Wie kent er slechte hardware reviews?

Started by DA BoSS, September 27, 2006, 08:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Quote from: Audiofiel on March 27, 2007, 09:48:38
De handleidingen van Marantz zijn overigens heel duidelijk over de mogelijkheden. ;)

De handleiding wekte de indruk van gescheiden instelmogelijkheden (plaatjes).
Contact met de importeur bevestigde dat de receiver "echte"5.1 stereo weergeeft.
Helaas horen mijn oren een nagalm alsof een dsp programma meedraait.
Hierdoor heb ik mij zelfs al een paar keer afgevraagd of de receiver wel goed was.
Hij gaat dus retour naar de dealer.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ThomasBelgium

Quote from: snowmaster on April  1, 2007, 12:41:20
De handleiding wekte de indruk van gescheiden instelmogelijkheden (plaatjes).
Contact met de importeur bevestigde dat de receiver "echte"5.1 stereo weergeeft.
Helaas horen mijn oren een nagalm alsof een dsp programma meedraait.
Hierdoor heb ik mij zelfs al een paar keer afgevraagd of de receiver wel goed was.
Hij gaat dus retour naar de dealer.


Lijkt me wel een overtrokken reactie om dat ding nu te gaan terugsturen. Kan je me trouwens uitleggen wat dat is, "echte" 5.1 stereo?? Als je doelt op het omzetten van stereo naar 5.1 dan moet je vooral geen mirakels verwachten want er zijn maar weinig apparaten die dat echt op een goede manier kunnen. Bekijk het zo: stereo is stereo en zou stereo moeten blijven en 5.1 is 5.1. Met andere woorden: stereo omzetten naar 5.1 is strikt genomen not done omdat de artiest het ook niet als dusdanig bedoeld heeft.

Del member

Daarnet een drietal vi-fi's opengeslaan en ik merk meer en meer dat reviews redelijk gevoelloos zijn en vooral over features gaan. Hoe het nu klinkt in de perceptie van de reviewer is vaak niet te achterhalen uit de review. Meestal hoe duurder het product hoe minder je kan achterhalen hoe het klinkt. Ook FWD magazin heeft dit syndroom.

Het is bijna een mythe : hoe duurder iets hoe meer er in superlatieven wordt gesproken zonder concreet in te gaan op de klank.

El Penumbra

Quote from: ub4b on April  1, 2007, 21:21:01
Daarnet een drietal vi-fi's opengeslaan en ik merk meer en meer dat reviews redelijk gevoelloos zijn en vooral over features gaan. Hoe het nu klinkt in de perceptie van de reviewer is vaak niet te achterhalen uit de review. Meestal hoe duurder het product hoe minder je kan achterhalen hoe het klinkt. Ook FWD magazin heeft dit syndroom.

Het is bijna een mythe : hoe duurder iets hoe meer er in superlatieven wordt gesproken zonder concreet in te gaan op de klank.

Lekker veilig voor de reviewer. Specs vergelijken is makkelijk en zal je minder kritiek opleveren. Als je als reviewer meldt dat apparaat x een bepaalde optie niet heeft zeg je niets fout, dat is een weergave van de feiten. Zeg je dat apparaat x minder klinkt dan apparaat y dan vindt de leverancier (sponsor??) dat minder grappig.

Del member

Quote from: El Penumbra on April  2, 2007, 09:36:33
Lekker veilig voor de reviewer. Specs vergelijken is makkelijk en zal je minder kritiek opleveren. Als je als reviewer meldt dat apparaat x een bepaalde optie niet heeft zeg je niets fout, dat is een weergave van de feiten. Zeg je dat apparaat x minder klinkt dan apparaat y dan vindt de leverancier (sponsor??) dat minder grappig.

Yep .... patroontje heel duidelijk zichtbaar in de ViFi ....

Over EMM labs werd er oa geschreven dat ze drie andere CD spelers hadden in de hogere prijsklasse die ze beduidend minder vonden klinken.
Er werd natuurlijk geen enkele naam genoemd. De EMM transport + DAC zaten kwa prijs tesamen over de 20.000 EUR end-user.

En zo zijn er nog wel reviews over superlatieve speakers waar je niks kan achterhalen hoe het klinkt helaas.

Nollie

ik heb net de nieuwe Vi-fi binnen en daar wordt een Mirai tv door Frank Doorhof en Hans Beekhuizen behoorlijk afgefakkeld terwijl hetzelfde apparaat in HVT lief beoordeeld werd. Overigens test Hans Beekhuizen ook een Pioneer dvd waar die weinig van heel laat.

Del member

#81
Quote from: Nollie on April  2, 2007, 18:06:29
ik heb net de nieuwe Vi-fi binnen en daar wordt een Mirai tv door Frank Doorhof en Hans Beekhuizen behoorlijk afgefakkeld terwijl hetzelfde apparaat in HVT lief beoordeeld werd. Overigens test Hans Beekhuizen ook een Pioneer dvd waar die weinig van heel laat.

Dat soort reviews bedoelde ik eigenlijk niet, er zijn gewoon tamme reviewers die hun mening uiten in vage waarheden als het op luisteren aankomt en 80% bla bla over de features waar ik als lezer niks uithaal, tenzij zelf naar het toestel te gaan luisteren.

Het soort tamme reviewers die hun ding niet kunnen bewijzen met grafiekjes durven volgens mij niet voluit gaan voor wat ze nu echt horen/opmerken in dit soort reviews. Schrik om adverteerders te verliezen ? Makkelijker is natuurlijk het spel veilig mee te spelen.

Ik durf natuurlijk wel voluit te gaan daardoor trigger ik ook mensen die tegen m'n kar stampen wellicht dat een blaadje waar geld moet aan verdiend worden zulke mentaliteit niet durf aannemen  O0 Het beschrijven van emoties en gevoelens hebben de meesten immers lekker afgeleerd in onze Westerse denkmaatschappij waar puur rationeel werk een exportproduct geworden is en gevoelens je aan de kant moeten zetten want je hebt als jongen geleerd flink te zijn :)

Peppi

Hoi,

wie zich het blad Audio en Techniek nog kan herrineren, deze schreven redelijk veel negative referenties en het is dan ook daarmee dat het ter ziele is gegaan, de adverteerders haakten af (dus inkomsten liepen terug) dat is altans wat ik er van heb gehoord.

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

MovieMax

#83
Ik hecht eerlijk gezegd weinig waarde aan 'professionele' reviews. Als je een product echt in de grond trapt krijg je te maken met boze adverteerders.

Engelse reviewers zijn bovendien erg chauvinistisch. Alles wat uit Engeland komt heeft meteen een streepje voor. Behalve bij Clarkson, maar dat is een geval apart.

Ook reviews van consumenten op bijv kieskeurig.nl moet je met een korreltje zout nemen. Hoewel ik consumenten reviews eerder geloof, is wat een reviewer net heeft aangeschaft meestal fantastisch. Wat voor mij een heel sterke indicatie is, is puur het aantal reviews. Klinkt misschien gek. Maar in feite is het net hetzelfde zoals je een goed restaurant herkent in een vreemde stad: Het is er druk!

Het allerbeste vind ik nog zelf naar een beurs gaan. Vooral niet letten op die gladde vertegenwoordigers. Let op wat er als eerste vanuit je onderbewuste in je opkomt. Je verstand is er heel goed in om de eerste indruk te onderdrukken.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Seth__Gekko

Kieskeurig is vaak een review niets meer dan het goedpraten van een aanschaf.