De grootste tranen trekker

Started by BernHardN, September 27, 2006, 18:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bant

En toch heb ik na zo'n film echt het gevoel dat ik heb genoten. Ondanks het verdriet in zo'n film, je bent wel even helemaal in een andere wereld. Ik weet pas dat een film goed was als ik er na in m'n bed nog over na lig te denken. Een film die je na hem gezien te hebben uitzet en nooit meer aan denkt is in mijn ogen mislukt.
Voorbeelden die mij wel bij bleven: The green mile, a beautiful mind. Dit zijn dan idd tranentrekkers, maar dat hoeven ze natuurlijk niet te zijn. Usual suspects bv

Stress!!!!!

Nog niemand heeft DE tranentrekker genoemd! En als ik de titel noem zeggen jullie allemaal Oh ja....

Ik denk dat we allemaal wel hebben gehuild om deze film:

BAMBI

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

)p(

Ik herinner mij als kind de originele versie van de parent trap op tv nog...samen met mijn zusje op de bank een potje huilen niet normaal meer ;)

peter

BernHardN

dan ook niet vergeten  'Black Beauty'

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

take5


Zoals Grindtegel terecht opmerkte, bestaat er al een soortgelijk topic. Omdat ik jullie graag aan een goede filmtip help, en ondanks dat Lynxxx hem ook al genoemd heeft, zeg ik hier dan toch ook maar weer:

Failan  :'(

Onwaarschijnlijk goed.


Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb aan het einde werkelijk keihard zitten janken bij de Green Mile....mijn vrouw wist gewoon NIET wat haar overkwam.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

typhoon

Ben nog niet verder gekomen dan een krop in mijn keel en dit bij Schindlers list, gladiator, shawshank redemption, legends of the fall, last of the mohicans, platoon, braveheart, the mission, dances with wolves...
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Wowly

Wat dachten jullie van "the bridges of madison county"? Ik heb hem in de bios gezien met mijn vriendin. Na afloop was het een gesnik en snuif van jewelste, overal werden zakdoekjes aan elkaar doorgegeven. Echt waar, ik ben het nooit vergeten.

Wowly

hdnoob

ik zie een paar keer al Gladiator voorbij komen maar welke scene is zo emotioneel dan?

ik had wel moeite bij die scene in Braveheart toen Gibson erachter kwam dat Bruce hem verraden had... 'sterk spul die fishermansfriends' in de bios ;)

JCL

Quote from: hdnoob on February  8, 2007, 22:43:21
ik zie een paar keer al Gladiator voorbij komen maar welke scene is zo emotioneel dan?

ik had wel moeite bij die scene in Braveheart toen Gibson erachter kwam dat Bruce hem verraden had... 'sterk spul die fishermansfriends' in de bios ;)

Bijna op het einde "death smiles at us all" stukje en helemaal het einde, waar de donkere man vertelt dat hij Maximus nog wel zal zien maar dat hij nog moet wachten.

JaRoen

Quote from: JCL on February  9, 2007, 12:27:49
Bijna op het einde "death smiles at us all" stukje en helemaal het einde, waar de donkere man vertelt dat hij Maximus nog wel zal zien maar dat hij nog moet wachten.

Met dat houten poppetje in z'n hand: ''I will see you again........but not yet....not yet'' Mooie muziek eronder. Ik snap m wel! De bekende brok in de keel was daar wel van toepassing bij mij.

Groetjes, Jeroen
HT verkocht, op naar Stereo!
*Panasonic 42PV70
*Marantz Pm15S1
*Cambridge 640c *Pioneer dv696 *Bowers & Wilkins 603 S3 *HTPC

JCL

Quote from: JaRoen on February  9, 2007, 14:48:38
Met dat houten poppetje in z'n hand: ''I will see you again........but not yet....not yet'' Mooie muziek eronder. Ik snap m wel! De bekende brok in de keel was daar wel van toepassing bij mij.

