the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Ik wil niet zeggen dat het ARC beperkt is met subs.
Ja, hij heeft maar een sub uitgang...

In mijn woonkamer had ik zoals ik al zei de subs glad getrokken met de DEQ2496, en daarna met het
ARC erover heen. Tot bijna 10hz is het strak, gemeten met ARTA en met REW.

De reden dat mijn subs volgens het ARC sneller afvallen is omdat mijn 2 18'' Beyma's een rendement hebben van 96db.
Maar (uit mijn hoofd) onder de 40hz loopt dat rendement terug. Het ARC denkt dan dat ze niet meer kunnen ;)

In totaal spelen er hier vier subs, de 2 Beyma's (BR) en ook nog twee gesloten 15''
Zelfs met muziek hoor je niet dat ze mee doen, tot je ze uitzet. Dus ja, het ARC heeft maar 1 sub out en dat is een nadeel, het
grote voordeel is echter wel dat het ARC de sub bijzonder goed kan integreren. Nog een groot voordeel is dat de VV die in de MRX
zit, ook echt goed is. Je kan als stereo liefhebber zoals ik, echt genieten van stereo. En dat is echt niet met elke receiver mogelijk ;)

Former member 78

Quote from: RA SUBS on November 29, 2013, 10:05:51
knoop doorgehakt

De Onkyo blijft, door uitblijven snelle verkoop.

Dus besloten een hele andere weg te gaan :

Kef LS50 gaan op een aparte versterker komen.>aansturing met Hypex Class D modules.

Heb een Antimode Dualcore 2.0 besteld, doet in stereo ook veel.

voor HT gaat de set terug naar Onkyo 3008 met 2 x Monolith en een 5.0 set van SVS.

;D

yorkie13

weet het

reden de MRX300 te nemen was om de HT set eenvoudiger te maken, en de kef ls50 los hiervan aan te sluiten
op een (semi0 actief Hypex systeem.



De Antimode kan dan de DSP voor het stereo setje regelen.

XT32 blijft voor de HT set zijn werk doen.


chansig

Quote from: frank2 on November 29, 2013, 08:44:38
Dat weten alleen anthem kenners, anderen denken vaak dat het een alternatief is en geen verbetering.

En daar is ie weer...Heb jij de Anti Mode gebprobeerd ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on November 29, 2013, 11:22:05
En daar is ie weer...Heb jij de Anti Mode gebprobeerd ?

Gr Hans

en daar ben ik weer, heb jij de anthem geprobeerd?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Nee...maar ik doe ook geen uitspraken over de Anthem in vergelijking met de Anti mode of welke andere DSP. Jij blijft dat concequent wel doen...

Als je dit nog niet door hebt...dan weet ik niet van welk materiaal dat bord gemaakt is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Ik ga de antimode 2.0 in een 2.2 set up proberen.

we gaan het zien, morgen binnen als het goed is  8)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Zal me vanavond eens goed inlezen, dus de nodige tips zijn zeker welkom  :D

Dirk

Quote from: RA SUBS on November 29, 2013, 12:59:50
Ik ga de antimode 2.0 in een 2.2 set up proberen.

we gaan het zien, morgen binnen als het goed is  8)
bedenk wel dat je de fronts dan niet kan gaan "behandelen" met de Dual Core, maar enkel je 2 subs (of andersom).

alle uitgangen (zowel XLR als RCA) krijgen nl. hetzelfde signaal, dus je fronts bvb een highpass geven vanaf 80Hz en de subs daaronder pas laten inkomen, kan niet allemaal via de AMDC
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

Dat kan wel met de Hypex modules die ik ga gebruiken .

Die ga ik voorlopig op 60 hz instellen.

Maar e.a eerst maar eens testen.

Ik kan de Antimode 2.0 ook nog elders in de keten 9laatsen zodat ook de ls50 aangepakt wordt.

Wellicht binnenkort een SMS-1 in de verkoop.

chansig

De Anti-Mode 2.0 Dual Core kan twee full-range luidsprekers (2.0) corrigeren of twee
subwoofers (0.2). Hij kan ook ingezet worden als geavanceerd digitaal scheidingsfilter
voor luidspreker en subwoofer (1.1). Voor een stereoset heeft u dan wel twee Anti-
Modes nodig.


Full-range luidsprekers

Een full-range stereo luidsprekersysteem (2.0) heeft een breed frequentiebereik. Het
is ook mogelijk dat het systeem bestaat uit twee satellietluidsprekers en een subwoofer
(2.1) die ook als full-range systeem dienen. Voor Anti-Mode is dat ook een
2.0-systeem omdat de gehele frequentieband wordt gecorrigeerd. 2.1-systemen
hebben meestal twee aansluitingen (linker- en rechterkanaal) die door de elektronica
van de subwoofer (scheidingsfilter) worden gebruikt om er het subwoofergeluid uit te
halen. Maar ook als de AVR het basmanagement voor z'n rekening neemt, blijft het
voor de Anti-Mode een 2.0-systeem.

Subwoofers
Een ander soort luidspreker is de subwoofer, speciaal voor de erg lage frequenties.
Subwoofers komen in diverse configuraties voor: twee subwoofers in stereo (0.2-
systeem), twee subwoofers in dubbel-mono en één subwoofer (0.1-systeem).
Afhankelijk van de configuratie wordt bepaald hoe de correcties moeten worden uitgevoerd:
stereo, mono per subwoofer of mono-samen.

