Peerless XXLS 12 BR eerste ontwerp tekeningen

Started by Major_Ton, September 24, 2006, 17:31:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielsg

Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 15:49:15
maar er is ook ee versie die in 77 lieter tot 23 gaat met een lichte bassboost

basreflex?


btw; die speaker heeft een fs van 35 hertz, hoe wil je dan nog op een gezonde manier een 23 hertz toon eruit laten komen?!?!????

yorkie13

met een 140 ltr kast gaat dat zeker lukken, sap de inbreng vd JL audio auto woofer ook niet helemaal, lekker in de kofferbak laten zitten denk ik maar

nielsg

#52
Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 16:24:42
met een 140 ltr kast gaat dat zeker lukken, sap de inbreng vd JL audio auto woofer ook niet helemaal, lekker in de kofferbak laten zitten denk ik maar

qwa specs zit de jl ook niet slecht, net zo min als de shiva


wist je dat er eigenlijk nog geen exacte manier bestaat om de x-max op te meten?
zoek maar eens op het J&H forum en het new line forum


maar je hebt nogsteeds niet mijn vraag beantwoord, ik wacht nogsteeds op een antwoord daarop :)

sphere

Misschien negeert iedereen je vraag, omdat je informatie niet klopt. Graag een URL van je bron :)
12" XXLS'en hebben een Fs van 18-22Hz.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

nielsg

http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=47
astenblief, een xxls 12'' van de peerless site zelf af, als hun liegen lieg ik in commissie

yorkie13

dat is de xxls12 AUTOMOTIVe, dus voor in je auto
ik wil de hifi variant , de 83047 0f de 83045 gebruiken
ze hebben ook zoveel van die uitvoeringen


nielsg

#57
Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 16:51:02
deze dus, fs van 21,8 hz

http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=29
dat is al een stuk netter! zo even vergeleken tussen dievoor de auto en thuis hebben ze de zelfde magneet(goed er zit een beschermingskapje om heen :P) en ophanging, alleen de conus verschilt

maar dan heeft dat ding nog een zware conus tov z'n bl factor, wat kan leiden dat de speaker moeite gaat krijgen om de conus terug te trekken en weer uit te laten slaan in een bep tijd
vergelijkje:
caire sw 12.00
bron: bron

die heeft een conus die iets meer als 30 gram zwaarder is en een bl factor die 1,5X zo sterk is

hier is een sim kwa curve tussen mijn brouwsel en wat jou xxls in een kastje van 77 liter zou doen afgestemt op 34 hertz

nee ik ben niet zo'n xxls freak ::)
niels

yorkie13

#58
vandaar ook de uit de eminence  lab12  ontwikkelde woofer
http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/BSB/monolith_du.htm
die in een 95 liter basreflex afstemming
die in de monolith wordt gebruikt erg interessant is


nielsg

Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 17:52:50
vandaar ook de uit de eminence  lab12  ontwikkelde woofer http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/BSB/monolith_du.htmr
die in een 95 liter basreflex afstemming
die in de monolith wordt gebruikt erg interessant is


ik krijg een mooie 404 error waar de tekst zu moeten staan
en wat bedoel je met je eerste zin?

yorkie13

#60
in de topic over de monolith loopt de link wel

http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/BSB/monolith_du.htm

r teveel ???
het wordt of de bk electronics monolith of de peerless xxls12   83047

nielsg

Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 18:12:28
in de topic over de monolith loopt de link wel

http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/BSB/monolith_du.htm

r teveel ???
het wordt of de bk electronics monolith of de peerless xxls12   83047
my penny:
ik zou voor de monolith gaan, waarom?
hij heeft een ongelovelijk zware conus, wat wel duid op een dikke en sterke conus, aan de andere kant ook weer slecht is
hij heeft wel een extreem sterke magneet voor een 12''er als je hier kijkt zie je een aantal PA drivers, kun je vergelijken met de bL factor, let wel op, dit zijn 15''ers!!!!!!!!!!! want zo sterk is deze magneet wel!  hij zou dus ook een 15'' conus aan kunnen sturen, een 15'' heeft ongeveer 2X zoveel opp als een 12'' reken uit je winst tov gewicht van de conus ;)
de xmax, tja, da's gewoon nogsteeds EXTREEM

ik heb hem net ff in winisd gestop
en ik schrik, dat kreng haalt gewoon ff in 40 liter een-3dB punt van 27 hertz  in 40liter ongecoriseerd ;D!!!!!!!
max spl 110db op 40-170 hertz

groupdelay: max 20 op 26 hertz, dat zul je niet heel weinig merken bij muziek, bij film krijg je dan, als het goed is, zo'n lekker BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMm geluid bij een dieptebom oid


mocht je de ruimte hebben wil ik wel eens voor je kijken wat hij in een rearloaded hoorn doet, moet je wel echt veel ruimte hebben en gruwelijke bass aankunnen ;)
niels

yorkie13

#62
daarom krijg ik vd week dus ook deze sub binnen
de bk monolith dus, aangeschaft voor films, dan maar tijdelijk even met een eenvoudige vifa cemterspeaker draaien ;D

nielsg

Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 20:41:31
daarom krijg ik vd week dus ook deze sub binnen
da's opzich best wel een net beestje, ik heb ergens zo'n vermoeden dat je hier veel leut mee gaat beleven >:D

laat je wel even weten wat je er van vindt? en hoe dat tie klinkt?

