Wie kent er slechte hardware reviews?

Started by DA BoSS, September 27, 2006, 08:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Er verschijnen zelfs wel eens positieve reviews zonder dat de doos ooit open is geweest. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Harry HT

Quote from: Audiofiel on February  8, 2007, 09:08:20
Er verschijnen zelfs wel eens positieve reviews zonder dat de doos ooit open is geweest. :-\
N.a.v. deze positieve reviews worden deze dozen doorgeschoven naar kopers, zonder dat ze ooit naar de producten hebben geluisterd.
Iedereen HAPPY  :D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Quote from: Harry HT on February  8, 2007, 09:28:44
N.a.v. deze positieve reviews worden deze dozen doorgeschoven naar kopers, zonder dat ze ooit naar de producten hebben geluisterd.
Iedereen HAPPY  :D

Zolang bij de koper de doos ook gewoon dicht blijft, is er niets mis... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

Quote from: Audiofiel on February  8, 2007, 09:36:21
Zolang bij de koper de doos ook gewoon dicht blijft, is er niets mis... :P

box-moving :)

jaco

Er zijn ook wel bladen waar je wel kritiek mag leveren als reviewer. Ik ben in mijn reviews voor Vi-Fi niet echt negatief geweest, maar problemen met iets mechanisch aan een center speaker stand en een filter wat wegsmelt worden netjes geplaatst. Sterker nog de hoofdredacteur verwerkt een los commentaar van mij richting hem zo 1 op 1 in de tekst.

Ander voorbeeld is een subwoofer. Komt er een subwoofer langs, ik schrikken van de kleine doos.
Op het 1e gezicht is er op die woofer weinig aan te merken, ziet er prima uit, heeft heel veel instelmogelijkheden, klinkt niet slecht. Alleen met de 1e film waar flink laag in zit merk je al dat hij het niet bijbenen kan.
Dat schrijf ik dan ook echt zo op. Je kunt wel die woofer afkraken omdat hij in een middelgrote kamer al niet meer echt goed voldoet volgens je eigen citeria, maar voor mensen die in die prijsklasse iets zoeken is het wellicht meer dan goed genoeg.

Dit is iets anders dan bij alles schrijven hoe mooi het allemaal is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Del member

Quote from: jaco on February  8, 2007, 15:20:05
Er zijn ook wel bladen waar je wel kritiek mag leveren als reviewer. Ik ben in mijn reviews voor Vi-Fi niet echt negatief geweest, maar problemen met iets mechanisch aan een center speaker stand en een filter wat wegsmelt worden netjes geplaatst. Sterker nog de hoofdredacteur verwerkt een los commentaar van mij richting hem zo 1 op 1 in de tekst.

Ander voorbeeld is een subwoofer. Komt er een subwoofer langs, ik schrikken van de kleine doos.
Op het 1e gezicht is er op die woofer weinig aan te merken, ziet er prima uit, heeft heel veel instelmogelijkheden, klinkt niet slecht. Alleen met de 1e film waar flink laag in zit merk je al dat hij het niet bijbenen kan.
Dat schrijf ik dan ook echt zo op. Je kunt wel die woofer afkraken omdat hij in een middelgrote kamer al niet meer echt goed voldoet volgens je eigen citeria, maar voor mensen die in die prijsklasse iets zoeken is het wellicht meer dan goed genoeg.

Dit is iets anders dan bij alles schrijven hoe mooi het allemaal is.

