TV geschikt voor Home Cinema Set?

Started by --Erik--, January 3, 2003, 22:39:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

--Erik--

Hallo, ik heb een vraag over mijn TV..
Ik heb een Philips 25PT4423 televisie en ik vraag me af waar hij allemaal voor geschikt is?
Er zit alleen een SCART-aansluiting op, is dit voldoende om hem aan te kunnen sluiten op een Home Cinema Set?

Alvast bedankt voor de moeite!

plaatje van de tv erbij :)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het ligt helemaal aan wat je wilt.
Als je de TV groot genoeg vindt, dan kun je hem gewoon gebruiken.

Als hij beeld geeft kun je DVD's kijken.

sommige mensen zijn echter alleen tevreden met groter beeld ;D.

MvrGr.
Frank

En welkom op ons/jullie forum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

--Erik--

Beeld zelf vind ik groot genoeg, ben een student dus heel veel geld heb ik toch niet voor een set...
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit?
Is dat met SCART goed of kun je het ook op een andere manier aansluiten?

Erik

Quote from: --Erik-- on January  3, 2003, 22:47:14
Beeld zelf vind ik groot genoeg, ben een student dus heel veel geld heb ik toch niet voor een set...
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit?
Is dat met SCART goed of kun je het ook op een andere manier aansluiten?

scart is zelfs het beste
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankL

Scart is alleen maar een stekker. Dat zegt niet veel over het signaal.
Dat kan gewoon composiet zijn over scart, s-video over scart of rgb over scart.
Die laatste 2 zijn goed genoeg. Dus je moet even nakijken of je tv dat aan kan.

Wat ook belangrijk is, is of de tv een 16:9 stand heeft. Alleen dan haal je de 'maximale' beeldkwaliteit uit je DVDs.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

--Erik--

Dat van die 16:9, kun je dat hieruit halen of dat haalbaar is voor deze tv?

Specs:

25PT4423
NICAM
Product highlights
• Black Line D
For an excellent image with high sharpness and
contrast and less reflection; for brillant colours and
improved daylight viewing.
• Scart
To connect videorecorders, but also games and
computers.The scart is fully wired and so is RGB
compatible.
• Teletext
Easy computer controlled teletext for quick and easy
access to the information transmitted by the TV
broadcaster.
• NICAM reception (4423 model only).
Supporting Features
• Headphone socket
• 60 Pre-selections
• Automatic switch-off
• Low standby power 6 watts
• Remote control for installation and operation
• Menu driven operation
• Hyperband Reception
• Multistandard Reception Optional
Technical specifications
Chassis
• Type : L6.2
Picture
• Screen Diameter : 25" / 28"
• Visual Screen : 59 / 66 cm
Sound
• RMS output : 2 x 3W
• Loudspeakers : Two 4" full range side
firing
Operation
• Remote control : RC8205
• Settings via OSD of : Volume
Brightness
Contrast
Colour
Sleep timer
• Timer : 120 minutes
• Programs : 60 pre-selections
Teletext
• Reception standards : WST
• Memories : 1-page
Reception
• Tuning system : 60 fold VST
• Transmission system :
/00, /11 PAL B/G
/01 PAL BG
SECAM LL'
/58 PAL BG DK
SECAM BG DK
• Channel selections :
/00,/01,/11,/58 VHF, UHF, S, H
• Sound system :
/00,/58 2 carriers FM
/01,/11 Nicam
Connections
• Rear : Euro A/V connector
(Cenelec Specified)
Aerial input : 75 Ohm (Coax)
• Front : Headphone
(3.5 mm jack)
Miscellaneous
• Mains : AC220-240V ±10%
• Power consumption : 73W
• Stand-by power : 6W
• Weight (excl. pack.) : 25.2kg / 29.7kg
• Weight (incl. pack.) : 29.7kg / 34.4kg
• Weight (incl. stand) : 36.3kg / 41.1kg
• Dimensions:
- TV (wxhxd) : 65.0x50.6x43.5cm/25"
71.3x54.9x46.1cm/28"
- Packaging (wxhxd) : 76.9x62.7x56.2cm/25"
83.1x67.0x59.0cm/28"
- with stand (wxhxd) : 76.9x70.7x56.2cm/25"
83.1x75.0x59.0cm/28"
• Cabinet Painting : Mid Grey 10763
RC 8205

FrankL

Quote from: --Erik-- on January  4, 2003, 20:29:10
Dat van die 16:9, kun je dat hieruit halen of dat haalbaar is voor deze tv?
Dat kan ik er niet uithalen. Maar aangezien het je eigen tv is: als ie een 16:9 stand heeft, zit daar een knop voor op je afstandsbediening, of een optie in het gebruikersmenu.
Gewoon even alle knoppen goed bekijken. In de 16:9 stand wordt het beeld in verticale richting smaller. Dus gaat van 1.33:1 naar 1.78:1 formaat
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrPink

In elk geval lijkt het erop dat je TV wel RGB via Scart aankan, dat is alvast positief. :)

Groetjes,
Oscar

jankees

Gegroet nieuw formumlid. We hebben volgens mij nog niet zo veel studenten. Welkom.

Ik heb zelf een oude ProTech 4:3, 70 cm televisie staan die ik via scart (composite) aanstuur. Mij heeft deze buis nooit echt gestoord. Het is dus zeer wel mogelijk om met jouw televisie van een homecinemasetje te genieten.

