digitalmind's set

Started by digitalmind, March 23, 2007, 16:10:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

digitalmind

Hoi! :)
Tijdje geleden al geregistreerd, nooit gepost. Dus als eerste post het gelijk maar even goed doen, en mijn set toelichten.

Het overzicht:

(De platen staan al verticaal voordat iemand dat zegt :))

Helaas heb ik te weinig ruimte om de speakers volledig tot hun recht te laten komen, maar eerlijk is eerlijk, de speakers zijn niet het belangrijkste van mijn set. Dat is namelijke de koptelefoon, een AKG K1000. Maar meer daarover later.

Ik ben 19, ben inmiddels een jaartje of 2 met audio bezig. Vooral koptelefoons, omdat speakers tot een paar maanden geleden onbetaalbaar waren voor mij. In ieder geval, onbetaalbaar in de zin van dat ik nooit de kwaliteit van een goed koptelefoon systeem kan overtreffen met speakers.

Ik ben destijds begonnen met een Sennheiser HD-595. Tegelijkertijd een setje Shure E4c's gekocht voor in de trein. Na de HD-595 kwam een Grado SR-325i, daarnaast een HD-580 (die maar kort bleef), tegelijkertijd een Beyer DT770, en een Audio Techica A700, op een Firestone Audio versterker. Wat opgeruimd, om een Grado RS-1 te kunnen betalen. Na die opgeruimd te hebben, heb ik een tijdje een Sennheiser HE60/HEV70 gehad (Baby Orpheus). Oh, voor de RS-1 had ik een Mapletree Ear+HD, wat een verrukelijke combinatie was. Even wat plaatje van hoe het op zijn "ergst" was, begin Januari dit jaar:



Toen gebruikte ik een gemodificeerde (Trichord clock, OPA2132's, Wima DC caps) Cambridge 640c als bron. Daarvoor heb ik een Nad C521i gehad. Zoals je kan zien was dit iets te veel van het goede, en heb ik eigenlijk alles behalve 1 koptelefoon opgeruimd om mijn systeem daaromheen te baseren.

Mijn systeem nu is:
Project 2.9 (Denon DL-110)/Speedbox > Phonobox MKII of Vincent CD-S6 > AVM V3 > Nellson Pass Aleph M (2x20 watt Klasse A) > AKG Selector > AKG K1000 en Audiolab Super Laudate's.

Al met al ben ik nu erg tevreden met mijn systeem zoals het is. Zoals ik zei is de plaatsing van de speakers verre van ideaal, maar daar kan ik helaas niets aan doen.

Toekomstplannen:
Phonobox MkII vervangen voor een hybride of buizen voortrap.
Denon element vervangen voor iets anders. (Iemand tips? :))
... en dat is het wel, voorlopig. Ben altijd aan het schuiven met apparatuur maar ik ben nu echt erg tevreden en denk dat dit wat ik nu heb wel een tijd blijft.


Wat plaatjes van de onderdelen:
De Project 2.9 Wood:



De Vincent CD-S6:


De Pass Labs Aleph M (wat trouwens een clone is):


De AKG K1000, misschien niet de meest speciale koptelefoon die ik gehad heb, maar wel de best klinkende. Het mooie van deze is dat hij totaal niet klinkt als een standaard koptelefoon en je hem echt vergeet dat hij op je hoofd zit.




Goed, dat was het denk wel. Veranderingen die ongetwijfeld plaats zullen vinden zal ik hier ook wel plaatsen.

Tot ziens op het forum :)
Rik

garmtz

Gaaf wel! Ook wel eens een Stax hoofdtelefoon gehad?

digitalmind

Quote from: garmtz on March 23, 2007, 16:15:12
Gaaf wel! Ook wel eens een Stax hoofdtelefoon gehad?

Nee, maar heb wel verschillende gehoord (4040 en Omega II) en ze waren erg goed. Ik zal graag ook ooit een Omega II (nog liever de Omega I) hebben, erg fijne koptelefoon! Niet bepaald beter dan de K1000, maar wel een echte koptelefoon wat toch ook zijn pluspunten heeft.

garmtz

Ik heb de Stax Lambda Signature met SRM-3, maar ik denk dat een Omega wel nog absoluut voordelen biedt t.o.v. de Lambda.

Kwabbernoot

Aahhhh, zo'n K1000 zoek ik ook al een tijdje. Ik vind ze alleen nog te duur. Mooi spul Digitalmind!

Groeten...

robert1325

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Beint


digitalmind

Quote from: garmtz on March 23, 2007, 16:50:39
Ik heb de Stax Lambda Signature met SRM-3, maar ik denk dat een Omega wel nog absoluut voordelen biedt t.o.v. de Lambda.

Mooi! Als ik me niet vergis, is de SRM-3 een solid state? Mocht je ooit een upgrade willen, zou je die misschien kunnen vervangen door een buizen variant van Stax. Het verschil in hoofdtelefoons is niet al te veel meer, maar een andere energizer heeft waarschijnlijk meer effect dan de koptelefoon. Dat gezegd, erg mooi spul. :)

Quote from: Kwabbernoot on March 23, 2007, 18:17:31
Aahhhh, zo'n K1000 zoek ik ook al een tijdje. Ik vind ze alleen nog te duur. Mooi spul Digitalmind!

Groeten...

Heb je er ooit een gehoord? Dan vind je ze misschien niet meer te duur. :)
In ieder geval, hou je oog op de Duitse eBay, daar verschijnen ze met enige regelmaat voor behoorlijk aardige prijzen (een stuk goedkoper dan de Amerikaanse prijzen, in ieder geval).

