Beamertreffen 5

Started by jaco, September 23, 2006, 10:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

riwi

Quote from: sauron on November  1, 2006, 19:49:32
Ik ga weer op zondag en mag deze reis met Gé in zijn Ferrari meerijden  8)  8)

tsja daar kan ik met mijn golfje niet tegen op natuurlijk  ;D

GTDesign

#26
Quote from: sauron on November  1, 2006, 19:49:32
Ik ga weer op zondag en mag deze reis met Gé in zijn Ferrari meerijden  8)  8)
zijn we in 10 minuten op plaats van bestemming...

Onze groepen ( de A's) waren het er allebei mee eens  ;D



Onze groepen (de A's) rijden al op Zaterdag weg maar komen ook op zondag aan.  ;D
Ik zal effe een verklaring geven wat Sauron met de A's bedoeld.
Zowel de vrouw van Sauron als mijn vrouw luisteren naar de naam Anja.

sauron

Quote from: riwi on November  1, 2006, 20:10:35
tsja daar kan ik met mijn golfje niet tegen op natuurlijk  ;D

Sorry Richard was even vergeten hoe snel wij er vorig jaar waren....  ;D

QuoteZowel de vrouw van Sauron als mijn vrouw luisteren naar de naam Anja.

En allebei dol op bloemen..... ;D
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

jaco

Wat er zoal staat:
QuoteEPSON
LCD Projektor TW 700 mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
www.epson.de

METAVISION
DLP Projektoren u.a. mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
www.metavision.at

MITSUBISHI
1. LCD Projektor HC 5000 mit 1.920 x 1.080 Bildpunkte
DLP Projektor HC 3100 mit 1.280 x 720 Bildpunkte
www.mitsubishi-evs.de

OPTOMA
DLP Projektor H 81 mit Auflösung 1.920 x 1.080 und separaten Skaler
DLP Projektor H 72 mit 1.280 x 720 Bildpunkte
www.optoma.de

PANASONIC
LCD Projektor PT X 100 mit 1.280 x 720 Bildpunkte
www.panasonic.de

PLANAR
DLP Projektor mit 1.280 x 720 Bildpunkte
www.planar.com

Projection Design
DLP Projektor Action 1080 mit 1.920 x 1080 Bildpunkte Auflösung
Action 2 mit 1.280 x 720 Bildpunkte
www.projection-design.de


SANYO
LCD Projektor PLV Z 5 u.a. mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
www.sanyo.de

SIM 2
DLP Projektoren D35 mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
DLP Projektor HT 300 mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
3 Chip DLP Projektor C3X mit Auflösung 1.280 x 720 Bildpunkte
DLP Projektor mit 1.920 x 1.080 Bildpunkte
www.sim2.it

SHARP
DLP Projektor Z 21000 mit Auflösung 1.920 x 1080 Bildpunkte
www.sharp.de
RUNCO
1 und 3 Chip DLP Projektor mit 1.280 x 720 bis 1.920 x 1.080 Bildpunkte
www.kinozuhause.de

SONY
SXRD Projektor mit 1.920 x 1080 Bildpunkte (VW 50 - PEARL & VW 100 - RUBY)
www.sony.de

TOSHIBA
DLP Projektor ET 20 mit Auflösung von 1024 x 576 Bildpunkte
DLP Projektor MT 700 mit Auflösung von 1280 x 720 Bildpunkte
www.toshiba.de


Alle Geräte werden in separaten Suiten bzw. Räumen direkt von den Herstellern
gezeigt. Ergänzt werden die Projektionen durch verschieden aktuelle
Audiosysteme verschiedener Hersteller.

Weitere Aussteller sind:

AL-Kabelshop – Anbieter von Audio- & Videokabeln
www.al-kabelshop.de

ARCAM – AV-Verstärker und DVD Spieler
www.arcam.de

Burosch – Videozubehör, TEST DVDs
www.burosch.de

Cinematique mit Videoskalern, Proffessionel Audiosystem, SDI-DVD Spieler.
www.tvd-online.de

DENON – AV-Verstärker und DVD Spieler
www.denon.de

NAD – AV-Verstärker und DVD Spieler
www.nad.de
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

#29
Eerst even de foto'tjes daarna volgt commentaar :

De Sony Pearl :



De Optoma HD81 :


De Gennum based scaler HD3000 die bij de HD81 geleverd wordt :


Marc

Die fotootjes kennen we wel.  ;D
Ik ben vooral benieuwd naar het commentaar en waar we op moeten letten als we morgen ook richting Kaarst rijden.

papaleo

#31
Kom op Richard.... of heb je pijn je ogen gekregen van al die hoge contrast ratio's  >:D   

ik ben ook reuze benieuwd  :o
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#32
Weer veel gezien vandaag. Nieuwe projectoren en ook een aantal die ik al eens gezien had.