ViFi valt nog net mee, sommige reviews zijn te kort of te veel naar features gericht - gelukkig niet alle anders ging dat blaadje direct id papiermand
Maar als iets niet klinkt durven ze het ook wel schrijven en ze zijn ook niet vies van durfwerk.

snikkeltje

Nuchtere reviews vind je o.a. hier:

http://www.audio-muziek.nl/audio/index.htm

Die armand schrijft lekkere kritische recensies, en is allergisch voor voodoo verhalen bijv. over gigantische verschillen tussen apparatuur/kabels etc.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Sander Sassen

Ik denk dat je verschil moet maken tussen een slechte (goede) review geschreven door een persoon die ter zake kundig is en een review door een persoon die niet ter zake kundig is. Als ik soms reviews lees waar auteurs technische details volledig verkeerd uitleggen dan vraag ik me af of ik 't daarbij gepubliceerde meetrapport nog moet vertrouwen etc. Kortom, ik vind de persoon die de review geschreven heeft minstens zo belangrijk als de review zelf.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

MickeyMan

Quote from: ajvr on January 13, 2007, 14:16:10
Densen Beat B-410 cd speler wordt behoorlijk afgekraakt in de laatste Hifi Choice (febr 2007).

Sound: 70%  :o
Features: 70%
Build: 87%
Value: 50%  :o
Overall Score: 59%  :o

Kijk, dit wordt gezien als een slechte review...  er staat slechts 1 onvoldoende in (50%). Als je het gemiddelde percentage neemt (wat dit ook betekenen moge) dan kom je op 67,2%.... dit is een ruime voldoende! En dat is dan een van de laagste scores die ze ooit gegeven hebben... dat kan toch niet? Er moet apparatuur zijn die onvoldoende scoort!

Ik begrijp gewoon niet dat je bijvoorbeeld een 5 sterren systeem gebruikt als je 1 en 2 toch nooit geeft.

Wat dat betreft denk ik dat shootouts de beste manier is, omdat je dan de ene machine boven de andere kunt plaatsen op een bepaald aspect. Voorwaarde is wel dat het goed gedaan is, de apparatuur moet bijvoorbeeld echt vergelijkbaar zijn en in dezelfde prijsklasse zitten en er mag niet te veel focus op onbelangrijke punten zijn en er moet veel aandacht zijn voor 'hoe het klinkt', enz. enz. (daar zijn in dit topic al verschillende zinnige dingen over gezegd)

Wat vinden jullie van shootouts t.o.v. reviews?



Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

El Penumbra

Waarom MOETEN er slechte reviews zijn?

Misschien kun je wel stellen dat je met wat eenvoudige basiszaken al een behoorlijk goed apparaat kunt maken.  ;)

MickeyMan

Quote from: El Penumbra on March  9, 2007, 11:49:26
Waarom MOETEN er slechte reviews zijn?

Misschien kun je wel stellen dat je met wat eenvoudige basiszaken al een behoorlijk goed apparaat kunt maken.  ;)

Alles is relatief... (absoluut  ;D). Dit betekent dat bijvoorbeeld onder de categorie "Value for Money" de helft van de apparaten goed en de andere helft slecht moeten scoren. Als 95% van de apparaten in de categorie "goed" vallen, dan klopt dat toch niet? Niet elke fabrikant doet het even goed, om het kaf van het koren te kunnen scheiden moet er ook daadwerkelijk kaf en koren zijn. Anders kun je helemaal ophouden met reviews. Dan is gewoon alles 'goed'.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Snowmaster

In nog geen enkele review heb ik gelezen dat de instelmogelijkheden voor de
Marantz SR 8001 beperkt zijn.  Vergeleken met een Denon loopt dat apparaat lichtjaren achter.  Misschien is het een keuze van de fabrikant maar....... als de  surroundmogelijkheden DD, 5.1 stereo en gewoon stereo niet onafhankelijk in te stellen zijn, er geen gescheiden cross-over mogelijk is, dan hoort dit gesignaleerd te worden door de reviewers.
Nu kan ik mijn SR 8001 weer terugbrengen  :( . Het zal nu waarschijnlijk wel een Denon 4306 worden.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: snowmaster on March 26, 2007, 21:31:07
....... als de  surroundmogelijkheden DD, 5.1 stereo en gewoon stereo niet onafhankelijk in te stellen zijn, er geen gescheiden cross-over mogelijk is, dan hoort dit gesignaleerd te worden door de reviewers.
Nu kan ik mijn SR 8001 weer terugbrengen  :( 

