Barry's stereo setje

Started by Barrrrry, October 5, 2006, 00:03:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barrrrry

Goedenavond :)

Hierbij mijn stereo setje:









Wat is er te zien:

- Rotel RC-03 voorversterker
- 2x Vincent SP966 monoblok
- Marantz CD67SE CD-speler
- LG Dvd speler
- T+A Triton S150 3-weg speakers, met Vifa units

Wat zijn de plannen:

Bijna alles wordt vervangen vanwege een slechte 'match' van bepaalde componenten. Hoewel ik denk dat de speakers als eerst aan vervanging toe zijn, wil ik eerst nog even ''spelen'' met een andere versterker en CD-speler.

Vanwege goede verhalen over spullen uit China, wil ik ook eens een gokje wagen. Als alles meezit, gaat mijn set er totaal anders uitzien.

De versterker wordt een intergrated, om precies te zijn de G&W TW2006.









Over de CD-speler ben ik nog niet helemaal uit, dit wordt een TEAC, een Njoe Tjoep 4000, of ook gewoon een G&W :)  Eerst maar eens wat beluisteren. Wie stelt zich beschikbaar? 8)


Op- of aanmerkingen, tips en adviezen? Brand maar los! 8)

Groetjes,
Barry

Barrrrry

Iemand trouwens al ervaring met bestellen bij Ornec? Rody misschien? :)

Groetjes,
Barry

Rody

Quote from: BarLo on October  5, 2006, 16:45:56
Iemand trouwens al ervaring met bestellen bij Ornec? Rody misschien? :)

Groetjes,
Barry

Nee, Ornec nog niet geprobeerd.. dchijnt wel betrouwbaar te zijn
Wel is het zo dat bij de meeste Chinese shops je weinig kan verwachten wbt after-sales (mocht er iets kapot gaan of het niet doen).

mutiara

Quote from: BarLo on October  5, 2006, 16:45:56
Iemand trouwens al ervaring met bestellen bij Ornec? Rody misschien? :)

Groetjes,
Barry

ik heb er 2x iets besteld; is allemaal goed gegaan echter heeft gemiddeld 6 weken geduurd voordat ik de bestelling kreeg en communicatie per mail verliep nogal stroef ( lange wachttijd ).
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Barrrrry

Quote from: Rody on October  5, 2006, 16:47:35
Nee, Ornec nog niet geprobeerd.. dchijnt wel betrouwbaar te zijn
Wel is het zo dat bij de meeste Chinese shops je weinig kan verwachten wbt after-sales (mocht er iets kapot gaan of het niet doen).


Daarom bestel ik er ook geen Cd spelers, maar amps kunnen weinig mankeren. En voor die prijs kan ik het zelf ook nog repareren :)

Groetjes,
Barry

Barrrrry

Quote from: mutiara on October  5, 2006, 17:30:14
ik heb er 2x iets besteld; is allemaal goed gegaan echter heeft gemiddeld 6 weken geduurd voordat ik de bestelling kreeg en communicatie per mail verliep nogal stroef ( lange wachttijd ).

6 weken lang in spanning, geweldig 8) Herleef ik mijn jeugd weer, aftellen tot 5 December enzo ;D

Groetjes,
Barry

robert1325

zit er ook aan te denken, om die G&W te kopen,   moet ik wel eerst mijn cd-speler zien kwijt te raken...
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Barrrrry

Quote from: robert1325 on October  5, 2006, 17:50:48
zit er ook aan te denken, om die G&W te kopen,   moet ik wel eerst mijn cd-speler zien kwijt te raken...

Er zijn best wat mensen van GoT die de G&W willen kopen. We gaan waarschijnlijk in één keer met z'n allen bestellen om verzendkosten te verlagen. Misschien ook wat voor jou :)

Groetjes,
Barry

frank2

Als ik je een goede raad mag geven: koop eerst of behoudt je speakers en ga dan pas luisteren naar een juiste versterker erachter, dus niet zoals jij van plan bent vast een chinese versterker kopen en dan de rest. Het kan best zijn dat bij een bepaald type luidspreker je een warmere of anders getinte versterker nodig hebt. Bovendien kan je ze niet eerst beluisteren. Ik zou in geen geval zo op deze manier iets kopen wat toch een paar centen kost. Je hebt geen vergelijking matriaal Naast Rotel klinkt alles beter, ik heb het zelf ook gehad (rotel, accuphase, en als laatste arcam, steeds een trapje hoger)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Barrrrry

