Casema HD

Started by angel66, September 25, 2006, 13:19:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

iemand enig idee wanneer casema met andere HD kanalen komt?
film1 en sport 1 bv.[HD versies}

The Forest Stars

Quote from: angel66 on September 25, 2006, 13:19:02
iemand enig idee wanneer casema met andere HD kanalen komt?
film1 en sport 1 bv.[HD versies}

Ben ik ook erggggggggg benieuwd naar!!
Ik denk pas in Januari 2007 en dat we er dan voor moeten betalen :(

Theo

angel66

hmm.
als je dat film 1 pakket heb krijg je het toch gratis er bij?

garmtz

Nee, je kunt film 1 en sport 1 apart bestellen (voor 14,95 euro), of allebei samen voor iets van 22,95 euro.

The Forest Stars

Quote from: angel66 on September 25, 2006, 15:58:27
hmm.
als je dat film 1 pakket heb krijg je het toch gratis er bij?

JA, tenminste als je NIET bij casema zit wel ??? Maar aangezien Casema de extra gratis HD kanalen van FILM1 en Sport1 nog steeds niet door geeft, verwacht ik dat deze in het HD pakketje worden aangeboden zodat Casema klanten er vanaf januari 2007 ervoor moeten betalen ::)

Theo

angel66

sorry ik zei het verkeerd.
ik heb dat hele pakket.
ik beoeld als je het pakket heb dan krijg je de 2 HD kanalen er gratis bij.
Quote from: garmtz on September 25, 2006, 16:01:56
Nee, je kunt film 1 en sport 1 apart bestellen (voor 14,95 euro), of allebei samen voor iets van 22,95 euro.

garmtz

Oh, zo... Nou, dat valt dus nog maar te bezien... :-\

Mr_Parker

De zenders Film1 HD en Sport 1 HD zijn "gratis" voor de kijker. Maar niet gratis voor de kabelaar.

De eigenaar van Film1/Sport1, chello media geloof, wil dat de kijkers van de Film1 en Sport1 zenders niet extra hoeven te betalen voor de HD varianten. Daar adverteren ze ook mee.
Wat echter niet bekend is bij veel mensen is dat de kabelaars wel moeten betalen voor het ontvangen en doorgeven van de HD streams apart. Casema heeft toen de HD zenders bekend werden te kennen gegeven niet bereid te zijn om te betalen voor de doorgifte van de HD stream omdat zij dit niet mochten door berekenen aan de kijkers.

Of dit standpunt van Casema zo blijft is nu de vraag. Ze zijn immers overgenomen door de holding die later ook @home kocht, die de zenders wel doorgeeft (al vind ik heel sport1 en film1 het geld niet waard). De verwachting is immers dat het een kabelaar wordt die voor het hele dekkings gebied hetzelfde aanbod zal gaan krijgen.

Bengbeng

QuoteDe eigenaar van Film1/Sport1, chello media geloof, wil dat de kijkers van de Film1 en Sport1 zenders niet extra hoeven te betalen voor de HD varianten. Daar adverteren ze ook mee.

Ik denk dat deze uitspraak vooral sloeg op de UPC abonnee's. Ironisch genoeg biedt UPC (nog) geen HDTV aan.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

The Forest Stars

Niemand een beetje "inside information" of Casema eindelijk ook Film1 en Sport 1 HD in Januari 2007 gaat aanbieden? Dan moet er tenminste betaald gaan worden voor HD....
In de nieuwe Film1 en Sport1 programmagids worden er steeds meer HD uitzendingen aangekondigd.
Al aardig wat films en minimaal 1 CL voetbalwedstrijd per ronde, en Duitse en Engelse wedstrijden.
Ik zou dit toch wel graag kunnen bekijken als abbonnee  ::) ::)

Theo

sandervg

Ik probeerde toevallig net de klantenservice van Casema te bereiken, maar de wachttijd was te lang. Ben beniewd of iemand anders al wat weet...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

angel66

ik word er ook scheitziek van.
andere kabelnetten zitten lekker te genieten van film1 en sport 1 HD.
en dat vrouwelijk geslachtsdeel casema weer niet.
ik heb speciaal een abo genomen op dat sport en film gebeuren.

garmtz

Ach, er zijn ergere dingen op de wereld... ;D

papaleo

Quote from: garmtz on October 31, 2006, 11:09:30
Ach, er zijn ergere dingen op de wereld... ;D

Ohhjaa..wat dan...  ;D


Werd gisterenavond per telefoon benaderd door Casema of ik interese had in hun digitale telefonie/TV/internet pakket,het mens probeerde door te ratelen...maar kon haar toch onderbreken met de vraag wanneeer nu eens eindelijk de 'beloofde' extra HD zenders van start gingen,nu dat ging ze gelijk vragen,en na ´n paar minuten kwam het antwoord:daar is nog een zicht op waneer dit gaat gebeuren  >:(
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bengbeng

#14
Quote from: angel66 on October 31, 2006, 11:03:36
ik word er ook scheitziek van.
andere kabelnetten zitten lekker te genieten van film1 en sport 1 HD.

