind september). Op termijn ook nog nieuwe meubelen/vloerkleed maar dat zie ik niet als echte upgrade omdat er waarschijnlijk niet een audiofiel meubel komt (moeten uitonderhandelen  :( met de vrouw omdat ze Solid Steel meubelen niet echt leuk vindt)

Anyway, genoeg plannen en het begin is er  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Als je een beetje handig bent, kun je ook zelf een strakke beugel maken. Dat heb ik ook op mijn sony gedaan, die zit gemonteerd op mijn huidige meubel. Op de muur is net zo simpel en < 15€. Die frey moet je gewoon testen ;)

bmateijsen

Ik zou niet direct voor een Gemini gaan, maar of voor een Orion (als filtering wat toevoegd in je set) of voor een multiway, als filtering niks toevoegd.

Boontje

in de multiway zit toch geen overspanningsbeveiliging? Of is er een andere verantwoorde oplossing om een beveiliging voor de multiway te zetten? Orion lijkt mij te voor mijn set, maar ik sluit het niet per definitie uit.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

bmateijsen

Waarom wil je per definitie een overspanningsbeveiliging? Deze zijn voor je geluid eigenlijk nooit goed.
Gemini vind ik qua filtering niet altijd mooi, filtert in sommige situaties gewoon te hard, maar dat is allemaal erg afhankelijk van je stroom situatie.

Orion is dan inderdaad fraaier dan een Gemini, maar ook die moet je gewoon testen in je eigen situatie.

Quote from: Boontje on July 23, 2007, 19:37:57
in de multiway zit toch geen overspanningsbeveiliging? Of is er een andere verantwoorde oplossing om een beveiliging voor de multiway te zetten? Orion lijkt mij te voor mijn set, maar ik sluit het niet per definitie uit.