virus probleempje

Started by jeroen_B, January 3, 2003, 12:43:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

De laatste dagen gaat mijn virusscanner iets van 3 maal per dag af omdat ik weer virussen via email krijg.
Ik draai met virusscan proffesional van mcafee.

Als ik het virus probeer te wissen krijg ik een foutmelding omdat ie zich in de _restore map bevind op de C schijf.
De restore map kan ik ook niet verwijderen. Hoe krijg ik dit weer voor elkaar?

Iemand een ideetje ?

MrPink

Ik zou op het internet zoeken naar een removal tool en instructies, misschien werkt dat beter of staat er iets nuttigs in de instructies.

Mocht je Outlook Express gebruiken, dan kan ik je aanraden om over te stappen op een andere mailclient.

Groetjes,
Oscar

jeroen_B

De _restore dir is van 1 of ander proggie.Het weghalen lijkt mij ook weer voor problemen te zorgen.

Ik werk met incredimail met 4 verschillende identities.Er zijn hier een aantal kids die ook mijn computer gebruiken voor email. Incredimail is het enige mail proggie die dat kan voor zover ik weet.

Ik heb een scanner met live update dus een virusje mag geen groot probleem zijn.

MrPink

Enig idee welk programma het betreft?

Als je er zeker van bent dat het weggooien geen problemen oplevert v.w.b. het desbetreffende programma, dan kun je misschien je computer opstarten in DOS mode en het bestand op die manier weggooien.

Groetjes,
Oscar

jeroen_B

Ik weet het niet, ik denk een restore map van windows ME of van de virusscanner zelf (zou helemaal knullig wezen).

Hoe start je ook alweer in dos op met ME. op F8 drukken toch bij het opstarten?

J.A.F._Doorhof

F8 inderdaad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Ik heb het probleem opgelost,
Optie systeem herstellen uitgezet bij eigenschappen deze computer.
windows houd op deze manier oude virussen in leven!

MrPink

Netjes! :) Ehh ik bedoel jouw actie, niet het in leven houden van virussen door Windows... ;)

Groetjes,
Oscar