De instelmogelijkheden hadden beschreven mogen worden maar of een reviewer dan ook direct signaleert dat de instelmogelijkheden beperkt zijn is is natuurlijk een geheel ander verhaal. Je had natuurlijk ook nog even de manual van het net kunnen plukken om zelf te bekijken wat er allemaal mogelijk is en wat niet...had je in ieder geval een retourtje gescheelt ;)

mvrg

Patrick

Ettepet

Ja, (professionele) reviewers beperken zich toch meestal tot features en eerste indrukken.  Je kunt vaak het beste van tevoren gebruikerstopics (grondig) doorspitten om mankementen e.d. boven tafel te krijgen.  De handleiding downloaden is ook een goede tip.

El Penumbra

Quote from: snowmaster on March 26, 2007, 21:31:07
In nog geen enkele review heb ik gelezen dat de instelmogelijkheden voor de
Marantz SR 8001 beperkt zijn.  Vergeleken met een Denon loopt dat apparaat lichtjaren achter.  Misschien is het een keuze van de fabrikant maar....... als de  surroundmogelijkheden DD, 5.1 stereo en gewoon stereo niet onafhankelijk in te stellen zijn, er geen gescheiden cross-over mogelijk is, dan hoort dit gesignaleerd te worden door de reviewers.
Nu kan ik mijn SR 8001 weer terugbrengen  :( . Het zal nu waarschijnlijk wel een Denon 4306 worden.

En los van dit specifieke verschil (wat ik ook niet zou willen maar met m'n Arcam geen probleem gelukkig) weet je toch dat Denon altijd veel meer instelmogelijkheden heeft dan Marantz, dat is niet echt iets nieuws.  ;)

spotmatic

#67
Quote from: Ettepet on March 27, 2007, 06:14:29
De handleiding downloaden is ook een goede tip.

Misschien varieert dit per merk, maar de meeste manuals die ik heb gelezen zijn gewoon bizar slecht. Niet zelden staat er foutieve informatie in, of heeft het apparaat meer mogelijkheden dan je op grond van de handleiding zou mogen verwachten. Om deze reden koop ik een apparaat nooit direct bij de introductie (zie bijv. de PS3) maar laat ik er eerst een aantal maanden overheen gaan. Dan wordt allengs duidelijk wat de eventuele kinderziekten/gebreken van het betreffende model zijn.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Audiofiel

De handleidingen van Marantz zijn overigens heel duidelijk over de mogelijkheden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eazyQ

er bestaan gewoon geen slechte apparaten ;) .

Manuals kunnen toch ook nog voor heel wat verwarring zorgen, met name bij beginnende mensen. Zo heb ik al meermalen meegemaakt dat bivj alle aanslutimogelijkheden van een DVD speler op de TV en de receiver worden behandeld in de manual zonder dat er ergens stond dat voor beide 1 aansluiting genoeg was. Gevolg, mensen die hun DVD speler via scart en YUV op de TV aansloten en zowel (coaxiaal en optisch) digitaal als analoog op de receiver en ook ook nog een tulpje tussen de DVD en receiver en van de receiver naar de TV ;) .

Ettepet

Quote from: spotmatic on March 27, 2007, 09:29:16
Misschien varieert dit per merk, maar de meeste manuals die ik heb gelezen zijn gewoon bizar slecht. Niet zelden staat er foutieve informatie in, of heeft het apparaat meer mogelijkheden dan je op grond van de handleiding zou mogen verwachten.

Het ging hier om de instelmogelijkheden bij een receiver.  Bij een beetje handleiding staan er dan plaatjes bij van wat de opties zijn.