Quote from: frank2 on October  5, 2006, 19:04:02
Als ik je een goede raad mag geven: koop eerst of behoudt je speakers en ga dan pas luisteren naar een juiste versterker erachter, dus niet zoals jij van plan bent vast een chinese versterker kopen en dan de rest. Het kan best zijn dat bij een bepaald type luidspreker je een warmere of anders getinte versterker nodig hebt. Bovendien kan je ze niet eerst beluisteren. Ik zou in geen geval zo op deze manier iets kopen wat toch een paar centen kost. Je hebt geen vergelijking matriaal Naast Rotel klinkt alles beter, ik heb het zelf ook gehad (rotel, accuphase, en als laatste arcam, steeds een trapje hoger)

Jij ziet 1 Rotel in mijn set en gaat gelijk een oordeel geven! Ik weet dat Rotel een beetje de pispaal is hier, net als Yamaha. Maar als je de ''koude'' klank van Rotel combineert met een warme klank van [vul warm merk in], dan heb je naar mijn idee een goede match. Bovendien zit je met die Rotel voorversterker al in een segment dat LANG niet ALLES beter klinkt.

Vooraf luisteren is voor mij geen optie, gezien ik niet even naar China op en neer ga. Ik ken ook geen directe personen die Chinese Hifi hebben staan. Ik vertrouw nu gewoon op de lovende verhalen van mede GoT'ers, die hebben er immers veel verstand van. Over de speakers ben ik gewoon nog niet uit, die moet ik wel even beluisteren. Dat zou prachtig zijn als dat met mijn eigen amp zou kunnen, vandaar dat ik eerst de amp aanschaf :)   

Groetjes,
Barry

Barrrrry

Rody,

Waar bestel jij jouw Chineze app. eigenlijk? :)

Groetjes,
Barry

Fatalfelix

mooie set heb je ook. Je zei trouwens wel dat ik het netjes had maar je hebt het zelf ook aardig netjes en strak ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

Moet je de andere kant van m'n kamer 's zien!! ;D

Groetjes,
Barry

Rody

Quote from: BarLo on October  5, 2006, 19:22:21
Rody,

Waar bestel jij jouw Chineze app. eigenlijk? :)

Groetjes,
Barry

Cattylink.com, NYSound.com en Chinese-hifi.co.uk

Bij de laatste twee bestel ik niets meer, waardeloze after-sales service...
Cattylink is de enige die nog enigszins een support service heeft.

Barrrrry

De G&W versterker schijnt een passieve voorversterker te hebben, dat terwijl mijn bronnen niet allemaal gelijk uitsturen. Ik ga nu dus even overwegen wat betere resultaten gaat geven. Hoogstwaarschijnlijk laat ik mijn Rotel voorversterker staan in combinatie met een zelfbouw klasse A of D amp. Mijn voorkeur ligt echter bij klasse A, maar mijn leverancier schijnt fake torren te leveren, dus het kan ook UcD klasse D worden.

UcD doet klankmatig niet onder aan de klasse A, maar op meetbasis heeft de klasse A amp een zéér lage THD! Ik denk dat dat mijn streven wordt 8)

Groetjes,
Barry

Daklem

Net als ik al op GOT gezegd had, gave set en prachtige update van die mono blokjes  O0

Barrrrry

Quote from: Daklem on October  9, 2006, 00:43:00
Net als ik al op GOT gezegd had, gave set en prachtige update van die mono blokjes  O0

Thanks :)
Maar de monoblokjes zijn alweer verkocht aan Fireman ;D

Ik ga het trouwens helemaal anders aanpakken, gezien ik nu voor een HT set ga. Er moet een receiver komen en het liefst 4 identieke speakers. Alleen nog lastig om zo'n Denon AVR-1906 te vinden :(

Groetjes,
Barry

Daklem

Quote from: BarLo on October  9, 2006, 00:48:54
Thanks :)
Maar de monoblokjes zijn alweer verkocht aan Fireman ;D

Ik ga het trouwens helemaal anders aanpakken, gezien ik nu voor een HT set ga. Er moet een receiver komen en het liefst 4 identieke speakers. Alleen nog lastig om zo'n Denon AVR-1906 te vinden :(

Groetjes,
Barry

Toch een Home THeater? Zonde joh!!