yorkie13

en voor een zelfbouw subje ook net een losse monolith 12 inch woofer besteld
heeft toch mijn voorkeur boven de peerless xxls12
je had in winsd een kast van 40 liter, nice
heb nog mijn thommessen 200 watt subamp liggen en daar zocht ik nog een leuke woofer voor

nielsg

Quote from: yorkie13 on October  7, 2006, 20:51:12
en voor een zelfbouw subje ook net een losse monolith 12 inch woofer besteld
heeft toch mijn voorkeur boven de peerless xxls12
je had in winsd een kast van 40 liter, nice
heb nog mijn thommessen 200 watt subamp liggen en daar zocht ik nog een leuke woofer voor
hier speelt een trouwe oude sw 2.0 van thommessen
175watt rms schoon aan de haak, gezien de ringkerntrafo di er op zit ben ik ook niet bang dat tie dat niet kan leveren O0

yorkie13

de rel stadium II blijft toch en gaat naar zolder, de monolith gaat op lfe kanaal en de zelfbouw monolith
die vindt ook wel een plekje, kan er een leuke bijzettafel voor naast de bank van maken

yorkie13


Barrrrry

Quote from: nielsg on October  7, 2006, 20:01:55
my penny:
ik zou voor de monolith gaan, waarom?
hij heeft een ongelovelijk zware conus, wat wel duid op een dikke en sterke conus, aan de andere kant ook weer slecht is
hij heeft wel een extreem sterke magneet voor een 12''er als je hier kijkt zie je een aantal PA drivers, kun je vergelijken met de bL factor, let wel op, dit zijn 15''ers!!!!!!!!!!! want zo sterk is deze magneet wel!  hij zou dus ook een 15'' conus aan kunnen sturen, een 15'' heeft ongeveer 2X zoveel opp als een 12'' reken uit je winst tov gewicht van de conus ;)
de xmax, tja, da's gewoon nogsteeds EXTREEM

ik heb hem net ff in winisd gestop
en ik schrik, dat kreng haalt gewoon ff in 40 liter een-3dB punt van 27 hertz  in 40liter ongecoriseerd ;D!!!!!!!
max spl 110db op 40-170 hertz

groupdelay: max 20 op 26 hertz, dat zul je niet heel weinig merken bij muziek, bij film krijg je dan, als het goed is, zo'n lekker BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMm geluid bij een dieptebom oid


mocht je de ruimte hebben wil ik wel eens voor je kijken wat hij in een rearloaded hoorn doet, moet je wel echt veel ruimte hebben en gruwelijke bass aankunnen ;)
niels

Niels, met alle respect, maar wat jij zegt is geheel incorrect. Een driver kan geen extreem zware magneet hebben ''voor een 12''-er''. Er zijn talloze facoren die meespelen aan de voldoening van de magneetsterkte, zoals de BL, maar de maat van de driver heeft hier niks mee te maken. Bovendien kan je met een group delay van 20 wel een strakke bass hebben, maar voor HT gebeuren blijft 'ie even strak. Dus dat ''booooommmm'' effect waar jij over spreekt is niet aanwezig, wat trouwens een heel nadelig effect is.

Groetjes,
Barry

yorkie13

ik heb de monolith in actie staan, en geloof me die bas is echt strak

Barrrrry

Quote from: yorkie13 on October 11, 2006, 19:34:47
ik heb de monolith in actie staan, en geloof me die bas is echt strak

Ik weet niet of dat een reactie op mijn bericht is, maar ik bedoel dus dat het ''boooooooom'' effect niet aanwezig is, strak dus.

Groetjes,
Barry

yorkie13

aleen boooommmmmmmmmmm  bij een explosie, dus indien nodig ;D
nog geen klachten vd buren gehad, heb gelukkig ankerloze spaumuren

Barrrrry

Quote from: yorkie13 on October 14, 2006, 12:46:20
aleen boooommmmmmmmmmm  bij een explosie, dus indien nodig ;D
nog geen klachten vd buren gehad, heb gelukkig ankerloze spaumuren

Ik draai 4.0 op 't moment. Zou ik wat missen... ::)

Ik heb nog wel ergens een subje liggen, met een Volt DVC250.1 driver. Ook maar eens proberen :)

Groetjes,
Barry

yorkie13

mijn ervaring is dat een subwoofer zeker iets toevoegd
de volt driver wordt ook in de rel stadium gerbuikt en gaat lekker diep
bv in 65 liter basreflex

Barrrrry

Quote from: yorkie13 on October 17, 2006, 19:35:38
mijn ervaring is dat een subwoofer zeker iets toevoegd
de volt driver wordt ook in de rel stadium gerbuikt en gaat lekker diep
bv in 65 liter basreflex

Kopen? ;D
Je hebt al eens gereageerd in mijn verkooptopic over die sub (met kast :) ), alleen is de prijs nu stukken lager ;)

Groetjes,
Barry