Micromodules marmitek

Started by Paul, January 3, 2003, 04:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul

Hoi mensen,

Een vraagje over de tmd4 micromodule van marmitek: als ik deze module achter mijn bestaande lichtschakelaar installeer, heb ik dan verder nog een lamp module nodig om daadwerkelijk mijn lampen te kunnen dimmen ?

Ik las op een site dat deze modules ideaal zijn om bestaande x10 modules uit het zicht te plaatsen, maar ik begrijp het totale plaatje niet zo goed :) Ik wil mijn hangende lampen gaan bedienen.

Bedankt voor enige hulp !

Paul

jaco

Paul,
De micro modules geven alleen een X10 stuursignaal af. Het zijn zelf geen dimmers.
Je hebt dus inderdaad een lamp module nodig om een lamp te dimmen.

Het idee van de micro module is, is dat je die achter je bestaande schakelmateriaal kunt plaatsen, en dan vanaf daar 2 of 4 verschillende lamp modules kunt schakelen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jan-Remco Dijkstra

Bij gebruik van de AWM2 heb je geen extra apparaatmodule nodig. Helaas kun je daarmee alleen schakelen, niet dimmen. Wil je wel kunnen dimmen,dan heb je inderdaad een aparte lampmodule nodig.

Overigens, in mijn huis zitten vrij oude schakelaars, en daar passen deze micromodules niet achter. De inbouwdozen zijn net te klein, dus vervangen van de inbouwschakelaars werkt ook niet.

Probeer dus eerst 1tje voor je voor je hele huis gaat aanschaffen.