Voor mij het indrukwekkendste was de Optoma HD81 (1920x1080/singlechip DLP, 7 segments/6 speed)die een enorm dynamisch plaatje neerzet en goede verzadigde kleuren laat zien. Ik vond ook het blacklevel erg goed. Gevraagd naar de Irisinstelling zei de man dat het iris automatisch stond. Maar we (Jaco, Bjorn, Rob Dingen en ikzelf) zagen het eigenlijk niet werken. Ook even in de lens getuurd en volgens mij stond het iris gewoon vast ingesteld. Maar ook met vast iris dus al een contrast om van te genieten. Hier speelde een film van HDDVD (Tom Cruise.. was het MI3?). Afgewisseld met de BT DVD. Een zwartwit scene hierin leek iets blauwig naar mijn gevoel.
De fan was hoorbaar, maar om de een of andere reden was het ook bloed heet in de ruimte. Later zag ik de man klagen over het feit dat de airco warme lucht blies ipv koude.
Ik zie absoluut geen regenbogen dus daar moet je mij niet naar vragen.
De meegeleverde scaler heeft wel de extra seriele verbinding nodig (speciaal even naar gevraagd).
Voor mij de winnaar deze HD81, bijkomend voordeel is de mooie Gennum scaler die je erbij krijgt. Even nadenken of de extra 2000 euri tov de Pearl gespendeerd kunnen worden in huize riwi ;)

De Ruby (1920x1080SXRD/Xenon) stond ook te spelen, maar daar heb ik met minder aandacht op gelet. Zag er met de beamertreffen DVD prima uit. HD er niet op gezien (ook niet al te lang blijven hangen). De zwartwit scene was hier wat evenwichtiger.

De Pearl (1920x1080SXRD/UHP) werd afwisselend gevoed door een HDDVD (Serenity) en stukken DVD. Ik vond het een erg filmisch en strak plaatje. Kwa blacklevel iets minder dan de HD81. DVD scene Dido Live at Braxton/White Flag zag er erg goed uit. Ik weet van bij mij thuis dat deze duistere scenes doorvoed met blauw licht erg lastig zijn. De Pearl liet dit erg mooi open zien met veel rust in beeld. Komt ook ruim voldoende licht af vond ik. Mooie huidtinten (van Dido ;) )


De HC5000 (1920x1080 LCD) van Mitsubishi zagen we eerst met DVD materiaal en daar viel ie mij wat tegen. Ik herken toch een aantal LCD typische eigenschappen waarvan gezegd werd dat ze weg zouden zijn. Een beetje melkachtige waas over het beeld in duistere scenes. Later met een HDDVD demo van Mitsubishi zag er enorm strak uit (stralend zonlicht, felle kleuren, gestoken scherp) jawdropping materiaal. Maar je moet bedenken dat zelfs een oude LCD projector met zulk materiaal er al goed uit ziet.

De Sim2 C3X zag er OK uit, maar ook niet meer dan dat (3 chip 1280x720 DLP). De HT3000 (1920x1080 DLP) zag er prima uit, maar ligt buiten (18000) mijn budget. De Sim2 D80 (1920x1080 DLP) heb ik niet zien spelen, maar stond er wel.

De demo met de Runco (typenummer vergeten, 1920x1080 DLP) en een groot (duur) mediacenter systeem was best leuk. Jean Michel Jarre werd echter zo hard gespeeld dat we het zaaltje uit gevlucht zijn :)

De Epson TW700 stond niet perfect opgesteld (ruimte niet donker), maar ik vond hem er erg goed uit zien (binnen de prijsklasse). Toch een dynamisch beeld, met lekkere kleuren.

/Richard

blue-eyes

Ik ben geen held met beeld. Maar ik vraag me wel af waarom er HD ready bij een projector staat neergeschreven terwijl er ook bij staat dat dit een 1080P beamer is? Dan is toch full HD, dus automatisch HD ready, zelfs maar dan HD ready?

Het enige wat ik kon bedenken is dat dit een marketing truc is, immers de mainstream mensen kennen de term HD ready inmiddels een beetje, Full HD niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kermit

Geef de Optoma hd 81 niet op Richard? .Het schijnt dat ie onder de 5000 euro in Nederland gaat kosten uit betrouwbare bronnen vernomen. Vond het daadwerkelijk prachtig uitzien.

Marc

Quote from: kermit on November  4, 2006, 19:06:14
Geef de Optoma hd 81 niet op Richard? .Het schijnt dat ie onder de 5000 euro in Nederland gaat kosten uit betrouwbare bronnen vernomen. Vond het daadwerkelijk prachtig uitzien.

