I-pod als bron: kwaliteit te verbeteren door gebruik dac?

Started by Jukie, September 26, 2006, 10:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jukie

Zie Topic titel.  ;D

Eigenlijk een vraagje aangezien ik binnenkort op zoek ga naar een nieuwe stereo set en ik misschien in eerste instantie de ipod als bron wil gaan gebruiken zodat ik wat geld uitspaar voor de rest van de set en dus een kwalitatief betere set neer kan zetten en deze later kan aanvullen met een mooie cd speler?

En een dac van een eurootje of 200 zou dan evt. een mooie manier zijn om de kwaliteit te verbeteren, maar ik weet niet echt of dit echt gaat helpen  ???

PeterPan

Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Audiofiel

Een iPod kan geen sp/dif leveren, dus een dac aansluiten is geen optie. Enige wat wel kan is streamen vanuit iTunes naar een AirPort Express (149 euro). Daar kun je met sp/dif optisch een DAC op aansluiten.

Voordeel: je hebt geen iPod nodig. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jukie

Quote from: BENN0 on September 26, 2006, 10:46:48
Hebben iPods wel een digitale uitgang?

Nee, verder dan line-out komen we niet geloof ik  :P

Quote from: Audiofiel on September 26, 2006, 10:54:04
Een iPod kan geen sp/dif leveren, dus een dac aansluiten is geen optie. Enige wat wel kan is streamen vanuit iTunes naar een AirPort Express (149 euro). Daar kun je met sp/dif optisch een DAC op aansluiten.

Voordeel: je hebt geen iPod nodig. ;D

Lol  ;D De ipod hebben we dus al  ;)

Maar goed, de (vaste) pc komt op de 2e verdieping te staan, de stereo set op de begane grond. Ook niet echt een optie. Bovendien, als ik dan een Airport express en een dac + bijbehorende kabels moet gaan aanschaffen kan ik net zo goed wat meer geld uit trekken en meteen naar een cd-speler gaan kijken  ;D

Audiofiel

Quote from: Jukie on September 26, 2006, 11:04:51
Bovendien, als ik dan een Airport express en een dac + bijbehorende kabels moet gaan aanschaffen kan ik net zo goed wat meer geld uit trekken en meteen naar een cd-speler gaan kijken  ;D

Tsja, je wilde de iPod toch ook op een DAC aansluiten. Dus dan reken ik een DAC en de kabel daar naartoe niet mee. Die mini-toslink naar toslink kost trouwens ook niet meer dan 10 euro hoor. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jukie

Quote from: Audiofiel on September 26, 2006, 11:12:13
Tsja, je wilde de iPod toch ook op een DAC aansluiten. Dus dan reken ik een DAC en de kabel daar naartoe niet mee. Die mini-toslink naar toslink kost trouwens ook niet meer dan 10 euro hoor. ;)

Ok, daar heb je gelijk in. Maar het blijft toch 150,= voor de airport express en zeg ff 200,= voor de dac = 350,= + het probleem dat de pc 2 verdiepingen hoger staat. Een laptop heb ik niet, dus da's geen optie.

Dan zegt mijn gevoel me dat ik beter die 350,= in mijn zak kan houden en doorsparen voor een cd speler.

Ach, het was maar een ideetje  ;D

Waarschijnlijk zet ik in 1e instantie dan toch maar gewoon de Tivoli + ipod neer als stereo set en spaar ik dan door voor een complete set inclusief cd speler  ;)

boekhour

Mijn iRiver heeft wel lekker een optische digitale uitgang.... Had je maar een iRiver moeten kopen  8)
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Jukie

Quote from: boekhour on September 27, 2006, 13:55:29
Mijn iRiver heeft wel lekker een optische digitale uitgang.... Had je maar een iRiver moeten kopen  8)

Ruilen?  :P

boekhour

Quote from: Jukie on September 27, 2006, 16:01:06
Ruilen?  :P
Denk niet dat je dat wilt. Technisch is tie nog perfect, maar hij ziet er nogal afgeleefd uit....
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

boekhour

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100