Groetjes, Jeroen

Ja, die scene. Was die dag ook een vriend verloren, speelt natuurlijk wel een grote rol, maar toch.

typhoon

Jawel die scene en die scene waarin hij sterft.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Matheus

Waarom ik het meest heb moeten janken, met stip op 1 --> Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel (1983)
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

daxie

La Vita e Bella

en

La Lengua de las Mariposas (http://www.imdb.com/title/tt0188030/)
Voor mij nog steeds een van de moooiste films ooit.

meelzs

Stelletje oude softies hier :) heb nog nooit een traantje moeten wegpinken om een film... ;) dus mijn grootste tranen trekker moet nog komen :P  ;D
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

typhoon

Ik dacht al dat ik zowat de enige was ;D Goed dat hier nog een echte man opduikt ;)
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Berserker

Ik beschouw mijzelf toch als echte man, ondanks dat ik wel eens een brok in mijn keel heb gevoeld tijdens het kijken van een emotioneel moment in een film  ;) Tja, en als "echte mannen" personen zijn die geen emoties hebben, of deze kunnen laten blijken, dan weet ik niet of ik onder die categorie wil vallen  :P Vrouwen vallen ook meer op mannen met gevoel en een hart, dan op een koude serial killer hehe  ;D

Maar goed, de film die hier nog niet is genoemd naar mijn verbazing is de film: The last Samurai. Vooral die scene richting het einde van de film, waarin de Samurai's (inclusief Tom Cruise) worden neergemaaid door een machine geweer terwijl ze op hun paard met zwaar aan komen rijden. Ze hebben geen schijn van kans uiteraard, en dit moment wordt heel goed weergegeven naar mijn mening. Echt een mooi stuk.

Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

JCL

Quote from: Berserker on February 28, 2007, 10:23:48
Ik beschouw mijzelf toch als echte man, ondanks dat ik wel eens een brok in mijn keel heb gevoeld tijdens het kijken van een emotioneel moment in een film  ;) Tja, en als "echte mannen" personen zijn die geen emoties hebben, of deze kunnen laten blijken, dan weet ik niet of ik onder die categorie wil vallen  :P Vrouwen vallen ook meer op mannen met gevoel en een hart, dan op een koude serial killer hehe  ;D

Maar goed, de film die hier nog niet is genoemd naar mijn verbazing is de film: The last Samurai. Vooral die scene richting het einde van de film, waarin de Samurai's (inclusief Tom Cruise) worden neergemaaid door een machine geweer terwijl ze op hun paard met zwaar aan komen rijden. Ze hebben geen schijn van kans uiteraard, en dit moment wordt heel goed weergegeven naar mijn mening. Echt een mooi stuk.

Vond ik het stuk waar die kerel op die brug wordt neergeknalt aangrijpender.

BernHardN

kreeg gister bij Pearl Harbor toch ook nog even een brok in m'n keel

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Darkman

idd Pearl Harbor was ook erg aangrijpend, Saving Private Ryan ook .. daarbij had ik het echt moeilijk om mijn tranen te bedwingen, wat een harde realiteit.  Ook bij V-for vendetta dat Evy in de cel zit en dat briefje leest over het levensverhaal van die lesbische vrouw "all we have is but an inch" ... kippevel gewoon.

Maarre.. De laatste keer dat ik me kan herinneren dat de tranen rijkelijk vloeiden was toch wel bij Titanic.. toen het schip verging en iedereen vast zat.. vond het toen zo zielig voor dat oude echtpaar...
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

spijtebijt

Quote from: meelzs on February 23, 2007, 12:20:30
Stelletje oude softies hier :) heb nog nooit een traantje moeten wegpinken om een film... ;) dus mijn grootste tranen trekker moet nog komen :P  ;D

Wordt hoog tijd dat je eens wat betere films gaat kijken dan...  ;)
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

chulin

Maak niet uit wat voor film om een "Pioneer PDP-427XA met dirty screen" toetstel  :'( :'(
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

molle

Brother Bear vond ik toch ook wel een beetje :'( Zeker met aangepaste muziek van Phill Collins.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

donaldk