Hij is inderdaad op internet (Nederlands/Belgische fotozaak) gespot voor 4795 euro all in. Als het plaatje me meevalt morgen ga ik hem bestellen. Levertijd zou 1 week bedragen.

kermit

Quote from: Marc on November  4, 2006, 19:12:57
Hij is inderdaad op internet (Nederlands/Belgische fotozaak) gespot voor 4795 euro all in. Als het plaatje me meevalt morgen ga ik hem bestellen. Levertijd zou 1 week bedragen.
Dan mag je alvast feliciteren want het ziet er super uit ;D

jaco

Ik ben ook net thuis gekomen.
De H81 zag er inderdaad goed uit. Volgens mij was inderdaad de iris op een vaste stand ingesteld, ik heb er op gelet, en zag de diafragma achtige opening niet veranderen tussen donkere in-door scene's en scenes buiten in het volle licht.
Men heeft blijkbaar een iris setting gekozen waarbij de lichtopbrengst nog genoeg was en ook het zwartdetail goed eruit kwam.
Helaas is het een DLP, waar ik toch niet met plezier lang naar kijken kan.

De Pearl staat op een iets groter scherm, en er is ook iets meer restlicht in de kamer. Ziet er op zich goed uit, maar komt er op een kleiner scherm en goed afgesteld vast nog beter uit (hoop ik dan maar)

De HC5000 was inderdaad niet erg goed met DVD, maar HD zag er aardig uit. Zie verder commentaar van Riwi.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Quote from: kermit on November  4, 2006, 19:06:14
Geef de Optoma hd 81 niet op Richard? .Het schijnt dat ie onder de 5000 euro in Nederland gaat kosten uit betrouwbare bronnen vernomen. Vond het daadwerkelijk prachtig uitzien.

Dat klinkt goed. Ik vond de HD81/HD3000 mooier dan de Pearl. Ik heb geen last van regenbogen, maar het ontbreken van DLP ruisen, geen mechanisch (kleuren)wiel de flexibelere ophanging van de Pearl trekken mij wel. Maar de kleuren waren echt top bij de HD81, dat viel me bij de H79 die jij hebt ook al op. Was wel jammer dat het maar een 2 meter doek was bij de HD81. De Pearl speelde denk ik op dik 2.5 meter breed volgens mij.
Voor 5000 is de HD81 van mij  :D Maar ik heb geen haast. Best kans dat ik nog wacht tot januari of zo.

@blue eyes : HD ready zegt ook iets over de aansluiting (HDMI) en compatibiliteit met de ATSC/HDTV gestandaardiseerde videonormen.

blue-eyes

#39
Quote from: riwi on November  4, 2006, 19:38:18

@blue eyes : HD ready zegt ook iets over de aansluiting (HDMI) en compatibiliteit met de ATSC/HDTV gestandaardiseerde videonormen.

Dat argument voor HDMI maakt toch niet uit, dat is geen onderscheid, dit omdat voor de 1080P ook HDMI vereist is? Mbt ATSC  / HDTV weet ik niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on November  4, 2006, 19:59:34
Dat argument voor HDMI maakt toch niet uit, dat is geen onderscheid, dit omdat voor de 1080P ook HDMI vereist is? Mbt ATSC  / HDTV weet ik niet.
Je kan 1080p ook prima transporteren over component, RGBHV, HD-SDI. HD ready is een soort keurmerk, waarom zou je dat niet vermelden als je er voor betaald hebt. Zoiets als "goedgekeurd door de nederlandse bond van huisvrouwen", als dat op een slagroommixer staat ga ik ervan uit dat het product wel OK is  :P . Voor projectoren zijn er vast veel mensen die net zoveel van de materie weten als ik van slagroom mixers.

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: Blue-Eyes on November  4, 2006, 19:59:34
Dat argument voor HDMI maakt toch niet uit, dat is geen onderscheid, dit omdat voor de 1080P ook HDMI vereist is?

Enkel voor upscaled SD-materiaal is HDMI doorvoer nodig, HD-bronnen worden, zolang ICT niet actief is, ook via component vrijgegeven.

Ik zie mooie projectors maar geen anamorfische lenzen, how come? Of waren ze toch te zien?

mvgr

Patrick

riwi

#42
Runco had een constant height setup :) Ik moest gelijk aan je denken :)
Mooi masking systeem met een wegklapbaar zijkantmasking, niet variable, maar van 16x9 naar 21x9 te klappen.
Maar vanwege de te harde JMJarre weg gegaan.. dus alleen 16x9 gezien.

Wat is ICT? Of bedoelde je HDCP? of inverse telecine conversion (dus reverse 3:2 pull down)?

