Degelijke inbouw contactdoos (stopcontact, tweevoudig) met schroef aansluitingen

Gestart door PeterPan, september 27, 2006, 11:31:08

Vorige topic - Volgende topic

PeterPan

Ik wil een contactdoos in mijn woonkamer van randaarde voorzien en zoek hiervoor een degelijke geaarde inbouw wandcontactdoos met schroef aansluitingen.
Tegenwoordig zijn vrijwel alle contactdozen voorzien van insteekaansluitingen die ik niet zo vertrouw.
De route vanuit de meterkast naar dit stopcontact relatief kort met slecht 1 aftakking in een centraaldoos in het plafond dus om er dan aan het einde zo'n pruts stopcontact met insteek aansluitingen op aan te sluiten is een beetje zonde.

Weet iemand een merk/type dat goed degelijk uitgevoerd is?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

Staaled

HMS.
Wat aan de prijzige kant: €35 á €40.
Maar werkelijk zeer fraai en degelijk.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Die zijn helaas niet meer te koop en worden ook niet meer gemaakt (te duur). Ik ben nog nergens een degelijke dubbelgeveerde stekkerdoos meer tegengekomen (ik heb meer als 10 zaken geprobeerd).
De enigste hoop die je hebt is ergens in een 2e hands (elektronica dump) zaak deze stopcontacten tegen te komen. Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38852.msg553353#msg553353 voor foto van wat ik bedoel. Niet alleen de schroefverbinding maar ook de continue contactdruk op de stekkers is van groot belang bij een goede verbinding.

PeterPan

Interessant topic waar je naar linkt Kjelt. Ik heb gisteren toch nog iets kunnen vinden met schroefaansluitingen bij Praxis of Karwei (weet niet meer welke van de twee). Het was de goedkoopste (en lelijkste) voor €4,99.
Het binnenwerk zag er wel redelijk uit. Ik zal 'm vanavond eens aan een nadere inspectie onderwerpen.
Ik heb boven op een 'studeerkamer' twee oudere wandcontactdozen met randaarde indertijd speciaal aangelegd voor de computer. Die zal ik ook eens openschroeven om te zien hoe die eruit zien. Misschien dat ik ze kan wisselen.
De anderen ook bedankt voor de tips!
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.

Raphie

Ik heb door het gehele huis Busch Jaeger geaard, deze hebben stabdaard al zwaar uitgevoerde WDCs
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op september 28, 2006, 08:54:41
Ik heb door het gehele huis Busch Jaeger geaard, deze hebben stabdaard al zwaar uitgevoerde WDCs

maar niet dubbelgeveerd.......  :(

Raphie

JBL PRX Power!

Kjelt

Raphie

JBL PRX Power!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Citaat van: Hipster op september 28, 2006, 16:48:05
HMS wel.

Nee ook HMS is NIET dubbelgeveerd, lees dat topic maar eens door, degene die toen de HMS heeft gekocht heeft bevestigd dat deze niet dubbelgeveerd is. Plaats anders maar een foto dan is het duidelijk te zien.

Staaled

Citaat van: Kjelt op september 28, 2006, 16:57:38
Nee ook HMS is NIET dubbelgeveerd, lees dat topic maar eens door, degene die toen de HMS heeft gekocht heeft bevestigd dat deze niet dubbelgeveerd is. Plaats anders maar een foto dan is het duidelijk te zien.
Volgens mij wel.
Om de contactveer zit een klein extra klemveertje.

xmen

bj is niks mis mee en met steekverbindingen ook niet,anders neem je toch gewoon een 220 volt ceeform :P

Kjelt

Citaat van: Hipster op september 28, 2006, 20:38:43
Volgens mij wel. Om de contactveer zit een klein extra klemveertje.

Dat is weer een andere soort van dubbelveer  ;D Die heb ik nog niet gezien. De standaard dubbelveer die ik ken (zie foto topic dat ik quote) bestaat uit een stuk en gaat gewoon een leven lang mee  8) Daarom worden ze niet meer gemaakt en omdat ze te duur zijn om te maken  ;D  Dat krijg je als je leeft in een wegwerpmaatschappij  :-\

Staaled

Citaat van: Kjelt op september 28, 2006, 20:54:15
Dat is weer een andere soort van dubbelveer  ;D Die heb ik nog niet gezien. De standaard dubbelveer die ik ken (zie foto topic dat ik quote) bestaat uit een stuk en gaat gewoon een leven lang mee  8) Daarom worden ze niet meer gemaakt en omdat ze te duur zijn om te maken  ;D  Dat krijg je als je leeft in een wegwerpmaatschappij  :-\
Wat zou 10 gram extra koper kosten? ::)  ???

Kjelt

Citaat van: Hipster op september 28, 2006, 21:03:25
Wat zou 10 gram extra koper kosten? ::)  ???
Maal 1 miljoen per jaar een heleboel extra winst voor de stopcontacten fabrikant. Bovendien wordt er dan niet meer iedere 10 jaar het stopcontact vervangen (dubbelgeveerd geven vanwege de hoge contactdruk minder kans op vonken en gaan dus veel langer mee) oftewel nog meer winst voor de stopcontactenfabrikant.

PeterPan

Citaat van: BENN0 op september 28, 2006, 08:37:44
Ik heb gisteren toch nog iets kunnen vinden met schroefaansluitingen bij Praxis of Karwei (weet niet meer welke van de twee). Het was de goedkoopste (en lelijkste) voor €4,99.
Het binnenwerk zag er wel redelijk uit. Ik zal 'm vanavond eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Nou, na nadere inspectie bleek die Praxis/Karwei doos prut te zijn. Ik heb nu een Gira gebruikt, geen dubbele veering maar verder wel erg degelijk met schroef aansluitingen.