Ik zou ernstig gaan twijfelen om iets aan te schaffen als ze in de handleiding al niet voldoende info geven.  Bij Aziatische import met belabberde vertaling kan het product zelf natuurlijk nog prima in orde zijn. ;)

Shorty

#71
ExtremeTech laat in dit artikel geen spaan heel van de dvd-afspeelkwaliteiten van de Xbox 360:

QuoteFrankly, the Xbox 360 is a terrible DVD player. Yeah, we know it's primarily a game console. We know DVD movie playback is essentially a "free" feature. But it is a feature nonetheless, and an important one. After all, many of our TVs only have so many inputs, and we only have so much room for boxes in our TV cabinets or stands. If you have an Xbox 360, you have no reason to believe that you shouldn't be able to use it as your primary DVD player. Except that you can't, because it's awful. Honestly, we have seen sub-$100 DVD players and PC graphics cards perform better than this. Don't believe us? Think the 360 plays back DVDs "fine?" We've got proof! Continued...

:-[

VrGr,

Bart J.

spotmatic

Dat vond ik nou nog eens een slechte review. Niet omdat de Xbox 360 zo slecht is, maar omdat de testers steeds lopen te mekkeren dat een goedkope DVD speler het beter doet dan de 360. Waarom testen ze dan toch met een dure Denon? Dit is als een Maybach te vergelijken met een Opel Astra. Het rijdt allebei, maar toch anders.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Shorty

Quote from: spotmatic on March 27, 2007, 14:53:47
Dat vond ik nou nog eens een slechte review. Niet omdat de Xbox 360 zo slecht is, maar omdat de testers steeds lopen te mekkeren dat een goedkope DVD speler het beter doet dan de 360. Waarom testen ze dan toch met een dure Denon? Dit is als een Maybach te vergelijken met een Opel Astra. Het rijdt allebei, maar toch anders.

Alleen op de vergelijkende screenshots wordt de Xbox vergeleken met de dure Denon. Zoals je had kunnen lezen zijn de tests gedaan met de Silicon Optix HQV benchmark dvd. Daar scoorde de Xbox slechts 20 punten (van de maximaal haalbare 130): "As you can see, the Xbox 360 is basically a total failure at the HQV benchmark disc. Even a typical $50 DVD player usually has a score of 35 or better. "
ExtremeTech toont in tekst en foto's objectief aan wat er zo slecht is aan dat ding, maar omdat jij kennelijk niet wilt lezen hoe beroerd dat ding presteert beschuldig jij de besprekers van gemekker. Tsja, als die Xbox een film als Monty Python's The Meaning Of Life ongelooflijk slecht weergeeft ("In the lesser-known (but hilarious) Monty Python's the Meaning of Life, the entire movie is completely unwatchable. There are absolutely ridiculous interlacing artifacts on every single frame of the entire film.") dan moeten ze dat gewoon opschrijven. En niet laf - zoals de meeste testers doen - om de hete brij heendraaien en (zoals jij met je Maybach/Opel verhaal) opschrijven dat alle waar naar z'n geld is. Dat is hier nu juist niet het geval.

VrGr,

Bart J.

 


spotmatic

Quote from: Shorty on March 28, 2007, 11:15:31
Alleen op de vergelijkende screenshots wordt de Xbox vergeleken met de dure Denon.

Wat dus appelen met peren vergelijken is. Ik weet dat mijn Xbox 360 allesbehalve perfect is in zijn weergave (sommige fouten had ik ook al ontdekt), maar als je bepaalde zaken gaat roepen dan wil ik ook zien wat daarvan waar is. Heeft een DVD speler van $50 een betere film/videomode detectie dan de Xbox 360? Ik heb tot nu toe GEEN, ik herhaal: GEEN DVD gezien op mijn Xbox die een dergelijke deïnterlacing fout toonde. Mocht ik toch zo'n verkeerd geflagde DVD tegenkomen, wat is dan een normale reactie? Dat ik mijn Xbox vervloek of, wat mij logischer lijkt, dat ik de schuld bij de fabrikant van de DVD leg?

Ik zal maar gauw een $50 DVD speler kopen  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909