Quote from: robert1325 on March 23, 2007, 18:19:14
Coole set ;D

Dank! *wilt nog eens een TA-10 op de K1000 horen*.

Kwabbernoot

Quote from: digitalmind on March 24, 2007, 13:39:14
Heb je er ooit een gehoord? Dan vind je ze misschien niet meer te duur. :)
In ieder geval, hou je oog op de Duitse eBay, daar verschijnen ze met enige regelmaat voor behoorlijk aardige prijzen (een stuk goedkoper dan de Amerikaanse prijzen, in ieder geval).

Ja, ik heb er ooit eens één opgehad. Was erg mooi. Maar ik geef de voorkeur aan mijn luidsprekers. Een koptelefoon zal ik dus slechts zelden dragen. Vandaar dat ik de kleine 400 euro op eBay duitsland toch nog te hoog vind.

Groeten...

robert1325

Quote from: digitalmind on March 24, 2007, 13:39:14

Dank! *wilt nog eens een TA-10 op de K1000 horen*.


Ga de ta-10 binnenkort modificiren , betere caps (PIO)en volume control...   ;D  (
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

digitalmind

En de eerste update is er al.

Audiolab's zijn de deur uit, vervangen door Aurum Cantus monitoren. Ik kan gewoon niet geloven hoeveel meer druk deze veel kleinere speakers kunnen leveren. Het te dunne laag is totaal weg. :)

R


VDM

Gaaf! Heel mooi ook, die koptelefoon. 8)

digitalmind

#13
Thanks. :)

Tijdelijk eventjes met 2 speaker sets gedraaid:



Horns op basis van TangBand W4-655's. Erg leuk met gitaren en piano's, maar duidelijk een beetje zwak laag.


Inmiddels speakers iets anders geplaatst en noppenschuim geplaatst. Dat ik dat niet eerder had gedaan! Nooit kunnen denken dat wat noppenschuim zo'n grote veranderering kan hebben.

Zo staat het er dus nu bij:


De Vincent staat op spikes puur om hem van wat lucht te voorzien.... de glasplaat eronder wordt erg heet vanwege de Pass Aleph eronder. :)

digitalmind


B.J.

6.0 set aan het bouwen?  ;D ;D

FrankB

Quote from: Bas Janssen on June 30, 2007, 12:54:10
6.0 set aan het bouwen?  ;D ;D

Hij heeft zo te zien geen center meer nodig ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

digitalmind

Quote from: Bas Janssen on June 30, 2007, 12:54:10
6.0 set aan het bouwen?  ;D ;D

Was het maar zo. :)

Doel is om uiteindelijk 1 (of 2) setje(s) te houden.

Hier trouwens een kort logboek van de Cyburg Sticks:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61128.0

Quote from: FrankB on June 30, 2007, 16:17:46
Hij heeft zo te zien geen center meer nodig ;D

2 speakers als center gaat boven 1 center speaker.  O0

Naaah, ik hou het voorlopig bij stereo. Heb een tijdje met 5.0 gespeeld maar vond het toch niet zo veel.

digitalmind

Zo. Tijdje geleden. Heel wat anders inmiddels. De TV is vervangen door een 40" Sony, de Pass Aleph M is vervangen door een AudioRomy 838 met een Single Ended 805 opstelling, en de speakers zijn vervangen door Jordan VTL's. Al met al, een flinke zooi upgrades waar ik erg over te spreken ben. :)







Speakers staan inmiddels met een grote dosis toe-in zodat de lijnen voor de luister positie kruisen zoals aangeraden op de website van Jordan. Dat ziet er een beetje maf uit, maar het klinkt wel erg prettig.

Fatalfelix

Gave set zeg  O0. Heb je dat noppenschuim nou vooral omdat er een basspoort aan de achterkant zit of... ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

digitalmind

Quote from: Fatalfelix on December 17, 2007, 17:24:24
Gave set zeg  O0. Heb je dat noppenschuim nou vooral omdat er een basspoort aan de achterkant zit of... ?

Dank!
Dat noppenschuim heb ik opgehangen toen ik de Aurum Cantus's ging gebruiken, waarvan inderdaad de poort aan de achterkant zat. Bij de Jordan's zit de poort aan de onderkant, en ze zijn niet zo bass-zwaar dat het nodig zou zijn. Wel is mijn kamer practisch vierkant, waardoor met hoge volumes toch de hoeveelheid bass te veel wordt. Noppenschuim is ook aan de muur achter mijn bank geplaatst. Voor de 12 euro per 2 matten bij de Praxis vind ik het een top oplossing. :)

Nog een plaatje van de Jordans, waar het fineer beter uitkomt zoals het in het echt is:


mikeske

Zie nu pas je topic, maar mooie set man   ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

digitalmind

#22
Quote from: mikeske on February 12, 2008, 17:54:41
Zie nu pas je topic, maar mooie set man   ;)

Dank. :)




:D

En zo wanneer niet in gebruik:



Bouw en meer informatie van/over de speakers is te vinden in het DIY speaker forum.


Fatalfelix

het zal vast beter klinken, maar optisch is het een achteruitgang ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

digitalmind

Quote from: Fatalfelix on February 22, 2008, 17:52:27
het zal vast beter klinken, maar optisch is het een achteruitgang ;D

Prioriteiten hè.  ;D