Stereo is zo'n prachtig mooi fenomeen! Ik heb geen seconde spijt gehad dat ik mijn surround set weg gedaan heb om eerlijk te zijn! :)

Maagoed, de Denon is een prachtige receiver. :)

B.J.

Quote from: BarLo on October  9, 2006, 00:48:54
......... Alleen nog lastig om zo'n Denon AVR-1906 te vinden :(

.......

Een forumgenoot heeft hem bij Snijders (rotterdam) gehaald. Correct moet hem nog binnen krijgen.

Barrrrry

Quote from: Bas Janssen on October  9, 2006, 15:45:52
Een forumgenoot heeft hem bij Snijders (rotterdam) gehaald. Correct moet hem nog binnen krijgen.

2e-hands bedoel ik ;D

Groetjes,
Barry

B.J.

Quote from: BarLo on October  9, 2006, 16:56:08
2e-hands bedoel ik ;D

Groetjes,
Barry

Ik bedoelde denk ik de 1907  :D

Als je 2dehands zoekt dan kan je je beter niet gaan vastleggen op een enkel type. Je hebt daar al een topic over toch?

Barrrrry

#21
Een tijdje niks meer laten horen vanwege de overstap naar meerkanaals, wat nu al echter begint te vervelen :o ::) De set ziet er momenteel als volgt uit:

Pre: Marantz SR-6400
EV: Parasound HCA 1000
DVD: LG DVD5183
Speakers: T+A Triton S 150, of: Visaton VIB 170 AL

Beide speakersets wil ik vervangen omdat ik of zelf wat wil gaan bouwen, of de Maggie's moeten mij ernstig bevallen 8) Voor stereo zit ik toch te denken aan een zelfbouw passieve of aktieve voorversterker, omdat de Marantz natuurlijk niet echt optimaal is voor stereo gebruik. De eindversterker, tja... de Parasound blijft mij boeien, ondanks dat ik ondertussen al zoveel andere EV's gehoord heb. In zijn klasse is de Parasound gewoon niet te verslaan! Als ik al naar wat anders gaat, wordt het de UcD400 AD, maar da's natuurlijk 'perfectie' ...en perfectie wordt saai ;)

Afijn, mijn nieuwste upgrades:

Denon DA-500




Philips SRU9600




Wordt vervolgd! O0


Groetjes,
Barry

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Barrrrry

De DAC speelt LEKKER! Ik hoor bij Dream Theater wat meer detail naar voren komen. Dat was eerst ook wel hoorbaar, maar nu hoef je totaal geen moeite te doen om ze te horen! 8)

Groetjes,
Barry

Barrrrry

Ik ben weer volledig terug naar stereo 8) 8) 8)

Ik heb vorige week woensdag een passieve voorversterker gemaakt, omdat ik wegens de verkoop van de Marantz SR6400 geen volume meer kan regelen.

Het prototype is theoretisch zo fout gemaakt als het maar kan; een merkloze 10k log. stereo potmeter, 1 aderig hobbydraad van pot naar RCA chassisdelen en loper naar interlink. De interlink is nog eens langer dan 1 meter (dus wel verlost van HF troep :P ) ook. Al met al moet ik zeggen dat ik zeer verbaast ben over het eindresultaat :)  De pre los van de DAC klinkt zeer goed. Beter nog dan mijn Marantz SR-6400 receiver als pre en mijn Rotel RC-03 voorversterker. Al die negatieve berichten over dynamiek verlies, laagdoorlaatfilter, etc., is in mijn ogen te verwaarlozen bij een goede match van impedanties :) Ik zal voorlopig dus zeker passief blijven regelen! :)

Met de NoNo DAC erbij vind ik het duidelijk slechter worden. Details die ik hoor met mijn Denon DA-500 DAC gaan verloren, je moet meer moeite doen om details waar te nemen. Het geluidsbeeld is wel anders, maar ik vermoed hier een slechte chip die het geheel uit verband trekt, wat anderen misschien als positief kunnen ervaren natuurlijk.

De NoNo DAC blijft dus een prototype en zal nooit echt een plaats krijgen binnen mijn audioset (ik weet het, ik was al gewaarschuwd voor de TDA 1543 :P ) :)

Groetjes,
Barry