Ik ga er vanuit dat je met homecinemaset doelt op één apparaat met daarin een DVDspeler en een 5.1 versterker, met daarbij een setje miniluidsprekers en subwoofer.

Ik ga er ook vanuit dat je begrijpt dat losse componenten en full size luidsprekers een veel beter geluid bieden maar je dit, gezien de hoogte van je studiebeurs, niet kunt betalen.

Nog één belangrijke opmerking. Ik zie in de specs dat je televisie geen NTSC weer kan geven. Dat betekent dus dat je geen regio 1 (Amerikaanse) DVD's zult kunnen weergeven, tenzij je DVDspeler NTSC in PAL om kan zetten. Je DVDspeler moet dan ook regiovrij zijn gemaakt.

Kijk je alleen Nederlandse DVD's (regio 2) dan kan je met je setje aan de slag. Wil je nu of in de toekomst ook Amerikaanse DVD's kijken dan moet je even oppassen welk setje je aanschaft.

Veel HTplezier gewenst!

Jan-Kees

--Erik--

#9
Quote from: FrankL on January  4, 2003, 20:39:55
Quote from: --Erik-- on January  4, 2003, 20:29:10
Dat van die 16:9, kun je dat hieruit halen of dat haalbaar is voor deze tv?
Dat kan ik er niet uithalen. Maar aangezien het je eigen tv is: als ie een 16:9 stand heeft, zit daar een knop voor op je afstandsbediening, of een optie in het gebruikersmenu.
Gewoon even alle knoppen goed bekijken. In de 16:9 stand wordt het beeld in verticale richting smaller. Dus gaat van 1.33:1 naar 1.78:1 formaat
Owzo, nou mijn tv kan dit (helaas?) niet dus zal ik het moeten doen met wat ie nu kan  :)


Quote from: MrPink on January  5, 2003, 00:22:38
In elk geval lijkt het erop dat je TV wel RGB via Scart aankan, dat is alvast positief. :)

Groetjes,
Oscar
Da's mooi dan :)


Quote from: jankees on January  5, 2003, 11:56:10
Gegroet nieuw formumlid. We hebben volgens mij nog niet zo veel studenten. Welkom.

Ik heb zelf een oude ProTech 4:3, 70 cm televisie staan die ik via scart (composite) aanstuur. Mij heeft deze buis nooit echt gestoord. Het is dus zeer wel mogelijk om met jouw televisie van een homecinemasetje te genieten.

Ik ga er vanuit dat je met homecinemaset doelt op één apparaat met daarin een DVDspeler en een 5.1 versterker, met daarbij een setje miniluidsprekers en subwoofer.

Ik ga er ook vanuit dat je begrijpt dat losse componenten en full size luidsprekers een veel beter geluid bieden maar je dit, gezien de hoogte van je studiebeurs, niet kunt betalen.

Nog één belangrijke opmerking. Ik zie in de specs dat je televisie geen NTSC weer kan geven. Dat betekent dus dat je geen regio 1 (Amerikaanse) DVD's zult kunnen weergeven, tenzij je DVDspeler NTSC in PAL om kan zetten. Je DVDspeler moet dan ook regiovrij zijn gemaakt.

Kijk je alleen Nederlandse DVD's (regio 2) dan kan je met je setje aan de slag. Wil je nu of in de toekomst ook Amerikaanse DVD's kijken dan moet je even oppassen welk setje je aanschaft.

Veel HTplezier gewenst!

Jan-Kees
Ik bedoel inderdaad een alles in 1 setje ja, zo rond de 750 euro, veel groter is m'n budget helaas niet  :'(

Kan ik voor 750 euro ook een redelijk goede set samenstellen? Dat wil dan dus zeggen, dvd-speler, versterker en boxen los..

Dat ik geen regio 1 dvd's kan kijken vind ik niet zo heel erg, heb toch alleen maar in nederland gekochte dvd's :)

jankees

EUR 750,-- is niet bijzonder veel. Niet genoeg verwacht ik voor losse componenten. Je kunt nu een setje kopen, of nog even doorsparen voor losse componenten. Daar heb je op de langere termijn waarschijnlijk meer plezier van, maar daar heb je nu niets aan.

JK

Erik

Wat misschien toch nog beter is. Is je set in delen aan schaffen, misschien in de tussentijd even wat tijd overbruggen wat 2e hands speakers, die je later weer kan verkopen.

Ik ben ooit zelf hoopvol naar diverse setjes gaan luisteren. Geen probleem in diverse tijdschriften werd van alles getest (setjes tot 750 euro).
Toen stond ik in de winkel wat viel dat tegen. Veel bonk, weinig muzikaal. En zelfs dat gebonk moet je snel gaan vervelen.
Hoe sommige reviews konden zeggen ook geschikt voor muziek is me nog niet duidelijk. Nu is iedereen zijn smaak cq verwachting anders.
Maar bedenk wel componenten kun je veranderen uitbreiden, maar je kan niet even een paar nadere boxen op je miniset aansluiten.
Ik heb al mensen met betere sets gezien die dit graag zouden willen, maar helaas.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

--Erik--

Dan kan ik beter een nieuw topic aanmaken waarin ik me laat adviezeren wat ik allemaal zo'n beetje (los) kan kopen denk ik...ga ik dat maar eens doen, alvast heel erg bedankt allemaal!