the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

#25
nieuwe center b&w fcm8 van b&w , een enorme verbetering op tov de cc6, vooral stemmen nu veel beter
en een bk electronics xls200 mkII subje voor stereo, met peerless xls10 woofer en gesloten DF

yorkie13

de center kan ook vertikaal, even testen wat het beste resultaat geeft

tiptop

Ziet er allemaal supermooi uit Yorkie 8)

Staan de luidsprekers niet te dicht bij de achterwand?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

yorkie13

dat lijkt zo, staan 20 cm vd achterwand en de baspoort zit aan de voorkant ::)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

yorkie13

#30
nieuw meubel gebouwd van bestaande kast, op zich naar wens, kabels kunnen nu veel korter
nieuwe luidspreker kabels van xindak ipv vd hul cs122

yorkie13

#31
en een klein subje erbij op rechts van BK electronics

Dracoplasm

Ziet er netjes uit. Mooi meubel zo!
Waarom heb je die 2de kleine sub?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

yorkie13

die speelt bij stereo mee met de dm604 s2 fronts, en loopt door tot 25 hz

yorkie13

vd week nog een aantal films bekeken in 7.1 opstelling met een paar extra b&w dm601 s2 als rear surrounds
op mijn pioneer vsx-d1011 kan je dit in stellen , 1 x of 2x rear surround
bij sommige films een kleine toevoeging en iets ruimtelijker, maar meestal komt er roch te veel geluid van achteren
uit de rears, daar deze op 60 cm achter de luister positie staan
uiteindelijk klinkt de 5.1 opstelling toch beter, dus de dm601 s2 staan weer te koop

yorkie13

#35
omdat de b&w dm604 s2 me voor muziek toch wat tegenvielen een paar nieuwe frontspeakers gekocht, aurum cantus 2
de luxe welke gemodificeerd gaan worden, heb ze gekocht voor de looks, de G2 ribbontweeters en het feit dat ik met monitors uit de voeten kan door gebruik van een MJ Acoustics ref mkII subwoofer voor stereo erbij

El Penumbra

Dat zijn mooie speakers.  8)

Wat wil je gaan modificeren?

robert1325

Mooie set  :P    Die aurum cantus zat ik eerst ook over te denken....
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Barrrrry

Mooi Yorki!  8)

Hoe bevallen die Aurum's?

yorkie13

#39
het is wel de chinese uitvoering, maar klink zeer behoorlijk
heb eens de Red Rose music rosebut 3 mogen beluisteren, komen ook uit de aurum cantus fabriek
laag loopt door tot 55 hz, maar heeft zeker ondersteuning van een subje nodig
ik wil het filter gaan modificeren, interne bekabeling   en misschien een andere woofertje erin van aurum cantus

El Penumbra

Quote from: yorkie13 on December 10, 2006, 23:14:02
het is wel de chinese uitvoering, maar klink zeer behoorlijk
heb eens de Red Rose music rosebut 3 mogen beluisteren, komen ook uit de aurum cantus fabriek
laag loopt door tot 55 hz, maar heeft zeker ondersteuning van een subje nodig
ik wil het filter gaan modificeren, interne bekabeling   en misschien een andere woofertje erin van aurum cantus

Weet je ook wat het verschil is (klankmatig) tussen de Chinese en de Europese versie?

yorkie13

nee dat niet, maar de aurum cantus G2, ofwel Celeritas rb60 tweeter, ook bekend onder de naam fountek worden staeeds vaker toegepast in high end speaker , bv van Mc Systems, Veritas Parsifal en Xanadu

yorkie13

aurum cantus ingespeeld een naar zolder icm met rel stadium II in ruimte 5 x 5,5 m perfect
en mijn vertrouwde scanspeaks weer naar beneden, vervelend om keuze te hebben ;D

DA BoSS

wow Yorkie wat vet die nieuwe speakers van je zeg :o 8)

heb je meer speakers in deze klasse beluisterd?
hoe ben je bij die Aurum speakers uitgekomen?
welke dealer heeft je geholpen?

heb je een wat uitgebreidere review voor ons?

Heel veel plezier ermee iig!

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

vanzanten

#44
Quote from: El Penumbra on December 11, 2006, 10:56:46
Weet je ook wat het verschil is (klankmatig) tussen de Chinese en de Europese versie?
Dat kan ik je wel vertellen. De Chinese versie klinkt erg dun en schel in vergelijking met het Europese model. Ik denk dat je voor het geld geen betere luidspreker koopt dan de Leisure 2SE.

yorkie13

enkele veranderingen in de HT/stereoset
als eerste de aurum speakers naar zolder en de zelfbouw scanspeaks weer terug
een vincent sa31 hybride voorversterker tussen monoblokken en pioneer
enorme winst in stereoweergave, de rel stadium II is nu via de sa31 aangesloten

vandaag eenvoudige pioneer dvd speler met hdmi gekocht
monster hdmi kabel erbij en op de sony 40v2000 aangesloten, beeld is helderder, kleuren zijn ook feller
de pioneer dvd speler is ook beter tov de oudere dvd656a die ik ook gebruik

LittleNinja

Quote from: yorkie13 on January 20, 2007, 15:22:39
enkele veranderingen in de HT/stereoset
als eerste de aurum speakers naar zolder en de zelfbouw scanspeaks weer terug
een vincent sa31 hybride voorversterker tussen monoblokken en pioneer
enorme winst in stereoweergave, de rel stadium II is nu via de sa31 aangesloten

vandaag eenvoudige pioneer dvd speler met hdmi gekocht
monster hdmi kabel erbij en op de sony 40v2000 aangesloten, beeld is helderder, kleuren zijn ook feller
de pioneer dvd speler is ook beter tov de oudere dvd656a die ik ook gebruik

pfff...

netjes weer!!

Jij bent vaak aan het upgraden.... hoe doe je dat??  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Stadium III

dat willen wel meer mensen weten hoe je dat doet  ;)

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

denk dat de apparatuur die ik koop in een bepaalde prijsklasse ligt wat nog wel te doen is
verder een kwestie van de oude apparatuur verkopen en iets bijliggen, dus valt wel mee

zo heb ik de dm604 s2 speakers gewoon geprobeerd, bevielen niet helemaal en voor hetzelfde bedrag de aurum speakers
aangeschaft
op zich gaat de installatie wel met stappen omhoog wat kwaliteit betreft
en soms blijven subs als bv de rel stadium II gewoon

tbusquet

Quote from: yorkie13 on January 21, 2007, 18:01:45
denk dat de apparatuur die ik koop in een bepaalde prijsklasse ligt wat nog wel te doen is
verder een kwestie van de oude apparatuur verkopen en iets bijliggen, dus valt wel mee

zo heb ik de dm604 s2 speakers gewoon geprobeerd, bevielen niet helemaal en voor hetzelfde bedrag de aurum speakers
aangeschaft
op zich gaat de installatie wel met stappen omhoog wat kwaliteit betreft
en soms blijven subs als bv de rel stadium II gewoon

Als je zo blijft upgraden ;) Ik ben wel benieuwd waar je die FCM8 vandaan hebt. Als je die nog kwijt wilt houd ik me van harte aanbevolen. :)