the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

 Nodige veranderd.

Op naar de Monitor Audio Lounge

-Freek-

#1
Post meer foto's + specs! ;) (bijv. wat voor versterking?)

Maar tot nu is het heel mooi!

Sk

OK!

Is de rest van je verhaal en foto's nog in ontwikkeling of.. ?

Eerste plaatje ziet er leuk uit in iedergeval.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

yorkie13

hier nog een foto vd rel, die rechts staat

yorkie13

#4
en nog even snel een paar plaatjes, niet de beste kwaliteit, heb maar simpele digicam

yorkie13

#5
Update

Jfwiet

Erg mooi geheel.
Zelf bouw tv meubel? Je hebt ook een mooie kleur vloert liggen!


LittleNinja

Hey... Zie ik daar een Sony KDL 40V2000?? Hoe bevalt hij? ( Die van mij is "onderweg".. )

Verder een mooie set!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

yorkie13

ja een 40V2000, bevalt prima, ga ook daar eens met de instellingen aan de gang
heb wat kleine wijzigingen doorgevooerd en weet van het topic over de 32 inch lcd van sony
vloer is gewoon grenen in kersenolie, lcd staat op een side table en de center op een eigen bouwsel van ikea snijplank met pootjes eronder voor de juiste hoogte, denk er alleen over om eventueel een lcr6 s2 aan te schaffen die misschien weer beter past bij de dm600 s2 serie

LittleNinja

Quote from: yorkie13 on September 27, 2006, 16:03:24
ja een 40V2000, bevalt prima, ga ook daar eens met de instellingen aan de gang
heb wat kleine wijzigingen doorgevooerd en weet van het topic over de 32 inch lcd van sony
vloer is gewoon grenen in kersenolie, lcd staat op een side table en de center op een eigen bouwsel van ikea snijplank met pootjes eronder voor de juiste hoogte, denk er alleen over om eventueel een lcr6 s2 aan te schaffen die misschien weer beter past bij de dm600 s2 serie

Hi.. Ik was al even op zoek gegaan naar de "juiste" instellingen van die Sony. Er is inderdaad ergens een topic met instellingen van een Sony expert.. toch? Weet jij zo welke??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R


yorkie13

yep, en die lcd bevalt prima, veel scherper beeld dan de projectie tv
maar nu weer met de akoestische en basproblemen aan de slag

Barrrrry

#12
Mooie set Yorkie :)
Heb je ook ergens een topic lopen over je stereo set?

Nog bedankt voor het helpen met de Vincent blokken, ik heb ze nu ook staan ;D

Groetjes,
Barry

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

yorkie13

apaaratuur rack is een kast bestaande uit modules, bij de Ruiter meubel vandaan
heb alleen voor de pioneer reciever een deel vd achterplaat eruit gehaald, anders past het niet
de b&w center wordt vd week vervangen door een b&w lcr6 s2 , die beter past bij de dm604 s2 en iets meer
druk kan zetten, door de 2 16 cm woofers, de cdm cnt is iets meer terughoudend en heeft al weer een nieuwe eigenaar gevonden

yorkie13

#15
een paar kleine wijzigingen ondertussen, center tijdelijk de cc6 van b&w en de MJ sub is vervangen door de BK Monolith
een enorme verbetering

Barrrrry

Die MJ is wel erg klein nu! 8)

Groetjes,
Barry

denoontje

Quote from: yorkie13 on October 29, 2006, 15:28:17
een paar kleine weizigingen ondertussen, center tijdelijk de cc6 van b&w en de mj sub is vervangen door de monolith
een enorme verbetering

Wat is je reden om teruig te stappen naar een cc6

Ik had een cc6 met 604 s1 en de cc6 kwam echt mijlen te kort...
Al snel een LCR600 gehaald, dit matched veel en veel beter.

O ik lees al dat je naar een LCR6 gaat  ;D
Denoontje

Barrrrry

Wat is eigenlijk de reden voor jou om een center te gebruiken, Yorkie? Ik zie dat je fronts redelijk dicht bij elkaar staan, dus heb je wel een center nodig? Ik draai zelf 4.1 (zonder center dus) en mis naar mijn idee niks(?)

Sorry voor de misschien domme vraag, maar ik ben net begonnen met HT :)

Groetjes,
Barry

LittleNinja

Quote from: BarLo on October 30, 2006, 11:16:43
Wat is eigenlijk de reden voor jou om een center te gebruiken, Yorkie? Ik zie dat je fronts redelijk dicht bij elkaar staan, dus heb je wel een center nodig? Ik draai zelf 4.1 (zonder center dus) en mis naar mijn idee niks(?)

Sorry voor de misschien domme vraag, maar ik ben net begonnen met HT :)

Groetjes,
Barry

Wellicht mis je ook niets. Mijn advies.. probeer eens een ( zoveel mogelijk ) gelijkwaardige center er tussen te plaatsen om dit te testen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

yorkie13

ik HAD een cdm cnt en heb deze verkocht omdat ik die niet optimaal vind matchen met de dm604 s2
verder neemt deze cnt een hoop ruimte in beslag, ik zou dus bij stassen hifi een lcr6 s2 hebben gekocht, zei het dat die dus niet leverbaar was, de cc6 is dus even een tussen oplossing
heb nu een b&w FCM8 thx center gekocht

yorkie13


Rielplayer

Quote from: yorkie13 on October 30, 2006, 16:18:52
ik HAD een cdm cnt en heb deze verkocht omdat ik die niet optimaal vind matchen met de dm604 s2
verder neemt deze cnt een hoop ruimte in beslag, ik zou dus bij stassen hifi een lcr6 s2 hebben gekocht, zei het dat die dus niet leverbaar was, de cc6 is dus even een tussen oplossing
heb nu een b&w FCM8 thx center gekocht

Had nu je ouwe lcr6 maar nooit weg gedaan. Overigens ben ik er wel blij mee
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

denoontje

Quote from: yorkie13 on October 30, 2006, 16:21:11
deze dus, krijg ik vd week binnen en dat voor 141 euro uit Vlaanderen opgestuurd

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE-product_info_FCM8.pdf

Ben benieuwd hoe die keuze klinkt  :D

Ik zie dat ie 3 tweeters heeft, maar het lijken wel softdomes  ???

Ga je hem ook verticaal neerzetten?

yorkie13

nee zijn 3 coated aluminium domes, en deze kan liggend en staand worden geplaatst