Grindtegel

Quote from: jaco on November  4, 2006, 19:32:12
...
Helaas is het een DLP, waar ik toch niet met plezier lang naar kijken kan.
...


Last van regenbogen? Ik heb ooit ergens gelezen dat dat effect naar verloop van enige tijd weggaat, je hersenen passen zich als het ware aan (wellicht net zoiets als een bril opzetten die je waarneming omdraait; op zijn kop dus. Naar verloop van enige tijd zie je dan toch weer "normaal"). Of dit echter echt zo is durf ik niet te zeggen. Ik weet echter wel dat ik in het begin van mijn dlptijd regenbogen zag als ik er moeite voor deed. Nu lukt het me niet meer, zelfs niet in extreem contrastrijke scenes.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Hoi Riwi,

Quote from: riwi on November  4, 2006, 20:47:34
Ik moest gelijk aan je denken :)

LOL ;D

De huidige generatie projectoren zijn natuurlijk uitermate geschikt om een constant height projectiemethodiek toe te gaan passen, breed-breder-breedts 8) Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het nog nauwelijks wordt toegepast op dit forum?

QuoteWat is ICT? Of bedoelde je HDCP? of inverse telecine conversion (dus reverse 3:2 pull down)?

ICT is een klein, gemeen monstertje dat het leven van CRT-bezitters in de toekomst behoorlijk kan gaan dwarsbomen >:( ;D

Het Image Constrain Token is een digitale vlag in de AACS (Advanced Acces Content System) dat bepaalt hoe de HD bron door component wordt uitgestuurd (zonder restrictie of met restrictie maw down-convert van 1920*1080 naar 960*540). Het is afhankelijk van de filmmaatschappij of de ITC vlag aan of uit staat, en of HD in volle resolutie over component wordt vrijgegeven of niet.

mvrg

Patrick

riwi

OK daar had ik inderdaad al over gelezen. Bij de huidige HDDVD wordt de ICT vlag nog niet actief gemaakt en kan er dus zonder HDCP met max resolutie geoutput worden. Wist niet dat die vlag ICT heet.
Dank voor de uitleg

patrick_vdb

#46
Hoi Riwi,

In het Blu-ray en HD-DVD verhaal heeft HDCP enkel betrekking op digitaal, niet analoog/component ;)

Ondanks het, in eerste instantie, aandringen van de filmmaatschappijen om een restrictie door te voeren vwb uitvoer van HD resoluties via analoge uitgangen ivm met piraterij, is men zich later weer meer gaan bezig houden met de beveiliging in het digitale domein (maw men is toch eerder bang voor piraterij op dit vlak dan op analoog gebied). Ook natuurlijk het gegeven dat er in de US massa's High Definition toestellen met enkel analoog in het veld staan, speelt een belangrijke rol bij het succesvol introduceren van HD. Er circuleren 'geruchten' dat men pas na 2010/2012 serieus gebruik gaat maken van de mogelijkheden welke ICT geeft, echter officieel bevestigd is dit nooit. Het kan dus gerust zo zijn dat CRT-bezitters nog een lange tijd gebruik kunnen maken van hun projector zonder direct te hoeven grijpen naar 'oplossingen' zoals Moome die biedt. Maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook gerust zo zijn dat ICT eerder toegepast gaat worden dan het eerder genoemde jaartal.

mvrg

Patrick

riwi

Quote from: patrick_vdb on November  4, 2006, 21:21:02
In het Blu-ray en HD-DVD verhaal heeft HDCP enkel betrekking op digitaal, niet analoog/component ;)

Ik dacht dat de ICT vlag alleen werd bekeken indien HDCP ontbreekt. Dat is dus altijd zo voor analoge verbindingen, maar ook voor digitale verbindingen zonder HDCP.

patrick_vdb

Hoi Riwi,

Nee, ICT is niet actief in het digitale domein maar enkel in het analoge domein. In het digitale domein blijft de 'hand-shake' tussen de speler en weergever (HDCP-verhaal) van toepassing. In het analoge domein is verder geen sprake van 'hand-shaking' ;)

Dit geldt overigens enkel voor HD-content want upscaled SD-materiaal via de HD-DVD of Blu-ray speler is niet analoog uit te sturen.

mvrg

Patrick

donaldk

Quote from: patrick_vdb on November  4, 2006, 21:03:31
Hoi Riwi,

LOL ;D

De huidige generatie projectoren zijn natuurlijk uitermate geschikt om een constant height projectiemethodiek toe te gaan passen, breed-breder-breedts 8) Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het nog nauwelijks wordt toegepast op dit forum?
mvrg

Patrick

Ze durven hier vast niet toe te geven dat ze geen Barco hebben :P.