wat is dit op mijn buis?

Started by aand8, September 22, 2006, 23:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aand8

hallo,

ik heb hier nog een Barco Data P/C; de specs zullen niet bizar zijn, maar ik kan bijna geen wear ontdekken. Foto's volgen later.
Nu heb ik wel een vraag waar ik onderstaande foto voor bij voeg:
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT DIT OP DEZE BUIS IS??? :-\ :-\
(om bijdehante opmerkingen te voorkomen, nee het zit niet aan de buitenkant... ;D)

mexmen2

ik heb er weinig verstand van maar dit ziet er niet best uit :-\
ps3 40gb / 16 bluray films

Deleted member

Oxiderend of loslatend fosfor?  ???

aand8

ik dacht dus eerst aan de bekende 'fungus', maar als ik op de site van Curt Palme kijk zou dat meer egaal verspreid moeten zijn:
http://www.curtpalme.com/Fungus_Removal1.shtm

Of kan de fungus zich ook op een andere (lees: "mijn") manier uiten?

spotmatic

Als het geen loslatend fosfor is (fosfor ligt dieper, 'fungus' zit alleen in de glycolkamer) dan zou dit goed te reinigen moeten zijn. Schijn eens met een zaklamp in de buis; als de aanslag op de buis lijkt te liggen dan is het de bekende 'fungus'. Dergelijke oxidaties van metaalzouten kunnen zich op verschillende manieren manifesteren, reinigen daarvan is vrij makkelijk zelf te doen. Ik heb daar ooit nog een how-to over geschreven (klik maar op de wereldbol onder mijn avatar).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Rob_Dingen

Hoi

Het is gewoon fungus of lucht belletjes.

Rob