Stereo: Bij tweekanaals stereo subwooferopstelling (0.2) is het ingangsignaal voor
beide subwoofers apart (li, re) en worden de correcties individueel per kanaal
berekend. Iedere subwoofer wordt dus gecorrigeerd voor de plek waar hij
staat met z'n eigen signaal voor een optimaal totaal resultaat.
Dubbel-mono A:
Bij een dubbel-mono systeem (0.1) worden beide subwoofers ieder
op een aparte uitgang van de Anti-Mode aangesloten, maar krijgen hetzelfde
ingangsignaal (monosignaal) d.m.v een Y-kabel aangeboden. De subwoofers
worden nog steeds ieder apart gecorrigeerd, maar de ruimte is gecorrigeerd
voor één bassignaal.

Dubbel-mono B:
Een andere optie voor dubbel-mono (0.1) is de twee subwoofers via
een Y-kabel verbinden aan één uitgang van de Anti-Mode. De twee subwoofers
worden dan tegelijk gemeten en gecorrigeerd.
Voor dubbel-mono geniet de eerste optie (A) de voorkeur omdat dan iedere subwoofer
apart wordt gemeten en gecorrigeerd. De 'bergen' en 'dalen' van de ene subwoofer
kunnen deels worden opgevangen door die van de andere subwoofer.

De Anti-Mode 2.0 Dual Core kan zelfs meer dan twee subwoofers corrigeren,
bijvoorbeeld twee subs links en twee subs rechts. Het beste is om de subwoofers die
hetzelfde kanaal weergeven ook op het overeenkomstige kanaal aan te sluiten. Dat
kan met een Y-kabel op de RCA-uitgang, of u gebruikt de twee XLR-uitgangen en de
twee RCA-uitgangen.

Wat u moet kiezen, hangt af van uw specifieke situatie. Omdat een meting snel en
automatisch wordt uitgevoerd, kunt u zelf eenvoudig uitproberen wat u het beste
vindt klinken. In het TFT-kleurenscherm wordt het resultaat grafisch weergegeven
voor een visuele controle.

In deze snelstartgids kiezen we een paar full-range stereoluidsprekers (2.0) omdat die
optie de meest universele toepassing is.


Ik heb drie eindversterkers op de anti mode (welke dus ook als VV fungeert) aangesloten. Waarvan dus 1 van deze eindbakken de 2 subs (1 sub op 1 kanaal) aansturen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


yorkie13

Vanmorgen de eerste stappen gezet om de Kef ls50 volledig los te krijgen van de HT set.

3 x XTZ 99.26 mkII geplaatst en de Kefs even in de opslag.

Deze week (vandaag?) komt de antimode 2.0 binnen.

Hier wil ik eerst eens gaan meten en deze van binnen en buiten leren kennen.

kippekop

Quote from: RA SUBS on November 30, 2013, 09:38:37
Vanmorgen de eerste stappen gezet om de Kef ls50 volledig los te krijgen van de HT set.

3 x XTZ 99.26 mkII geplaatst en de Kefs even in de opslag.

Deze week (vandaag?) komt de antimode 2.0 binnen.

Hier wil ik eerst eens gaan meten en deze van binnen en buiten leren kennen.

Die kerel van de TNTzal inmiddels ook wel het zijne denken over al die "pakketjes"hehe
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome


TopGun2010

Staat een Onkyo pre/pro te koop bij sponsoren voor 525. Echt iets voor jou!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Vandaag een nieuwe 5.0 opstelling getest.

Fronts de kef LS50 (gelukkig nog niet verkocht), en de xtz 9926 als center en surrounds .

Subwoofers zijn 2 x BK Monolith (+).

XT32 weer 7 metingen laten doen, na eerst de subwoofers met de sms-1 afgesteld te hebben.

Klinkt lekker zo.

TopGun2010

Hoe is het afgelopen met die nieuwe anti-mode 2.0? Zie hem nu alweer te koop staan!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Syphon

Quote from: RA SUBS on December  4, 2013, 22:51:50
Vandaag een nieuwe 5.0 opstelling getest.

Fronts de kef LS50 (gelukkig nog niet verkocht), en de xtz 9926 als center en surrounds .

Subwoofers zijn 2 x BK Monolith (+).

XT32 weer 7 metingen laten doen, na eerst de subwoofers met de sms-1 afgesteld te hebben.

Klinkt lekker zo.

Foto's? Ben wel benieuwd hoe het ernu uit ziet. Wil jij is een meting met REW doen van de monolith? Ben benieuwd tot hoe ver die van jou gaat.

skyfox

Als ik vragen mag, is er een reden dat je eerst de subs afstelde met de sms1 en daarna pas met de xt32?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

Ja , zo zijn de subwoofers al door DSP bewerkt, en daarna doet XT32 zijn werk
voor het gehele bereik en alle 5.2 luidsprekers.

yorkie13

Vandaag de XTZ L26 subs aangesloten op 2 Hypex ds1.2 versterkers.

Deze zijn aangesloten op de fronts pre out van de Onkyo 3008.

X-over voorloog even op 60 hz gezet ter ondersteuning van de Kef LS50  voor muziek.

De stand Pure Audio direct stuurt zo de LS50 als de XTZ subs full range aan, en dat klinkt erg lekker.

nadeel is wel dat dit deels ten koste van de ruimtelijkheid  gaat .

Ben er nog niet helemaal uit of dit het is.