Wees maar blij dat je niet in UPC gebied woont, want wij hebben nog helemáál geen HD gezien.  >:(
Het kan dus erger.  ;) :)

Btw, vorige week nog even met Philips gebeld wanneer ze die godvergeten HD decoders denken te gaan uitleveren aan UPC, maar onze vrienden uit Eindhoven hadden nog geen idee. Tis te gek voor woorden.  :'(
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

angel66

upc ging toch in december van start?

The Forest Stars

#16
Ja hoor Casema laat hem weer flink uit z'n broek hangen!!!!!
Dit is te lezen op hun website.

Kijk 12 maanden gratis HD bij aanschaf van een HD ontvanger
Met uw HDTV ontvanger kunt u alle digitale zenders ontvangen, en de volgende HDTV zenders: HD1-NL, National Geographic Channel HD, BBC HD (per 1 december 2006), Discovery HD (per 1 januari 2007).

En koopt u nu een HD ontvanger dan kijkt u 12 maanden gratis HD.


Geen woord dus over de abbo-kosten die we straks moeten betalen en al helemaal geen woord dus over Film1 en Sport1 HD >:(
Tsjonge tsjonge het kan niet gekker worden.

Theo

The Forest Stars

Zojuist gelezen op http://www.broadcastmagazine.nl

Aanbod HDTV neemt toe

De uitreiking van de MTV Europe Music Awards 2006 die vandaag in Kopenhagen plaatsvindt, zal door Essent Kabelcom live in HDTV (High Definition Television) worden uitgezonden. De muziekzender en het kabelbedrijf hebben dat deze week afgesproken. Kabelaar Casema breidt haar aanbod met HDTV-zenders de komende periode uit. Momenteel zijn via het digitale tv-pakket van Casema alleen de HD-zenders HD1-NL en National Geographic HD te zien. Per 1 december wordt daar ook BBC HD aan toegevoegd. Vanaf januari 2007 wordt Discovery HD toegevoegd. Onbevestigde berichten melden dat Casema binnenkort ook overgaat tot doorgifte van HD-zender Film 1 HD. (MTV Networks, Mediamagazine, 02-11)

Een klein beetje hoop aan de horizon voor Casema-klanten.

Theo




The Forest Stars

Op Sat4all wordt er melding gemaakt dat Casema zit te testen met hoge bitrates. En daarbij zit ook het Film1 HD test kanaal bij ;D Wordt het toch nog een leuke Sinterklaas............misschien.

Theo

angel66

#19
tja ik heb even op het gewone test netwerk gekeken,maar helaas nog niets.
ze testen dus op een ander netwerk.
maar welke.

de gewone test ID is 4444

angel66

#20
net een brief gehad van casema.
BBC HD[1 december] en Discovery HD[jan 2007] worden aan het pakket toegevoegd.

bovenstaande word toegevoegd aan het basispakket!
de zenders zullen tot 1 april 2007 gratis toegevoegd worden!

dus gehele HD aanbod is gratis tot de aangegeven datum!


film 1 HD word ook aan het pakket toegevoegd!

sandervg

Quote from: angel66 on November 15, 2006, 13:59:28
film 1 HD woord ook aan het pakket toegevoegd!
Vanaf wanneer is film 1HD te ontvangen?
In welk pakket wordt film 1HD opgenomen, nadat het niet meer gratis is?

Film 1HD is eigenlijk de enige HD zender die ik écht interessant vind...

Ander vraagje: als ik 1HD ontvang, kan ik dan deze films met een HTPC opnemen in HD kwaliteit en later weer afspelen?

Groet,
Sander
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

angel66

binnenkort staat in de brief.
film 1HD krijg je als het gewone film1 en sport 1 pakket neemt.

maar wacht even jij zegt dat je alleen film 1HD interesssant vind.
maar vlak discovery HD ook niet uit.
die hebben het grootste HD archief,allemaal met HD cam opgenomen.
super kwaliteit!

film 1HD word trouwens op film kanaal 1.1 doorgegeven.
op de aangegeven tijden in de film 1 gids.

sandervg

Quote from: angel66 on November 15, 2006, 18:16:56
binnenkort staat in de brief.
maar wacht even jij zegt dat je alleen film 1HD interesssant vind.
maar vlak discovery HD ook niet uit.
Ik ben nu eenmaal een film liefhebber  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

angel66

hehe dat ben ik ook ;D

maar een goede docu over schatten en zo dat sla ik ook niet af.
hmm kwart voor 7 heb je een HD film uitzending.
ik ga zo effe checken of ze misschien niet uitzenden al.